Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Waltteri - 02.01.13 - klo:13:47
-
Kun nyt on jo vähän aikaa siitä kun valtran portaattomat julkaistiin, niin millaisia kokemuksia näistä on tullut?? Aluksi ainakin kuului olevan vähän takkuamista, mut mites nyt, ovatko toimineet? mites hyötysuhteet verrattuna muihin merkkeihin ja vieläkö hyytyy rinteeseen raskaan kuorman kanssa niin että joutuu aluetta vaihtamaan kesken kaiken? Mites jos joutuu pakkasessa käynnistämään niin kuinka tahmeeta on? Onkos remppaa ollut? Millaisias tuntumääriä näillä on ehditty ajella?
Niin ja mielellään omakohtaisia kokemuksia, eikä mitään naapurin juttuja!
Kiitoksia!
-
Versusta kanssa ois kiva kuulla juttuja.. :)
-
Niin vieläkö ne uudet vallut on ihan susia kertokaa..? Muilla merkeillä se vaain ei toimi tärken eli huolto ja varaosat. Niin joka merkissä on aina ongelmaa..
-
Hyvin toimii jo directi ...
-
Minulla on direct käytössä jo pari kuukautta. Ei ollut mitään ongelmia etenkin talven aikana vaikkapa pakkasen aikana. Ihan hyvin se lähtee liikkeelle ja vaihteen vaihto ei tavallaan huomaa yhtään mitään siis ei mitään nykimistä.
Raskaalla kuorman kanssa maantiellä ajaen kannattaa säätää voimasiirto-droop asetusta. Mitä enemmän nuppi vasemmalla, sitä enemmän annetaan moottorin kierrosten pudota ennen kuin voimansiirto muuttaa välitystä. Tämä säästää polttoainetta, kun taas voimansiirron nopeampi reagointi (nuppi käännetty oikealle) pitää moottorin kierrokset korkeammalla ja työteho kasvaa” Kuten syksyn aikana lautasäestys aikana käytin voimasiirto-droop asetusta ja huomasin kuinka hyvin silloin jaksaa vetää jyrkällä mäellä ja ei yhtään hyytynyt. 8)
-
Kertokaa myös mistä mallista kokemuksia. Kuulisin mielelläni N-sarjalaisista.
-
Verkusta kanssa ois kiva kuulla juttuja.. :)
¤korjattu¤ ;D
-
Verkusta kanssa ois kiva kuulla juttuja.. :)
¤korjattu¤ ;D
Eiköhän niistä ole kuultu jo muutaman fanaatikon toimesta ihan tarpeeksi? ;) ;)
-
Verkusta vois joku valehella et se on hyvä "traktori" ettei verku miehiä rupee nolottaa... :)
¤korjattu¤ ;D
x(
-
T-sarjalaisesta on kokemuksia parin sadan tunnin ajalta. Yhtään vikakoodia, häiriötä, epämääräistä ulinaa, tai muutaakaan ongelmaa ei ole ollut. Alueet vaihtuu nätisti vauhdissa, sen mitä niitä täytyy vaihdella. B-alue on hyvä pellolla ja muissa hitaammissa töissä, D-alueella sitten tiellä. Murskettakin voi vetää matolle D-alueella, pienentää vaan skaalausvivulla alueen suurinta nopeutta riittävästi. Suunnanvaihdon saa töksahtämään, jos nostaa ajopolkimen ylös samalla kun siirtää suunnanvaihtajaa. Se lyö vähänkuin jarrun päälle sinne vähäksi aikaa, kun kone luulee että pitää pysähtyä. Pitämällä ajopoljinta vähän päällä suunta vaihtuu nätisti. Vaihteisto reagoi nopesti kiihtyttäessä, eikä ole niin kuminauhamainen, kuin esim VT. Moottori kiertää 1600 kierrosta maantiellä, kun vauhtia on 53km/h.
-
Onko nämä teitin koneet jo 2.0 ohjelmistolla eli tällä uusimmalla?
-
Parilla naapurilla on Directi. Kylätiellä ohi ajaessa on kiinnittänyt huomiota koko koneen äänettömyys. Kerran tuolta kylätieltä meni jonkun Fendt ja ihmettelin jo kaukaa kuuluvaa kauheaa mouruanmista.
-
Kaverilla keväästä 202 versu ja nyt tuhat tuntia tullut koneseen ja erittäin tyytyväinen ollut. Vähempi vie polttoainetta, kuin edellinen 171 advence ja voimaa enemän, vaihteisto pelaa hyvin.
-
Perskules, joudunkohan harkitsemaan Directin kokeilua kun kerran noinkin hyvä alkaa jo olla, itse olen perinteisesti ollut kuivan kytkimen ja keppilootan vannoutunut kannattaja.
-
Onko nämä teitin koneet jo 2.0 ohjelmistolla eli tällä uusimmalla?
On juu
-
Onko nämä teitin koneet jo 2.0 ohjelmistolla eli tällä uusimmalla?
On juu
Voi olla, että Direct on sitten vihdoin ja viimein saatu kuntoon.
-
Säilytetäänkö yllä mainittujen directit lämpimässä hallissa? Onko directissa hydr/vaihteisto öljyn lämmitys?
-
Säilytetäänkö yllä mainittujen directit lämpimässä hallissa? Onko directissa hydr/vaihteisto öljyn lämmitys?
Kylmässä on
Hydrauliöljyt saa ainakin vähän lämpenemään, kun laittaa letkun hydraulilohkosta vapaapaluuseen ja kierron päälle. Kai näissä pätee se sama sääntö kuin muissakin, kone käymään ja kahveelle...
-
Perskules, joudunkohan harkitsemaan Directin kokeilua kun kerran noinkin hyvä alkaa jo olla, itse olen perinteisesti ollut kuivan kytkimen ja keppilootan vannoutunut kannattaja.
Itse jo räätälöin oman direktin.143 D lähtöhinta 78780€.Räätälöitynä 96218 €(alv 0).Täytynee pyytää henkilökohtainen koeajo paikalliselta myyjältä :)
-
Perskules, joudunkohan harkitsemaan Directin kokeilua kun kerran noinkin hyvä alkaa jo olla, itse olen perinteisesti ollut kuivan kytkimen ja keppilootan vannoutunut kannattaja.
Itse jo räätälöin oman direktin.143 D lähtöhinta 78780€.Räätälöitynä 96218 €(alv 0).Täytynee pyytää henkilökohtainen koeajo paikalliselta myyjältä :)
Naismyyjä?
-
On teillä usko luja kuin jonnumiehilläkin. ;D
Kyl siit vallunkin portaattomasta hyvä tulee kun asiakkaat vaan jaksaa maksaa ja rakastaa valluaan.
;D
-
AI perkele...
Paljonkohan ne ottaa tehoja noista 202 direkteistä irti. Reilua 250hp....
Joko se muuten jaksaa D kuleksia pykältelemättä siis tiellä kärrin veto hommissa/jaksaako poka päällä liikenteesen D alueella.
Jos ei nii voi unohtaa
mut jos nii
Pitäsköhän ihan käydä koeajolla.
-
AI perkele...
Paljonkohan ne ottaa tehoja noista 202 direkteistä irti. Reilua 250hp....
Joko se muuten jaksaa D kuleksia pykältelemättä siis tiellä kärrin veto hommissa/jaksaako poka päällä liikenteesen D alueella.
Jos ei nii voi unohtaa
mut jos nii
Pitäsköhän ihan käydä koeajolla.
Joo!!! Nyt mennään kaikki ostamaan Tirektit! Suomen talous lähtee nousuun ja saamme kaikki nauttia tästä teknisten innovaatioiden kuningattaresta jo ensi kevään maataistelutöissä. Alkuunhan nyt niissä oli jotain pientä, mutta nyt ovat kuulemma toimineet 100%. Jopa öljyvalo voi palaa ajon aikana, mutta sekin on kuulemma normaalia.
Tarvii kanssa räätälöidä oma Dairekti. :) :)
-
AI perkele...
Paljonkohan ne ottaa tehoja noista 202 direkteistä irti. Reilua 250hp....
Joko se muuten jaksaa D kuleksia pykältelemättä siis tiellä kärrin veto hommissa/jaksaako poka päällä liikenteesen D alueella.
Jos ei nii voi unohtaa
mut jos nii
Pitäsköhän ihan käydä koeajolla.
Joo!!! Nyt mennään kaikki ostamaan Tirektit! Suomen talous lähtee nousuun ja saamme kaikki nauttia tästä teknisten innovaatioiden kuningattaresta jo ensi kevään maataistelutöissä. Alkuunhan nyt niissä oli jotain pientä, mutta nyt ovat kuulemma toimineet 100%. Jopa öljyvalo voi palaa ajon aikana, mutta sekin on kuulemma normaalia.
Tarvii kanssa räätälöidä oma Dairekti. :) :)
Räätälöin jo. 182 000sis alvi. Juu ei tarte. Tuon enmmin ulkoo ihan erivärisen portaattoman...
-
Mun Valtran räätälöintisivulla oli vielä vanha alv % :-\
-
Mää koetin kans räätälöidä mutta tyssäs heti alkuunsa kun en tiedä mikä
on mikäkin helkkarin a, n, t ja s sarja?
:o
Miksei siinä voi lukea että minkä tehoisia ne on?
Ja sit jotain ihme päätteitä numeron perässä. :o Ihan hepreaa.
