Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: zetor8045 - 18.08.12 - klo:21:49

Otsikko: Kotimaista laatuako??
Kirjoitti: zetor8045 - 18.08.12 - klo:21:49
http://www.murtola.com/galleria/displayimage.php?album=lastup&cat=0&pid=5763#top_display_media   :o   
Otsikko: Vs: Kotimaista laatuako??
Kirjoitti: jusu - 18.08.12 - klo:22:00
olisko ollu liian lyhyellä tangot.. kylymältä tuo silti näyttääski.. :o
Otsikko: Vs: Kotimaista laatuako??
Kirjoitti: koivumaki - 18.08.12 - klo:22:02
Olisko löytyny ennätyshalpa osatoimittaja?

Onko toisella puolen hitsi ollu bauttiarallaa 35% kierroksesta?
Otsikko: Vs: Kotimaista laatuako??
Kirjoitti: klapikasa - 18.08.12 - klo:22:51
Lue wilpon kommentti alempana. Voiko oikeesti olla näin?
Otsikko: Vs: Kotimaista laatuako??
Kirjoitti: JD6630 - 18.08.12 - klo:23:01
Tuo on sitä KOTIMAISTA LAATUA ;D ;D ;D
Kattokin vuotaa jo uudesta ja kaikkia pieniä ominaisuuksia ;D

Noilla murtoloilla ne on kyllä pelit ja vehkeet pienelle alalle ;D
Ja hiljaa näyttävät olevan jos kysytään valteemin toimivuudesta ja vioista ;D ;D
Otsikko: Vs: Kotimaista laatuako??
Kirjoitti: vms1 - 19.08.12 - klo:00:30
Menee jo hieman koomisuuden puolelle. Taitaa edessä olla hieman tiukempi puhelu paikalliselle valtra huollolle. Voi olla että valtran lähtö tolta tilalta on aika lähellä.
Otsikko: Vs: Kotimaista laatuako??
Kirjoitti: 6350 - 19.08.12 - klo:07:11
Ois luullu, että Murtolaan menevä kone ois lopputarkastettu sen 7 kertaa. Sen verta levis netissä tietoa entisen Advancen "toimivuudesta"
Otsikko: Vs: Kotimaista laatuako??
Kirjoitti: Terminator II - 19.08.12 - klo:08:01
Ihan yhtä hyvä hitsari kuin eräällä kotimaisella litistemylly valmistajalla tuossa pohjois-pohjanmaalla.
Otsikko: Vs: Kotimaista laatuako??
Kirjoitti: Make - 19.08.12 - klo:08:08
On tuo jälki paremmannäköistä kuin 307 Massikan kytkimen irroitusvivussa. Meidän kone oli viimeisiä valmistuneita ja sama kaveri oli ilmeisesti hitsannut myös koko varaosavaraston. ::) Aika monta vaihdettiin ja lopulta kyläseppä hitsasi pitäväksi.
Otsikko: Vs: Kotimaista laatuako??
Kirjoitti: vms1 - 19.08.12 - klo:08:18
Tuo on sitä KOTIMAISTA LAATUA ;D ;D ;D
Kattokin vuotaa jo uudesta ja kaikkia pieniä ominaisuuksia ;D

Noilla murtoloilla ne on kyllä pelit ja vehkeet pienelle alalle ;D
Ja hiljaa näyttävät olevan jos kysytään valteemin toimivuudesta ja vioista ;D ;D

Mun mielestä kaikki viat on kyllä eritelty kertaalleen joko kuvagalleriassa tai keskusteluissa. Eli ei he kyllä kauheasti teknisiä ongelmia salaile. Vikaa on ollu noissakin rensseleissä vuosien varrella aika paljon jos rupee haulla hakemaan esimerkiksi vilpon tekstejä.
Otsikko: Vs: Kotimaista laatuako??
Kirjoitti: klapikasa - 19.08.12 - klo:08:26
Noita saa poikki jos ne ovat liian kireitä tai savee on jäätynyt väliin. En usko että wilpo on nostanut ne liian kireenä.
Otsikko: Vs: Kotimaista laatuako??
Kirjoitti: Adam Smith - 19.08.12 - klo:08:52
Tuo on sitä KOTIMAISTA LAATUA ;D ;D ;D
Kattokin vuotaa jo uudesta ja kaikkia pieniä ominaisuuksia ;D

Noilla murtoloilla ne on kyllä pelit ja vehkeet pienelle alalle ;D
Ja hiljaa näyttävät olevan jos kysytään valteemin toimivuudesta ja vioista ;D ;D
Miksei SAS oo puolustamassa kotomaista rautakasaa?

Eipä sillä, suosin ittekin kotimaista. Mutta raja se on rupulaadussaki :D :D
Otsikko: Vs: Kotimaista laatuako??
Kirjoitti: vms1 - 19.08.12 - klo:09:05
Meillä noi samaiset raudat on taipunu aika rajusti kun ollaan perutettu koukku alhaalla tangot kärryn aisaa päin. Viellä ovat kestäneet eli kyllä noissa selvästi valmistusvirhe on murtolalle osunut. Samoiten ne vesiongelmat niin tuskin niistä kuluja syntyy mutta aika raju harmitus asiasta kyllä tulee.
Otsikko: Vs: Kotimaista laatuako??
Kirjoitti: JoHaRa - 19.08.12 - klo:09:06
Olenkohan minä käynyt unissani hitsaamassa tuon, jälki näyttää tutulta  ;D

Mutta miettikääpä tätä. Peräkoukkuun kiinnitetään yleensä jokun hinattava laite jota ei ole rekisteröity/liikennevakuutettu. Jos tällainen hinattava laite aiheuttaa liikennevahingon, niin hinaavan laitteen liikennevakuutus tietysti kattaa tapahtuneen...

