Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Direct  (Luettu 25856 kertaa)

Husokki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2537
  • Mikä sielä pistää vastaan, köyhyyskö?
Vs: Direct

***eipä siitä vielä paljo kokemusta oo. ketjuja oottaa ja pienempiä takalokareita että ne ketjut sitte mahtuu. 160h mittarissa .ureaa on jäljellä alkuperäsesta 20 litrasta 30% keskikikulutus 6.1l(tieajo,lumenlinkous,metsänosturikäyttö). t151 vei ohjelmoitunakin samoissa hommissa 8l.

ketterä toi kyllä on, nyt voikin sanoa että 170hv valtra on ketterämpi kuin 160hv deutsi, deutsissa on nokkakin pitempi... niin se maailma muuttuu  ;) <---

Vähällä on kyllä mennyt...
Käteinen ratkasee

retku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1023
Vs: Direct

***eipä siitä vielä paljo kokemusta oo. ketjuja oottaa ja pienempiä takalokareita että ne ketjut sitte mahtuu. 160h mittarissa .ureaa on jäljellä alkuperäsesta 20 litrasta 30% keskikikulutus 6.1l(tieajo,lumenlinkous,metsänosturikäyttö). t151 vei ohjelmoitunakin samoissa hommissa 8l.

ketterä toi kyllä on, nyt voikin sanoa että 170hv valtra on ketterämpi kuin 160hv deutsi, deutsissa on nokkakin pitempi... niin se maailma muuttuu  ;) <---

Vähällä on kyllä mennyt...

***no joo..eihän tuosta nyt voi sanoa juuta eikä jaata. muutaman tuhannen tunninjälkeen muodostuu jonkinlainen käsitys ominaisuuksista..

retku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1023
Vs: Direct
^Ensiksi tulee mieleen Fendt, John Deere, Massey-Ferguson ja New holland.

Minun logiikkaan kun ei tuo Valtran Direkt sovi ollenkaan. Miksi pitää tunkea pienillä markkinaosuuksilla kun samasta talosta saapi punavanteista vihreää? Mitä Agcon tulevaisuuden suunnitelmista ilmi käy, T-sarja taitaa olla kehitettävien listalla. Fendtin tehtaisiin panostettiin paljon, on tuloksen aika. Ja moni Direkti kai jo pikkuongelmien takia on vaihdettu saman konsernin vihreään suht vaivattomasti?
Toisinpäinkin on KUULEMMA vaihdettu  :o

Tuohon voinee lisätä sitten hiukan taustatietoa.  :D http://fi.wikipedia.org/wiki/Mielentilatutkimus
Joo en tunne yhtään noin hullua mutta näin väittävät minä en kyllä uskonut sen verran paksua juttua...

Eikös retku näin kommentoinut

***juu. on fendtejä vaihtunut direktiin. fenditkin hajoaa miinuksena niissä todella pitkä varaosatoimitus, jopa 6 viikkoa.
itse en omista fendtiä tai direktiä niin en hirveesti halua kommentoida, mutta mitä olen kuullut kavereilta niin molemmissa hyvät ja huonot puolet.
direktin suunnanvaihto on parempi=nopeampi ja tarkempi. direkti menee tiellä taiaisemmin, reagoi mäkiin äksymmin eikä heijjaa vauhtia lainkaan. myös etukuormaimen ohjaus/joistikki parempi. verrokkina 818 ja 1 sarjan direkti.
fendti on ketterämpi. ja vaihteiston toiminta muuten sulavampaa.
-----------

itse en uutta konetta viimevuonna hankkiessa uskaltanut direktiä ostaa. kuulemma ja näköjään ne on saanut sen pelaamaan. eli seuraava kone saattaa olla direkt. vuonna 2010 ajamani 1 sarjan direktit oli aika hirveitä. oma 05 vuoden portaaton deutsi oli paljon parempi ominaisuuksiltaan. uusi 3 sarjan direkti toimii kyllä paljon paremmin kuin dötsi...mutta yleisesti ottaen kaikilla pärjää. esim. nh portaattoman kierosluku/nopeusmuistit tosi käteviä+poljin/jalka-ajo mahdollisuus mikä direktistä puuttuu.
Miltäs on versu tuntunu???

***eipä siitä vielä paljo kokemusta oo. ketjuja oottaa ja pienempiä takalokareita että ne ketjut sitte mahtuu. 160h mittarissa .ureaa on jäljellä alkuperäsesta 20 litrasta 30% keskikikulutus 6.1l(tieajo,lumenlinkous,metsänosturikäyttö). t151 vei ohjelmoitunakin samoissa hommissa 8l.

ketterä toi kyllä on, nyt voikin sanoa että 170hv valtra on ketterämpi kuin 160hv deutsi, deutsissa on nokkakin pitempi... niin se maailma muuttuu  ;) <---

Öööö.... Nelonen vs. kutonen   ???

