erik tuolla aiemmin jo sivusi asiaa, mutta jatketaan vielä. Niin kauan kuin minä muistan paalaajien myyjät on toitottaneet vain sitä, kenen kone tekee raskaimman paalin. Onhan se helppo numeerinen verrokki, kuskin vitutus on huomattavasti vaikeammin vertailtava asia. Itselle on kanssa aivan sama painaako paali 900 vai 850 kiloa, kunhan se vain säilyy ja on simppeli tehdä. Silloin yön hämyisinä tunteina, kun kaikki oikeat ihmiset on nukkumassa ja itse olet viidettä vuorokautta paalaamassa, on aika toisarvoinen asia mikä on paalin maksimi paino, jos joka viidettä käärintää pitää käydä ulkona avustamassa.
Sitten tuo McHale. Painava, raskaasta raudasta tehty möhkö. Ei taatusti tee markkinoiden painavimpia paaleja. Ohjelmat naurettavan yksinkertaisia, muistipaikkoja vähän, koko ohjauslogiikka paksuine piuhoineen on kuin viime vuosituhannelta. Mutta... se yksi suuri mutta joka kuittaa kaikki nuo puutteet. Kone toimii, märällä, kuivalla, lämpimällä, kylmällä, tuulessa, auringossa, vesisateessa, aivan sama oli olosuhteet mitkä tahansa, niin kone vain perään ja pellolle ja se toimii.
Kolme vuotta sitten kun rupesin kartoittamaan kombivaihtoehtoja, niin meinas tyytyväistä Agronic kuskia jo ottaa päähän se Mäkkärimiesten koneensa ylistys. Kuinkas sitten kävikään...
Markkinoilla voi olla peltojen mersuja ja kahdentonnin heinäpaaleja, mutta McHale pitää itse kokea.
P.S. Euroakaan en tuosta sepustuksesta saa.