-> mutta jos hinattava laite irtoaa koukusta ja törmää johonkin niin vakuutussuhdetta ei enää ole  ;) Asia menee just näin.. Että teoriassa ajossa revennyt peräkoukku voi tulla TODELLA kalliiksi jollekin henkilölle. Vissiin sille, jonka hitsisauma on systeemissä päälimmäisenä  :o :o

Otsikko: Vs: Kotimaista laatuako??
Kirjoitti: Pallis - 19.08.12 - klo:09:19


Mutta miettikääpä tätä. Peräkoukkuun kiinnitetään yleensä jokun hinattava laite jota ei ole rekisteröity/liikennevakuutettu. Jos tällainen hinattava laite aiheuttaa liikennevahingon, niin hinaavan laitteen liikennevakuutus tietysti kattaa tapahtuneen...

-> mutta jos hinattava laite irtoaa koukusta ja törmää johonkin niin vakuutussuhdetta ei enää ole  ;) Asia menee just näin.. Että teoriassa ajossa revennyt peräkoukku voi tulla TODELLA kalliiksi jollekin henkilölle. Vissiin sille, jonka hitsisauma on systeemissä päälimmäisenä  :o :o

Ei se taida ihan noin mennä.
 Vaikka olisi vakuutettu perävaunu ja se irtoaa hinauksen aikana. Aiheuttaen vahinkoa maksetaan korvaus vetoauton/traktorin liikennevakuutuksesta eikä perävaunun vakuutuksesta.

Sen takia perävaunujen liikennevakuutusmaksut on niin halpoja, kun niistä ei korvata muuta kuin kärryn itse liikenteessä aiheuttamat vahingot. Ja aika harvoin  vastaan tulee kärryjä, jotka olisivat lähteneet omin voimin liikenteeseen.
Otsikko: Vs: Kotimaista laatuako??
Kirjoitti: JoHaRa - 19.08.12 - klo:09:26


Mutta miettikääpä tätä. Peräkoukkuun kiinnitetään yleensä jokun hinattava laite jota ei ole rekisteröity/liikennevakuutettu. Jos tällainen hinattava laite aiheuttaa liikennevahingon, niin hinaavan laitteen liikennevakuutus tietysti kattaa tapahtuneen...

-> mutta jos hinattava laite irtoaa koukusta ja törmää johonkin niin vakuutussuhdetta ei enää ole  ;) Asia menee just näin.. Että teoriassa ajossa revennyt peräkoukku voi tulla TODELLA kalliiksi jollekin henkilölle. Vissiin sille, jonka hitsisauma on systeemissä päälimmäisenä  :o :o

Ei se taida ihan noin mennä.
 Vaikka olisi vakuutettu perävaunu ja se irtoaa hinauksen aikana. Aiheuttaen vahinkoa maksetaan korvaus vetoauton/traktorin liikennevakuutuksesta eikä perävaunun vakuutuksesta.

Sen takia perävaunujen liikennevakuutusmaksut on niin halpoja, kun niistä ei korvata muuta kuin kärryn itse liikenteessä aiheuttamat vahingot. Ja aika harvoin  vastaan tulee kärryjä, jotka olisivat lähteneet omin voimin liikenteeseen.

Harvoin noita tulee onneksi vastaan..

Mutta jos peräkärry on parkkipaikalla pölkyllä, ja pölkky sattuukin kaatumaan ja kärry liikahtaa törmäten vaikkapa autoon. Niin maksetaanko korvaukset sen traktorin vakuutuksista jolla se on tuolle paikalle tuotu ? Vai sen jolla sitä ollaan hakemassa. Vaiko Maatilavakuutuksesta ?

Mitäs jos vie kärryn paikalle ja myy traktorinsa.. Ja sitten kärry tekee itsekseen vahinkoa ? Kuka maksaa koska vetokone ei ole enää omistuksessa ja vakuutus on rauennut  ???
Otsikko: Vs: Kotimaista laatuako??
Kirjoitti: rene - 19.08.12 - klo:09:35
Olenkohan minä käynyt unissani hitsaamassa tuon, jälki näyttää tutulta  ;D

Mutta miettikääpä tätä. Peräkoukkuun kiinnitetään yleensä jokun hinattava laite jota ei ole rekisteröity/liikennevakuutettu. Jos tällainen hinattava laite aiheuttaa liikennevahingon, niin hinaavan laitteen liikennevakuutus tietysti kattaa tapahtuneen...

-> mutta jos hinattava laite irtoaa koukusta ja törmää johonkin niin vakuutussuhdetta ei enää ole  ;) Asia menee just näin.. Että teoriassa ajossa revennyt peräkoukku voi tulla TODELLA kalliiksi jollekin henkilölle. Vissiin sille, jonka hitsisauma on systeemissä päälimmäisenä  :o :o
Luullakseni kaikki vetolaitteet tarkastetaan huolella ja mitoitetaan reilusti yli :-\ :-\   Noitten nostotankojen varassa ei koukun pitäisi liikenteessä olla :)
Otsikko: Vs: Kotimaista laatuako??
Kirjoitti: klapikasa - 19.08.12 - klo:09:36
Samoiten ne vesiongelmat niin tuskin niistä kuluja syntyy mutta aika raju harmitus asiasta kyllä tulee.

Vähä syysateita verhoilun taakse niin pistelee aika kivasti nenässä ens keväänä kun ne on homeessa.
Otsikko: Vs: Kotimaista laatuako??
Kirjoitti: icefarmer - 19.08.12 - klo:09:38
Olenkohan minä käynyt unissani hitsaamassa tuon, jälki näyttää tutulta  ;D

Mutta miettikääpä tätä. Peräkoukkuun kiinnitetään yleensä jokun hinattava laite jota ei ole rekisteröity/liikennevakuutettu. Jos tällainen hinattava laite aiheuttaa liikennevahingon, niin hinaavan laitteen liikennevakuutus tietysti kattaa tapahtuneen...

-> mutta jos hinattava laite irtoaa koukusta ja törmää johonkin niin vakuutussuhdetta ei enää ole  ;) Asia menee just näin.. Että teoriassa ajossa revennyt peräkoukku voi tulla TODELLA kalliiksi jollekin henkilölle. Vissiin sille, jonka hitsisauma on systeemissä päälimmäisenä  :o :o
eihän tuo koukku ole nostotankojen varassa kun on ylhäällä.  surkeaa työnjälkeä, mutta miten tuo eroaa esim. jondeeren autopowerlaatikosta ::) ::) ::) ::) ::)
Otsikko: Vs: Kotimaista laatuako??
Kirjoitti: vms1 - 19.08.12 - klo:09:43
Samoiten ne vesiongelmat niin tuskin niistä kuluja syntyy mutta aika raju harmitus asiasta kyllä tulee.

