Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kokemuksia New Holland T7/ Case ih CVX portaattomasta  (Luettu 54826 kertaa)

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Kokemuksia New Holland T7 portaattomasta
Paikallisella urakoitsijalla on nyykkärin portaaton,viety huoltoon lukuisat kerrat lavetilla se kertoo jo jotakin luotettavuudesta.
Samalla ukolla TM 150 siihen askiremontti 2500 h kohdalla (normaali aski ).

laatikko remontti 2500h kertoo että jotakin kuskin taitotasosta koneiden särkemisen suhteen :-X
Maantiellä hirtti laatikko kiinni yhtä äkkiä pyörät raahunaa se oli siinä.Kuskit on ihan asiallisia.Oli muuten koneviestissä tai urakointi uutisissa siitä kuvakin kun haastattelivat paikallista nyykkäri huoltoa. Paripyöriä ei vetoakselin laipat kestä ,toisella 150 tm särkyi kylätielle pari kolme viikkoa siinä oli tukkeena kunnes saivat uuden vetarin,kaikki kiros miten voi olla noin hidas varaosa huolto.
Nokialla urakoitsijan nyykkäreitä neljä oli samaan pötköön vaihteistot auki vuorollaan kiivaimpaan lumityö aikaan,kertoi täkäläinen siellä kuskina kulkenut .
Suolla käytiin toissa kesänä ja ihmeteltiin pauketta mitä se on ,mutta se kuului kun nyykkärillä 120 :ä ajettiin aumaan turvetta sen pikavaihde paukkuu julumetusti .
Kakissa on hyvät ja huonot puolensa ja niitä huonoja on myös Nyykkärissä ja casessa se pitää vaan oivaltaa vaikka " pikkupojanmieli" muuta vaatii,tämä ohje erikoisesti nimimerkille jonh ferkusonnille. ;D
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

115

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 262
"Paikallisella urakoitsijalla on nyykkärin portaaton,viety huoltoon lukuisat kerrat lavetilla se kertoo jo jotakin luotettavuudesta.
Samalla ukolla TM 150 siihen askiremontti 2500 h kohdalla (normaali aski )."

Millanen on normaali aski??

" Paripyöriä ei vetoakselin laipat kestä ,toisella 150 tm särkyi kylätielle pari kolme viikkoa siinä oli tukkeena kunnes saivat uuden vetarin,kaikki kiros miten voi olla noin hidas varaosa huolto."

Eikö ne voi konetta viedä pajalle, ebayn kauttako osatkin tilaavat intiasta sielläpäin :o  Vai niin monesta mennyt vetarit että varasto kesken loppunut?

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Kokemuksia New Holland T7 portaattomasta
Paikallisella urakoitsijalla on nyykkärin portaaton,viety huoltoon lukuisat kerrat lavetilla se kertoo jo jotakin luotettavuudesta.
Samalla ukolla TM 150 siihen askiremontti 2500 h kohdalla (normaali aski ).

laatikko remontti 2500h kertoo että jotakin kuskin taitotasosta koneiden särkemisen suhteen :-X

Ape puhuu asiaa, kerrankin. :)
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Järkimies

  • Vieras
Pistäkäähän nyt risuja ja ruusuja pöytään Puma Cvx:stä, kait jollakin on kokemusta jo useamman tuhatta tuntia? Varmaan on parempi/laadukkaampi kuin esim. Massikka ja Valtra, mutta miten kestää vertailun näihin laatutraktoreihin (Jd ja Fendt)?

Ja koiran kummin siskon veljenpojan omaishoitajalta kuullut kokemukset voi jättää kertomatta.

Ja Valtun kehumisen jättää pois.
Myös suomalaisten elintarvikkeiden kehuminen on syytä lopettaa tällä palstalla,ja muistetaan että Puman tehtaalla työväki syö Suomalaisia elintarvikkeita se jos mikään lämmittää suomalaisen maajussin mieltä. ;)
Kun sä et mun kokemuksia noilla ryssä mun leipääni syö -jutuilla saa muutettua miksikään. Valtu on surkein vaihtoehto hintansa, myyjänsä, ergonomiansa ja taloudellisuutensa takia (ja sulavan Directin). Valtulla on oma lahkonsa suomessa, minä en siihen tule kuulumaan ennen kuin pystyvät tekemään traktorin joka täyttää nuo em. Kohdat. Muutenkin valtun markkinaosuus suomessa alkaa lähennellä jo kartellia...  ::)

Niin se on Voortilla tääki maa alusta asti leiväs piretty, sitten verkulla ja peuralla

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Kokemuksia New Holland T7 portaattomasta
Paikallisella urakoitsijalla on nyykkärin portaaton,viety huoltoon lukuisat kerrat lavetilla se kertoo jo jotakin luotettavuudesta.
Samalla ukolla TM 150 siihen askiremontti 2500 h kohdalla (normaali aski ).

laatikko remontti 2500h kertoo että jotakin kuskin taitotasosta koneiden särkemisen suhteen :-X

Ape puhuu asiaa, kerrankin. :)
Apella on aina viisauden sanoja.

