Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Maanantai valtra  (Luettu 46144 kertaa)

miller

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 233
Vs: Maanantai valtra

Eihän noista EGR:stä ja muista päästökotkotuksista ole muutakuin haittaa moottorille itselleenkin. Lisäävät vikaherkkyyttä ja kulutusta. Ilman muuta on mun mielestä viisasta poistaa nämä käytöstä.

Pienhiukkasiakin yritetään kovasti suodattaa, vaikka niistä ei ole mitään haittaa maatalousympäristössä. Laskeutuvat maastoon jo ennenkuin niitä ehtii kukaan vetää keuhkoihinsa. Eri asia joku lumitöissä oleva kone kaupungilla.
Joo rikkokaa lakeja niiden egr:ien ja muiden poistamisella ihan vapaasti.
Tarkoitin että kun ollaan jo nokka-akselia viilaamassa, niin mikä on lapsuudessa mennyt pieleen? Eikö se isä ostanut tunturia tai peeveetä mistä hio mäntiä kevyemmäksi jne? Vai eikö ne siellä sisulla ja valtralla osaa tehä yksinkertaisesti mitään itte valmiiksi?
Mua itteeni ei mikää koneen purkaminen ja virittely ole kiinnostanut. Isompaa mopoo alle vaan ku teho loppuu 8)
Niin kai sä tiedät että juurikin egr nappulat hiotaan siitä nokka-akselista pois...  Samahan tuo on monessa muussakin koneessa.. Toisissa on sitten niitä kuuluisia sulavia ulkoisia pakokaasunkierrätys lauhdittimia...  Yhtä turhia kaikki... Virittely ja optimointi on eri asia...

kyllä ne on sama asia. mekaanisia pumppuja viritellään ja sähkösiä optimoidaan.. lopputulos on sama. ajoitus kohdalleen ja ruutia lisää.. toiset ottaa vähemmän toiset enemmän..
No kyllä viritys on sitä että sieltä otetaan oikeasti tehoa ja sähköset pumput vaihdetaan rivipumpuiksi ja ahdinta suurennetaan jne... Optimoimalla haetaan juurikin väännöt ja kulutukset kohdalleen...

sitä juuri tarkoitinkin .. toiset ottaa vähemmän... kulutus kohdalleen.. toiset enemmän : oikeasti tehoa..
vielä viisi

wolfheartscry

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2216
Vs: Maanantai valtra
Ehdotin kerran takavuosina Valtran miehille, että saisi laadun lisävarusteena, kuten muutkin jutut. Esim. viis tonnia ja sais paremmat anturit, liittimet ja tiivisteet. Eivät lämmenneet ehdotukselle, mutta ehdottajan ristiinnaulitsivat vääräuskoisena ajatuksissaan (reaktioista päätellen).

Pesusieni

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 55
Vs: Maanantai valtra
mikä toi advance-mallin idea on? mitä siinä on erillaista norm. hitechistä? vaihteisto vai?  ???

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Maanantai valtra
mikä toi advance-mallin idea on? mitä siinä on erillaista norm. hitechistä? vaihteisto vai?  ???
Hydrauliikkahan se on suurin erilaisuus... Ne on siihen keksineet muuttuvatilavuuksisen pumpun ja hyvin toimivan sähköhydrauliikan  8) 

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Maanantai valtra
Niin kai sä tiedät että juurikin egr nappulat hiotaan siitä nokka-akselista pois...  Samahan tuo on monessa muussakin koneessa.. Toisissa on sitten niitä kuuluisia sulavia ulkoisia pakokaasunkierrätys lauhdittimia...  Yhtä turhia kaikki... Virittely ja optimointi on eri asia...

Näinhän se menee.

Jos olisin oikein rikas, niin ihan houkuttaisi ostaa joku tuollainen commonrail kone, joka on pilattu noilla saastevärkeillä. Olis mielenkiintoinen tehä moottorille optimointi oikein viimeisen päälle ja tehdä testit että montako prosenttia kulutus tippuu ja väännöt kasvaa.

Ja lopuksi sitten rivipumppu moottorin kylkeen ja intekooreli ja viriviri ahdin... no ei vaineskaan  ;D
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

saiski

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 76
Vs: Maanantai valtra
En kyllä näe mitään väärää optimoinnissa. Omassa (pankin) koneessa T 162 nokat hiottu, ohjelmoitu (2 ohjelmaa, eco ja power) ja turbo vaihdettu (mikko suositteli). Tehoa on tarpeeksi. Kone ei savuta ja vääntöä riittää... Erittäin mukava tehdä töitä vrt vakioon.  Voima on hyväksi jos sitä osaa käyttää. Kysykää vaikka Luke Skywalkerilta.

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12224
  • Virolaista kiitos!
Vs: Maanantai valtra
Eihän noissa optimoinneissa mitään vikaa ole, kunhan vaan muistetaan kertoa koneen vaihtotilanteessa ostajalle kaikista traktoriin tehdyistä parannuksista.

retku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1023
Vs: Maanantai valtra
En kyllä näe mitään väärää optimoinnissa. Omassa (pankin) koneessa T 162 nokat hiottu, ohjelmoitu (2 ohjelmaa, eco ja power) ja turbo vaihdettu (mikko suositteli). Tehoa on tarpeeksi. Kone ei savuta ja vääntöä riittää... Erittäin mukava tehdä töitä vrt vakioon.  Voima on hyväksi jos sitä osaa käyttää. Kysykää vaikka Luke Skywalkerilta.