Vähä syysateita verhoilun taakse niin pistelee aika kivasti nenässä ens keväänä kun ne on homeessa.

Mä kyllä ajattelin että tollanen takuukorjataan eli vaikka puretaan katto auki ja asennetaan uudestaan että saadaan vesiongelmat pois. Itse ainakin varaudun että uusissa koneissa on tällaisia ongelmia ja paras on että ne huomataan heti. Kauhea vaiva ja ketutus niistä on nytkin mutta pahin on jos ne ilmestyy vasta parin vuoden jälkeen niin silloin on maksajakin muuttunut.
Otsikko: Vs: Kotimaista laatuako??
Kirjoitti: T170 - 19.08.12 - klo:10:01
Menee jo hieman koomisuuden puolelle. Taitaa edessä olla hieman tiukempi puhelu paikalliselle valtra huollolle.

Onko tuo huollon vika?
Otsikko: Vs: Kotimaista laatuako??
Kirjoitti: T170 - 19.08.12 - klo:10:02
Ihan yhtä hyvä hitsari kuin eräällä kotimaisella litistemylly valmistajalla tuossa pohjois-pohjanmaalla.

Sama hitsari oli aikoinaan kotimaisen ks-ruiskun puomeja hitsaamassa.
Otsikko: Vs: Kotimaista laatuako??
Kirjoitti: iskra - 19.08.12 - klo:10:06
  Migillähän saa saumaa vaikka lasin päälle kunhan vaan ottaa alun jostain sähköä johtavasta..
Otsikko: Vs: Kotimaista laatuako??
Kirjoitti: T170 - 19.08.12 - klo:10:11

Luullakseni kaikki vetolaitteet tarkastetaan huolella ja mitoitetaan reilusti yli :-\ :-\   Noitten nostotankojen varassa ei koukun pitäisi liikenteessä olla :)

Nuo nostotangothan ovat turvallisuustekijä jolla estetään (mahdollisesti onnettomuusvaaran aiheuttavan) hinattavan laitteen vieminen tieliikenteeseen. Ja jos nostotangot odotusten vastaisesti kestäisivät hinattavan laitteen kytkemisen vetokoukkuun niin vetokoukku ja sen lukitus ovat vastuussa tästä eteenpäin. Eivät nostotangot.
Otsikko: Vs: Kotimaista laatuako??
Kirjoitti: Hervast - 19.08.12 - klo:10:23
Jollakulla työnsankarilla on sattunut vähä huonompi hetki hitsatessa. Nuo tangot ei voi olla yltiöjäreitäkään, jos koukun välissä on vaikkapa jäätynyttä savea, niin antaa noista periksi ennenkuin koko koukku vääntyy tai nosto aiheuttaa suunnittelematonta rasitusta nostolaitteelle.

Mut on nuo tähän asti kestäneet vääntelyä mutkalle ja takasin, ja senkin jälkeen toimiivat suunitellusti.

Kattohomma on vähä paskamaisempi, nykyaikaisessa koneessa kun vesi on aika viheliäinen kaveri sähkölaitteille ja verhouksille.
Otsikko: Vs: Kotimaista laatuako??
Kirjoitti: Tuumaaja - 19.08.12 - klo:11:04
Olenkohan minä käynyt unissani hitsaamassa tuon, jälki näyttää tutulta  ;D

Mutta miettikääpä tätä. Peräkoukkuun kiinnitetään yleensä jokun hinattava laite jota ei ole rekisteröity/liikennevakuutettu. Jos tällainen hinattava laite aiheuttaa liikennevahingon, niin hinaavan laitteen liikennevakuutus tietysti kattaa tapahtuneen...

-> mutta jos hinattava laite irtoaa koukusta ja törmää johonkin niin vakuutussuhdetta ei enää ole  ;) Asia menee just näin.. Että teoriassa ajossa revennyt peräkoukku voi tulla TODELLA kalliiksi jollekin henkilölle. Vissiin sille, jonka hitsisauma on systeemissä päälimmäisenä  :o :o
Luullakseni kaikki vetolaitteet tarkastetaan huolella ja mitoitetaan reilusti yli :-\ :-\   Noitten nostotankojen varassa ei koukun pitäisi liikenteessä olla :)
Oikeastaan mitään kunnollista laadunvalvontaa ei tälläisissä osissa ole,ainoastaan kokoonpanija reklamoi ja sekin lähinnä silloin kun osa ei sovi heittämällä.
Sitten kun maakunnassa sattuu useampia samanlaisia tapauksia seurataan laatujärjestelmän mukaisesti sinne hitsarin pöydälle.
Lähes kaikki työvaiheet periaatteessa voidaan jäljittää.
Johara voisi aivan oikeasti olla hitsannu kyseiset tangot jos olisi kesätöissä tankojen valmistajalla. ;)
Mitään luokkahitsarinpapereita ei tarvita vaan valmistajafirma vastaa itse laadustaan.
Otsikko: Vs: Kotimaista laatuako??
Kirjoitti: rene - 19.08.12 - klo:11:14

Luullakseni kaikki vetolaitteet tarkastetaan huolella ja mitoitetaan reilusti yli :-\ :-\   Noitten nostotankojen varassa ei koukun pitäisi liikenteessä olla :)

