Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kokemuksia New Holland T7/ Case ih CVX portaattomasta  (Luettu 54824 kertaa)

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Onko ne sähkö vipstaakit nh ja casessa samat.... mitä on tullu nh ajettua niin niiden kanssa on ollut kaiken aikaa melkein paska housuus ettei joku sähkö vipstaaki hajoa, ku on niiiiiin hempulin oloisia ja sitte ku niitä käyttää niin sellasta rutinaa tuntuu käteen esim. vilkun viiksi  :o Tuntunut monta kertaa että ei ole ihme ku nää sytyttelee tulipaloja ja on erittäin vikaherkkiä sähköjen suhteen, no näkeehän sen uuden koneen hinnassa ku on jotain 20000e helposti halvempi ( ja halvalla ei yleensä hyvää saa) ku joku muu merkki jossa on jämptit sähkö vipstaakit!! ku on tottunut saksalaisia koneita käyttämään, niin ne on jämptiä käteen ku jotain vaikka tuota vilkun viikseä käyttää!!  ;D
Luulen että huolesi on aiheeton, mutta se vilkkuvipu oli kyllä kieltämättä aika tympiä.
Mites muuten Case puma CVX:n vaihteistojarrutusta saa säädettyä kun ei olla vielä säätöä löydetty.. Kun alamäkeen menee niin se pudottaa itse vauhdin 48-49km/h ja tasaisella seilaa 50-59km/h (pääasiassa tasan 50) välillä ja mäkeä nousee 52km/h... Mutta jos vaihteistojarru on näinkin voimakas kun se on niin talvesta on tulossa helvettiä kuskille kun on vielä xeobibit alla  ;D
Ei Puma kyllä ihan fendti ole vaihteiston osalta kun välillä kiihdyttää niin jää hetkeksi miettimään n.30km/h kohdalle vaikka kaasu olisi pohjassa... Välillä kiihdyttäessä tuntuu kun vaihtaa vaihdetta ja sama juttu hidastaessa niin tuntuu sellainen niinkuin pikavaihteen pienemmälle pudotus... Isolla kuormalla nyökkii helpommin kun vähän hivuttaa vaikkapa liikennevaloissa... Mutta toimii kyllä oikein hienosti kun noihin tottuu ja kiihtyy 18t kuormillakin oikein mukavasti  ;) 195 cvx:llä tullut ajeltua tässä parina päivänä vähäsen... Mahtavat äänet tuossa 6,7 koneessa  8) 
http://www.youtube.com/watch?v=qYI0xjYbriQ
Mahtavat on äänet juu ja kohtuu liukkaasti näkyy liikkuvan 8)
Harmi ettei tuossa koneessa ole kattoikkunaa laisinkaan  :o  No mutta meikäläinen on kaivurilla yleensä liikkeellä niin kuulee jo kaukaa kun puuma tulee  ;D
Kai tuossa on jo kuitenkin ilmastointi ettei tarvitse räppänöitä aukoa.  Ja jos sitä tänä kesänä auki pitäisi, tulisi vesi sisään ;)
On siinä automaattiilmastointi mutta kyllä noita säveliä hiukan kuuntelis  ;D  Tosin itse en tuolla juuri pääse ajelemaan kun tehdään noille vaan aliurakointia niin koneelle on kyllä kuski olemassa  ::)   

Keninto

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 88
Nyt oli viikonlopun yli koeajussa 195 cvx, hieno kone oli. Paljon on nippeliä ja nappelia, mutta silti todella simppeli käyttää. Kone toimi hienosti nuissa hommissa mitä tein sillä, mutta 12tunnin ajoon sisältyi kaksi eri vikakoodia... Ensimmäinen veti toisen takalohkon jumiin, vika poistui uudelleen käynnistyksellä. Ja toinen koodi liittyi vaihteistoon, ja kone ei kulkenut silloin kuin 0.4 km/h max... Tämäkin poistui uudelleen käynnistyksellä, en sitten tiedä oliko käyttäjässä vikaa mutta ei noin lyhyellä kokeilulla saisi olla yhtään vikailmoitusta!


Onko ne sähkö vipstaakit nh ja casessa samat.... mitä on tullu nh ajettua niin niiden kanssa on ollut kaiken aikaa melkein paska housuus ettei joku sähkö vipstaaki hajoa, ku on niiiiiin hempulin oloisia ja sitte ku niitä käyttää niin sellasta rutinaa tuntuu käteen esim. vilkun viiksi  :o Tuntunut monta kertaa että ei ole ihme ku nää sytyttelee tulipaloja ja on erittäin vikaherkkiä sähköjen suhteen, no näkeehän sen uuden koneen hinnassa ku on jotain 20000e helposti halvempi ( ja halvalla ei yleensä hyvää saa) ku joku muu merkki jossa on jämptit sähkö vipstaakit!! ku on tottunut saksalaisia koneita käyttämään, niin ne on jämptiä käteen ku jotain vaikka tuota vilkun viikseä käyttää!!  ;D

