Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kokemuksia New Holland T7/ Case ih CVX portaattomasta  (Luettu 54802 kertaa)

Keninto

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 88
Oisko se kuitenkin viksumpaa laittaa ihan portaallinen eli Power command eikä AC:ta. Kätevämpi varmasti olisi ja myyntimiehet tottakai suosittelee portaatonta, mutta kun alkaa miettimään, että kumpi todennäköisemmin leviää, jos leviää.. Ja kumpi se sitten syö sitä polttoainetta enemmän vai syökö.. Tiedäppä tuota sitten  :-\  Laittaa hevosia ja ne vetämään vehkeitä,  niin voi sanoa, että on portaaton ja on muuten polttoaine pihi  :D

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Oisko se kuitenkin viksumpaa laittaa ihan portaallinen eli Power command eikä AC:ta. Kätevämpi varmasti olisi ja myyntimiehet tottakai suosittelee portaatonta, mutta kun alkaa miettimään, että kumpi todennäköisemmin leviää, jos leviää.. Ja kumpi se sitten syö sitä polttoainetta enemmän vai syökö.. Tiedäppä tuota sitten  :-\  Laittaa hevosia ja ne vetämään vehkeitä,  niin voi sanoa, että on portaaton ja on muuten polttoaine pihi  :D
Hienoo naputella niitä ***** vaihteita kun automatiikka ei kuitenkaan ehdi...  ;D  Luojan kiitos ei tarvii enää MXU:lla ajella vaan ihan keppilootaisella tai sitten portaattomalla...

115

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 262
Ite en ole pc laatikolla kyllästynyt vaihteiden naputteluun, jatkuva kaupungissa ajelu voi tietysti muuttaa mielipiteen :)
Tosin Deutzin 6-aluetta ja 4*pikavaihde tuntuisi mukavalta.

Ja keppivaihteisto se kuitenkin vielä kelpaa vaikka historiaa jo alkaa olla(pikavaihteettomat/hydr.pikavaihde), ehkä joskus semmonen vielä tulee(ja tulee).
Osaltaan aika kultaa muistot, mutta ei ainakaan voimansiirto zippaa sähkövian vuoksi.

Keninto

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 88
Oisko se kuitenkin viksumpaa laittaa ihan portaallinen eli Power command eikä AC:ta. Kätevämpi varmasti olisi ja myyntimiehet tottakai suosittelee portaatonta, mutta kun alkaa miettimään, että kumpi todennäköisemmin leviää, jos leviää.. Ja kumpi se sitten syö sitä polttoainetta enemmän vai syökö.. Tiedäppä tuota sitten  :-\  Laittaa hevosia ja ne vetämään vehkeitä,  niin voi sanoa, että on portaaton ja on muuten polttoaine pihi  :D
Hienoo naputella niitä ***** vaihteita kun automatiikka ei kuitenkaan ehdi...  ;D  Luojan kiitos ei tarvii enää MXU:lla ajella vaan ihan keppilootaisella tai sitten portaattomalla...

Oliko MXU:ssa sitten jotaki vikaaki vai kyllästyikö vaihteiden naputteluun? Ainakaan ite en ole kyllästyny nykysen nyykkärin vaihteiden naputteluun ja automatiikkakin kyllä ehtii, tietenkin riippuu missä ajaa ja mitä   ::)

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Oisko se kuitenkin viksumpaa laittaa ihan portaallinen eli Power command eikä AC:ta. Kätevämpi varmasti olisi ja myyntimiehet tottakai suosittelee portaatonta, mutta kun alkaa miettimään, että kumpi todennäköisemmin leviää, jos leviää.. Ja kumpi se sitten syö sitä polttoainetta enemmän vai syökö.. Tiedäppä tuota sitten  :-\  Laittaa hevosia ja ne vetämään vehkeitä,  niin voi sanoa, että on portaaton ja on muuten polttoaine pihi  :D
Hienoo naputella niitä ***** vaihteita kun automatiikka ei kuitenkaan ehdi...  ;D  Luojan kiitos ei tarvii enää MXU:lla ajella vaan ihan keppilootaisella tai sitten portaattomalla...

Oliko MXU:ssa sitten jotaki vikaaki vai kyllästyikö vaihteiden naputteluun? Ainakaan ite en ole kyllästyny nykysen nyykkärin vaihteiden naputteluun ja automatiikkakin kyllä ehtii, tietenkin riippuu missä ajaa ja mitä   ::)
Ei kai siinä muuta vikaa ollut kuin 2-sylinteriä liian vähän, tehon vähyys, jousitusten puute ja deutsin huomattiin muutenkin olevan sopivampi hommiin...  Ja vaihteiden ainainen naputtelu esim lumitöissä rupesi kyllä kyrpimään usein  ;D  Ja semmosta pikavaihdeautomatiikkaa/vaihdeautomatiikkaa en ole kohdannut joka ehteis mukaan...

