Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Direct  (Luettu 25672 kertaa)

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5848
Vs: Direct
No hei jos vallua tuntematon alkaa räätälöimään niin tarttis osata ensin valita
joku lähtökohta.


Mitä helvettiä nuo kirjaimet esim. edfl tarkoittaa?


Mitenkä mä tän nyt sanoisin sillai kauniisti. 

Siis jos tuon asian selvittäminen tuntuu kovin ylivoimaiselta niin.. en mä kyllä sitten enään ihmettele sitäkään miksi sulla verkuja.   :o

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Direct
Ei tommoset direkt ja versu sano mulle mitään.

Onko direkt joku vanha suorahampainen manuaaliaski?
Kui mää ain olen paras?

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Direct
No hei jos vallua tuntematon alkaa räätälöimään niin tarttis osata ensin valita
joku lähtökohta.


Mitä helvettiä nuo kirjaimet esim. edfl tarkoittaa?


Mitenkä mä tän nyt sanoisin sillai kauniisti. 

Siis jos tuon asian selvittäminen tuntuu kovin ylivoimaiselta niin.. en mä kyllä sitten enään ihmettele sitäkään miksi sulla verkuja.   :o

Verku on niin helppo ostaa. Siin on valmiina lähes kaikki ja hintakin on kohdillaan.
Kui mää ain olen paras?

rene-rane

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 841
  • Kyllä, Koolla on väliä !
Vs: Direct
Verkussa on aina kaikki valmiina, ratti, penkki ja renkaat ?  ??? ainakin se vähän siltä vaikutti kun tarjousta pyysin..

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Direct
Kato ny.

http://www.masseyferguson.com/7600/modellines.html?lang=fi

Valittet teholuokan. Valkkaat vaihteiston.  Sit valkkaat kolmesta vaihtoehdosta varustetason.

Ja se on siinä.

Eikun tilluuseen.  ;D
Kui mää ain olen paras?

Wejjo

  • Luomumaitoklubi
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2232
Vs: Direct
No hei jos vallua tuntematon alkaa räätälöimään niin tarttis osata ensin valita
joku lähtökohta.

Malli
T153H FL
T153V FL
T163ED FL
T163EV FL
T173H FL
T183D FL
T183V FL
T193H FL
T203D FL
T213V FL

Mitä helvettiä nuo kirjaimet esim. edfl tarkoittaa?

http://configurator.valtra.com/index.html?session=8Z0P8P2XRPJXJPP80PJ

Ja tuossa lähtötilanteessa ei mitenkään käy ilmi mistä traktorista on kyse.

Ei tuossa ole teknisiä tietoja lainkaan.


Siihen aletaan sit valkkaamaan etupainoa ym sälää. Ja hintaa kertyy....

Tuo perusmallinkin hinta on ihan helvetin iso ilman mitään valintoja.  :o

Pakkohan tässä on todeta, että olet oikeassa. Ei ny kovin pitkälle menevää sivuston käytettävyysarviointia olis tarvinnu noiden sivujen teossa miettiä, että olis tuohon aloitussivuun laitettu jokin selvennys noista koodeista.

Ihan samaan tapaan lisävarusteissa voisi nimike olla linkki erilliseen lisätieto/kuva-ikkunaan, selkeyttäs valintoja

Sinänsä hyvin toi vahtii, ettei tuu päällekkäisiä valintoja, ja toisaalta pakottaa valitsemaan toisistaan riippuvaiset valinnat. Vanhassa systeemissä tuossa oli ongelmia, kaikki myyjätkään tainnu saada niitä oikein.

Edit: Tapahtuuko muilla ohjaamon lisävarusteita valitessa kummallisia pomppimisia rengas- ja kuormaajavalikkoon, tuossa on joku ongelma ainakin Chrome-selaimella

Viimeksi muokattu: 03.01.13 - klo:16:47 kirjoittanut Wejjo

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12186
  • Virolaista kiitos!
Vs: Direct
Verku on niin helppo ostaa. Siin on valmiina lähes kaikki ja hintakin on kohdillaan.
Niin. Kesko on valinnut puolestasi ne omainaisuudet mitä sinä tarvitset. Hintakin on Keskon mielestä kohdallaan. Ne tekee sellaisia esivalmisteltuja paketteja, koska koneissa on pitkät toimitusajat. Se aiheuttaa, ettei ole kovin helppo tehdä muutoksia. Näin ainakin minä käsitin.

