Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe T171 ja T191  (Luettu 28062 kertaa)

roadman

  • Vieras
Vs: T171 ja T191
Niin jos suurin tarve jyrsimen eteen nii ehdottomasti Wejjon ja edellisten linjalla. joku ryskäkone jyrsimen eteen esim 8950 Hd perällä tai fiat 180dt. Katsot vaan että jos fiiu on turbotettu niin myös männät ovat vaihdettu, muuten ei tule kestämään. Koneen tulee olla yksikertainen eli rempata niinkuin itse ajattelen. ilman remonnttia tuskin selviät oli kone sitten mikä tahansa ja kalliimpikin kone pehmiää siellä varmasti, eli et varmasti tuon souvin jälkeen pidä konetta minään luottokoneena vaikka uuden ostaisit.

MP

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 38
Vs: T171 ja T191
Jossei muuten ole niin isolle tarvetta/nykyisellä kalustolla pärjää, niin entäpä vuokrakone jyrsintään?

http://www.tehotraktori.fi/page10.php.  6495 maasika löytyis siis kohtuu läheltä.

löpö tuskin sisältyy hintaan? äkkiä maksaa sen 50-60€ tunnille+ kuskin palkka.
tunnissa saa valmista sen 500-2000 neliötä riippuen jyrsintäsyvyydestä, maastosta ja koneista.

roadman

  • Vieras
Vs: T171 ja T191
Lisään vielä yhden nh,n 6080 vois just just mennä vähän piristettynä. Tuttava vetää tuollaisella palakonetta kolmessa vuorossa kesä aikaan turvesuolla. Ulosoton tumppi tuntuu noissa olevan se sulake. ei vaadi kummoista remonnttimiehen taitoa vaihtaa ulosoton akselia. Verrokki koneena samalla suolla samassa hommassa ollut just T191 niin paljon enemmän siinä on ollut remppaa.
 Sano että meneehän se kovempaa mutta lämpimällä ilmalla joutuu huiluutamaan kuumenemisen vuoksi. Voimansiirron remppaa ollut ihan mukavasti. Joten loppu päätelmänä, vähän hitaammin ja vähemmin remontein on päästy parempaan tulokseen niin taloudellisesti kuin määrällisesti.

kylväjä

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 59
Vs: T171 ja T191
ei se 30ha jyrsiminen nyt niin mahoton homma ole. 90 luvulla melkein vakio 8400 jyrsitty useempana syksynä suota ja kyllä ne remontit oli lähinnä jyrsimessä. oli muuten yli 12 th valmetissa kun lähti kiertoon. voiman siirtoon ei pakkoja kummepaa ollu vaihettu ja varmaa 60% tunneista ajettu voiman otto päällä. et en voi uskoa valmetin niin huononneen et  teeläinen ei kestäisi 30ha jyrsintää. ja tottakai tolle alalle pitää omat vehkeet olla. kustannuksista vielä 1ha jyrsii päivässä siis 8-20h, löpöö menee 25-40l/h...

alfons

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 48
Vs: T171 ja T191
Lisään vielä yhden nh,n 6080 vois just just mennä vähän piristettynä. Tuttava vetää tuollaisella palakonetta kolmessa vuorossa kesä aikaan turvesuolla. Ulosoton tumppi tuntuu noissa olevan se sulake. ei vaadi kummoista remonnttimiehen taitoa vaihtaa ulosoton akselia. Verrokki koneena samalla suolla samassa hommassa ollut just T191 niin paljon enemmän siinä on ollut remppaa.
 Sano että meneehän se kovempaa mutta lämpimällä ilmalla joutuu huiluutamaan kuumenemisen vuoksi. Voimansiirron remppaa ollut ihan mukavasti. Joten loppu päätelmänä, vähän hitaammin ja vähemmin remontein on päästy parempaan tulokseen niin taloudellisesti kuin määrällisesti.

Molemmatko oli vakioita tai suhteesssa samanverran säädettyjä...?   Kait siinä hollannissa kumminkin se paksumpi tumppi oli? Voihan sen katkoa epäsuotuisat akselin kulmat ja siitä johtuvat värinät jne...

