Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kotimaista laatuako??  (Luettu 32318 kertaa)

Greenpwr

  • Vieras
Vs: Kotimaista laatuako??
ja kiristään pyöränpultit ::) ::) ::) ::)
Eikö niissä romuissa pysy nekään paikallaan tehtaan jäljiltä :o

Aikoinaan 05 sajalaisessa oli banjot löysällä.
Mitäs muuta,muistakkaan kaikkea...
Perä yhdellä ristitapilla,eka takuuseen, toinen sitte omasta pussista..
Kytkin ihan susi,se kallis lujempi sitte kesti ok,
niitä vetolevyjä vauhtipyörän keskelle...
pikavaihde porsi,kuulema kolmepyttynen pyörii rynkyttämällä sen vuoksi hajoaa..
Synkrot tietysti..
Takuuseen vaan se eka perä ja kytkimen irrotushaarukka.
Tosin perää eivät voineet laitta kahdella ristitapilla?
Kytkimen irrotushaarukka siis se vahva versio petti vuosi ja kaksi kuukautta,ajoin melkein ladon nurin hups, saman hitsarin tekeleitä
kuin tuo Murtolan koukun raudat,siis ei kiinni ollenkaan.
Varaosa myyjä suuttui kun vaadin takuuseen,kas kun oikein isoon ääneen lupasi sen olevan vahva malli ja kestävän.
Sanoin että kato kun ihan selvä valmistus vika,ei katsonut huusi että eihän me näitä ilman voida täältä jakaa,vuoden takuu ja sillä siisti.
Väitti vielä että korjaaminen ei onnistu,sanoin että minä osaankin hitsata...
Sama taaki oli vuosikausia paikoillaan ja luulempa että on edelleen.
Konetta korjattiin todella paljon,kaikki rauta mitä ostettiin oli päivitettyä eli lujempaa. Vastaan ei tehdas tullu missään.
Kumma kun meillä ei valmetilla ajeta...
Ei muuten rahat riitä siihen harrastukseen.
Pannaas vielä jäävarmarille kysymys että mikä se on se valmetin tauti?
Tietääkö?
Sekin sairastettiin....
joku täällä sanoi että saabbi ja valmetti on vaan semmosia kulkineita että kun ne kerran hävittää niin aina sitä  kusessa  ollessa tulee mieleen että ei tässä valmetilla tai saabilla olis mitään ongelmaa.... tätäkö mahdoit tarkoittaa :-\ :-\ :-\ :-\

Jos johonki lehteen laittaa ilmootuksen että myydään hyvin pidetty 05 sarjan valmetti niin huutokaupanhan  siinä saa kartanolla pitää :) :) :) :)

Hehe.
Niin varmaan,toimivia vehkeitä mittavan kehitystyön jälkeen, vihjailin vaan että mistähän ja millä se kehitystyö maksettiin??
Allekirjoittanut taisi osallistua aika isosti?
Taitaa kotimaisuusjoukkue johtaa enempi kuin yks-nolla jos lasketaan vaikka koneet joista on pyöränpultit katkenneet ja verrataan koneisiin joissa on nesteet ja öljyt lirahtaneet sekaisin?
Siis se valmetin tauti siinä,nesteet ja öölit sekaisin ;D

 Miten se kehitystyö korjas sitä hieman veikeetä nostolaitegeometriaa, kun tais aikanaan muutama takalasi mennä murusiks esim rehuleikkurin trukkirungolla mätkäisemällä...
ihan on entisellään jos keltavanteesesta puhut :) :) :) :) :)

 ...no hyvä, että ees jotain pysyvää...

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1603
Vs: Kotimaista laatuako??
Kaikki tämä taistelu, ja vielä pitäisi maksaa tuntuva summa enemmän rahaa vaihdossa kuin kilpailijoihin. Eipä sillä, onhan esim.mega legendaarisessa maineessa kestävyyden suhteen.