-
Mää koetin kans räätälöidä mutta tyssäs heti alkuunsa kun en tiedä mikä
on mikäkin helkkarin a, n, t ja s sarja?
:o
Miksei siinä voi lukea että minkä tehoisia ne on?
Ja sit jotain ihme päätteitä numeron perässä. :o Ihan hepreaa.
Juu, A on vissiin paras ja T huonoin? Ainakin ne ovat siinä järjestyksessä aakkosissa. ;D ;D Sitten jos lukee Direkt(suora), niin sen voi kuulemma ajaa suoraan laatikkoremppaan. Jos taas kone on tyypiltään Versu(Vastaan) niin sen kuljettajan tunnistaa vastaan tullessa erittäin punaisesta naamasta ja siitä että sen muija tulee puolen vuoden päästä eri ukon apparin paikalla vastaan. Kun ostaa Versun , niin alkaa se niinsanottu vastamäki elämän ladulla.
Nämä olivat vain arvailuja, kun en minäkään tiedä mitä nuo tarkoittavat.
-
voihan vipukirves :o
-
Mää koetin kans räätälöidä mutta tyssäs heti alkuunsa kun en tiedä mikä
on mikäkin helkkarin a, n, t ja s sarja?
:o
Miksei siinä voi lukea että minkä tehoisia ne on?
Ja sit jotain ihme päätteitä numeron perässä. :o Ihan hepreaa.
”MF5420-5450 mallit on varustettu Perkinsin tauloudellisella 4,4 l 4 sylinterisellä moottorilla, jonka polttoaineen ruiskutus on mekaaninen.”
Voiko verkua räätälöidä?
-
Mää koetin kans räätälöidä mutta tyssäs heti alkuunsa kun en tiedä mikä
on mikäkin helkkarin a, n, t ja s sarja?
:o
Miksei siinä voi lukea että minkä tehoisia ne on?
Ja sit jotain ihme päätteitä numeron perässä. :o Ihan hepreaa.
Jos sä et tajuu valtterin numero logikkaa niin miten ihmeessä tulet muiden merkkien kanssa toimeen. Jontikan, massikan,fendtin numerohan sanoo paljon ihmiselle joka ei ole vihkiytynyt ko merkkiin.
Ps valtran luvusta voi lukea tehon jos haluaa.
-
Aika monet ihmiset ihmetteli kuinka hiljainen tämä Valtra N143D onkaan.. Kuten esim. lumitöitten aikana monet ei kuullut mitään vaikka pyöriskelin pihan alueella muutaman minuutin ajan ajaen lumet pois..
Kyllä tää nyt parannettu versio on paljon parempi ja toimivampi.
Koko räätälöity lisävarusteineen tuli maksamaan lähes 130t euroa veroineen... ::) Ei mikään halpoo homma oletkaan...
-
Aika monet ihmiset ihmetteli kuinka hiljainen tämä Valtra N143D onkaan.. Kuten esim. lumitöitten aikana monet ei kuullut mitään vaikka pyöriskelin pihan alueella muutaman minuutin ajan ajaen lumet pois..
Kyllä tää nyt parannettu versio on paljon parempi ja toimivampi.
Koko räätälöity lisävarusteineen tuli maksamaan lähes 130t euroa veroineen... ::) Ei mikään halpoo homma oletkaan...
Eikös tolla rahalla saa jo koneenkin? ;)
-
Ainoa positiivinen kokemus direktistä on toimiva huolto, eli korjaus toiminta.
Paitsi viime kesänä, kun parhaaseen, ja ainoaan rehuntekoaikaan oli kuukauden laatikkoremontissa...
-
Aika monet ihmiset ihmetteli kuinka hiljainen tämä Valtra N143D onkaan.. Kuten esim. lumitöitten aikana monet ei kuullut mitään vaikka pyöriskelin pihan alueella muutaman minuutin ajan ajaen lumet pois..
Kyllä tää nyt parannettu versio on paljon parempi ja toimivampi.
Koko räätälöity lisävarusteineen tuli maksamaan lähes 130t euroa veroineen... ::) Ei mikään halpoo homma oletkaan...
Sotkitko sä ne lumet vaan piukkaan vai miksei mitään ääniä kuulunut?? Lumiaura tai mikä onkin yleensä pitää jonkinlaista kolinaa ;D
-
Aika monet ihmiset ihmetteli kuinka hiljainen tämä Valtra N143D onkaan.. Kuten esim. lumitöitten aikana monet ei kuullut mitään vaikka pyöriskelin pihan alueella muutaman minuutin ajan ajaen lumet pois..
Kyllä tää nyt parannettu versio on paljon parempi ja toimivampi.
Koko räätälöity lisävarusteineen tuli maksamaan lähes 130t euroa veroineen... ::) Ei mikään halpoo homma oletkaan...
Sotkitko sä ne lumet vaan piukkaan vai miksei mitään ääniä kuulunut?? Lumiaura tai mikä onkin yleensä pitää jonkinlaista kolinaa ;D
Ei kun se ajoi lumet pois! Jos ne oli valmiiks kärryllä ja hän vain pyöriskeli muutaman minuutin etsien tietä ulos pihasta, tai sitten muuten vaan oli mukava ajella uudella Direktillä? Tuskin se "ajaminen" tarkoitti mitään takaa-ajamista... :D :D
-
Aika monet ihmiset ihmetteli kuinka hiljainen tämä Valtra N143D onkaan.. Kuten esim. lumitöitten aikana monet ei kuullut mitään vaikka pyöriskelin pihan alueella muutaman minuutin ajan ajaen lumet pois..
Kyllä tää nyt parannettu versio on paljon parempi ja toimivampi.
Koko räätälöity lisävarusteineen tuli maksamaan lähes 130t euroa veroineen... ::) Ei mikään halpoo homma oletkaan...
Sotkitko sä ne lumet vaan piukkaan vai miksei mitään ääniä kuulunut?? Lumiaura tai mikä onkin yleensä pitää jonkinlaista kolinaa ;D
Ei kun se ajoi lumet pois! Jos ne oli valmiiks kärryllä ja hän vain pyöriskeli muutaman minuutin etsien tietä ulos pihasta, tai sitten muuten vaan oli mukava ajella uudella Direktillä? Tuskin se "ajaminen" tarkoitti mitään takaa-ajamista... :D :D
Niin joo ja muutamassa minuutissa vielä ::) Selittää miksi ei edes kauha kolissut 8)
-
Mää koetin kans räätälöidä mutta tyssäs heti alkuunsa kun en tiedä mikä
on mikäkin helkkarin a, n, t ja s sarja?
:o
Miksei siinä voi lukea että minkä tehoisia ne on?
Ja sit jotain ihme päätteitä numeron perässä. :o Ihan hepreaa.
Sun täytyy ensin tutustua malleihin siitä pääsivun mallisarjavalikosta.
Yllättävän hyvin toimii tuo traktorin räätälöinti. Tein kokeeksi oman tarjouskoneeni varustelun ja vertasin hintoja, niin kokonaishinta piti yllättävän hyvin paikkansa. Suorankaupan alennus 15% ei kuulunut laskentaan, mutta tuon verran myyjä lupasi minulle. Tosin minähän lupasin ottaa täältä asiantuntijoita mukaan ;D
-
eikös tuo ants ole vasta rojektivärkki jossa paaaaljon liikkuvia ja kuluvia osia, ihan niinkuin noi valtun etuakselin keskilaakeroinnit, heleketti että niitä ne jaksaa sepittää!
btw, kyllä monesta traktorista on tullu hiljasia entisiiin verraten kun ovatten laittaneet fylliä ja muovia niin perkeleesti koneen ympärille, ja sitten puottaneet moottorien tehot niin minimaliseksi ja kierrokset kanss. mitä liet nuot uudet toitsitkaan kiertää; joku 2100 kierrosta?
-
Mites se hydrauliikka assistentti vai mikä se nyt oli toimii näissä?? pysyykö vauhti vakiona kun kierrokset nousee esim kärriä kuormatessa?? ja muissa tarkoissa töissä?
Siitä syystäpä kyselen directistä kun itseäni ei ainakaan versut tms oikein sytytä, joko puhdas keppikone taikka sitten portaaton... Mites directissä suunnanvaihto pelittää, toimiiko enemmänkin kuin normaalissa hitechissä vaiko niinkuin versussa jossa lisättynä ihme viive?
-
Mites se hydrauliikka assistentti vai mikä se nyt oli toimii näissä?? pysyykö vauhti vakiona kun kierrokset nousee esim kärriä kuormatessa?? ja muissa tarkoissa töissä?
Siitä syystäpä kyselen directistä kun itseäni ei ainakaan versut tms oikein sytytä, joko puhdas keppikone taikka sitten portaaton... Mites directissä suunnanvaihto pelittää, toimiiko enemmänkin kuin normaalissa hitechissä vaiko niinkuin versussa jossa lisättynä ihme viive?
Kierrokset vaeltelevat miten sattuu, riippuen polkimen asennosta. Parempi käyttää käsikaasulla. Kasaan kauhalla puskiessa saattaa sammua, vaikka olisi turbiinimoodi täysillä 1500 kierrosta käsikaasusta auttaa tähänkin vaivaan.