Nuo nostotangothan ovat turvallisuustekijä jolla estetään (mahdollisesti onnettomuusvaaran aiheuttavan) hinattavan laitteen vieminen tieliikenteeseen. Ja jos nostotangot odotusten vastaisesti kestäisivät hinattavan laitteen kytkemisen vetokoukkuun niin vetokoukku ja sen lukitus ovat vastuussa tästä eteenpäin. Eivät nostotangot.
Jos on hitsaussaumat  paremmat niin nuo tangot kestää kyllä reilusti sen mitä nostolaite nostaa :)    Aiemmin kun seiskaåkermania kuskasin lavetilla niin ei riittänyt nostokyky koukun lukituksen avaamiseen jos ei kääntänyt ylävaunua poikkipäin tai ajanut konetta ensin pois ;D
Otsikko: Vs: Kotimaista laatuako??
Kirjoitti: Timppa - 19.08.12 - klo:11:17
Olisiko tuon vaurion todellisuus kuiten se että alkup nostotangot olis
töpeksitty vääriksi ja olis nuo tangot ja yläkorvakkeet teetetty sorvarilla ja "itte" hitsattu?
Otsikko: Vs: Kotimaista laatuako??
Kirjoitti: kaaleppi - 19.08.12 - klo:11:21
Meillä aikoinaan 805 huollon jälkeen 3 eri kerralla, siis kolmesti jumalauta vaihdetut nostotangot oli säädetty päin hittoa, ja uudet katkes sitten kotona kun piti töihin ruveta.
Otsikko: Vs: Kotimaista laatuako??
Kirjoitti: rene - 19.08.12 - klo:11:27
Olisiko tuon vaurion todellisuus kuiten se että alkup nostotangot olis
töpeksitty vääriksi ja olis nuo tangot ja yläkorvakkeet teetetty sorvarilla ja "itte" hitsattu?
Tuskin :(   Kyllä tuo kiinnitys sen verran alkuperäiseltä näyttää :(
  Noissa hitsauksissa ei muuten kysymys ole välttämättä ammattitaidon puuttumisesta vaan sen ammattitaidottoman siivoojamuorin  puutteellisesta opastamisesta.  Sihteerikkökin saa kunnon saumat aikaan kun virrat joku laittaa kohdalleen ja lyhyesti kertoo perusasiat >:(
Otsikko: Vs: Kotimaista laatuako??
Kirjoitti: ijasja2 - 19.08.12 - klo:11:35
Olisiko tuon vaurion todellisuus kuiten se että alkup nostotangot olis
töpeksitty vääriksi ja olis nuo tangot ja yläkorvakkeet teetetty sorvarilla ja "itte" hitsattu?
Tuskin :(   Kyllä tuo kiinnitys sen verran alkuperäiseltä näyttää :(
  Noissa hitsauksissa ei muuten kysymys ole välttämättä ammattitaidon puuttumisesta vaan sen ammattitaidottoman siivoojamuorin  puutteellisesta opastamisesta.  Sihteerikkökin saa kunnon saumat aikaan kun virrat joku laittaa kohdalleen ja lyhyesti kertoo perusasiat >:(

Ja nykyaikaisella hitsillä tartte edes virtaa/lankaa osata laittaa kohdalleen kuten ennen, riittää että kertoo hitsille millaista ja minkävahvuista rautaa aikoo hitsata, säädöt kohdallaan kerrasta. Ja tulee kunnon saumaa kunhan poltin oikealla etäisyydellä ja oikea hitsausnopeus/kulma ::)

Noihin katto/vesiongelmiin, on vähintäänkin uskomatonta että sitä vettä pääsee VIELÄKIN hytiin joissakin koneissa >:( Sähköongelmat taattuja, kannattaa kattoa minne koneen ajaa parkkiin yöksi ::)
Otsikko: Vs: Kotimaista laatuako??
Kirjoitti: Greenpwr - 19.08.12 - klo:11:37
  Migillähän saa saumaa vaikka lasin päälle kunhan vaan ottaa alun jostain sähköä johtavasta..

 ...kun se lanka pitäis kuljettaa siinä sulan etureunalla, eikä siellä lammikon keskellä...jos tunkeumaa haluaapi...
Otsikko: Vs: Kotimaista laatuako??
Kirjoitti: cosmic_cowboy - 19.08.12 - klo:11:41

Luullakseni kaikki vetolaitteet tarkastetaan huolella ja mitoitetaan reilusti yli :-\ :-\   Noitten nostotankojen varassa ei koukun pitäisi liikenteessä olla :)

Nuo nostotangothan ovat turvallisuustekijä jolla estetään (mahdollisesti onnettomuusvaaran aiheuttavan) hinattavan laitteen vieminen tieliikenteeseen. Ja jos nostotangot odotusten vastaisesti kestäisivät hinattavan laitteen kytkemisen vetokoukkuun niin vetokoukku ja sen lukitus ovat vastuussa tästä eteenpäin. Eivät nostotangot.

Eikös suurissa Fendteissä ole rajoitettu vetokoukun nostovoimat niin, ettei normien vastaista yli 3000 kg aisamassaa saa ylös? Nostoa varten on siis nostolaitteesta riippumaton sylinteri. Valtra on totetuttanut saman tuollaisella murtopultti-tyyppisellä ratkaisulla.

http://www.independent.ie/farming/news-features/radical-new-hitch-sets-latest-standard-for-manufacturers-2281709.html

http://keskustelukanava.agronet.fi/agronet/index.php?topic=20970.15
Otsikko: Vs: Kotimaista laatuako??
Kirjoitti: Cornfarmer - 19.08.12 - klo:11:51

Luullakseni kaikki vetolaitteet tarkastetaan huolella ja mitoitetaan reilusti yli :-\ :-\   Noitten nostotankojen varassa ei koukun pitäisi liikenteessä olla :)

Nuo nostotangothan ovat turvallisuustekijä jolla estetään (mahdollisesti onnettomuusvaaran aiheuttavan) hinattavan laitteen vieminen tieliikenteeseen. Ja jos nostotangot odotusten vastaisesti kestäisivät hinattavan laitteen kytkemisen vetokoukkuun niin vetokoukku ja sen lukitus ovat vastuussa tästä eteenpäin. Eivät nostotangot.