Ei siinä casen ja Nh:n hinnassa ollut uusilla koneilla juurikaan eroa. Case hieman kalliimpi, koska jokunen varuste enemmän vakiona, kuten automaatti ilmastointi.. Nykysessä nyykkärissä kyllä toiminut ihan mukavasti tuo vilkkuviiksikin eikä ole juurikaan rutissut. Eihän täydellistä konetta voi olla, pitäähän se jokin vika olla, kuten tuo rutiseva vilkkuvipu, toisissa se on sitte porsiva laatikko tai joku oikea vika  8)

Cornfarmer

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 716
Nyt oli viikonlopun yli koeajussa 195 cvx, hieno kone oli. Paljon on nippeliä ja nappelia, mutta silti todella simppeli käyttää. Kone toimi hienosti nuissa hommissa mitä tein sillä, mutta 12tunnin ajoon sisältyi kaksi eri vikakoodia... Ensimmäinen veti toisen takalohkon jumiin, vika poistui uudelleen käynnistyksellä. Ja toinen koodi liittyi vaihteistoon, ja kone ei kulkenut silloin kuin 0.4 km/h max... Tämäkin poistui uudelleen käynnistyksellä, en sitten tiedä oliko käyttäjässä vikaa mutta ei noin lyhyellä kokeilulla saisi olla yhtään vikailmoitusta!


Onko ne sähkö vipstaakit nh ja casessa samat.... mitä on tullu nh ajettua niin niiden kanssa on ollut kaiken aikaa melkein paska housuus ettei joku sähkö vipstaaki hajoa, ku on niiiiiin hempulin oloisia ja sitte ku niitä käyttää niin sellasta rutinaa tuntuu käteen esim. vilkun viiksi  :o Tuntunut monta kertaa että ei ole ihme ku nää sytyttelee tulipaloja ja on erittäin vikaherkkiä sähköjen suhteen, no näkeehän sen uuden koneen hinnassa ku on jotain 20000e helposti halvempi ( ja halvalla ei yleensä hyvää saa) ku joku muu merkki jossa on jämptit sähkö vipstaakit!! ku on tottunut saksalaisia koneita käyttämään, niin ne on jämptiä käteen ku jotain vaikka tuota vilkun viikseä käyttää!!  ;D

Ei siinä casen ja Nh:n hinnassa ollut uusilla koneilla juurikaan eroa. Case hieman kalliimpi, koska jokunen varuste enemmän vakiona, kuten automaatti ilmastointi.. Nykysessä nyykkärissä kyllä toiminut ihan mukavasti tuo vilkkuviiksikin eikä ole juurikaan rutissut. Eihän täydellistä konetta voi olla, pitäähän se jokin vika olla, kuten tuo rutiseva vilkkuvipu, toisissa se on sitte porsiva laatikko tai joku oikea vika  8)

Tarkoitin lähinnä JD, Deutz ja Fendt...

Keninto

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 88
Tiiä noista sgn, tuotteista. Muttei mikään sähkövipstaaki tai muukaan ole käteen jäänyt vaikka noin 1300h/v ja noin 13 tuhatta km/v maantiellä rullaa. ei edes vaihteiden sähkönappeja ole tarvinnut uusia. Vanhaan megaan on tinattu jo pariin kertaan uudet napit vaikka käyttö paljon vähäisempää.

Lisä kysymys mites paljon pirteämpi tuo urea kone on kuin se sun vanha.

Iteki kun vertaa nyykkärin vaihteiston nappeja Valtran hitech pikavaihdenappeihin, niin eroa on kyllä kestävyydessä. Valtrassa menevät aika äkkiä lötröksi ja lopussaan napista hajoaa "runko", vaikka Valtrassa hieman vähemmällä käytöllä ovat ne napit kuin nyykkärissä..

Parooni

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 35
Tie sitte tosta vilkkuviiksestä mutta itse ainakin pidän tuota Pumaa paljon laadukkaampana ku Valtraa jota myös talosta löytyy, Valmetin hytti on tehty jotenki niin muovisesti ja kaikki oventiivisteet alkaa helposti repsottaa, ja muutenkin ku katselee viimeistelyä niin tuntuu että raakile koko kone... ei siinä hyvin on valtrallakin työt saanut tehtyä.. mutta mielestäni tuo Puma vaikuttaa laadukkaammalta ja käteen sopivammalta.

Keninto

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 88
Nostetaas aihetta ylös, jotta oisko kellään nyt mitään päivitettyä sanomista tai jauhamista asiaan tai asian viereen liittyen  ::)

caseman

  • Vieras
Vaihdoin 162 D:n Casen 140 mc:hen. Koeajoin myös cvx:n, ja kyllä oli mukava ja pirteä verrattuna valtuun. Oli kuitenkin lähes yhtä kankea, kuin valtra, joten valitsin maxxumin. Toivottavasti tulee vielä tämän vuoden puolella.

mx-

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 66
Vaihdoin 162 D:n Casen 140 mc:hen. Koeajoin myös cvx:n, ja kyllä oli mukava ja pirteä verrattuna valtuun. Oli kuitenkin lähes yhtä kankea, kuin valtra, joten valitsin maxxumin. Toivottavasti tulee vielä tämän vuoden puolella.
Tiedän yhden 140mc missä tehtiin peräremppaa yllinkyllin.. ja se perän vinkuna on kyllä korvia raastava...

