Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe T171 ja T191  (Luettu 28063 kertaa)

Highlander

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 418
T171 ja T191
Tuli tuossa pellonjyrsin urakoitsijoilta tarjouksia kysellessä tehtyä sellainen äkki temppu että menin ja ostin sitten oman 2.5m Mericrusherin jota tuskin jaksaa toi nykyinen N121 pyörittää eikä 1056 Natikassa taida riittää välitykset riittävän hitaaseen kulkuun etenkään peruutettaessa eli siihen käyttöön nyt sitten tarvitsisin veturia. Tärkein voimaa vaativa käyttö koneella olisi jyrsintä ja sorakärryn veto tiellä. Pitäisihän sen koneen myös sopia yleiskoneeksi karjatilalle ja etukuormaimen se vaatii myös.

Onko sitä juuri mitään muita vaihtoehtoja edellä mainittuihin töihin kuin noin otsikossa mainitut? Tuntuu vaan monessa muussa koneessa paino karkaavan tuolla 200 hv luokassa. Paripyöräthän taitaa tarvita kaikki koneet kun rämeelle mennään? Mutta muiden merkkien tietäjät voi antaa ehdotuksia, avoimin mielin täällä ollaa vaikka kotimaisia noi koneet täällä pääasiassa olleet.

Tähän voisi laittaa checklistiä otsikossa mainituista koneista joko Hiteckkinä kuin myös Adcancena. Katsellut nyt vuosimalleja 2006 ja uudempia molemmilla varustevaihtoehdoilla ajomäärät pitäis ehkä olla alle 5000h kun ei tolla Ännälläkään ole vielä ajettu kuin 2550h eikä sitä rujompaa kehtaa laittaa mutta en myöskään näe uuden ostoa järkevänä eli n.30t€ välirahalla olisi syytä päästä. Sillon kun tota Ännää osteltiin 2009 niin huoltoukot suositteli pysymään Hiteck linjalla kun Advanceissa ollut jotain sähköhäikkää. Jokohan ne on saatu noissa vanhoissa korjattu, eli erityisesti kiinnostaa mitenkä ne Advancet on noissa isoissa toimineet ja mitä kokemuksia niistä on?
Kuin myös kaikki tarkastettavat ja vikaherkät paikat.

Highlander

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 418
Vs: T171 ja T191
Niin ja sitä piti vielä kysymän että mitä suuria eroja noilla 171 ja 191 oikein on muutakun moottori teho?

jalle

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 697
  • Enhän mä mistään mitään tiedä
Vs: T171 ja T191
Viittaako toi nimimerkki sun paikkakuntaas(kaupunginosaan)? Hurjaks on menny touhu täällä rajaseudullakin, jos olen oikein ymmärtäny. Et tainu urakoitsijaa löytää läheltä?

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26120
  • vastustan
Vs: T171 ja T191
Niin ja sitä piti vielä kysymän että mitä suuria eroja noilla 171 ja 191 oikein on muutakun moottori teho?
nimimerkki retku taitaa antaa sulle kaikkein pätevimmän ja puolueettomimman selonteon aiheesta....
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Highlander

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 418
Vs: T171 ja T191
Viittaako toi nimimerkki sun paikkakuntaas(kaupunginosaan)? Hurjaks on menny touhu täällä rajaseudullakin, jos olen oikein ymmärtäny. Et tainu urakoitsijaa löytää läheltä?

Kyllä se tänne Ylämaille viittaa joo. Kaksikin urakoitsijaa lähimaastoista löytyi nopeesti mutta hinta arviot lähti reilusta 2500€/ha ja jos alaa on 20-30ha niin ei se niin hurjalta enää oma kone tuntunut? Vai laskinkohan jossain väärin? Jos sitä juhannuksena oltas viisaampia tai ainakin vähän kokeneempia.

jalle

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 697
  • Enhän mä mistään mitään tiedä
Vs: T171 ja T191
Viime vuoden puolla kans kyselin jyrsijöitä ja parista tonnista hinnat lähtivät. Työn alla tosin vaan vajaa 4ha vanhaa pusikoitunutta peltoa niin nypitään kannot kaivurilla lumien sulettua. Missä päin highlandia vaikutat, jos saa udella?