Suunnanvaihto toimii yleensä hyvin. Välillä kyllä nykäisee ihan hirveesti, ja välillä jää miettimään pitkäksi aikaa,
-
Joo!!! Nyt mennään kaikki ostamaan Tirektit! Suomen talous lähtee nousuun ja saamme kaikki nauttia tästä teknisten innovaatioiden kuningattaresta jo ensi kevään maataistelutöissä. Alkuunhan nyt niissä oli jotain pientä, mutta nyt ovat kuulemma toimineet 100%. Jopa öljyvalo voi palaa ajon aikana, mutta sekin on kuulemma normaalia.
Tarvii kanssa räätälöidä oma Dairekti. :) :)
Juttujen perusteella kuulostaa niinku Vinnamo ja Timppa olisivat erehtyneet ostamaan vanhaa tekniikkaa päivän hintaan... :P
-
Joo!!! Nyt mennään kaikki ostamaan Tirektit! Suomen talous lähtee nousuun ja saamme kaikki nauttia tästä teknisten innovaatioiden kuningattaresta jo ensi kevään maataistelutöissä. Alkuunhan nyt niissä oli jotain pientä, mutta nyt ovat kuulemma toimineet 100%. Jopa öljyvalo voi palaa ajon aikana, mutta sekin on kuulemma normaalia.
Tarvii kanssa räätälöidä oma Dairekti. :) :)
Juttujen perusteella kuulostaa niinku Vinnamo ja Timppa olisivat erehtyneet ostamaan vanhaa tekniikkaa päivän hintaan... :P
Jonnu vai valtionmetallin tuotos? Kummallakin on direct mallit.!!
-
Mää koetin kans räätälöidä mutta tyssäs heti alkuunsa kun en tiedä mikä
on mikäkin helkkarin a, n, t ja s sarja?
:o
Miksei siinä voi lukea että minkä tehoisia ne on?
Ja sit jotain ihme päätteitä numeron perässä. :o Ihan hepreaa.
Jos sä et tajuu valtterin numero logikkaa niin miten ihmeessä tulet muiden merkkien kanssa toimeen. Jontikan, massikan,fendtin numerohan sanoo paljon ihmiselle joka ei ole vihkiytynyt ko merkkiin.
Ps valtran luvusta voi lukea tehon jos haluaa.
Joo.
Esimerkiksi Massey Ferguson 7465. Mitä tuollaisesta mallinumerosta kukaan voi käsittää suoralta kädeltä minkälaisesta koneesta puhutaan? Onko se iso vai pieni traktori, etunumero 7 viittaa isompaan päähän mutta mitäs ne loput sitten, 465hv vai 4 sylinteriä ja 65 hv.. ???
-
No hei jos vallua tuntematon alkaa räätälöimään niin tarttis osata ensin valita
joku lähtökohta.
Malli
T153H FL
T153V FL
T163ED FL
T163EV FL
T173H FL
T183D FL
T183V FL
T193H FL
T203D FL
T213V FL
Mitä helvettiä nuo kirjaimet esim. edfl tarkoittaa?
http://configurator.valtra.com/index.html?session=8Z0P8P2XRPJXJPP80PJ
Ja tuossa lähtötilanteessa ei mitenkään käy ilmi mistä traktorista on kyse.
Ei tuossa ole teknisiä tietoja lainkaan.
Siihen aletaan sit valkkaamaan etupainoa ym sälää. Ja hintaa kertyy....
Tuo perusmallinkin hinta on ihan helvetin iso ilman mitään valintoja. :o
-
No hei jos vallua tuntematon alkaa räätälöimään niin tarttis osata ensin valita
joku lähtökohta.
Malli
T153H FL
T153V FL
T163ED FL
T163EV FL
T173H FL
T183D FL
T183V FL
T193H FL
T203D FL
T213V FL
Mitä helvettiä nuo kirjaimet esim. edfl tarkoittaa?
Malli
T153H FL = T153 Hitech3
T153V FL =T153 Versu
T163ED FL = T163 Eco Direct
T163EV FL = T163 Eco Versu
T173H FL = T173 Hitech3
T183D FL = T183 Direct
T183V FL = T183 Versu
T193H FL = T193 Hitech3
T203D FL = T203 Direct
T213V FL = T213 Versu
Joko uppos kaaliin ? ;D
-
No hei jos vallua tuntematon alkaa räätälöimään niin tarttis osata ensin valita
joku lähtökohta.
Mitä helvettiä nuo kirjaimet esim. edfl tarkoittaa?
Mitenkä mä tän nyt sanoisin sillai kauniisti.
Siis jos tuon asian selvittäminen tuntuu kovin ylivoimaiselta niin.. en mä kyllä sitten enään ihmettele sitäkään miksi sulla verkuja. :o
-
Ei tommoset direkt ja versu sano mulle mitään.
Onko direkt joku vanha suorahampainen manuaaliaski?
-
No hei jos vallua tuntematon alkaa räätälöimään niin tarttis osata ensin valita
joku lähtökohta.
Mitä helvettiä nuo kirjaimet esim. edfl tarkoittaa?
Mitenkä mä tän nyt sanoisin sillai kauniisti.
Siis jos tuon asian selvittäminen tuntuu kovin ylivoimaiselta niin.. en mä kyllä sitten enään ihmettele sitäkään miksi sulla verkuja. :o
Verku on niin helppo ostaa. Siin on valmiina lähes kaikki ja hintakin on kohdillaan.
-
Verkussa on aina kaikki valmiina, ratti, penkki ja renkaat ? ??? ainakin se vähän siltä vaikutti kun tarjousta pyysin..
-
Kato ny.
http://www.masseyferguson.com/7600/modellines.html?lang=fi
Valittet teholuokan. Valkkaat vaihteiston. Sit valkkaat kolmesta vaihtoehdosta varustetason.
Ja se on siinä.
Eikun tilluuseen. ;D
-
No hei jos vallua tuntematon alkaa räätälöimään niin tarttis osata ensin valita
joku lähtökohta.
Malli
T153H FL
T153V FL
T163ED FL
T163EV FL
T173H FL
T183D FL
T183V FL
T193H FL
T203D FL
T213V FL
Mitä helvettiä nuo kirjaimet esim. edfl tarkoittaa?
http://configurator.valtra.com/index.html?session=8Z0P8P2XRPJXJPP80PJ
Ja tuossa lähtötilanteessa ei mitenkään käy ilmi mistä traktorista on kyse.
Ei tuossa ole teknisiä tietoja lainkaan.
Siihen aletaan sit valkkaamaan etupainoa ym sälää. Ja hintaa kertyy....
Tuo perusmallinkin hinta on ihan helvetin iso ilman mitään valintoja. :o
Pakkohan tässä on todeta, että olet oikeassa. Ei ny kovin pitkälle menevää sivuston käytettävyysarviointia olis tarvinnu noiden sivujen teossa miettiä, että olis tuohon aloitussivuun laitettu jokin selvennys noista koodeista.
Ihan samaan tapaan lisävarusteissa voisi nimike olla linkki erilliseen lisätieto/kuva-ikkunaan, selkeyttäs valintoja
Sinänsä hyvin toi vahtii, ettei tuu päällekkäisiä valintoja, ja toisaalta pakottaa valitsemaan toisistaan riippuvaiset valinnat. Vanhassa systeemissä tuossa oli ongelmia, kaikki myyjätkään tainnu saada niitä oikein.
Edit: Tapahtuuko muilla ohjaamon lisävarusteita valitessa kummallisia pomppimisia rengas- ja kuormaajavalikkoon, tuossa on joku ongelma ainakin Chrome-selaimella
-
Verku on niin helppo ostaa. Siin on valmiina lähes kaikki ja hintakin on kohdillaan.
Niin. Kesko on valinnut puolestasi ne omainaisuudet mitä sinä tarvitset. Hintakin on Keskon mielestä kohdallaan. Ne tekee sellaisia esivalmisteltuja paketteja, koska koneissa on pitkät toimitusajat. Se aiheuttaa, ettei ole kovin helppo tehdä muutoksia. Näin ainakin minä käsitin.
Valmetissa on se hyvä puoli, että sen jälkeen, kun ostaja on täysin sisäistänyt uskonnon perusjakeet, niin hän voi hyvin yksityiskohtaisesti päättää mitä haluaa. Näppärää valita listalta esim. takalasin lämmitys, jos sellaisen mielestään tosissaan tarvitsee...
-
Verku on niin helppo ostaa. Siin on valmiina lähes kaikki ja hintakin on kohdillaan.
Niin. Kesko on valinnut puolestasi ne omainaisuudet mitä sinä tarvitset. Hintakin on Keskon mielestä kohdallaan. Ne tekee sellaisia esivalmisteltuja paketteja, koska koneissa on pitkät toimitusajat. Se aiheuttaa, ettei ole kovin helppo tehdä muutoksia. Näin ainakin minä käsitin.
Valmetissa on se hyvä puoli, että sen jälkeen, kun ostaja on täysin sisäistänyt uskonnon perusjakeet, niin hän voi hyvin yksityiskohtaisesti päättää mitä haluaa. Näppärää valita listalta esim. takalasin lämmitys, jos sellaisen mielestään tosissaan tarvitsee...
Massikan valmistaja suojelee massikan ostajaa liialliselta valinnanvapaudelta.
Ei pääse vahingossa ostamaan mallia mitä olis vaikea myydä eteenpäin kun on jättänyt
valitsematta jotain tärkeää varustetta.
