Tuli tuossa pellonjyrsin urakoitsijoilta tarjouksia kysellessä tehtyä sellainen äkki temppu että menin ja ostin sitten oman 2.5m Mericrusherin jota tuskin jaksaa toi nykyinen N121 pyörittää eikä 1056 Natikassa taida riittää välitykset riittävän hitaaseen kulkuun etenkään peruutettaessa eli siihen käyttöön nyt sitten tarvitsisin veturia. Tärkein voimaa vaativa käyttö koneella olisi jyrsintä ja sorakärryn veto tiellä. Pitäisihän sen koneen myös sopia yleiskoneeksi karjatilalle ja etukuormaimen se vaatii myös.
Onko sitä juuri mitään muita vaihtoehtoja edellä mainittuihin töihin kuin noin otsikossa mainitut? Tuntuu vaan monessa muussa koneessa paino karkaavan tuolla 200 hv luokassa. Paripyöräthän taitaa tarvita kaikki koneet kun rämeelle mennään? Mutta muiden merkkien tietäjät voi antaa ehdotuksia, avoimin mielin täällä ollaa vaikka kotimaisia noi koneet täällä pääasiassa olleet.
Tähän voisi laittaa checklistiä otsikossa mainituista koneista joko Hiteckkinä kuin myös Adcancena. Katsellut nyt vuosimalleja 2006 ja uudempia molemmilla varustevaihtoehdoilla ajomäärät pitäis ehkä olla alle 5000h kun ei tolla Ännälläkään ole vielä ajettu kuin 2550h eikä sitä rujompaa kehtaa laittaa mutta en myöskään näe uuden ostoa järkevänä eli n.30t€ välirahalla olisi syytä päästä. Sillon kun tota Ännää osteltiin 2009 niin huoltoukot suositteli pysymään Hiteck linjalla kun Advanceissa ollut jotain sähköhäikkää. Jokohan ne on saatu noissa vanhoissa korjattu, eli erityisesti kiinnostaa mitenkä ne Advancet on noissa isoissa toimineet ja mitä kokemuksia niistä on?
Kuin myös kaikki tarkastettavat ja vikaherkät paikat.
Niinno, sille hinnalle urakoitsijoilla on syynsä. Ehkä tulet vielä huomaamaan sen kun itse ajat.
Noista vetureista sitten, joo en mäkään enää advancea huolisi omien kokemusten perusteella. Ongelma noissa lähinnä noiden danfossien sähköpäiden kanssa. Paljon toimintahäiriöitä, eikä tunnu korjaantuvan sitten millään. Jos nyt valitsisin niin jos vaan löydät järkevillä tunneilla olevan T190 sähköhydrauliikalla niin siinä oli hyvä kone. Siinä ei ollut hydrauliikankaan kanssa mitään ongelmaa, ja kun hydrauliikan säädöt oli kaikki suoraan nupeilla lohkokohtaisesti niin kuskitkin pärjäs ilman viikon kurssia.
Toinen juttu on sitten tuohon ensimmäiseen lauseeseeni viitaten, jos et muuten isoa veturia tarvi, niin pidä N ja osta joku karkeampi halpa kone tohon jyrsimen eteen, joku iso fiiatti tms. Jyrsit mitä jyrsit ja jos kone on vielä sen jälkeen hengissä myyt pois jyrsimineen.