Valmetissa on se hyvä puoli, että sen jälkeen, kun ostaja on täysin sisäistänyt uskonnon perusjakeet, niin hän voi hyvin yksityiskohtaisesti päättää mitä haluaa. Näppärää valita listalta esim. takalasin lämmitys, jos sellaisen mielestään tosissaan tarvitsee...

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Direct
Verku on niin helppo ostaa. Siin on valmiina lähes kaikki ja hintakin on kohdillaan.
Niin. Kesko on valinnut puolestasi ne omainaisuudet mitä sinä tarvitset. Hintakin on Keskon mielestä kohdallaan. Ne tekee sellaisia esivalmisteltuja paketteja, koska koneissa on pitkät toimitusajat. Se aiheuttaa, ettei ole kovin helppo tehdä muutoksia. Näin ainakin minä käsitin.

Valmetissa on se hyvä puoli, että sen jälkeen, kun ostaja on täysin sisäistänyt uskonnon perusjakeet, niin hän voi hyvin yksityiskohtaisesti päättää mitä haluaa. Näppärää valita listalta esim. takalasin lämmitys, jos sellaisen mielestään tosissaan tarvitsee...

Massikan valmistaja suojelee massikan ostajaa liialliselta valinnanvapaudelta.

Ei pääse vahingossa ostamaan mallia mitä olis vaikea myydä eteenpäin kun on jättänyt
valitsematta jotain tärkeää varustetta.
Kui mää ain olen paras?

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12186
  • Virolaista kiitos!
Vs: Direct
Verku on niin helppo ostaa. Siin on valmiina lähes kaikki ja hintakin on kohdillaan.
Niin. Kesko on valinnut puolestasi ne omainaisuudet mitä sinä tarvitset. Hintakin on Keskon mielestä kohdallaan. Ne tekee sellaisia esivalmisteltuja paketteja, koska koneissa on pitkät toimitusajat. Se aiheuttaa, ettei ole kovin helppo tehdä muutoksia. Näin ainakin minä käsitin.

Valmetissa on se hyvä puoli, että sen jälkeen, kun ostaja on täysin sisäistänyt uskonnon perusjakeet, niin hän voi hyvin yksityiskohtaisesti päättää mitä haluaa. Näppärää valita listalta esim. takalasin lämmitys, jos sellaisen mielestään tosissaan tarvitsee...

Massikan valmistaja suojelee massikan ostajaa liialliselta valinnanvapaudelta.

Ei pääse vahingossa ostamaan mallia mitä olis vaikea myydä eteenpäin kun on jättänyt
valitsematta jotain tärkeää varustetta.
Tässä on pointtinsa. Toinen hyvä esimerkki on Väderstad Rapid, joka on rakennettu ns. valmiiksi. Käytännössä ostajan ei tarvitse ruksia varustelistalta kuin pyöränvälijyrä ja hänellä on kone, jossa on kaikki valmiina. Käytetyn koneen ostajan ei tarvitse huolehtia onko tähän koneeseen muistettu ottaa pintavahdit tai sitkaimet mukana.

Kaupoi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1052
Vs: Direct
Toinen hyvä esimerkki on Väderstad Rapid, joka on rakennettu ns. valmiiksi. Käytännössä ostajan ei tarvitse ruksia varustelistalta kuin pyöränvälijyrä ja hänellä on kone, jossa on kaikki valmiina.
Sitte tietysti pitää muistaa ruksata välijyrän levikepyörät ja piensiemenloota tarttivarustuksella.
Sähköset kaukosääjöt syöttölaitteille tottakai myös.
Seulat siemensäiliöön on kans lisävaruste mikä kannattaa ottaa, jos sattuu joskus sertiä kylvöön.
Autopilot-syvyyensäätöautomatiikanki voi ruksata, vaikka ei sitä etes tartte...Autotsekki kuitenki vähintään!
Lopuksi voi tinkata varapyörän vielä vakuutukseksi ettei kumet varmasti hajua kesken kylvön.