Keninto

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 88
Nyt on koeajettu sitte se Nh T7 AC!  8) Täytyy sanoa, että on vähintään yhtä hyvä ajaa ja käyttää kuin Casen CVX, tykkäsin jopa enemmän tästä T7.. Ja kyllä tässäkin näytti olevan tuo yläkierroksien rajoitin, kuten CVX:ssä, joten tuli sekin selväksi nyt. Malli oli siis T7.200 AC.

mx-

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 66
Nyt oli viikonlopun yli koeajussa 195 cvx, hieno kone oli. Paljon on nippeliä ja nappelia, mutta silti todella simppeli käyttää. Kone toimi hienosti nuissa hommissa mitä tein sillä, mutta 12tunnin ajoon sisältyi kaksi eri vikakoodia... Ensimmäinen veti toisen takalohkon jumiin, vika poistui uudelleen käynnistyksellä. Ja toinen koodi liittyi vaihteistoon, ja kone ei kulkenut silloin kuin 0.4 km/h max... Tämäkin poistui uudelleen käynnistyksellä, en sitten tiedä oliko käyttäjässä vikaa mutta ei noin lyhyellä kokeilulla saisi olla yhtään vikailmoitusta!

Lurppa

  • Vieras
Nyt on koeajettu sitte se Nh T7 AC!  8) Täytyy sanoa, että on vähintään yhtä hyvä ajaa ja käyttää kuin Casen CVX, tykkäsin jopa enemmän tästä T7.. Ja kyllä tässäkin näytti olevan tuo yläkierroksien rajoitin, kuten CVX:ssä, joten tuli sekin selväksi nyt. Malli oli siis T7.200 AC.


millos kone tulee pihalle?

nAGGI-nYLYGGI

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1114
T7.220 pihassa ja ajua reiluun viikkoon noin 70 tuntia. Renki tykkäs kun hullu puurosta ja sano että kyllä tämä nyt Jontikan voittaa (vertailun kone JD 7530). Monipuolinen kone ja säätöjen kanssa kun pääsee tutuks, niin alkaa allekirjottanukkii osata ajaa. Ihan kelpo kampe siis. Kone oli testissä 4 siipisten kääntökvernejen kanssa, 14 motin multainvaunun vedossa ja maan/soran ajussa. Ei yhtään vikakoodia vielä näyttöön, eikä tarviis tulla seuraavaan 4000 tuntiinkaan.

Jos ei NH tuosta jontkosta mene yli, niin minä lupaan...

Peurajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3270
Kone oli testissä 4 siipisten kääntökvernejen kanssa

Aurat varmaan ahdisti hirmuisesti..?  ???  ;D
Someone´s  gotta be prick and tell true things aloud

Jos nainen on kaunis alasti, on hän sitä myös vaatteet päällä

nAGGI-nYLYGGI

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1114
Kone oli testissä 4 siipisten kääntökvernejen kanssa

Aurat varmaan ahdisti hirmuisesti..?  ???  ;D

Ei tosiaan ahdistaneet, vaikka paikkapaikoin kosteaa olikin, mutta kun "koeajuun" aurat sai kustannusvapaasti, niin miksipäs ei testaisi. Kyllä ne nuo omat 4 siipiset sarka-ööverumit voitti!  ;)
Jos ei NH tuosta jontkosta mene yli, niin minä lupaan...

Cornfarmer

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 716
Nyt oli viikonlopun yli koeajussa 195 cvx, hieno kone oli. Paljon on nippeliä ja nappelia, mutta silti todella simppeli käyttää. Kone toimi hienosti nuissa hommissa mitä tein sillä, mutta 12tunnin ajoon sisältyi kaksi eri vikakoodia... Ensimmäinen veti toisen takalohkon jumiin, vika poistui uudelleen käynnistyksellä. Ja toinen koodi liittyi vaihteistoon, ja kone ei kulkenut silloin kuin 0.4 km/h max... Tämäkin poistui uudelleen käynnistyksellä, en sitten tiedä oliko käyttäjässä vikaa mutta ei noin lyhyellä kokeilulla saisi olla yhtään vikailmoitusta!


Onko ne sähkö vipstaakit nh ja casessa samat.... mitä on tullu nh ajettua niin niiden kanssa on ollut kaiken aikaa melkein paska housuus ettei joku sähkö vipstaaki hajoa, ku on niiiiiin hempulin oloisia ja sitte ku niitä käyttää niin sellasta rutinaa tuntuu käteen esim. vilkun viiksi  :o Tuntunut monta kertaa että ei ole ihme ku nää sytyttelee tulipaloja ja on erittäin vikaherkkiä sähköjen suhteen, no näkeehän sen uuden koneen hinnassa ku on jotain 20000e helposti halvempi ( ja halvalla ei yleensä hyvää saa) ku joku muu merkki jossa on jämptit sähkö vipstaakit!! ku on tottunut saksalaisia koneita käyttämään, niin ne on jämptiä käteen ku jotain vaikka tuota vilkun viikseä käyttää!!  ;D

Viimeksi muokattu: 04.10.12 - klo:18:37 kirjoittanut Cornfarmer

roadman

  • Vieras
Tiiä noista sgn, tuotteista. Muttei mikään sähkövipstaaki tai muukaan ole käteen jäänyt vaikka noin 1300h/v ja noin 13 tuhatta km/v maantiellä rullaa. ei edes vaihteiden sähkönappeja ole tarvinnut uusia. Vanhaan megaan on tinattu jo pariin kertaan uudet napit vaikka käyttö paljon vähäisempää.

