Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe NH T6050  (Luettu 6227 kertaa)

jps

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 807
Vs: NH T6050
Ainakin tm- sarjojen kytkimet toimivat yleensä pehmeästi/tasaisesti.
Tosin joskus voi pienemmillä vaihteilla(<6,R1) nykästä, onneksi vauhtia ei juurikaan tuolloin ole.

Kalibroinnilla voi vaikuttaa, huoltomiehillä kapulat joilla voi vaikuttaa kytkimen ottavuuteen ym. eritavalla kuin pelkällä norm. kalibroinnilla.

Suunnanvaihto sitten välillä niin ja näin ;D

--niin.TSAn suunnanvaihto toimii mielestäni hyvin.Eri asia on sitten TM(Case MXM) joka toimii miten toimii.Ainakin itse olen opetellut MXMn suunnanvaihdossa jarrujen käytön.Tai esim hakkeen kuormauksessa vaihdan suuntaa samalla kun kauha pysäyttää traktorin kasaan.Vatra on tässä aiheessa ylivoimainen...

Muistutus vielä tästä ikuisuusasiasta TSA vs. TM rc suunnanvaihto. Siis noissahan ei ole mitään muuta yhteistä kuin se vipu jolla suunnanvaihtoa käytetään. TSA:ssa on yleisemmin käytetty "pakka"suunnanvaihto. TM:ssä taas puolestaan hydraulisesti ohjattu synkronoitu suunnanvaihto, joka rakenne huomioon ottaen toimii aivan erinomaisesti. Vertailkaapa esim.TM vs. Mega Valtra, väittäisin että TM:n suunnanvaihto on miellyttävämpi käyttää. Kun TM:n suunnanvaihtoa vertaillaan esim. Valtraan, vertailukohde on teknisesti ottaen Mega eikä Ht.

JTJ

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 241
Vs: NH T6050
Eikös power commandeissa oo kans pakka suunnanvaihto? ittellä rc ja pc,ero huomattava pc eduksi suunnanvaihdossa,rc koneessa ei ole etukuormaaja niin en ole sitä suunnanvaihtoa kovin ongelmallisena pitänyt ku oppii niksit miten sillä ajetaan.

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: NH T6050
Ainakin viime vuoden mallin maxxum 115 on samanlainen liikkeellelähtölaukaisin (kytkimeksi sitä väittävät) kuin 2004 mallin MXU casessa... Ei oo tuotakaan saaneet muutettua kiva jotain tarkkaa koittaa tehdä kuormaimella... Hytti on hiukan hiljaisempi mutta vieläkin se vaihteisto on sopimaton raskaaseen kärryajoon... 9.vaihde on liian suuri pahemmassa risteyksessä...  Juuri tänään meinaan maxxumilla jonkun aikaa ajelin multaa ja etukuormaajalla hiukan tasoittelin tietä ohimennen...  Kerrassaan muuten laiska vehje kun ei edes kärryt tyhjänä jaksa ottaa täysiä vauhteja ja 16tn kuormalla meno oli toodella rauhallista  ;D  Tosin 271h vasta mittarissa jos se vaikka piristyisi ennen uutta ohjelmaa  :o

--Kuten totesin mulla oli TS135A,yhteistyötilalla MXU125.Ei noiden kummankaan suunnanvaihtoa/kytkintä minusta voinut miksikään laukaisulaitteeksi sanoa.Liekö säätöjuttu.Toisekseen 135n jaksoi melkoisen kuorman kanssa 9:llä lähteä liikkeelle ihan tyhjäkäynnilläkin.Siis esim.20tn koukkuvaunu+15-20tn lava.
Suunnanvaihto onkin aikas hyvä... Kärryä vaikkapa kun ottaa koukkuun niin joutuu jarrun kanssa pelaamaan... Useampaa MXU:ta on tullut joskus ajettua ja paria uudempaa maxxumia ja tuommosia hirvityksiä kaikki  :P  Voi olla että tuntuma johtuu siitä kun on tottunut deutsin kytkimeen joka toimii paremmin kuin joissakin vanhemmissa mekaaniset  :o  Jonnikassakin kytkin on ottanut takapakkia 6000-sarjalaisista..

--niin.Tarkoitin kyllä myös jalkapoljinta.Ei mulla ollu mitään vaikeuksia ottaa tsa:lla  kärryä koukkuun tai työkonetta nostolaitteeseeen.
Joo eilen ja tänään taas tuota maxxumin 110 (muistin mallin väärin) niin kyllä se kytkin oli vieläkin hättänen  :o   Mutta lavetin päällä kun oli (vaan) 8tn kone niin täyttä vauhtia ei saavuttanut kuin pitkässä alamäessä...  15km/h pahimpaan mäkeen jossa deutsilla tottunut tuon lavetin ja kaivurin kanssa ettei edes pikavaihteisiin tartte koskea...  Aamuruuhkan aikaan siis tietenkin Turkuun menossa....