Highlander

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 418
Vs: T171 ja T191
Viime vuoden puolla kans kyselin jyrsijöitä ja parista tonnista hinnat lähtivät. Työn alla tosin vaan vajaa 4ha vanhaa pusikoitunutta peltoa niin nypitään kannot kaivurilla lumien sulettua. Missä päin highlandia vaikutat, jos saa udella?

Joo veroton hinta lähtee tuosta reilusta parista mutta kun sitä alvia ei saa vähentää raivauksesta vaan pitäisi olla kunnostusta niin se lisää velä jonkin verran kustannuksia. Ja joo tiedän laskutekninen juttu mutta se voi kusta vaikka omille nilkoille jossain vaiheessa jos sattuu vaikka jollekkin kylillä paha päivä.  >:(
Jos paikkakuntaa tunnet niin vielä kaksikymmentä vuotta sitten toimineen kunnan pääkoulun naapurissa vaikutan  ;D oletko sitten itse paikallisia?

massikka_mies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 300
  • Pitääkö 200 viestin jälkeen kirjoittaa asiaakin?
Vs: T171 ja T191
Joko highlander kohta alat uutta navettaa tekemään..?  ::)  :)

Viimeksi muokattu: 03.02.13 - klo:03:41 kirjoittanut massikka_mies

Power By Perkins

Highlander

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 418
Vs: T171 ja T191
Joko highlander kohta alat uutta navettaa tekemään..?  ::)  :)

Eipä nyt hättäillä. Kaikki aikannaa.  ;D

Wejjo

  • Luomumaitoklubi
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2232
Vs: T171 ja T191
Tuli tuossa pellonjyrsin urakoitsijoilta tarjouksia kysellessä tehtyä sellainen äkki temppu että menin ja ostin sitten oman 2.5m Mericrusherin jota tuskin jaksaa toi nykyinen N121 pyörittää eikä 1056 Natikassa taida riittää välitykset riittävän hitaaseen kulkuun etenkään peruutettaessa eli siihen käyttöön nyt sitten tarvitsisin veturia. Tärkein voimaa vaativa käyttö koneella olisi jyrsintä ja sorakärryn veto tiellä. Pitäisihän sen koneen myös sopia yleiskoneeksi karjatilalle ja etukuormaimen se vaatii myös.

Onko sitä juuri mitään muita vaihtoehtoja edellä mainittuihin töihin kuin noin otsikossa mainitut? Tuntuu vaan monessa muussa koneessa paino karkaavan tuolla 200 hv luokassa. Paripyöräthän taitaa tarvita kaikki koneet kun rämeelle mennään? Mutta muiden merkkien tietäjät voi antaa ehdotuksia, avoimin mielin täällä ollaa vaikka kotimaisia noi koneet täällä pääasiassa olleet.

Tähän voisi laittaa checklistiä otsikossa mainituista koneista joko Hiteckkinä kuin myös Adcancena. Katsellut nyt vuosimalleja 2006 ja uudempia molemmilla varustevaihtoehdoilla ajomäärät pitäis ehkä olla alle 5000h kun ei tolla Ännälläkään ole vielä ajettu kuin 2550h eikä sitä rujompaa kehtaa laittaa mutta en myöskään näe uuden ostoa järkevänä eli n.30t€ välirahalla olisi syytä päästä. Sillon kun tota Ännää osteltiin 2009 niin huoltoukot suositteli pysymään Hiteck linjalla kun Advanceissa ollut jotain sähköhäikkää. Jokohan ne on saatu noissa vanhoissa korjattu, eli erityisesti kiinnostaa mitenkä ne Advancet on noissa isoissa toimineet ja mitä kokemuksia niistä on?
Kuin myös kaikki tarkastettavat ja vikaherkät paikat.