Mut kyl se on silleen, että tollainen nykyaikainen traktori ei ole totaalisen typeryksen työkalu. Yksinkertainen kuski tarttee yksinkertaisen koneen  ;D Kyl noi rikkoutumiset johtuvat käyttö-tai huoltovirheistä. Tyhmiä virityksiä tai vääriä öljyjä. Tai sit vaan liian raskasta työtä..
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
"Paikallisella urakoitsijalla on nyykkärin portaaton,viety huoltoon lukuisat kerrat lavetilla se kertoo jo jotakin luotettavuudesta.
Samalla ukolla TM 150 siihen askiremontti 2500 h kohdalla (normaali aski )."

Millanen on normaali aski??No eikös nyt kokenut konemies pysty päättelemään keppilootan ja portaattoman eron. ;)

" Paripyöriä ei vetoakselin laipat kestä ,toisella 150 tm särkyi kylätielle pari kolme viikkoa siinä oli tukkeena kunnes saivat uuden vetarin,kaikki kiros miten voi olla noin hidas varaosa huolto.Suolla tuo traktori on kesät siellä ei tahdo kestää laipat.

Eikö ne voi konetta viedä pajalle, ebayn kauttako osatkin tilaavat intiasta sielläpäin :o  Vai niin monesta mennyt vetarit että varasto kesken loppunut?
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

John Ferguson

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1200
Kun nyt puhutaan tuliterästä Pumasta eikä mistään iänikuisesta Tm:stä, jotka tuntuvat olevan sysipaskoja vehkeitä muutenkin.  :o Jostain syystä luotto muualla kuin briteissä kasattuihin koneisiin on suurempi kuin niihin briteissä kasattuihin.

John Deere 6150R tai 6170R olisi toki järkivalinta.

115

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 262
"Millanen on normaali aski??No eikös nyt kokenut konemies pysty päättelemään keppilootan ja portaattoman eron. ;)"

Niin, meinasiko normaali askilla DC keppilaatikkoa(jota ei ehken suomessa ole tm150 edes saanut) vai rc,- tai pc nappivaihteistoa?
Joten kuten ne kuitenkin portaattomasta erotan vaikka itse sanonkin :o

Viimeksi muokattu: 20.06.15 - klo:19:52 kirjoittanut 115

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8362
Pistäkäähän nyt risuja ja ruusuja pöytään Puma Cvx:stä, kait jollakin on kokemusta jo useamman tuhatta tuntia? Varmaan on parempi/laadukkaampi kuin esim. Massikka ja Valtra, mutta miten kestää vertailun näihin laatutraktoreihin (Jd ja Fendt)?

Ja koiran kummin siskon veljenpojan omaishoitajalta kuullut kokemukset voi jättää kertomatta.

Ja Valtun kehumisen jättää pois.
Mitä Jontikka tekee laatutraktorien listassa?  :o
Mystinen kesälaatumies

SamiT

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1788
Monelta maajussilta unohtuu näiden nykykoneiden kanssa sellainen pikkujuttu että jos haluaa kaikki maailman hienoudet ja helppoudet koneeseensa niin sitä pitää käyttää ja huoltaa oikein ja huolella, ja niiden hienouksien ja käyttöä helpottavien teknologioiden takia koneessa on moninkertainen määrä tekniikkaa ja laitteita siihen 80-luvun patarautajuhtaan verrattuna. Lisäksi pitää huomoida että jos jotain joudutaan remontoimaan syvältä koneen sisuksista niin työmäärä on vallan julmettu kun kaikki hilut pitää ensin purkaa pois ympäriltä jotta päästään käsiksi perustekniikkaan jolloin työtuntimäärä ja siten remonttikustannus melkolailla suurempi kuin siihen vanhaan koneseen. Tämä ottamatta kantaa mihinkään merkkiin erikseen kun on sama kaikkien uusien isojen ja monimutkaista teknologiaa sisältävien traktoreiden kanssa.

Viimeksi muokattu: 20.06.15 - klo:19:15 kirjoittanut SamiT

On vain kahdenlaisia traktoreita: Uusia Valtroja ja vanhoja Valmetteja.