Lisä kysymys mites paljon pirteämpi tuo urea kone on kuin se sun vanha.

Viimeksi muokattu: 04.10.12 - klo:19:07 kirjoittanut roadman

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Kokemuksia New Holland T7 portaattomasta
Mites muuten Case puma CVX:n vaihteistojarrutusta saa säädettyä kun ei olla vielä säätöä löydetty.. Kun alamäkeen menee niin se pudottaa itse vauhdin 48-49km/h ja tasaisella seilaa 50-59km/h (pääasiassa tasan 50) välillä ja mäkeä nousee 52km/h... Mutta jos vaihteistojarru on näinkin voimakas kun se on niin talvesta on tulossa helvettiä kuskille kun on vielä xeobibit alla  ;D
Ei Puma kyllä ihan fendti ole vaihteiston osalta kun välillä kiihdyttää niin jää hetkeksi miettimään n.30km/h kohdalle vaikka kaasu olisi pohjassa... Välillä kiihdyttäessä tuntuu kun vaihtaa vaihdetta ja sama juttu hidastaessa niin tuntuu sellainen niinkuin pikavaihteen pienemmälle pudotus... Isolla kuormalla nyökkii helpommin kun vähän hivuttaa vaikkapa liikennevaloissa... Mutta toimii kyllä oikein hienosti kun noihin tottuu ja kiihtyy 18t kuormillakin oikein mukavasti  ;) 195 cvx:llä tullut ajeltua tässä parina päivänä vähäsen... Mahtavat äänet tuossa 6,7 koneessa  8) 

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Onko ne sähkö vipstaakit nh ja casessa samat.... mitä on tullu nh ajettua niin niiden kanssa on ollut kaiken aikaa melkein paska housuus ettei joku sähkö vipstaaki hajoa, ku on niiiiiin hempulin oloisia ja sitte ku niitä käyttää niin sellasta rutinaa tuntuu käteen esim. vilkun viiksi  :o Tuntunut monta kertaa että ei ole ihme ku nää sytyttelee tulipaloja ja on erittäin vikaherkkiä sähköjen suhteen, no näkeehän sen uuden koneen hinnassa ku on jotain 20000e helposti halvempi ( ja halvalla ei yleensä hyvää saa) ku joku muu merkki jossa on jämptit sähkö vipstaakit!! ku on tottunut saksalaisia koneita käyttämään, niin ne on jämptiä käteen ku jotain vaikka tuota vilkun viikseä käyttää!!  ;D
Luulen että huolesi on aiheeton, mutta se vilkkuvipu oli kyllä kieltämättä aika tympiä.
Mites muuten Case puma CVX:n vaihteistojarrutusta saa säädettyä kun ei olla vielä säätöä löydetty.. Kun alamäkeen menee niin se pudottaa itse vauhdin 48-49km/h ja tasaisella seilaa 50-59km/h (pääasiassa tasan 50) välillä ja mäkeä nousee 52km/h... Mutta jos vaihteistojarru on näinkin voimakas kun se on niin talvesta on tulossa helvettiä kuskille kun on vielä xeobibit alla  ;D
Ei Puma kyllä ihan fendti ole vaihteiston osalta kun välillä kiihdyttää niin jää hetkeksi miettimään n.30km/h kohdalle vaikka kaasu olisi pohjassa... Välillä kiihdyttäessä tuntuu kun vaihtaa vaihdetta ja sama juttu hidastaessa niin tuntuu sellainen niinkuin pikavaihteen pienemmälle pudotus... Isolla kuormalla nyökkii helpommin kun vähän hivuttaa vaikkapa liikennevaloissa... Mutta toimii kyllä oikein hienosti kun noihin tottuu ja kiihtyy 18t kuormillakin oikein mukavasti  ;) 195 cvx:llä tullut ajeltua tässä parina päivänä vähäsen... Mahtavat äänet tuossa 6,7 koneessa  8) 
http://www.youtube.com/watch?v=qYI0xjYbriQ
Mahtavat on äänet juu ja kohtuu liukkaasti näkyy liikkuvan 8)
Harmi ettei tuossa koneessa ole kattoikkunaa laisinkaan  :o  No mutta meikäläinen on kaivurilla yleensä liikkeellä niin kuulee jo kaukaa kun puuma tulee  ;D