Eikös suurissa Fendteissä ole rajoitettu vetokoukun nostovoimat niin, ettei normien vastaista yli 3000 kg aisamassaa saa ylös? Nostoa varten on siis nostolaitteesta riippumaton sylinteri. Valtra on totetuttanut saman tuollaisella murtopultti-tyyppisellä ratkaisulla.

http://www.independent.ie/farming/news-features/radical-new-hitch-sets-latest-standard-for-manufacturers-2281709.html

http://keskustelukanava.agronet.fi/agronet/index.php?topic=20970.15

Eikös tuo dromonen vetokoukku ole tarvike koukku, eikös noissa Fendtin alkuperäisissä koukuissa ole hydraulisylinteri suoraan koukkua liikuttamassa, olikahan se merkki joku bill benett, eikä tuollaiset ketjut, kuten tuossa dromonessa näyttää olevan...
Otsikko: Vs: Kotimaista laatuako??
Kirjoitti: JoHaRa - 19.08.12 - klo:12:04
Kyl kuorma on nostotankojen varassa jos koukun lukkokin on rikki, tahi jäätynyttä paskaa välissä.

Mä oon kanssa kerran rikkonut Valmetin nostotangot. Olikohan joku 8400 yms.. Otin tyhjää apevaunua perään ja tangot korkkasivat alapäistään irti. Näkyi niitäkin joku hitsanneen. Ei ollut onneksi oma kone, taisi olla joku vaihtorivistön kaunistus jolla piti täpinöidä joskus pari päivää.
Otsikko: Vs: Kotimaista laatuako??
Kirjoitti: jaana30v - 19.08.12 - klo:12:04
Olisiko tuon vaurion todellisuus kuiten se että alkup nostotangot olis
töpeksitty vääriksi ja olis nuo tangot ja yläkorvakkeet teetetty sorvarilla ja "itte" hitsattu?

mää kyllä ymmärsin että on uus valmetti ja ekaa kertaa laittoivat kärryä perään...
Otsikko: Vs: Kotimaista laatuako??
Kirjoitti: sirkussonni - 19.08.12 - klo:12:19
Kyl kuorma on nostotankojen varassa jos koukun lukkokin on rikki, tahi jäätynyttä paskaa välissä.

Mä oon kanssa kerran rikkonut Valmetin nostotangot. Olikohan joku 8400 yms.. Otin tyhjää apevaunua perään ja tangot korkkasivat alapäistään irti. Näkyi niitäkin joku hitsanneen. Ei ollut onneksi oma kone, taisi olla joku vaihtorivistön kaunistus jolla piti täpinöidä joskus pari päivää.

Ja sitten, jos miettii, että olet siellä aisan vieressä laittamassa letkuja kiinni tai sähköjohtoa, huomaat, että ei ole mennyt koukku lukkoon asti. Siitä painat lokasuojasta napilla nostolaitetta ylöspäin, ja silloin rysähtää lastattu kärrynaisa alas, mahdollisesti kaltevalla alustalla pompsahtaa pois koukusta ja tulee koko paska kohti miestä......Tai sieltä kuorman päältä heilahtaa se rehupaali traktorin takalasin läpi aisalle, kun et vielä ehtinyt niitä liinoilla sitoa...   Kotimainen laatuvalmistaja alkaa tilata seppelettä omaisille, mutta lähteekö seppeleen laskuun tehtaan edustaja, hitsari, vai paikallinen konemyyjä?
Otsikko: Vs: Kotimaista laatuako??
Kirjoitti: JD6630 - 19.08.12 - klo:12:48
Siis mitä vikoja noilla on jo kerinnyt valumöteissä olla?  ;D En ole tuota murtolaa tarkemmin selannut, keväällä ilmeisesti joku kone niillä ollut paskana mutta ei tarkemmin kerrottu??

Eiköhän se ois jo aika noillakin käydä vähän muissakin kaupoissa pyytämässä tarjousta. Onhan noilla kai jonku jontikka talvella ollut, mutta eihän se uusi merkki tunnu ikinä hyvältä aluksia jos on samalla aina ajanut.
Otsikko: Vs: Kotimaista laatuako??
Kirjoitti: Timppa - 19.08.12 - klo:13:00
Toinen mahdollisuus tuohon vaurioon on että jos isäntä ollut Murtolan tyylinen huolellinen isäntä ja
itte rälläköinyt uuden valteemin hitsaussaumat auki ja hitsannut ne varmuuden vuoksi
paremmin uusiksi.

Ja sit ne on ratkennu?

 ;D
Otsikko: Vs: Kotimaista laatuako??
Kirjoitti: nautafarmari - 19.08.12 - klo:14:29
olisko ollu liian lyhyellä tangot.. kylymältä tuo silti näyttääski.. :o

Omasta meni nostotangot samalla tapaa, säädetty liian lyhyelle. Valtralta uudet tangot ja on kestänyt.
Otsikko: Vs: Kotimaista laatuako??
Kirjoitti: koivumaki - 19.08.12 - klo:14:35
Niin.Kyseessä uusi 163D.Mikähän muutos kattoon on tehty jos vesi tulee sisään?
Tää nostotankohomma on kyllä alihankkijan erikoinen.Tosin ei se mikään puolustus ole.

Saa nähdä,juurikin on ollu hankkeella saada koeajoon 123 tai 143...ei vaan meinaa Suolahdesta tulla koneita ulos asti.
Otsikko: Vs: Kotimaista laatuako??
Kirjoitti: Oksa - 19.08.12 - klo:15:44
yhessä vaiheessa paikallisessa käymälässä kertoivat että on jotain häikkää saada renkaita ja sit että joku linja ei oikein toimi, tiedä sitten häntä mikä vikana kun isännät oottaa uusia koneita niiiiiin kauan!

       toi hitsaus on taas niitä -maalilla korjattuja juttuja joita kyllä suomesta löytyy!
Otsikko: Vs: Kotimaista laatuako??
Kirjoitti: SAS - 19.08.12 - klo:16:57
Tuo on sitä KOTIMAISTA LAATUA ;D ;D ;D
Kattokin vuotaa jo uudesta ja kaikkia pieniä ominaisuuksia ;D

Noilla murtoloilla ne on kyllä pelit ja vehkeet pienelle alalle ;D
Ja hiljaa näyttävät olevan jos kysytään valteemin toimivuudesta ja vioista ;D ;D
Miksei SAS oo puolustamassa kotomaista rautakasaa?