John Ferguson

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1200
Monelta maajussilta unohtuu näiden nykykoneiden kanssa sellainen pikkujuttu että jos haluaa kaikki maailman hienoudet ja helppoudet koneeseensa niin sitä pitää käyttää ja huoltaa oikein ja huolella, ja niiden hienouksien ja käyttöä helpottavien teknologioiden takia koneessa on moninkertainen määrä tekniikkaa ja laitteita siihen 80-luvun patarautajuhtaan verrattuna. Lisäksi pitää huomoida että jos jotain joudutaan remontoimaan syvältä koneen sisuksista niin työmäärä on vallan julmettu kun kaikki hilut pitää ensin purkaa pois ympäriltä jotta päästään käsiksi perustekniikkaan jolloin työtuntimäärä ja siten remonttikustannus melkolailla suurempi kuin siihen vanhaan koneseen. Tämä ottamatta kantaa mihinkään merkkiin erikseen kun on sama kaikkien uusien isojen ja monimutkaista teknologiaa sisältävien traktoreiden kanssa.
Tämä on kyllä tiedossa, vanhin traktori vm. 2010 ja uusin 2014. Kun siinä 5000 tunnin kohdalla vaihtelee, niin ei vielä pitäisi olla lootat tms. Kalliit paikat paskana. Tokihan tuommoista voi esiintyä, mutta silloin vaihtuu merkki.  ;)

brotofobia

  • Vieras
Uudehkojen koneitten (suo varsinkin) kohdalla pitäisi kanssa kertoa, että paljonko oli karttoja ronkittu kun voimansiirto hajos. Urakointikäytös lienee saastelaitteiden takia ronkittu melkeen järjestään joka koneen moottorinohjausta.

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: Kokemuksia New Holland T7 portaattomasta
Paikallisella urakoitsijalla on nyykkärin portaaton,viety huoltoon lukuisat kerrat lavetilla se kertoo jo jotakin luotettavuudesta.
Samalla ukolla TM 150 siihen askiremontti 2500 h kohdalla (normaali aski ).

laatikko remontti 2500h kertoo että jotakin kuskin taitotasosta koneiden särkemisen suhteen :-X

Ape puhuu asiaa, kerrankin. :)
Apella on aina viisauden sanoja.

Mut kyl se on silleen, että tollainen nykyaikainen traktori ei ole totaalisen typeryksen työkalu. Yksinkertainen kuski tarttee yksinkertaisen koneen  ;D Kyl noi rikkoutumiset johtuvat käyttö-tai huoltovirheistä. Tyhmiä virityksiä tai vääriä öljyjä. Tai sit vaan liian raskasta työtä..

 8)  Täydellisen tuhon ainekset on koossa kun koneesta otetaan irti se 250 plus ja annetaan kone jonkun mäntin käsiin siinä ei auta edes voice dialogue :'(
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

John Ferguson

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1200
Uudehkojen koneitten (suo varsinkin) kohdalla pitäisi kanssa kertoa, että paljonko oli karttoja ronkittu kun voimansiirto hajos. Urakointikäytös lienee saastelaitteiden takia ronkittu melkeen järjestään joka koneen moottorinohjausta.
Tämäkin on totta. Kun ostetaan mallisarjan pienin kutonen ja revitään siitä sitten saman mallisarjan suurimman koneen tehot ja vähän päälle, niin alkaa sieltä voimansiirto porsimaan.  ;D

Ei ole meillä ollut tapana viritellä, tuntuu menevän paremmin kaupaksi ja liikkeitäkin kiinnostaa vaihdokin viritysaste.  ::)

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Uudehkojen koneitten (suo varsinkin) kohdalla pitäisi kanssa kertoa, että paljonko oli karttoja ronkittu kun voimansiirto hajos. Urakointikäytös lienee saastelaitteiden takia ronkittu melkeen järjestään joka koneen moottorinohjausta.
Tämäkin on totta. Kun ostetaan mallisarjan pienin kutonen ja revitään siitä sitten saman mallisarjan suurimman koneen tehot ja vähän päälle, niin alkaa sieltä voimansiirto porsimaan.  ;D

Ei ole meillä ollut tapana viritellä, tuntuu menevän paremmin kaupaksi ja liikkeitäkin kiinnostaa vaihdokin viritysaste.  ::)
Niin totta  8)

Nuo viritykset poistavat ne asetetut suojarajat, sit hajoo ja sit lähdetään oranssit Dimex-takit päällä myyjän tiskille noitumaan  ;D

Lisätehona tuubillinen ihmevaseliinia hierottuna puntteihin  ;D

Muilla asiakkailla hirveä myötähäpeä päällä  :'(
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.