Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Karuselli vai takaalypsyasema?  (Luettu 24130 kertaa)

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8340
Vs: Karuselli vai takaalypsyasema?
Viiden G:n miehen mukaan karuselli sopii erittäin hyvin yli 4000 lypsävän navetoihin.  ??? ;D
Mystinen kesälaatumies

paukkula

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1025
Vs: Karuselli vai takaalypsyasema?
Viiden G:n miehen mukaan karuselli sopii erittäin hyvin yli 4000 lypsävän navetoihin.  ??? ;D

  Siis yksi karuselli meidän pitäjään - sekin vajaakäytölle.

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Karuselli vai takaalypsyasema?
Se balanssi pitää tietysti hakea hankintahinnan ja työajan välille.  Ja laittaa sellainen jolla pärjää pitkälle tulevaisuuteen :-\    Asiasta yhtään liikaa tietämättä olen aina suhtautunut robotteihin kielteisesti ja ihaillut karusellien jatkuvaa toimintaa :)
 Tuo tunnissa lypsäminen on tietysti sikäli houkuttava ajatus että silloin pystyy itse hoitaa helposti molemmat tai kaksi lypsyä.   Jos kumminkin ajattelee että se on palkkaa nauttiva henkilö joka lypsää niin onko sillä välttämättä suurta merkitystä lypsääkö tunnin vai kaksi :-\    Siis pointti on minulla tässä se että tuollainen karuselli kun KJL:n niin piisaa pitkälle :-\

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5858
Vs: Karuselli vai takaalypsyasema?
Mistähän mahtaa johtua, että USA:ssa tunnutaan mututuntumalta suosivan takaalypsyasemia ja Australiassa & Uudessa Seelanissa karusellejä..?

Mitenkä muuten tuolla Australiassa ja Uudessa Seelannissa, onko siellä jotain "sumatralaisia" näissä maatalouden ns. ikävissä hommissa töissä kuten Jenkeissä meksikaanoja vai ihan paikallisia?

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Vs: Karuselli vai takaalypsyasema?
Mitenkä muuten tuolla Australiassa ja Uudessa Seelannissa, onko siellä jotain "sumatralaisia" näissä maatalouden ns. ikävissä hommissa töissä kuten Jenkeissä meksikaanoja vai ihan paikallisia?
Hispaanien määrä oli aikalailla vähentynyt viidessä vuodessa, ainakin mun silmiini. Ehkä vajaa puolet työntekijöistä oli hispaanitaustaisia.
                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

Dombba

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 30
Vs: Karuselli vai takaalypsyasema?
Uudessa-Seelannissa filippiiniläiset hoitaa paljon lypsytyötä ja brasilialaisia on myös jonkun verran tiloilla töissä

VH

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 39
Vs: Karuselli vai takaalypsyasema?

Eli kumpi asema ja minkä kokoisena? Mitä ovat eri vaihtoehdon hyvät ja huonot puolet?

Pakko vielä takertua tuohon apemiehen aloitukseen että mistä syystä pitkänlinjan robomies tällasia aseman vertailuja pohtii?

apemies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1699
Vs: Karuselli vai takaalypsyasema?

Eli kumpi asema ja minkä kokoisena? Mitä ovat eri vaihtoehdon hyvät ja huonot puolet?

Pakko vielä takertua tuohon apemiehen aloitukseen että mistä syystä pitkänlinjan robomies tällasia aseman vertailuja pohtii?

***Ettei kelleen synny väärää mielikuvaa, niin en ole vaihtamassa lypsyasemaan nykyisessä yksikössä. Olen edelleen vakuuttunut robottien käyttökelpoisuudesta nykyisessä kokoluokassa ja aina jopa neljään robottiin saakka. Sitä suuremmissa hankkeissa asia on sitten toinen...

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5501
Vs: Karuselli vai takaalypsyasema?
4 robon jälkeen on iso tyhjiö, täytyy hypätä suoraan robokaruselliin 8)

c2p

  • Vieras
Vs: Karuselli vai takaalypsyasema?

Eli kumpi asema ja minkä kokoisena? Mitä ovat eri vaihtoehdon hyvät ja huonot puolet?

Pakko vielä takertua tuohon apemiehen aloitukseen että mistä syystä pitkänlinjan robomies tällasia aseman vertailuja pohtii?

***Ettei kelleen synny väärää mielikuvaa, niin en ole vaihtamassa lypsyasemaan nykyisessä yksikössä.Olen edelleen vakuuttunut robottien käyttökelpoisuudesta nykyisessä kokoluokassa ja aina jopa neljään robottiin saakka. Sitä suuremmissa hankkeissa asia on sitten toinen...
Mä tulkittesin tän niin, että tää on sellanen varovainen asian esilletuonti.
Liigajäiltä ehkä tavoitteena päästä änäriin näin jääkiekkotermein. Mites siellä Nurmossa, onko sielä peltoa miten reservissä ja minkälainen on ympäristön paine, laittaako ne kovasti hanttiin, jos niinkun kunnolla repäsee. Eikse taajama oo siinä aika lähellä, mitä näistä nettijutuista vois päätellä.  ::)

apemies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1699
Vs: Karuselli vai takaalypsyasema?

Eli kumpi asema ja minkä kokoisena? Mitä ovat eri vaihtoehdon hyvät ja huonot puolet?

Pakko vielä takertua tuohon apemiehen aloitukseen että mistä syystä pitkänlinjan robomies tällasia aseman vertailuja pohtii?

***Ettei kelleen synny väärää mielikuvaa, niin en ole vaihtamassa lypsyasemaan nykyisessä yksikössä.Olen edelleen vakuuttunut robottien käyttökelpoisuudesta nykyisessä kokoluokassa ja aina jopa neljään robottiin saakka. Sitä suuremmissa hankkeissa asia on sitten toinen...
Mä tulkittesin tän niin, että tää on sellanen varovainen asian esilletuonti.
Liigajäiltä ehkä tavoitteena päästä änäriin näin jääkiekkotermein. Mites siellä Nurmossa, onko sielä peltoa miten reservissä ja minkälainen on ympäristön paine, laittaako ne kovasti hanttiin, jos niinkun kunnolla repäsee. Eikse taajama oo siinä aika lähellä, mitä näistä nettijutuista vois päätellä.  ::)

***Pakko myöntää et alatte pääsemään hajulle :D Suunnitteilla (huom. vasta suunnitteilla) kimppaprojekti uuteen paikkaan lypsyasemakokoluokkaan.

Suki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 787
Vs: Karuselli vai takaalypsyasema?
Kannatettava ajatus  :)
Selittäjät selittää,
koirat haukkuu perään,
mutta karavaani kulkee taas.

ktm87

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1909
Vs: Karuselli vai takaalypsyasema?
kimppa navetta kuullostaa hyvältä  8)

eroaako karuselli takaa lypsystä huolto kustannuksiltaan?  takaa lypsyä puoltaa laajennus vara.. (jos vaan tontilla on tilaa.)

paukkula

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1025
Vs: Karuselli vai takaalypsyasema?
  Ilmeisesti maapallolla eniten vielä lypsetään kalanruotoasemilla vaikka ne ovatkin jääneet kehityksen jalkoihin. Kalaruodossa saa hyvän kontaktin  lypsettävään. 

paukkula

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1025
Vs: Karuselli vai takaalypsyasema?
   Tänään Maatilan Pellervon eläinliitteessä näppärä karuselli. Ja emäntä lypselee.