öööööööööööööööö... huomaa hymiö, laitoin ihan nuolenkin siihen...

tää "uus" runkorakenne on kyllä hyvä. siis moottori kiinni kytkinkopas niinku muissakin merkeissä. pyörät mahtuu kääntymään hyvin. kulkee tasasesti tiellä ja vetoteho on hyvä, akselivälihän on pitempi kuin esim. 8000srj valtroissa... lisäksi nosturikäytössä tää on yllättävän vakaa , äkkiseltään tuntuu että vakaampi kuin edellinen t vaikka nosturi on tosi iso cranab fc80, hyvä yhistelmä pisteet vielä jaken forestitankille+panssaroinnille, tyytyväinen olen rakenteeseen.

Viimeksi muokattu: 04.01.13 - klo:20:11 kirjoittanut retku

justus

  • Vieras
Vs: Direct
mikä noissa ääntää että pitää olla peltorit korvissa nyky traktorissa,muutenkin melkosta pelle hommaa

http://www.youtube.com/watch?v=86Dwy29AH0I

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26110
  • vastustan
Vs: Direct
mikä noissa ääntää että pitää olla peltorit korvissa nyky traktorissa,muutenkin melkosta pelle hommaa

http://www.youtube.com/watch?v=86Dwy29AH0I
aura-auton kuskit pitää jotku kans kuulosuojaimia vaikka kuorma-autojen hytit on paljon hiljaisempia kuin traktorien, ilmeisesti auran ääni on aika kova ja vituttava  jos ei polannetta oo :-\ :-\ :-\ :-\
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

7930

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 66
Vs: Direct
Kovametalliterä paljaalla asfaltilla pitää aika pahan parskeen 50 kympin vauhdissa.

Räkkyjooseppi

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 290
Vs: Direct
Tunteja Di 4500 yksi anturi ,lohkolämmitin ,istuimen kompura.
Paljon parempi ajolleen kuin kokeiltavana ollu ferku seiteintonnilainen.
Ferkulla kun tulee risteykseen niin pitää polkea jarrua ,di hiljentää kun kaasua höllää.

Wejjo

  • Luomumaitoklubi
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2232
Vs: Direct
Tunteja Di 4500 yksi anturi ,lohkolämmitin ,istuimen kompura.
Paljon parempi ajolleen kuin kokeiltavana ollu ferku seiteintonnilainen.
Ferkulla kun tulee risteykseen niin pitää polkea jarrua ,di hiljentää kun kaasua höllää.

Öh, on verkussakin säätö tolle moottorijarrulle? Hyvinkin äkkinäiseksi voi säätää....

Konemies

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 295
Vs: Direct
Massikan osien saannista en tiedä koska niitä ei tarvii.  ;D

 Pienehköllä tinarullalla, lämpimällä kolvilla ja rautaisella kokemuksella selvittää melko monta vikakoodia pois kuleksimasta! :D
2000h menty maasialla, yksi vikakooi on näkyny ja seki hävis kun käytti sammuksissa. Suunnanvaihtajan asento joutu hukkaan kun lumikeikalla katukivistopissa lipsahti vipu käsistä. Saattoipa se jonkunlaisen tällin siinä rytäkässä saadakkin.

HEINÄMIES-07

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 299
  • Sivutoimista Sisuilua vuodesta -94 alkaen.
Vs: Direct
Perskules, joudunkohan harkitsemaan Directin kokeilua kun kerran noinkin hyvä alkaa jo olla, itse olen perinteisesti ollut kuivan kytkimen ja keppilootan vannoutunut kannattaja.

Itse jo räätälöin oman direktin.143 D lähtöhinta 78780€.Räätälöitynä 96218 €(alv 0).Täytynee pyytää henkilökohtainen koeajo paikalliselta myyjältä :)

Naismyyjä?

Onkohan noita muita naispuolisia traktorinmyyjiä Suomessa, kun toi Valtran vaihtokonemeklari?

Waltteri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 209
Vs: Direct
Paljonkohan muuten enimmillään ehditty ajaa näillä directeillä?? onkos kellään tietoa?? onko ne vielä läjässä 10 tonnin kohdalla?

justus

  • Vieras
Vs: Direct
http://www.youtube.com/watch?v=vVx9Yzzq5-0

Oli se foortti aikaansa edellä :D

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Direct
http://www.youtube.com/watch?v=vVx9Yzzq5-0

Oli se foortti aikaansa edellä :D
Nuffissa 10/60 paljon parempi loota käyttää kuin tuo foortin.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

Täpinäreiska

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1231
Vs: Direct
Täp-management. Sponsored by yhteiskunta.