Eipä sillä, suosin ittekin kotimaista. Mutta raja se on rupulaadussaki :D :D
Kokkareen poikanen ollut hitsarina.
Liian kireellä ollut tangot ,eipä paljon tartte hitsiä kun kestävät nostoja vaikka kuinka.Kauppataseen vaje on Suomen talouden suuri ongelma ,elämme tavallaan velaksi koko ajan ,siksi vetoankin että kaikki nyt ostamaan ulkolaista niin saadaan tilanne vielä huonommaksi.Juustoissa jo yli puolet on ulkolaista ja pian maidossa sama tilanne.
Otsikko: Vs: Kotimaista laatuako??
Kirjoitti: andypoge - 19.08.12 - klo:17:18
Kyl kuorma on nostotankojen varassa jos koukun lukkokin on rikki, tahi jäätynyttä paskaa välissä.

Äekös se ole ihan stantarti toimintatapa tarkistaa koukun lukittuminen ennen liikkeellelähtöä laskemalla nostolaitetta himppasen alaspäin ja katsoa että aisa ei samalla laske. Ainakin mulla on. Suosittelen.
Otsikko: Vs: Kotimaista laatuako??
Kirjoitti: kujala - 19.08.12 - klo:18:01
Pienestä sitä joittenkin maailma kaatuu kun yksien nostotankojen repeämiseen.
Ulkopuolinen osa, ei vaadi ylimääräistä purkamista vaihtaa ja tottakai uuden koneen takuusta saa ehjät tilalle.

Ostakaa poikapolot vain reilusti ajettuja käytettyjä, minkämaalaisia tahansa ja tulette näkemään vekkuleita vikoja. Ja ihan omasta pussista saa korjauskulut kaivella.

Aijai kun olisi tullut otettua kuva eräästä 'kunnostetusta' koukusta, oli suunnittelu ja toteutus Nobelin rauhanpalkinnon arvoinen. Kaverilta olisi jäänyt ruuti keksimättä.
Otsikko: Vs: Kotimaista laatuako??
Kirjoitti: lypsyukko - 19.08.12 - klo:18:14
Joskus muinoin mulla oli NH L85. Siinä kävi lähes samoin, siis nostotankojen jengat ja mutterit korkkas. Tosin ihan oma moka. Peruutin vähän summis pimeis ja nostolaite ylös. Aisa vaan oli jo peränalla 8) 80/90 fiius ei vetokoukun lukko ole toiminut muistaakseni koskaan. Aina pitää olla nostolaite yläasennossa. Tosin en muista minä vuonna siinä olis viimeksi kärry ollut peräs  :o
Otsikko: Vs: Kotimaista laatuako??
Kirjoitti: AgriAllah - 19.08.12 - klo:18:25
Joskus muinoin mulla oli NH L85. Siinä kävi lähes samoin, siis nostotankojen jengat ja mutterit korkkas. Tosin ihan oma moka. Peruutin vähän summis pimeis ja nostolaite ylös. Aisa vaan oli jo peränalla 8) 80/90 fiius ei vetokoukun lukko ole toiminut muistaakseni koskaan. Aina pitää olla nostolaite yläasennossa. Tosin en muista minä vuonna siinä olis viimeksi kärry ollut peräs  :o

Ts:ssä tuo moka aiheuttaa ainoastaan nostolaitteen kalibroinnin. Sitä ei tarina kerro onko kyseessä vika vai ominaisuus...
Otsikko: Vs: Kotimaista laatuako??
Kirjoitti: lypsyukko - 19.08.12 - klo:18:31
Joskus muinoin mulla oli NH L85. Siinä kävi lähes samoin, siis nostotankojen jengat ja mutterit korkkas. Tosin ihan oma moka. Peruutin vähän summis pimeis ja nostolaite ylös. Aisa vaan oli jo peränalla 8) 80/90 fiius ei vetokoukun lukko ole toiminut muistaakseni koskaan. Aina pitää olla nostolaite yläasennossa. Tosin en muista minä vuonna siinä olis viimeksi kärry ollut peräs  :o

Ts:ssä tuo moka aiheuttaa ainoastaan nostolaitteen kalibroinnin. Sitä ei tarina kerro onko kyseessä vika vai ominaisuus...

Tuos L:s oli mekaaninen kohotin ;)
Otsikko: Vs: Kotimaista laatuako??
Kirjoitti: JD6630 - 19.08.12 - klo:18:55
Liian kireellä ollut tangot ,eipä paljon tartte hitsiä kun kestävät nostoja vaikka kuinka.
Ja sekö ei sitten ole traktoritehtaan vika, jos laittavat koneen maailmalle tangot liian kireällä? ;D
Otsikko: Vs: Kotimaista laatuako??
Kirjoitti: zetor8045 - 19.08.12 - klo:19:02
Liian kireellä ollut tangot ,eipä paljon tartte hitsiä kun kestävät nostoja vaikka kuinka.
Ja sekö ei sitten ole traktoritehtaan vika, jos laittavat koneen maailmalle tangot liian kireällä? ;D
Ne katos syö suomalaista ruokaa niin ei vissiin haittaa...  ::)
Otsikko: Vs: Kotimaista laatuako??
Kirjoitti: 6350 - 19.08.12 - klo:19:35
Onko laatu tai laadunvalvonta menny alaspäin Agco-aikana? Samoin kuin Fendillä?
Otsikko: Vs: Kotimaista laatuako??
Kirjoitti: 6350 - 19.08.12 - klo:19:36
Liian kireellä ollut tangot ,eipä paljon tartte hitsiä kun kestävät nostoja vaikka kuinka.
Ja sekö ei sitten ole traktoritehtaan vika, jos laittavat koneen maailmalle tangot liian kireällä? ;D
Ne TEHDASTYÖLÄISTOVERINI katos syö suomalaista ruokaa niin ei vissiin haittaa...  ::)

 :o
Otsikko: Vs: Kotimaista laatuako??
Kirjoitti: zetor8045 - 19.08.12 - klo:19:45
Liian kireellä ollut tangot ,eipä paljon tartte hitsiä kun kestävät nostoja vaikka kuinka.
Ja sekö ei sitten ole traktoritehtaan vika, jos laittavat koneen maailmalle tangot liian kireällä? ;D
Ne TEHDASTYÖLÄISTOVERINI katos syö suomalaista ruokaa niin ei vissiin haittaa...  ::)