Sitte ei jääkään puuttumaan ku gps-ohjaus määrän- ja syvyydensäätöön ja nosto-lasku-automatiikkaan :(
"Yllä oleva teksti on tuotettu tiloissa, missä käsitellään faktatietoja."

kyntaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1406
  • Aasi vs. Peura
Vs: Direct
Koetin S 353 varustella ihan joutessani vain, niin varmaan meni ohjelmakin sekasi et hullu se on.
Hinta tippu vaan ja väillä koneeksi oli valittu n143, yms yms.... useempaan otteeseen kokeilin. On muuten hinta sama kun isoilla fendteillä,eikä oo paljo ruksailtavaaa, kaikki vakiona...

Varmaan huomenna valtralta soittavat et tulehan hieromaan kauppoja  ;D
Nii se on...

Wejjo

  • Luomumaitoklubi
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2232
Vs: Direct

Sinänsä hyvin toi vahtii, ettei tuu päällekkäisiä valintoja, ja toisaalta pakottaa valitsemaan toisistaan riippuvaiset valinnat. Vanhassa systeemissä tuossa oli ongelmia, kaikki myyjätkään tainnu saada niitä oikein.

Edit: Tapahtuuko muilla ohjaamon lisävarusteita valitessa kummallisia pomppimisia rengas- ja kuormaajavalikkoon, tuossa on joku ongelma ainakin Chrome-selaimella

No nyt toi järjestelmä ei muuten toimi, kokeilin IE-llä ja Chromella, molemmilla sama sekoilu, peruskone vaihtuu ihan satunnaisesti siirryttäessä eri varustelukohtiin.

Ja höh, ei ole suoraan tuossa missään palauteosiota?

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Direct

Sinänsä hyvin toi vahtii, ettei tuu päällekkäisiä valintoja, ja toisaalta pakottaa valitsemaan toisistaan riippuvaiset valinnat. Vanhassa systeemissä tuossa oli ongelmia, kaikki myyjätkään tainnu saada niitä oikein.

Edit: Tapahtuuko muilla ohjaamon lisävarusteita valitessa kummallisia pomppimisia rengas- ja kuormaajavalikkoon, tuossa on joku ongelma ainakin Chrome-selaimella

No nyt toi järjestelmä ei muuten toimi, kokeilin IE-llä ja Chromella, molemmilla sama sekoilu, peruskone vaihtuu ihan satunnaisesti siirryttäessä eri varustelukohtiin.

Ja höh, ei ole suoraan tuossa missään palauteosiota?

Ei ne tartte palauteosiota. Vallumiehet ovat uskossaan vahvoja.  ;D

Vallun räätälöinti on vähän kuin T-Foortin aikoinaan.

Värin saa valita kunhan se on musta.

 ;D
Kui mää ain olen paras?

bdr-529

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7460
Vs: Direct

Sinänsä hyvin toi vahtii, ettei tuu päällekkäisiä valintoja, ja toisaalta pakottaa valitsemaan toisistaan riippuvaiset valinnat. Vanhassa systeemissä tuossa oli ongelmia, kaikki myyjätkään tainnu saada niitä oikein.

Edit: Tapahtuuko muilla ohjaamon lisävarusteita valitessa kummallisia pomppimisia rengas- ja kuormaajavalikkoon, tuossa on joku ongelma ainakin Chrome-selaimella

No nyt toi järjestelmä ei muuten toimi, kokeilin IE-llä ja Chromella, molemmilla sama sekoilu, peruskone vaihtuu ihan satunnaisesti siirryttäessä eri varustelukohtiin.

Ja höh, ei ole suoraan tuossa missään palauteosiota?

Ei ne tartte palauteosiota. Vallumiehet ovat uskossaan vahvoja.  ;D

Vallun räätälöinti on vähän kuin T-Foortin aikoinaan.

Värin saa valita kunhan se on musta.

 ;D

  Tai paremminkin joku muu.
Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa.

saiski

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 76
Vs: Direct
Väreistä paras on se juhlamallin ruskea. Tosin naapurin kateellinen nyykkärifani vertaa väriä johonkin muuhun :). Ittellä 162 versu. ihan ok kone. Vetoa ja voimaa löytyy..  Voi lämpimästi suositella ;)