-
Verku on niin helppo ostaa. Siin on valmiina lähes kaikki ja hintakin on kohdillaan.
Niin. Kesko on valinnut puolestasi ne omainaisuudet mitä sinä tarvitset. Hintakin on Keskon mielestä kohdallaan. Ne tekee sellaisia esivalmisteltuja paketteja, koska koneissa on pitkät toimitusajat. Se aiheuttaa, ettei ole kovin helppo tehdä muutoksia. Näin ainakin minä käsitin.
Valmetissa on se hyvä puoli, että sen jälkeen, kun ostaja on täysin sisäistänyt uskonnon perusjakeet, niin hän voi hyvin yksityiskohtaisesti päättää mitä haluaa. Näppärää valita listalta esim. takalasin lämmitys, jos sellaisen mielestään tosissaan tarvitsee...
Massikan valmistaja suojelee massikan ostajaa liialliselta valinnanvapaudelta.
Ei pääse vahingossa ostamaan mallia mitä olis vaikea myydä eteenpäin kun on jättänyt
valitsematta jotain tärkeää varustetta.
Tässä on pointtinsa. Toinen hyvä esimerkki on Väderstad Rapid, joka on rakennettu ns. valmiiksi. Käytännössä ostajan ei tarvitse ruksia varustelistalta kuin pyöränvälijyrä ja hänellä on kone, jossa on kaikki valmiina. Käytetyn koneen ostajan ei tarvitse huolehtia onko tähän koneeseen muistettu ottaa pintavahdit tai sitkaimet mukana.
-
Toinen hyvä esimerkki on Väderstad Rapid, joka on rakennettu ns. valmiiksi. Käytännössä ostajan ei tarvitse ruksia varustelistalta kuin pyöränvälijyrä ja hänellä on kone, jossa on kaikki valmiina.
Sitte tietysti pitää muistaa ruksata välijyrän levikepyörät ja piensiemenloota tarttivarustuksella.
Sähköset kaukosääjöt syöttölaitteille tottakai myös.
Seulat siemensäiliöön on kans lisävaruste mikä kannattaa ottaa, jos sattuu joskus sertiä kylvöön.
Autopilot-syvyyensäätöautomatiikanki voi ruksata, vaikka ei sitä etes tartte...Autotsekki kuitenki vähintään!
Lopuksi voi tinkata varapyörän vielä vakuutukseksi ettei kumet varmasti hajua kesken kylvön.
Sitte ei jääkään puuttumaan ku gps-ohjaus määrän- ja syvyydensäätöön ja nosto-lasku-automatiikkaan :(
-
Koetin S 353 varustella ihan joutessani vain, niin varmaan meni ohjelmakin sekasi et hullu se on.
Hinta tippu vaan ja väillä koneeksi oli valittu n143, yms yms.... useempaan otteeseen kokeilin. On muuten hinta sama kun isoilla fendteillä,eikä oo paljo ruksailtavaaa, kaikki vakiona...
Varmaan huomenna valtralta soittavat et tulehan hieromaan kauppoja ;D
-
Sinänsä hyvin toi vahtii, ettei tuu päällekkäisiä valintoja, ja toisaalta pakottaa valitsemaan toisistaan riippuvaiset valinnat. Vanhassa systeemissä tuossa oli ongelmia, kaikki myyjätkään tainnu saada niitä oikein.
Edit: Tapahtuuko muilla ohjaamon lisävarusteita valitessa kummallisia pomppimisia rengas- ja kuormaajavalikkoon, tuossa on joku ongelma ainakin Chrome-selaimella
No nyt toi järjestelmä ei muuten toimi, kokeilin IE-llä ja Chromella, molemmilla sama sekoilu, peruskone vaihtuu ihan satunnaisesti siirryttäessä eri varustelukohtiin.
Ja höh, ei ole suoraan tuossa missään palauteosiota?
-
Sinänsä hyvin toi vahtii, ettei tuu päällekkäisiä valintoja, ja toisaalta pakottaa valitsemaan toisistaan riippuvaiset valinnat. Vanhassa systeemissä tuossa oli ongelmia, kaikki myyjätkään tainnu saada niitä oikein.
Edit: Tapahtuuko muilla ohjaamon lisävarusteita valitessa kummallisia pomppimisia rengas- ja kuormaajavalikkoon, tuossa on joku ongelma ainakin Chrome-selaimella
No nyt toi järjestelmä ei muuten toimi, kokeilin IE-llä ja Chromella, molemmilla sama sekoilu, peruskone vaihtuu ihan satunnaisesti siirryttäessä eri varustelukohtiin.
Ja höh, ei ole suoraan tuossa missään palauteosiota?
Ei ne tartte palauteosiota. Vallumiehet ovat uskossaan vahvoja. ;D
Vallun räätälöinti on vähän kuin T-Foortin aikoinaan.
Värin saa valita kunhan se on musta.
;D
-
Sinänsä hyvin toi vahtii, ettei tuu päällekkäisiä valintoja, ja toisaalta pakottaa valitsemaan toisistaan riippuvaiset valinnat. Vanhassa systeemissä tuossa oli ongelmia, kaikki myyjätkään tainnu saada niitä oikein.
Edit: Tapahtuuko muilla ohjaamon lisävarusteita valitessa kummallisia pomppimisia rengas- ja kuormaajavalikkoon, tuossa on joku ongelma ainakin Chrome-selaimella
No nyt toi järjestelmä ei muuten toimi, kokeilin IE-llä ja Chromella, molemmilla sama sekoilu, peruskone vaihtuu ihan satunnaisesti siirryttäessä eri varustelukohtiin.
Ja höh, ei ole suoraan tuossa missään palauteosiota?
Ei ne tartte palauteosiota. Vallumiehet ovat uskossaan vahvoja. ;D
Vallun räätälöinti on vähän kuin T-Foortin aikoinaan.
Värin saa valita kunhan se on musta.
;D
Tai paremminkin joku muu.
-
Väreistä paras on se juhlamallin ruskea. Tosin naapurin kateellinen nyykkärifani vertaa väriä johonkin muuhun :). Ittellä 162 versu. ihan ok kone. Vetoa ja voimaa löytyy.. Voi lämpimästi suositella ;)
-
Kumpi tä on direct vai versu http://www.youtube.com/watch?v=ImFW57hLta8
-
väristä ja äänestä päätellen, sehän oli, ei versu ku verku.
-
Kyllä omasta mielestäni valtran logiikka on selvin. Eka nää neljä mallisarjaa a,n,t,s josta voi lueskella mitä ne sisältää. Sitten tehot olikohan kymmeninä din hevosvoimina esim 14 ja lopuksi sarjan kehitysversio. Sitten ne moottori merkinnät eli e tai tyhjä ja lopuksi vaihteisto eli h, H3,h5,v,d. Mielestäni yksinkertaisemmaksi ei saa. Sitä en toki tiedä mitä tuo fl tarkoittaa mutta tuskin olennaista kun se on kaikissa t:sarjan malliessa . Olisikohan ihan yksinkertaisesti face-lift.
Kertokaa jos jollain muulla on selkeämpi.
-
^Ensiksi tulee mieleen Fendt, John Deere, Massey-Ferguson ja New holland.
-
^Ensiksi tulee mieleen Fendt, John Deere, Massey-Ferguson ja New holland.
Liittykö tämä minun viestiin
-
Sitä en toki tiedä mitä tuo fl tarkoittaa
Aluksi meinasin että se vois olla front-loader, mutta ei se se taida olla.
-
^Ensiksi tulee mieleen Fendt, John Deere, Massey-Ferguson ja New holland.
Minun logiikkaan kun ei tuo Valtran Direkt sovi ollenkaan. Miksi pitää tunkea pienillä markkinaosuuksilla kun samasta talosta saapi punavanteista vihreää? Mitä Agcon tulevaisuuden suunnitelmista ilmi käy, T-sarja taitaa olla kehitettävien listalla. Fendtin tehtaisiin panostettiin paljon, on tuloksen aika. Ja moni Direkti kai jo pikkuongelmien takia on vaihdettu saman konsernin vihreään suht vaivattomasti?
-
^Ensiksi tulee mieleen Fendt, John Deere, Massey-Ferguson ja New holland.
Minun logiikkaan kun ei tuo Valtran Direkt sovi ollenkaan. Miksi pitää tunkea pienillä markkinaosuuksilla kun samasta talosta saapi punavanteista vihreää? Mitä Agcon tulevaisuuden suunnitelmista ilmi käy, T-sarja taitaa olla kehitettävien listalla. Fendtin tehtaisiin panostettiin paljon, on tuloksen aika. Ja moni Direkti kai jo pikkuongelmien takia on vaihdettu saman konsernin vihreään suht vaivattomasti?
Toisinpäinkin on KUULEMMA vaihdettu :o
-
^Ensiksi tulee mieleen Fendt, John Deere, Massey-Ferguson ja New holland.
Minun logiikkaan kun ei tuo Valtran Direkt sovi ollenkaan. Miksi pitää tunkea pienillä markkinaosuuksilla kun samasta talosta saapi punavanteista vihreää? Mitä Agcon tulevaisuuden suunnitelmista ilmi käy, T-sarja taitaa olla kehitettävien listalla. Fendtin tehtaisiin panostettiin paljon, on tuloksen aika. Ja moni Direkti kai jo pikkuongelmien takia on vaihdettu saman konsernin vihreään suht vaivattomasti?