 :o
Ei oo kyllä mun kavereita  ;D  Enkä oo ees kommunisti  :o  Saatika tehtaassa töissä...  Ja teen työni niin ettei tartte valittaa jälkeen  ;)
Otsikko: Vs: Kotimaista laatuako??
Kirjoitti: kuu - 19.08.12 - klo:19:52
Miksi alihankintaa ylipäätään käytetään niin paljon. Jos alihankkija saa voittoa jostain hitsauksista niin kai sen voi itsekin tehdä. Tätä ihmetteli Tume juuri lehdessä ja sanoi lopettaneensa alihankinnan.
Otsikko: Vs: Kotimaista laatuako??
Kirjoitti: T170 - 19.08.12 - klo:20:05
) 80/90 fiius ei vetokoukun lukko ole toiminut muistaakseni koskaan. Aina pitää olla nostolaite yläasennossa. Tosin en muista minä vuonna siinä olis viimeksi kärry ollut peräs  :o

Hyvä olisi vetokoukun lukituksen toimia oli kärry perässä tai ei. Ikävää jos se äestäessäkin laahaa pitkin mullosta.
Otsikko: Vs: Kotimaista laatuako??
Kirjoitti: Latz - 19.08.12 - klo:20:31
6850 Valtrasta oli hiushalkeama lohkossa. Öljyä näkyi jo takuuaikana vähän siinä kohtaa, mutta sitä oli niin vähän että kuvittelin sen olevan jostain muualta tippunutta. Vuosi takuuajan jälkeen aloin tutkimaan asiaa tarkemmin ja huomasin hiushalkeaman lohkossa öljytilan puolella. Merkkihuolto väitti ensin että kone on jäätynyt. Totesin että ei meillä käytetä vettä öljytilassa.

Sisu antoi uuden lohkon "takuisiin". Koneeseen pistettiin uudet hilut omakustanteena. Lasku oli noin 10 000 euroa.

Hitsaamalla olisi voinut saada sen korjattua tai sitten ei.
Otsikko: Vs: Kotimaista laatuako??
Kirjoitti: lypsyukko - 19.08.12 - klo:20:35
) 80/90 fiius ei vetokoukun lukko ole toiminut muistaakseni koskaan. Aina pitää olla nostolaite yläasennossa. Tosin en muista minä vuonna siinä olis viimeksi kärry ollut peräs  :o

Hyvä olisi vetokoukun lukituksen toimia oli kärry perässä tai ei. Ikävää jos se äestäessäkin laahaa pitkin mullosta.

Pitääköhän tarkentaa. Kyllä se lukossa pysyy ilman painoa, mutta jos kärry on koukus, niin harvoin silloin :( Ja kyse fiiusta joten ei kyllä lanaile peltoja vaikka koukku olis aukikin 8)
Otsikko: Vs: Kotimaista laatuako??
Kirjoitti: kuu - 19.08.12 - klo:20:50
6850 Valtrasta oli hiushalkeama lohkossa. Öljyä näkyi jo takuuaikana vähän siinä kohtaa, mutta sitä oli niin vähän että kuvittelin sen olevan jostain muualta tippunutta. Vuosi takuuajan jälkeen aloin tutkimaan asiaa tarkemmin ja huomasin hiushalkeaman lohkossa öljytilan puolella. Merkkihuolto väitti ensin että kone on jäätynyt. Totesin että ei meillä käytetä vettä öljytilassa.

Sisu antoi uuden lohkon "takuisiin". Koneeseen pistettiin uudet hilut omakustanteena. Lasku oli noin 10 000 euroa.

Hitsaamalla olisi voinut saada sen korjattua tai sitten ei.
Osaa se saksalainenkin siis. Sisuhan ostaa lohkot Horsteilta
Otsikko: Vs: Kotimaista laatuako??
Kirjoitti: Latz - 19.08.12 - klo:20:57
6850 Valtrasta oli hiushalkeama lohkossa. Öljyä näkyi jo takuuaikana vähän siinä kohtaa, mutta sitä oli niin vähän että kuvittelin sen olevan jostain muualta tippunutta. Vuosi takuuajan jälkeen aloin tutkimaan asiaa tarkemmin ja huomasin hiushalkeaman lohkossa öljytilan puolella. Merkkihuolto väitti ensin että kone on jäätynyt. Totesin että ei meillä käytetä vettä öljytilassa.

Sisu antoi uuden lohkon "takuisiin". Koneeseen pistettiin uudet hilut omakustanteena. Lasku oli noin 10 000 euroa.

Hitsaamalla olisi voinut saada sen korjattua tai sitten ei.
Osaa se saksalainenkin siis. Sisuhan ostaa lohkot Horsteilta

Kuvittelin että ne tekee itse. Sisu ei kuitenkaan nikotellut yhtään omaa vastuutaan. Valtraa ei asia kiinnostanut sen enempää. Tottahan se on että takuuaika oli päättynyt mutta siitä huolimatta vika oli olemassa jo takuuaikana. Toki peiliin saa katsoa kun ei tullut tutkittua asiaa tarkemmin. Taas toisaalta eipä sitä tutkinut myöskään huoltoliike takuuaikana. Vähän öljyä lohkon kyljessä on toki normaalia. Jostain se kuitenkin siihen tulee.
Otsikko: Vs: Kotimaista laatuako??
Kirjoitti: AgriAllah - 19.08.12 - klo:21:08
Liian kireellä ollut tangot ,eipä paljon tartte hitsiä kun kestävät nostoja vaikka kuinka.
Ja sekö ei sitten ole traktoritehtaan vika, jos laittavat koneen maailmalle tangot liian kireällä? ;D
Ne katos syö suomalaista ruokaa niin ei vissiin haittaa...  ::)