Niinno, sille hinnalle urakoitsijoilla on syynsä. Ehkä tulet vielä huomaamaan sen kun itse ajat.

Noista vetureista sitten, joo en mäkään enää advancea huolisi omien kokemusten perusteella. Ongelma noissa lähinnä noiden danfossien sähköpäiden kanssa. Paljon toimintahäiriöitä, eikä tunnu korjaantuvan sitten millään. Jos nyt valitsisin niin jos vaan löydät järkevillä tunneilla olevan T190 sähköhydrauliikalla niin siinä oli hyvä kone. Siinä ei ollut hydrauliikankaan kanssa mitään ongelmaa, ja kun hydrauliikan säädöt oli kaikki suoraan nupeilla lohkokohtaisesti niin kuskitkin pärjäs ilman viikon kurssia.

Toinen juttu on sitten tuohon ensimmäiseen lauseeseeni viitaten, jos et muuten isoa veturia tarvi, niin pidä N ja osta joku karkeampi halpa kone tohon jyrsimen eteen, joku iso fiiatti tms. Jyrsit mitä jyrsit ja jos kone on vielä sen jälkeen hengissä myyt pois jyrsimineen.

justus

  • Vieras
Vs: T171 ja T191
samaa mieltä weijon kans tuollasen kun laitat jyrsimen eteen niin vot 8)
http://www.youtube.com/watch?v=aqvoz2n7d1I

Ketku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 459
Vs: T171 ja T191
Minä olisin kans tuon T190:n kannalla. Se on toiminnoiltaan suhteellisen kestävää rautaa ja suolla testattua. Hydrauliikkapuoli on selkeä käyttää ja ei ole ollut mitään onkelmaa niiden sähkönappien kanssa, toimivat kuin unelma. Advance oli hetken aikaa mutta siinä oli hydrauliikan sähköissä paljon kehitettävää ja vaikeaselkoinen selittää esim puhelimessa toiselle miten säätää virtauksia ym. Advanceen kyllästyin pian kun se tosiaan oli enemmän pajalla ihmeteltävänä kuin töissä, niinpä vaihdoin sen vanhempaan käytettyyn ja siihen olen tyytyväinen ollut. Kyllähän T170 ja T190 on eroja moottorin sitkeydessä, ajossa sen huomaa kyllä.

erik

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1855
Vs: T171 ja T191
miten olis vaikka 8950 EHD perällä?
olis varmaa aika paljon kovempi rauta mitä T sarjalaiset

realisti

  • Vieras
Vs: T171 ja T191
Minäkin olen wejjon kanssa samaa mieltä. Ostat Fiat 180-90, case magnum, nh genesis, jd 8400 tms. Sulle jää siitä kelvollinen "rymykone" ja etukuormainvehkeenä oleva n saa jatkaa sille sopivissa hommissa nuo koneet ei enää englannissa maksa paljoa mitään.
Plussaa sulle että sielläkin suomen nurkalla vielä riittää oikeaa yrittäjähenkeä. Mutta saa ne alvit vähentää raivauksesta vaan sitä ei saa vähennyksiin.

Suki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 787
Vs: T171 ja T191
Minäkin olen wejjon kanssa samaa mieltä. Ostat Fiat 180-90, case magnum, nh genesis, jd 8400 tms. Sulle jää siitä kelvollinen "rymykone" ja etukuormainvehkeenä oleva n saa jatkaa sille sopivissa hommissa nuo koneet ei enää englannissa maksa paljoa mitään.
Plussaa sulle että sielläkin suomen nurkalla vielä riittää oikeaa yrittäjähenkeä. Mutta saa ne alvit vähentää raivauksesta vaan sitä ei saa vähennyksiin.

T-sarjalainen ei tosiaan ole mikään paras etukuormainkone, notkea kuin rautakanki  :o
Selittäjät selittää,
koirat haukkuu perään,
mutta karavaani kulkee taas.