Toisinpäinkin on KUULEMMA vaihdettu :o
Tuohon voinee lisätä sitten hiukan taustatietoa. :D http://fi.wikipedia.org/wiki/Mielentilatutkimus (http://fi.wikipedia.org/wiki/Mielentilatutkimus)
-
^Ensiksi tulee mieleen Fendt, John Deere, Massey-Ferguson ja New holland.
Minun logiikkaan kun ei tuo Valtran Direkt sovi ollenkaan. Miksi pitää tunkea pienillä markkinaosuuksilla kun samasta talosta saapi punavanteista vihreää? Mitä Agcon tulevaisuuden suunnitelmista ilmi käy, T-sarja taitaa olla kehitettävien listalla. Fendtin tehtaisiin panostettiin paljon, on tuloksen aika. Ja moni Direkti kai jo pikkuongelmien takia on vaihdettu saman konsernin vihreään suht vaivattomasti?
Toisinpäinkin on KUULEMMA vaihdettu :o
Tuohon voinee lisätä sitten hiukan taustatietoa. :D http://fi.wikipedia.org/wiki/Mielentilatutkimus (http://fi.wikipedia.org/wiki/Mielentilatutkimus)
:D :D
-
^Ensiksi tulee mieleen Fendt, John Deere, Massey-Ferguson ja New holland.
Minun logiikkaan kun ei tuo Valtran Direkt sovi ollenkaan. Miksi pitää tunkea pienillä markkinaosuuksilla kun samasta talosta saapi punavanteista vihreää? Mitä Agcon tulevaisuuden suunnitelmista ilmi käy, T-sarja taitaa olla kehitettävien listalla. Fendtin tehtaisiin panostettiin paljon, on tuloksen aika. Ja moni Direkti kai jo pikkuongelmien takia on vaihdettu saman konsernin vihreään suht vaivattomasti?
Toisinpäinkin on KUULEMMA vaihdettu :o
Tuohon voinee lisätä sitten hiukan taustatietoa. :D http://fi.wikipedia.org/wiki/Mielentilatutkimus (http://fi.wikipedia.org/wiki/Mielentilatutkimus)
Joo en tunne yhtään noin hullua mutta näin väittävät minä en kyllä uskonut sen verran paksua juttua...
-
^Ensiksi tulee mieleen Fendt, John Deere, Massey-Ferguson ja New holland.
Minun logiikkaan kun ei tuo Valtran Direkt sovi ollenkaan. Miksi pitää tunkea pienillä markkinaosuuksilla kun samasta talosta saapi punavanteista vihreää? Mitä Agcon tulevaisuuden suunnitelmista ilmi käy, T-sarja taitaa olla kehitettävien listalla. Fendtin tehtaisiin panostettiin paljon, on tuloksen aika. Ja moni Direkti kai jo pikkuongelmien takia on vaihdettu saman konsernin vihreään suht vaivattomasti?
Toisinpäinkin on KUULEMMA vaihdettu :o
Tuohon voinee lisätä sitten hiukan taustatietoa. :D http://fi.wikipedia.org/wiki/Mielentilatutkimus (http://fi.wikipedia.org/wiki/Mielentilatutkimus)
Joo en tunne yhtään noin hullua mutta näin väittävät minä en kyllä uskonut sen verran paksua juttua...
Eikös retku näin kommentoinut
-
^Ensiksi tulee mieleen Fendt, John Deere, Massey-Ferguson ja New holland.
Minun logiikkaan kun ei tuo Valtran Direkt sovi ollenkaan. Miksi pitää tunkea pienillä markkinaosuuksilla kun samasta talosta saapi punavanteista vihreää? Mitä Agcon tulevaisuuden suunnitelmista ilmi käy, T-sarja taitaa olla kehitettävien listalla. Fendtin tehtaisiin panostettiin paljon, on tuloksen aika. Ja moni Direkti kai jo pikkuongelmien takia on vaihdettu saman konsernin vihreään suht vaivattomasti?
Toisinpäinkin on KUULEMMA vaihdettu :o
Tuohon voinee lisätä sitten hiukan taustatietoa. :D http://fi.wikipedia.org/wiki/Mielentilatutkimus (http://fi.wikipedia.org/wiki/Mielentilatutkimus)
Joo en tunne yhtään noin hullua mutta näin väittävät minä en kyllä uskonut sen verran paksua juttua...
Eikös retku näin kommentoinut
***juu. on fendtejä vaihtunut direktiin. fenditkin hajoaa miinuksena niissä todella pitkä varaosatoimitus, jopa 6 viikkoa.
itse en omista fendtiä tai direktiä niin en hirveesti halua kommentoida, mutta mitä olen kuullut kavereilta niin molemmissa hyvät ja huonot puolet.
direktin suunnanvaihto on parempi=nopeampi ja tarkempi. direkti menee tiellä taiaisemmin, reagoi mäkiin äksymmin eikä heijjaa vauhtia lainkaan. myös etukuormaimen ohjaus/joistikki parempi. verrokkina 818 ja 1 sarjan direkti.
fendti on ketterämpi. ja vaihteiston toiminta muuten sulavampaa.
-----------
itse en uutta konetta viimevuonna hankkiessa uskaltanut direktiä ostaa. kuulemma ja näköjään ne on saanut sen pelaamaan. eli seuraava kone saattaa olla direkt. vuonna 2010 ajamani 1 sarjan direktit oli aika hirveitä. oma 05 vuoden portaaton deutsi oli paljon parempi ominaisuuksiltaan. uusi 3 sarjan direkti toimii kyllä paljon paremmin kuin dötsi...mutta yleisesti ottaen kaikilla pärjää. esim. nh portaattoman kierosluku/nopeusmuistit tosi käteviä+poljin/jalka-ajo mahdollisuus mikä direktistä puuttuu.
-
^Ensiksi tulee mieleen Fendt, John Deere, Massey-Ferguson ja New holland.
Minun logiikkaan kun ei tuo Valtran Direkt sovi ollenkaan. Miksi pitää tunkea pienillä markkinaosuuksilla kun samasta talosta saapi punavanteista vihreää? Mitä Agcon tulevaisuuden suunnitelmista ilmi käy, T-sarja taitaa olla kehitettävien listalla. Fendtin tehtaisiin panostettiin paljon, on tuloksen aika. Ja moni Direkti kai jo pikkuongelmien takia on vaihdettu saman konsernin vihreään suht vaivattomasti?
Toisinpäinkin on KUULEMMA vaihdettu :o
Tuohon voinee lisätä sitten hiukan taustatietoa. :D http://fi.wikipedia.org/wiki/Mielentilatutkimus (http://fi.wikipedia.org/wiki/Mielentilatutkimus)
Joo en tunne yhtään noin hullua mutta näin väittävät minä en kyllä uskonut sen verran paksua juttua...
Eikös retku näin kommentoinut
***juu. on fendtejä vaihtunut direktiin. fenditkin hajoaa miinuksena niissä todella pitkä varaosatoimitus, jopa 6 viikkoa.
itse en omista fendtiä tai direktiä niin en hirveesti halua kommentoida, mutta mitä olen kuullut kavereilta niin molemmissa hyvät ja huonot puolet.
direktin suunnanvaihto on parempi=nopeampi ja tarkempi. direkti menee tiellä taiaisemmin, reagoi mäkiin äksymmin eikä heijjaa vauhtia lainkaan. myös etukuormaimen ohjaus/joistikki parempi. verrokkina 818 ja 1 sarjan direkti.
fendti on ketterämpi. ja vaihteiston toiminta muuten sulavampaa.
-----------
itse en uutta konetta viimevuonna hankkiessa uskaltanut direktiä ostaa. kuulemma ja näköjään ne on saanut sen pelaamaan. eli seuraava kone saattaa olla direkt. vuonna 2010 ajamani 1 sarjan direktit oli aika hirveitä. oma 05 vuoden portaaton deutsi oli paljon parempi ominaisuuksiltaan. uusi 3 sarjan direkti toimii kyllä paljon paremmin kuin dötsi...mutta yleisesti ottaen kaikilla pärjää. esim. nh portaattoman kierosluku/nopeusmuistit tosi käteviä+poljin/jalka-ajo mahdollisuus mikä direktistä puuttuu.
Miltäs on versu tuntunu???
-
esim. nh portaattoman kierosluku/nopeusmuistit tosi käteviä+poljin/jalka-ajo mahdollisuus mikä direktistä puuttuu.
?? eikös noi oo directissäkin
-
esim. nh portaattoman kierosluku/nopeusmuistit tosi käteviä+poljin/jalka-ajo mahdollisuus mikä direktistä puuttuu.
?? eikös noi oo directissäkin
***nh:ssa kätevät nopeusmuistit, esim. lieettenajossa kierrokset+max nopeus napintakana 3 ri nappia joistikissa johon voi tallettaa nopeudet kätevästi, hyvä! mun mielestä direktissä semmosia ei ole. nh:n portaattomalla olen ajanu enemmän ku direktillä, on voinu direktiinkin tulla semmonen päivitys?
-
^Ensiksi tulee mieleen Fendt, John Deere, Massey-Ferguson ja New holland.