JSK

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 18
Vs: T171 ja T191
Lainaus
Jyrsimen vetoon vois olla erillinen voimakone. Katkastuun kuorma-auton runkoon aisa toiseen päähän ja nostalaite toiseen. Moottori ja vaihdelaatikko jää paikalleen ja kartaanilta voima jyrsimelle. Isommat pyörät kiinni akseliin ni pysyy pinnalla.
Tuommosta vois vetää normaalikokoisella raktorilla eikä kuormituspiikit tulis raktorin ulosottoon. Jos olis pienempää tai pehmennyttä kannokkoo vois vaihtaa kuorma-auton laatikosta isomman pykälän ja puottaa kierroksia moottorista ni säästää löpöä.
Ajonopeus ei olis ongelma kun raktorin ei tarviis pyöriä kovilla kierroksilla.
Jyrsin vois olla leveämpi jos olis vaikka 500hv käytössä.

Lainaan omaa kommenttia aiemmasta keskustelusta. Jos haluaa käyttää olemassa olevia raktoreita, voi väliin hankkia VOIMAkoneen.

jylperö

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1255
Vs: T171 ja T191
Siinä olis siisti 8550 jyrsimen eteen
http://www.nettikone.com/valtra/8550-mega/1146363
>>>>Täytyy kyllä olla joku sadomasokistinen echtoplasma, mikä tällä härällä voi enää nykyaikana ajaa...Voi ris..us että on kauhea ajettava ja sitä laatikon ujellusta ei mikään ota vastaan..
http://www.agriaffaires.fi/kaytetty/maataloustraktori/3082721/fiat-fiatagri-180-55-hd.html
Tämä ei tarvii levikkeitä

Ei mahda jyrsiessä vaihteiston ulinat haitat saattaapi olla muuta mökää.

justus

  • Vieras
Vs: T171 ja T191
jos on tällästä tupilointia niin yks kesä ei riitä 8)
http://www.youtube.com/watch?v=l6aRumO1bQA

retku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1023
Vs: T171 ja T191
Siinä olis siisti 8550 jyrsimen eteen
http://www.nettikone.com/valtra/8550-mega/1146363
>>>>Täytyy kyllä olla joku sadomasokistinen echtoplasma, mikä tällä härällä voi enää nykyaikana ajaa...Voi ris..us että on kauhea ajettava ja sitä laatikon ujellusta ei mikään ota vastaan..
http://www.agriaffaires.fi/kaytetty/maataloustraktori/3082721/fiat-fiatagri-180-55-hd.html
Tämä ei tarvii levikkeitä

***kehtaat vielä myöntää että oot silkkiperse  ;) nää mega/hitecit on just parhaita mää tykkään!... jyrsimen eteen toi mega tietty hiukka hankala kun ei oo hyde suunnanvaihtoa ja tuo jakajapumppu pitää heti heittää sinne jyrsimeen...

toihan on se sama mega mikä on ollu monta vuotta myynnissä sen hakkurin kanssa. haaleen punanen ilman taka-alalasia ja koppi täynnä turvetta.
-

reakistin mainitsemat magnumin ja jontikat ei sovi jyrsintään, aivan liian painavia. lisäksi ainakin magnumissa liian nopee ryömintä.

niinku useesti oon kirjottanu, valtrassa pitää olla ehd että kestää.

"nimim. 15000h ja alkuperäset pakat"

Viimeksi muokattu: 04.02.13 - klo:10:12 kirjoittanut retku

lope

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 311
Vs: T171 ja T191
Meikäpoika jyrsiskeli peltonsa 2003 vuosmallin 8350llä. Kylille ajelin noin 50 ha omien 30 lisäks. Muutamassa kesässä. Koneessa on nyt 10 täys, ja enski kesänä vedellään noukkaria. Onhan se hiukan piristetty, noin 175 heppaa, mutta en voi muuta kun suositella. Mettärenkaat oli ainoo isompi investointi mitä siihen piti jyrsintää varten tehä. Pakat on taidettu kertaalleen vaihtaa, mutta noin muutoin kone on kondiksessa. Keveys on yks tärkeimmistä ominaisuuksista, ja tasapaino. Pitää saada pysymään noi etutassut maassa kanssa. Etu kuormaaja on must. Meikä ajeli pelkillä takaparipyörillä mutta enimmäkseen tulikin ajeltua kivennäismaita. Jyrsin oli 225 levee Fae. Näitähän saa nykyään melko edullisesti. Kun otat tollasen 5000 tuntia ajetun, niin saat viel vähän aikaa pöristellä raivuuhommien jälkeenkin.

justus

  • Vieras
Vs: T171 ja T191

alfons

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 48
Vs: T171 ja T191
No mikä tuossa satakasikympissä nyt on niin ihmeellistä?
EIkait sen voa mikään erikoisen luja ole?