Tämä on ilmeisesti paikkakuntakohtaista. Ei mun rahat riittäny taaskaan kun valtraan. Tosin 500h ajettuun. Karvalakkimallin peuraan olis esim. pitäny laittaa 15t€ enemmän. Ja peuralla vaihdettiin...

vanhat koneet pelaa

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 17
Vs: Kotimaista laatuako??
Niinpä niin kotimaista laatua

esim vallu 700 uutena ostettu jokunen vuosi sitten
Nappikytkin oli asennettu niin, että penkin reuna katkaisi vedon Tätä mallia ei ole koeajettu, niin huoltomies väänsi nappulan toiselle puolelle vaidekeppiä, mutta nyt siihen nappulaan ei osu Erkkikään
1. työvalot sammu heti, polttimot halvinta laatua, ei tukilankaa tuettu
2. kaasuvaijeri asenettu vinoon, söit ittensä poikki
3. vaikkei paljon sähköjä, nekin sekaisin jatkuvasti
4. nostolaitten kytkimet hajoavat muutaman sadan tunnin välei vrt. mf 5000h still going on

sitte Suomen parhaan Valmet huollon kaa sukset ristiin
1050 tunnin ajon jälkeen pamahti vaihteiston öljypumppu ja ylivaihde leikkas kii, sanovat että 1000 huollossa olis huomattu, jos olis tehty, nyt ei takuuseen  kun on yli (5%)
korjauksen jälkeen eivät etuvalot toimineet (voivat kuulemma palaa yhtäaikaa etenkin vaihteistoremonttia tehdessä) - olivat rutanneet moninapa pistokkeen lintalleen
lisäksi epäilin runkopultteja puuttuvan, mutta sanoivat, että siellä on kaikenlaisia ohjaustappeja,
sitten 2000 huollossa pyysin rungon pulttien tarkastamista

huollosta 20 tunnin käytön jälkeen traktori katkesi, huolto väitti etukuormaaja liian isoksi, mutta se oli tehdasasennus ja ottaa tukea takaakselista(muutten hydr. letkut laahasivat asnnuksen jälkeen maata), eikä lannoitesälliä raskaampaa ole nostettu. No huoltoytittäjän pönttövakuutus tais tulla

Tämän kaiken jälkeen vallu on pysynyt koossa jo yli tuhat tuntia

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Kotimaista laatuako??
Niinpä niin kotimaista laatua

esim vallu 700 uutena ostettu jokunen vuosi sitten
Nappikytkin oli asennettu niin, että penkin reuna katkaisi vedon Tätä mallia ei ole koeajettu, niin huoltomies väänsi nappulan toiselle puolelle vaidekeppiä, mutta nyt siihen nappulaan ei osu Erkkikään
1. työvalot sammu heti, polttimot halvinta laatua, ei tukilankaa tuettu
2. kaasuvaijeri asenettu vinoon, söit ittensä poikki
3. vaikkei paljon sähköjä, nekin sekaisin jatkuvasti
4. nostolaitten kytkimet hajoavat muutaman sadan tunnin välei vrt. mf 5000h still going on

sitte Suomen parhaan Valmet huollon kaa sukset ristiin
1050 tunnin ajon jälkeen pamahti vaihteiston öljypumppu ja ylivaihde leikkas kii, sanovat että 1000 huollossa olis huomattu, jos olis tehty, nyt ei takuuseen  kun on yli (5%)
korjauksen jälkeen eivät etuvalot toimineet (voivat kuulemma palaa yhtäaikaa etenkin vaihteistoremonttia tehdessä) - olivat rutanneet moninapa pistokkeen lintalleen
lisäksi epäilin runkopultteja puuttuvan, mutta sanoivat, että siellä on kaikenlaisia ohjaustappeja,
sitten 2000 huollossa pyysin rungon pulttien tarkastamista

huollosta 20 tunnin käytön jälkeen traktori katkesi, huolto väitti etukuormaaja liian isoksi, mutta se oli tehdasasennus ja ottaa tukea takaakselista(muutten hydr. letkut laahasivat asnnuksen jälkeen maata), eikä lannoitesälliä raskaampaa ole nostettu. No huoltoytittäjän pönttövakuutus tais tulla

Tämän kaiken jälkeen vallu on pysynyt koossa jo yli tuhat tuntia

Pitääkin toimia koska tuo on Suomessa tehty. Tunneista päätellen peräti kahteen kertaan  ;D

Greenpwr

  • Vieras
Vs: Kotimaista laatuako??

Jos johonki lehteen laittaa ilmootuksen että myydään hyvin pidetty 05 sarjan valmetti niin huutokaupanhan  siinä saa kartanolla pitää...<<<tuossapa siro, mutta kätevä emäntä tuumasi ettei enää viisnollaviitosella peltopuuhia tee, isäntäpä ei tästä säikähtäny ollenkaan vaan hankkipa kultulleen kolmenollakasinollan...ja hyvin kelpaa...toinen noista vehkeistä on kyllä saman aikakauden tuotteita kuin toinenkin...