Minun logiikkaan kun ei tuo Valtran Direkt sovi ollenkaan. Miksi pitää tunkea pienillä markkinaosuuksilla kun samasta talosta saapi punavanteista vihreää? Mitä Agcon tulevaisuuden suunnitelmista ilmi käy, T-sarja taitaa olla kehitettävien listalla. Fendtin tehtaisiin panostettiin paljon, on tuloksen aika. Ja moni Direkti kai jo pikkuongelmien takia on vaihdettu saman konsernin vihreään suht vaivattomasti?
Toisinpäinkin on KUULEMMA vaihdettu :o
Tuohon voinee lisätä sitten hiukan taustatietoa. :D http://fi.wikipedia.org/wiki/Mielentilatutkimus (http://fi.wikipedia.org/wiki/Mielentilatutkimus)
Joo en tunne yhtään noin hullua mutta näin väittävät minä en kyllä uskonut sen verran paksua juttua...
Eikös retku näin kommentoinut
***juu. on fendtejä vaihtunut direktiin. fenditkin hajoaa miinuksena niissä todella pitkä varaosatoimitus, jopa 6 viikkoa.
itse en omista fendtiä tai direktiä niin en hirveesti halua kommentoida, mutta mitä olen kuullut kavereilta niin molemmissa hyvät ja huonot puolet.
direktin suunnanvaihto on parempi=nopeampi ja tarkempi. direkti menee tiellä taiaisemmin, reagoi mäkiin äksymmin eikä heijjaa vauhtia lainkaan. myös etukuormaimen ohjaus/joistikki parempi. verrokkina 818 ja 1 sarjan direkti.
fendti on ketterämpi. ja vaihteiston toiminta muuten sulavampaa.
-----------
itse en uutta konetta viimevuonna hankkiessa uskaltanut direktiä ostaa. kuulemma ja näköjään ne on saanut sen pelaamaan. eli seuraava kone saattaa olla direkt. vuonna 2010 ajamani 1 sarjan direktit oli aika hirveitä. oma 05 vuoden portaaton deutsi oli paljon parempi ominaisuuksiltaan. uusi 3 sarjan direkti toimii kyllä paljon paremmin kuin dötsi...mutta yleisesti ottaen kaikilla pärjää. esim. nh portaattoman kierosluku/nopeusmuistit tosi käteviä+poljin/jalka-ajo mahdollisuus mikä direktistä puuttuu.
Miltäs on versu tuntunu???
***eipä siitä vielä paljo kokemusta oo. ketjuja oottaa ja pienempiä takalokareita että ne ketjut sitte mahtuu. 160h mittarissa .ureaa on jäljellä alkuperäsesta 20 litrasta 30% keskikikulutus 6.1l(tieajo,lumenlinkous,metsänosturikäyttö). t151 vei ohjelmoitunakin samoissa hommissa 8l.
ketterä toi kyllä on, nyt voikin sanoa että 170hv valtra on ketterämpi kuin 160hv deutsi, deutsissa on nokkakin pitempi... niin se maailma muuttuu ;) <---
-
^Ensiksi tulee mieleen Fendt, John Deere, Massey-Ferguson ja New holland.
Minun logiikkaan kun ei tuo Valtran Direkt sovi ollenkaan. Miksi pitää tunkea pienillä markkinaosuuksilla kun samasta talosta saapi punavanteista vihreää? Mitä Agcon tulevaisuuden suunnitelmista ilmi käy, T-sarja taitaa olla kehitettävien listalla. Fendtin tehtaisiin panostettiin paljon, on tuloksen aika. Ja moni Direkti kai jo pikkuongelmien takia on vaihdettu saman konsernin vihreään suht vaivattomasti?
Toisinpäinkin on KUULEMMA vaihdettu :o
Tuohon voinee lisätä sitten hiukan taustatietoa. :D http://fi.wikipedia.org/wiki/Mielentilatutkimus (http://fi.wikipedia.org/wiki/Mielentilatutkimus)
Joo en tunne yhtään noin hullua mutta näin väittävät minä en kyllä uskonut sen verran paksua juttua...
Eikös retku näin kommentoinut
***juu. on fendtejä vaihtunut direktiin. fenditkin hajoaa miinuksena niissä todella pitkä varaosatoimitus, jopa 6 viikkoa.
itse en omista fendtiä tai direktiä niin en hirveesti halua kommentoida, mutta mitä olen kuullut kavereilta niin molemmissa hyvät ja huonot puolet.
direktin suunnanvaihto on parempi=nopeampi ja tarkempi. direkti menee tiellä taiaisemmin, reagoi mäkiin äksymmin eikä heijjaa vauhtia lainkaan. myös etukuormaimen ohjaus/joistikki parempi. verrokkina 818 ja 1 sarjan direkti.
fendti on ketterämpi. ja vaihteiston toiminta muuten sulavampaa.
-----------
itse en uutta konetta viimevuonna hankkiessa uskaltanut direktiä ostaa. kuulemma ja näköjään ne on saanut sen pelaamaan. eli seuraava kone saattaa olla direkt. vuonna 2010 ajamani 1 sarjan direktit oli aika hirveitä. oma 05 vuoden portaaton deutsi oli paljon parempi ominaisuuksiltaan. uusi 3 sarjan direkti toimii kyllä paljon paremmin kuin dötsi...mutta yleisesti ottaen kaikilla pärjää. esim. nh portaattoman kierosluku/nopeusmuistit tosi käteviä+poljin/jalka-ajo mahdollisuus mikä direktistä puuttuu.
No tuosta fendtin vara-osista kans kuullut että 3 viikkoa joutunut odottelemaan jotain nappuloita ja antureita :o Ja oikeista vikojakin on ollut ettei se mikään ikiliikkuja tietenkään ole... Valtraan kun saisivat uuden hytin ja sen nokan lyhennettyä T-sarjalaisista niin voisi jo olla melkein traktoriksi luettava..
-
^Ensiksi tulee mieleen Fendt, John Deere, Massey-Ferguson ja New holland.
Minun logiikkaan kun ei tuo Valtran Direkt sovi ollenkaan. Miksi pitää tunkea pienillä markkinaosuuksilla kun samasta talosta saapi punavanteista vihreää? Mitä Agcon tulevaisuuden suunnitelmista ilmi käy, T-sarja taitaa olla kehitettävien listalla. Fendtin tehtaisiin panostettiin paljon, on tuloksen aika. Ja moni Direkti kai jo pikkuongelmien takia on vaihdettu saman konsernin vihreään suht vaivattomasti?
Toisinpäinkin on KUULEMMA vaihdettu :o
Tuohon voinee lisätä sitten hiukan taustatietoa. :D http://fi.wikipedia.org/wiki/Mielentilatutkimus (http://fi.wikipedia.org/wiki/Mielentilatutkimus)
Joo en tunne yhtään noin hullua mutta näin väittävät minä en kyllä uskonut sen verran paksua juttua...
Eikös retku näin kommentoinut
***juu. on fendtejä vaihtunut direktiin. fenditkin hajoaa miinuksena niissä todella pitkä varaosatoimitus, jopa 6 viikkoa.
itse en omista fendtiä tai direktiä niin en hirveesti halua kommentoida, mutta mitä olen kuullut kavereilta niin molemmissa hyvät ja huonot puolet.
direktin suunnanvaihto on parempi=nopeampi ja tarkempi. direkti menee tiellä taiaisemmin, reagoi mäkiin äksymmin eikä heijjaa vauhtia lainkaan. myös etukuormaimen ohjaus/joistikki parempi. verrokkina 818 ja 1 sarjan direkti.
fendti on ketterämpi. ja vaihteiston toiminta muuten sulavampaa.
-----------
itse en uutta konetta viimevuonna hankkiessa uskaltanut direktiä ostaa. kuulemma ja näköjään ne on saanut sen pelaamaan. eli seuraava kone saattaa olla direkt. vuonna 2010 ajamani 1 sarjan direktit oli aika hirveitä. oma 05 vuoden portaaton deutsi oli paljon parempi ominaisuuksiltaan. uusi 3 sarjan direkti toimii kyllä paljon paremmin kuin dötsi...mutta yleisesti ottaen kaikilla pärjää. esim. nh portaattoman kierosluku/nopeusmuistit tosi käteviä+poljin/jalka-ajo mahdollisuus mikä direktistä puuttuu.
Miltäs on versu tuntunu???
***eipä siitä vielä paljo kokemusta oo. ketjuja oottaa ja pienempiä takalokareita että ne ketjut sitte mahtuu. 160h mittarissa .ureaa on jäljellä alkuperäsesta 20 litrasta 30% keskikikulutus 6.1l(tieajo,lumenlinkous,metsänosturikäyttö). t151 vei ohjelmoitunakin samoissa hommissa 8l.
ketterä toi kyllä on, nyt voikin sanoa että 170hv valtra on ketterämpi kuin 160hv deutsi, deutsissa on nokkakin pitempi... niin se maailma muuttuu ;) <---
Taitaa melkein saman tehoinen samoilla sylintereillä oleva deutsi olla vielä lyhyempi ;)
-
esim. nh portaattoman kierosluku/nopeusmuistit tosi käteviä+poljin/jalka-ajo mahdollisuus mikä direktistä puuttuu.
?? eikös noi oo directissäkin
***nh:ssa kätevät nopeusmuistit, esim. lieettenajossa kierrokset+max nopeus napintakana 3 ri nappia joistikissa johon voi tallettaa nopeudet kätevästi, hyvä! mun mielestä direktissä semmosia ei ole. nh:n portaattomalla olen ajanu enemmän ku direktillä, on voinu direktiinkin tulla semmonen päivitys?