Highlander

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 418
Vs: T171 ja T191
No tännehän on tullutkin mukavasti vinkkiä. Kiitos kaikille vaivaa nähneille, mutta vielä ollaan pahasti vaiheessa.

Eikai tollasta vuokra massikkaa uskalla töihin pistää? Ettei vaan tulis kalliiksi.

Kyllä se nyt on haku päällä sellasesta vähän huokeemman kaliiberin koneeseen.
Tosta linkissä olevasta 180-90 kävin tarjousta kysymässä niin ei siitä montaa sataa alennusta saa kotiin tuotuna. Muutema kymppiä halvempia koneita olis kyllä kohtuu siistikuntoisina tarjolla. Kun ei ole kokemusta noista niin onko noissa kuin hyvä vaihdelaatikko? Lähinnä onko noissa tarpeeksi hidasta vaihdetta ja toisaalta kulkeeko noi kaikki edes 40km/h? Joskus vuosia sitten koeajanu jotain muistaakseni 115-90 ja 130-90 niin niiden vaihteistot oli niin hirveitä ettei meinannut pää pysyä hartioiden välissä kun vaihteita vaihtoi.

Megoja on aika vähän kohtuuhintaan-kohtuutunneilla tarjolla mutta pidetään silmät ja korvat auki.

Kyselin kavereilta Englannista koneita niin yksi siellä innostui ihan tosissaan etsintä puuhaan ja oli jo tänään laittanut kyselyt lähes kaikille jälleenmyyjille joita hän tuntee. Ja niitä viissin on useita kun on useamman kesän ollut Claassin demokuskina ympäri saarta.
Mitä se nyt ehdotuksia puolenkymmentä on kerinnyt laittaa niin onko noi Nyykkärin TM 175 ja 190 ja vastaavat MXM Caset mistään kotosin? Niistä siellä koitetaan näköjään eroon päästä.  :(
Ei taida kovin kestävän koneen maineessa olla? Vai olenko taas väärässä?

Hänen kaverillaan olisi kuulemma 7810 JD josta saattaisi luopua niin olisiko tälläine mulle soppeli??
Vaihteistosta ja varusteista ei tässä tapauksessa vielä ole sen tarkempaa tietoa.

Julle

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 109
Vs: T171 ja T191
Lisään vielä yhden nh,n 6080 vois just just mennä vähän piristettynä. Tuttava vetää tuollaisella palakonetta kolmessa vuorossa kesä aikaan turvesuolla. Ulosoton tumppi tuntuu noissa olevan se sulake. ei vaadi kummoista remonnttimiehen taitoa vaihtaa ulosoton akselia. Verrokki koneena samalla suolla samassa hommassa ollut just T191 niin paljon enemmän siinä on ollut remppaa.
 Sano että meneehän se kovempaa mutta lämpimällä ilmalla joutuu huiluutamaan kuumenemisen vuoksi. Voimansiirron remppaa ollut ihan mukavasti. Joten loppu päätelmänä, vähän hitaammin ja vähemmin remontein on päästy parempaan tulokseen niin taloudellisesti kuin määrällisesti.

Mikäs suo kyseessä?

Täpinäreiska

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1231
Vs: T171 ja T191
No tännehän on tullutkin mukavasti vinkkiä. Kiitos kaikille vaivaa nähneille, mutta vielä ollaan pahasti vaiheessa.

Hänen kaverillaan olisi kuulemma 7810 JD josta saattaisi luopua niin olisiko tälläine mulle soppeli??
Vaihteistosta ja varusteista ei tässä tapauksessa vielä ole sen tarkempaa tietoa.

 Keppilootainen menee liian kovaa ellei ole ryömintää. Ryömintä kustantaa jälkiasennuksena öpaut 7500€+ALV+työt.

Viimeksi muokattu: 04.02.13 - klo:20:40 kirjoittanut Täpinäreiska

Täp-management. Sponsored by yhteiskunta.