SKF

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2539
Vaihdoin 162 D:n Casen 140 mc:hen. Koeajoin myös cvx:n, ja kyllä oli mukava ja pirteä verrattuna valtuun. Oli kuitenkin lähes yhtä kankea, kuin valtra, joten valitsin maxxumin. Toivottavasti tulee vielä tämän vuoden puolella.
Tiedän yhden 140mc missä tehtiin peräremppaa yllinkyllin.. ja se perän vinkuna on kyllä korvia raastava...

Onkoos VALTEEMIlla nykyysi Mc malliki???

Keninto

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 88
Vaihdoin 162 D:n Casen 140 mc:hen. Koeajoin myös cvx:n, ja kyllä oli mukava ja pirteä verrattuna valtuun. Oli kuitenkin lähes yhtä kankea, kuin valtra, joten valitsin maxxumin. Toivottavasti tulee vielä tämän vuoden puolella.
Tiedän yhden 140mc missä tehtiin peräremppaa yllinkyllin.. ja se perän vinkuna on kyllä korvia raastava...

Onkoos VALTEEMIlla nykyysi Mc malliki???

Ei kait tuossa niin edes väitetä, paitsi tietennii jos tuon perärempan rinnastaa VALLUUN  8)

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vaihdoin 162 D:n Casen 140 mc:hen. Koeajoin myös cvx:n, ja kyllä oli mukava ja pirteä verrattuna valtuun. Oli kuitenkin lähes yhtä kankea, kuin valtra, joten valitsin maxxumin. Toivottavasti tulee vielä tämän vuoden puolella.
Tiedän yhden 140mc missä tehtiin peräremppaa yllinkyllin.. ja se perän vinkuna on kyllä korvia raastava...
Mutta siittä toi peränvinkuna on kätevä kun kaivurihommissa on että kuulee jo kaukaa että kuorma on tulossa niin tietää tehdä tilaa  ;) 

John Ferguson

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1200
Pistäkäähän nyt risuja ja ruusuja pöytään Puma Cvx:stä, kait jollakin on kokemusta jo useamman tuhatta tuntia? Varmaan on parempi/laadukkaampi kuin esim. Massikka ja Valtra, mutta miten kestää vertailun näihin laatutraktoreihin (Jd ja Fendt)?

Ja koiran kummin siskon veljenpojan omaishoitajalta kuullut kokemukset voi jättää kertomatta.

Ja Valtun kehumisen jättää pois.

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Pistäkäähän nyt risuja ja ruusuja pöytään Puma Cvx:stä, kait jollakin on kokemusta jo useamman tuhatta tuntia? Varmaan on parempi/laadukkaampi kuin esim. Massikka ja Valtra, mutta miten kestää vertailun näihin laatutraktoreihin (Jd ja Fendt)?

Ja koiran kummin siskon veljenpojan omaishoitajalta kuullut kokemukset voi jättää kertomatta.

Ja Valtun kehumisen jättää pois.
Myös suomalaisten elintarvikkeiden kehuminen on syytä lopettaa tällä palstalla,ja muistetaan että Puman tehtaalla työväki syö Suomalaisia elintarvikkeita se jos mikään lämmittää suomalaisen maajussin mieltä. ;)
 
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

John Ferguson

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1200
Pistäkäähän nyt risuja ja ruusuja pöytään Puma Cvx:stä, kait jollakin on kokemusta jo useamman tuhatta tuntia? Varmaan on parempi/laadukkaampi kuin esim. Massikka ja Valtra, mutta miten kestää vertailun näihin laatutraktoreihin (Jd ja Fendt)?

Ja koiran kummin siskon veljenpojan omaishoitajalta kuullut kokemukset voi jättää kertomatta.

Ja Valtun kehumisen jättää pois.
Myös suomalaisten elintarvikkeiden kehuminen on syytä lopettaa tällä palstalla,ja muistetaan että Puman tehtaalla työväki syö Suomalaisia elintarvikkeita se jos mikään lämmittää suomalaisen maajussin mieltä. ;)
Kun sä et mun kokemuksia noilla ryssä mun leipääni syö -jutuilla saa muutettua miksikään. Valtu on surkein vaihtoehto hintansa, myyjänsä, ergonomiansa ja taloudellisuutensa takia (ja sulavan Directin). Valtulla on oma lahkonsa suomessa, minä en siihen tule kuulumaan ennen kuin pystyvät tekemään traktorin joka täyttää nuo em. Kohdat. Muutenkin valtun markkinaosuus suomessa alkaa lähennellä jo kartellia...  ::)

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: Kokemuksia New Holland T7 portaattomasta
Paikallisella urakoitsijalla on nyykkärin portaaton,viety huoltoon lukuisat kerrat lavetilla se kertoo jo jotakin luotettavuudesta.
Samalla ukolla TM 150 siihen askiremontti 2500 h kohdalla (normaali aski ).

laatikko remontti 2500h kertoo että jotakin kuskin taitotasosta koneiden särkemisen suhteen :-X
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?