On Directissä nopeusmuisteja. Kaksi muistipaikkaa moottorin kierroksille ja kaksi paikkaa ajonopeudelle. Lisäksi siinä on voimanulosoton vakionopeustoiminto.
-
esim. nh portaattoman kierosluku/nopeusmuistit tosi käteviä+poljin/jalka-ajo mahdollisuus mikä direktistä puuttuu.
?? eikös noi oo directissäkin
***nh:ssa kätevät nopeusmuistit, esim. lieettenajossa kierrokset+max nopeus napintakana 3 ri nappia joistikissa johon voi tallettaa nopeudet kätevästi, hyvä! mun mielestä direktissä semmosia ei ole. nh:n portaattomalla olen ajanu enemmän ku direktillä, on voinu direktiinkin tulla semmonen päivitys?
On Directissä nopeusmuisteja. Kaksi muistipaikkaa moottorin kierroksille ja kaksi paikkaa ajonopeudelle. Lisäksi siinä on voimanulosoton vakionopeustoiminto.
No mä jo aattelin ettei mun muisti oo menny, oli jo jonkin aikaa sitten viikon koeajolla D. Muistaakseni ne oli vielä käytettävyydeltään aika hyvin? Se ulosoton vakionopeustoiminnon asettaminen oli eka kerralla vähän haussa.
-
^Ensiksi tulee mieleen Fendt, John Deere, Massey-Ferguson ja New holland.
Minun logiikkaan kun ei tuo Valtran Direkt sovi ollenkaan. Miksi pitää tunkea pienillä markkinaosuuksilla kun samasta talosta saapi punavanteista vihreää? Mitä Agcon tulevaisuuden suunnitelmista ilmi käy, T-sarja taitaa olla kehitettävien listalla. Fendtin tehtaisiin panostettiin paljon, on tuloksen aika. Ja moni Direkti kai jo pikkuongelmien takia on vaihdettu saman konsernin vihreään suht vaivattomasti?
Toisinpäinkin on KUULEMMA vaihdettu :o
Tuohon voinee lisätä sitten hiukan taustatietoa. :D http://fi.wikipedia.org/wiki/Mielentilatutkimus (http://fi.wikipedia.org/wiki/Mielentilatutkimus)
Joo en tunne yhtään noin hullua mutta näin väittävät minä en kyllä uskonut sen verran paksua juttua...
Eikös retku näin kommentoinut
***juu. on fendtejä vaihtunut direktiin. fenditkin hajoaa miinuksena niissä todella pitkä varaosatoimitus, jopa 6 viikkoa.
itse en omista fendtiä tai direktiä niin en hirveesti halua kommentoida, mutta mitä olen kuullut kavereilta niin molemmissa hyvät ja huonot puolet.
direktin suunnanvaihto on parempi=nopeampi ja tarkempi. direkti menee tiellä taiaisemmin, reagoi mäkiin äksymmin eikä heijjaa vauhtia lainkaan. myös etukuormaimen ohjaus/joistikki parempi. verrokkina 818 ja 1 sarjan direkti.
fendti on ketterämpi. ja vaihteiston toiminta muuten sulavampaa.
-----------
itse en uutta konetta viimevuonna hankkiessa uskaltanut direktiä ostaa. kuulemma ja näköjään ne on saanut sen pelaamaan. eli seuraava kone saattaa olla direkt. vuonna 2010 ajamani 1 sarjan direktit oli aika hirveitä. oma 05 vuoden portaaton deutsi oli paljon parempi ominaisuuksiltaan. uusi 3 sarjan direkti toimii kyllä paljon paremmin kuin dötsi...mutta yleisesti ottaen kaikilla pärjää. esim. nh portaattoman kierosluku/nopeusmuistit tosi käteviä+poljin/jalka-ajo mahdollisuus mikä direktistä puuttuu.
Miltäs on versu tuntunu???
***eipä siitä vielä paljo kokemusta oo. ketjuja oottaa ja pienempiä takalokareita että ne ketjut sitte mahtuu. 160h mittarissa .ureaa on jäljellä alkuperäsesta 20 litrasta 30% keskikikulutus 6.1l(tieajo,lumenlinkous,metsänosturikäyttö). t151 vei ohjelmoitunakin samoissa hommissa 8l.
ketterä toi kyllä on, nyt voikin sanoa että 170hv valtra on ketterämpi kuin 160hv deutsi, deutsissa on nokkakin pitempi... niin se maailma muuttuu ;) <---
Öööö.... Nelonen vs. kutonen ???
-
^Ensiksi tulee mieleen Fendt, John Deere, Massey-Ferguson ja New holland.
Minun logiikkaan kun ei tuo Valtran Direkt sovi ollenkaan. Miksi pitää tunkea pienillä markkinaosuuksilla kun samasta talosta saapi punavanteista vihreää? Mitä Agcon tulevaisuuden suunnitelmista ilmi käy, T-sarja taitaa olla kehitettävien listalla. Fendtin tehtaisiin panostettiin paljon, on tuloksen aika. Ja moni Direkti kai jo pikkuongelmien takia on vaihdettu saman konsernin vihreään suht vaivattomasti?
Toisinpäinkin on KUULEMMA vaihdettu :o
Tuohon voinee lisätä sitten hiukan taustatietoa. :D http://fi.wikipedia.org/wiki/Mielentilatutkimus (http://fi.wikipedia.org/wiki/Mielentilatutkimus)
Joo en tunne yhtään noin hullua mutta näin väittävät minä en kyllä uskonut sen verran paksua juttua...
Eikös retku näin kommentoinut
***juu. on fendtejä vaihtunut direktiin. fenditkin hajoaa miinuksena niissä todella pitkä varaosatoimitus, jopa 6 viikkoa.
itse en omista fendtiä tai direktiä niin en hirveesti halua kommentoida, mutta mitä olen kuullut kavereilta niin molemmissa hyvät ja huonot puolet.
direktin suunnanvaihto on parempi=nopeampi ja tarkempi. direkti menee tiellä taiaisemmin, reagoi mäkiin äksymmin eikä heijjaa vauhtia lainkaan. myös etukuormaimen ohjaus/joistikki parempi. verrokkina 818 ja 1 sarjan direkti.
fendti on ketterämpi. ja vaihteiston toiminta muuten sulavampaa.
-----------
itse en uutta konetta viimevuonna hankkiessa uskaltanut direktiä ostaa. kuulemma ja näköjään ne on saanut sen pelaamaan. eli seuraava kone saattaa olla direkt. vuonna 2010 ajamani 1 sarjan direktit oli aika hirveitä. oma 05 vuoden portaaton deutsi oli paljon parempi ominaisuuksiltaan. uusi 3 sarjan direkti toimii kyllä paljon paremmin kuin dötsi...mutta yleisesti ottaen kaikilla pärjää. esim. nh portaattoman kierosluku/nopeusmuistit tosi käteviä+poljin/jalka-ajo mahdollisuus mikä direktistä puuttuu.
No tuosta fendtin vara-osista kans kuullut että 3 viikkoa joutunut odottelemaan jotain nappuloita ja antureita :o Ja oikeista vikojakin on ollut ettei se mikään ikiliikkuja tietenkään ole... Valtraan kun saisivat uuden hytin ja sen nokan lyhennettyä T-sarjalaisista niin voisi jo olla melkein traktoriksi luettava..
Toi tuntuu pitävän totta paikkakunnasta riippumatta.
Fentti jää kyllä laskuista, sesonki aikaan ei ole vara odottaa noin kauaa.
-
Tuntuu aika erikoiselta, että Fendtiin kestää osien saaminen noin kauan. Mitenkähän Saksassa on asia järjestetty? Luulisi, että koneasema keskeisessä maassa koneiden seisominen tulee vielä vähemmän kysymykseen kuin Suomessa. Onkohan tässä se ongelma, että Fendti on Valtran myyntiketjun kakkosmerkki, jolloin motivaatio ei ole ihan kohdallaan järjestää tuotteen jälkimarkkinointia.
-
Tuntuu aika erikoiselta, että Fendtiin kestää osien saaminen noin kauan. Mitenkähän Saksassa on asia järjestetty? Luulisi, että koneasema keskeisessä maassa koneiden seisominen tulee vielä vähemmän kysymykseen kuin Suomessa. Onkohan tässä se ongelma, että Fendti on Valtran myyntiketjun kakkosmerkki, jolloin motivaatio ei ole ihan kohdallaan järjestää tuotteen jälkimarkkinointia.
Jonnikkaan saa osat todella äkkiä kun tuonne yhdelle keskusvarastolle soittaa Lietoon ;D Ei oo virallinen mutta sitäkin parempi ja neuvookin vielä tarvittaessa :o
-
Massikan osien saannista en tiedä koska niitä ei tarvii. ;D
-
Massikan osien saannista en tiedä koska niitä ei tarvii. ;D
Juu ne malttaa olla siellä tallissa kun ei uskalla käynnistää kun ei tiedä koska se syöttöpumppu irtoo taas :P Tai hydrauliikat lakkaa pelaamasta jne... Löpöäkin menee enemmän kuin fendtillä ;D
-
Massikan osien saannista en tiedä koska niitä ei tarvii. ;D
Pienehköllä tinarullalla, lämpimällä kolvilla ja rautaisella kokemuksella selvittää melko monta vikakoodia pois kuleksimasta! :D
-
http://www.valtra.fi/tradeIn/vk_popup.asp?country=358&id=3403906&com=0&fl=1&ba=0&sid=&fromclub=
JOKU NÄISSÄ PORTAATTOMISSA MÄTTÄÄ :o :o :o
-
http://www.valtra.fi/tradeIn/vk_popup.asp?country=358&id=3403906&com=0&fl=1&ba=0&sid=&fromclub=
JOKU NÄISSÄ PORTAATTOMISSA MÄTTÄÄ :o :o :o
Myös advance tuntuu mallilta, jota ei edes isäntien tuotekehitystuella saatu koskaan kuntoon.