***turbo tosiaan pitää vaihtaa, olikohan 2010 vuodesta etenpäin 6.6l moottorisiin. vaihtui silloin switseristä "jontikkaturpoon" eli cz:aan.
olen muutamaan koneeseen vaihtanut pajalla turbot, yhdestä cz kerkis jo räjähtämään, imusiivestä lähti siivet kokonaan. imuputkessa oli siivenpalasia kumiin uppoutuneena.

6350

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 347
Vs: Maanantai valtra
En kyllä näe mitään väärää optimoinnissa. Omassa (pankin) koneessa T 162 nokat hiottu, ohjelmoitu (2 ohjelmaa, eco ja power) ja turbo vaihdettu (mikko suositteli). Tehoa on tarpeeksi. Kone ei savuta ja vääntöä riittää... Erittäin mukava tehdä töitä vrt vakioon.  Voima on hyväksi jos sitä osaa käyttää. Kysykää vaikka Luke Skywalkerilta.

***turbo tosiaan pitää vaihtaa, olikohan 2010 vuodesta etenpäin 6.6l moottorisiin. vaihtui silloin switseristä "jontikkaturpoon" eli cz:aan.
olen muutamaan koneeseen vaihtanut pajalla turbot, yhdestä cz kerkis jo räjähtämään, imusiivestä lähti siivet kokonaan. imuputkessa oli siivenpalasia kumiin uppoutuneena.

Oliko muuten retkun n163 otsikon mukainen "maanantai valtra" vai muuttuiko käyttötarve nopeasti kun näyttää olevan metsä ännä valmetin listoilla?

Viimeksi muokattu: 12.04.13 - klo:11:06 kirjoittanut 6350

Reino

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 581
  • Hämeen hitain.
Vs: Maanantai valtra
Onks se nyt sitten niin että ventti pitää laittaa, jos ei remontista tykkää.

Reino

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 581
  • Hämeen hitain.
Vs: Maanantai valtra
Mitenkäs muut merkit?  Onko samaa paskaa? Ikäni kun olen valmutilla ajellu, niin en paremmasta tiedä.

Paitti mitä nyt naapuri kehuu deereään, ja navettansa kultaista lattiaa. :)

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12224
  • Virolaista kiitos!
Vs: Maanantai valtra
Mitenkäs muut merkit?  Onko samaa paskaa? Ikäni kun olen valmutilla ajellu, niin en paremmasta tiedä.

Paitti mitä nyt naapuri kehuu deereään, ja navettansa kultaista lattiaa. :)
Kyllä se on niin, että Valmet on paras ja muut ovat lekkeripelivehkeitä.

Tee itsellesi palvelus ja vaihda 141 143:een. Nyt on kamppaniakin päällä
http://www.valtra.fi/news/57.asp

Von Göpel

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 539
  • Olen iloinen vaikka aatelinen olenkin.
Vs: Maanantai valtra
Onks se nyt sitten niin että ventti pitää laittaa, jos ei remontista tykkää.
Ventin akilleen kantapää on monimutkainen eletroniikka ja vaihteiston ongelmat eritoten sivuakseli.Ym ym.

+250

  • Vieras
Vs: Maanantai valtra
Eihän noissa optimoinneissa mitään vikaa ole, kunhan vaan muistetaan kertoa koneen vaihtotilanteessa ostajalle kaikista traktoriin tehdyistä parannuksista.
Miksi pitäis kertoa? Ostajahan tutustuu kaupankohteeseen ja jos ei kysy,ei tartte kertoo :P

retku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1023
Vs: Maanantai valtra
En kyllä näe mitään väärää optimoinnissa. Omassa (pankin) koneessa T 162 nokat hiottu, ohjelmoitu (2 ohjelmaa, eco ja power) ja turbo vaihdettu (mikko suositteli). Tehoa on tarpeeksi. Kone ei savuta ja vääntöä riittää... Erittäin mukava tehdä töitä vrt vakioon.  Voima on hyväksi jos sitä osaa käyttää. Kysykää vaikka Luke Skywalkerilta.

***turbo tosiaan pitää vaihtaa, olikohan 2010 vuodesta etenpäin 6.6l moottorisiin. vaihtui silloin switseristä "jontikkaturpoon" eli cz:aan.
olen muutamaan koneeseen vaihtanut pajalla turbot, yhdestä cz kerkis jo räjähtämään, imusiivestä lähti siivet kokonaan. imuputkessa oli siivenpalasia kumiin uppoutuneena.

Oliko muuten retkun n163 otsikon mukainen "maanantai valtra" vai muuttuiko käyttötarve nopeasti kun näyttää olevan metsä ännä valmetin listoilla?

***käyttötarve ei oo muuttunu. olihan siinä jo tunteja ;-)

mä oon aina ollu sitä mieltä että parhaat valtrat on tehty silloin ku sivupellit oli peltiä.