-
***eipä siitä vielä paljo kokemusta oo. ketjuja oottaa ja pienempiä takalokareita että ne ketjut sitte mahtuu. 160h mittarissa .ureaa on jäljellä alkuperäsesta 20 litrasta 30% keskikikulutus 6.1l(tieajo,lumenlinkous,metsänosturikäyttö). t151 vei ohjelmoitunakin samoissa hommissa 8l.
ketterä toi kyllä on, nyt voikin sanoa että 170hv valtra on ketterämpi kuin 160hv deutsi, deutsissa on nokkakin pitempi... niin se maailma muuttuu ;) <---
Vähällä on kyllä mennyt...
-
***eipä siitä vielä paljo kokemusta oo. ketjuja oottaa ja pienempiä takalokareita että ne ketjut sitte mahtuu. 160h mittarissa .ureaa on jäljellä alkuperäsesta 20 litrasta 30% keskikikulutus 6.1l(tieajo,lumenlinkous,metsänosturikäyttö). t151 vei ohjelmoitunakin samoissa hommissa 8l.
ketterä toi kyllä on, nyt voikin sanoa että 170hv valtra on ketterämpi kuin 160hv deutsi, deutsissa on nokkakin pitempi... niin se maailma muuttuu ;) <---
Vähällä on kyllä mennyt...
***no joo..eihän tuosta nyt voi sanoa juuta eikä jaata. muutaman tuhannen tunninjälkeen muodostuu jonkinlainen käsitys ominaisuuksista..
-
^Ensiksi tulee mieleen Fendt, John Deere, Massey-Ferguson ja New holland.
Minun logiikkaan kun ei tuo Valtran Direkt sovi ollenkaan. Miksi pitää tunkea pienillä markkinaosuuksilla kun samasta talosta saapi punavanteista vihreää? Mitä Agcon tulevaisuuden suunnitelmista ilmi käy, T-sarja taitaa olla kehitettävien listalla. Fendtin tehtaisiin panostettiin paljon, on tuloksen aika. Ja moni Direkti kai jo pikkuongelmien takia on vaihdettu saman konsernin vihreään suht vaivattomasti?
Toisinpäinkin on KUULEMMA vaihdettu :o
Tuohon voinee lisätä sitten hiukan taustatietoa. :D http://fi.wikipedia.org/wiki/Mielentilatutkimus (http://fi.wikipedia.org/wiki/Mielentilatutkimus)
Joo en tunne yhtään noin hullua mutta näin väittävät minä en kyllä uskonut sen verran paksua juttua...
Eikös retku näin kommentoinut
***juu. on fendtejä vaihtunut direktiin. fenditkin hajoaa miinuksena niissä todella pitkä varaosatoimitus, jopa 6 viikkoa.
itse en omista fendtiä tai direktiä niin en hirveesti halua kommentoida, mutta mitä olen kuullut kavereilta niin molemmissa hyvät ja huonot puolet.
direktin suunnanvaihto on parempi=nopeampi ja tarkempi. direkti menee tiellä taiaisemmin, reagoi mäkiin äksymmin eikä heijjaa vauhtia lainkaan. myös etukuormaimen ohjaus/joistikki parempi. verrokkina 818 ja 1 sarjan direkti.
fendti on ketterämpi. ja vaihteiston toiminta muuten sulavampaa.
-----------
itse en uutta konetta viimevuonna hankkiessa uskaltanut direktiä ostaa. kuulemma ja näköjään ne on saanut sen pelaamaan. eli seuraava kone saattaa olla direkt. vuonna 2010 ajamani 1 sarjan direktit oli aika hirveitä. oma 05 vuoden portaaton deutsi oli paljon parempi ominaisuuksiltaan. uusi 3 sarjan direkti toimii kyllä paljon paremmin kuin dötsi...mutta yleisesti ottaen kaikilla pärjää. esim. nh portaattoman kierosluku/nopeusmuistit tosi käteviä+poljin/jalka-ajo mahdollisuus mikä direktistä puuttuu.
Miltäs on versu tuntunu???
***eipä siitä vielä paljo kokemusta oo. ketjuja oottaa ja pienempiä takalokareita että ne ketjut sitte mahtuu. 160h mittarissa .ureaa on jäljellä alkuperäsesta 20 litrasta 30% keskikikulutus 6.1l(tieajo,lumenlinkous,metsänosturikäyttö). t151 vei ohjelmoitunakin samoissa hommissa 8l.
ketterä toi kyllä on, nyt voikin sanoa että 170hv valtra on ketterämpi kuin 160hv deutsi, deutsissa on nokkakin pitempi... niin se maailma muuttuu ;) <---
Öööö.... Nelonen vs. kutonen ???
öööööööööööööööö... huomaa hymiö, laitoin ihan nuolenkin siihen...
tää "uus" runkorakenne on kyllä hyvä. siis moottori kiinni kytkinkopas niinku muissakin merkeissä. pyörät mahtuu kääntymään hyvin. kulkee tasasesti tiellä ja vetoteho on hyvä, akselivälihän on pitempi kuin esim. 8000srj valtroissa... lisäksi nosturikäytössä tää on yllättävän vakaa , äkkiseltään tuntuu että vakaampi kuin edellinen t vaikka nosturi on tosi iso cranab fc80, hyvä yhistelmä pisteet vielä jaken forestitankille+panssaroinnille, tyytyväinen olen rakenteeseen.
-
mikä noissa ääntää että pitää olla peltorit korvissa nyky traktorissa,muutenkin melkosta pelle hommaa
http://www.youtube.com/watch?v=86Dwy29AH0I
-
mikä noissa ääntää että pitää olla peltorit korvissa nyky traktorissa,muutenkin melkosta pelle hommaa
http://www.youtube.com/watch?v=86Dwy29AH0I
aura-auton kuskit pitää jotku kans kuulosuojaimia vaikka kuorma-autojen hytit on paljon hiljaisempia kuin traktorien, ilmeisesti auran ääni on aika kova ja vituttava jos ei polannetta oo :-\ :-\ :-\ :-\
-
Kovametalliterä paljaalla asfaltilla pitää aika pahan parskeen 50 kympin vauhdissa.
-
Tunteja Di 4500 yksi anturi ,lohkolämmitin ,istuimen kompura.
Paljon parempi ajolleen kuin kokeiltavana ollu ferku seiteintonnilainen.
Ferkulla kun tulee risteykseen niin pitää polkea jarrua ,di hiljentää kun kaasua höllää.
-
Tunteja Di 4500 yksi anturi ,lohkolämmitin ,istuimen kompura.
Paljon parempi ajolleen kuin kokeiltavana ollu ferku seiteintonnilainen.
Ferkulla kun tulee risteykseen niin pitää polkea jarrua ,di hiljentää kun kaasua höllää.
Öh, on verkussakin säätö tolle moottorijarrulle? Hyvinkin äkkinäiseksi voi säätää....
-
Massikan osien saannista en tiedä koska niitä ei tarvii. ;D
Pienehköllä tinarullalla, lämpimällä kolvilla ja rautaisella kokemuksella selvittää melko monta vikakoodia pois kuleksimasta! :D
2000h menty maasialla, yksi vikakooi on näkyny ja seki hävis kun käytti sammuksissa. Suunnanvaihtajan asento joutu hukkaan kun lumikeikalla katukivistopissa lipsahti vipu käsistä. Saattoipa se jonkunlaisen tällin siinä rytäkässä saadakkin.
-
Perskules, joudunkohan harkitsemaan Directin kokeilua kun kerran noinkin hyvä alkaa jo olla, itse olen perinteisesti ollut kuivan kytkimen ja keppilootan vannoutunut kannattaja.
Itse jo räätälöin oman direktin.143 D lähtöhinta 78780€.Räätälöitynä 96218 €(alv 0).Täytynee pyytää henkilökohtainen koeajo paikalliselta myyjältä :)
Naismyyjä?
Onkohan noita muita naispuolisia traktorinmyyjiä Suomessa, kun toi Valtran vaihtokonemeklari?
-
Paljonkohan muuten enimmillään ehditty ajaa näillä directeillä?? onkos kellään tietoa?? onko ne vielä läjässä 10 tonnin kohdalla?
-
http://www.youtube.com/watch?v=vVx9Yzzq5-0
Oli se foortti aikaansa edellä :D
-
http://www.youtube.com/watch?v=vVx9Yzzq5-0
Oli se foortti aikaansa edellä :D
Nuffissa 10/60 paljon parempi loota käyttää kuin tuo foortin.
-
http://www.youtube.com/watch?v=vVx9Yzzq5-0
Oli se foortti aikaansa edellä :D
S-O-S voorti oli..