Valtrassa on aivan selkeä suunnittelu virhe. Hinattavissa koneissa esim. jyrä ääriasentoisissa käännöksissä vetopuomi ottaa kiinni noihin nostotankoihin joka aiheutta kireytymistä. Muutenkaan en ymmärrä miksi vetokoukku on viety melkein traktorin alle... :o
Otsikko: Vs: Kotimaista laatuako??
Kirjoitti: SAS - 19.08.12 - klo:21:41
Kun viitossarjan protot tuli koe ajoon Vapolle oli juuri tuo vetokoukku hyvin kaukana takaakselin linjasta ja ratkaisu oli huono . Raskaita lavetteja ja kärryjä vedettäessä nokka oli kevyt.
Tuontitraktoreissa on ongelmana maavara vetokoukun alla joka on surkea.
Otsikko: Vs: Kotimaista laatuako??
Kirjoitti: Latz - 19.08.12 - klo:21:48
Liian kireellä ollut tangot ,eipä paljon tartte hitsiä kun kestävät nostoja vaikka kuinka.
Ja sekö ei sitten ole traktoritehtaan vika, jos laittavat koneen maailmalle tangot liian kireällä? ;D
Ne katos syö suomalaista ruokaa niin ei vissiin haittaa...  ::)

Valtrassa on aivan selkeä suunnittelu virhe. Hinattavissa koneissa esim. jyrä ääriasentoisissa käännöksissä vetopuomi ottaa kiinni noihin nostotankoihin joka aiheutta kireytymistä. Muutenkaan en ymmärrä miksi vetokoukku on viety melkein traktorin alle... :o

Se vetokoukun sijoitus hämmästytti aluksi, kyllähän siihen tottui nopeasti. Ainakin 6850 on niin nokkapainoinen vehje että olisi ollut varaa ottaa taaksepäin. Täydet puntit_pitää olla taka-akselilla_että pääsee eteenpäin ilman nelivetoa jos ei ole konetta kiinni nostolaitteissa.

Ketterää konetta haettiin silloin lumihommien takia ja onhan se aika ketterä mutta jostain piti tinkiä.
Otsikko: Vs: Kotimaista laatuako??
Kirjoitti: 42 - 19.08.12 - klo:22:18
Sheivaus on tankoihin tehty, olisiko ennen luovutusta liian kireät tangot nostettu ylös ja hitsaus retkahtanut, muuten ei tyhjien kärryjenpaino  voi tankoja irrottaa?  Tehtaan vika joka tapauksessa.

Ilmastoinnistako se vesi sisään nuokkuu?

Ennen vanhaan koukut tehtiin suomessa, vaan entäpä nyt – agco kun ottaa voitot omistajille niin puolan pojan koukkutarjous on varmaan suuri houkutus?. 

Tehtaat on paljolti kokoonpanohalleja joissa koneet kootaan muualta ostetuista komponenteista.
Otsikko: Vs: Kotimaista laatuako??
Kirjoitti: Ala-Pertti - 19.08.12 - klo:22:30
Kun viitossarjan protot tuli koe ajoon Vapolle oli juuri tuo vetokoukku hyvin kaukana takaakselin linjasta ja ratkaisu oli huono . Raskaita lavetteja ja kärryjä vedettäessä nokka oli kevyt.
Tuontitraktoreissa on ongelmana maavara vetokoukun alla joka on surkea.


No sitä ketteryyttä on tietty monenlaista. Olen nimittäin käytännössä kokeillut ja mittanauhalla mitannut, jotta aito 8000-sarjan jenkki kääntyy pskatykin ja noukkarin kanssa pienemmässä ringissä, kuin pienemmän pään mezzot. Koukku kun on liki takapyörien takareunan tasalla, eikä haraa rengas aisaan ja siltikin pysyy nokka maassa isonkin kärryn ja lavetin edessä.

Toinen hämmästyksen aihe. Miksi kerpeleessä suolahtelainen rullaa korkeammat karhot sellaisiin hlevetin möttösiin ja joku toinen merkki ei sitä tee. Paalain kun ei hirveästi niistä kasoista tykkää.
Olisko syyllinen se valtran maatalousvetolaite, joka kötöstetään sen muutoin suht korkealla olevan vetokoukun alle.
Otsikko: Vs: Kotimaista laatuako??
Kirjoitti: bouli - 19.08.12 - klo:22:38
Kun viitossarjan protot tuli koe ajoon Vapolle oli juuri tuo vetokoukku hyvin kaukana takaakselin linjasta ja ratkaisu oli huono . Raskaita lavetteja ja kärryjä vedettäessä nokka oli kevyt.
Tuontitraktoreissa on ongelmana maavara vetokoukun alla joka on surkea.


No sitä ketteryyttä on tietty monenlaista. Olen nimittäin käytännössä kokeillut ja mittanauhalla mitannut, jotta aito 8000-sarjan jenkki kääntyy pskatykin ja noukkarin kanssa pienemmässä ringissä, kuin pienemmän pään mezzot. Koukku kun on liki takapyörien takareunan tasalla, eikä haraa rengas aisaan ja siltikin pysyy nokka maassa isonkin kärryn ja lavetin edessä.

Mites S Valtrassa on vetokoukku?
Meinaan on painoluokaltaan ainut vertailukelpoinen jenkki jontikkaan nähden.
Otsikko: Vs: Kotimaista laatuako??
Kirjoitti: - 19.08.12 - klo:22:57
Kun viitossarjan protot tuli koe ajoon Vapolle oli juuri tuo vetokoukku hyvin kaukana takaakselin linjasta ja ratkaisu oli huono . Raskaita lavetteja ja kärryjä vedettäessä nokka oli kevyt.
Tuontitraktoreissa on ongelmana maavara vetokoukun alla joka on surkea.


No sitä ketteryyttä on tietty monenlaista. Olen nimittäin käytännössä kokeillut ja mittanauhalla mitannut, jotta aito 8000-sarjan jenkki kääntyy pskatykin ja noukkarin kanssa pienemmässä ringissä, kuin pienemmän pään mezzot. Koukku kun on liki takapyörien takareunan tasalla, eikä haraa rengas aisaan ja siltikin pysyy nokka maassa isonkin kärryn ja lavetin edessä.

Mites S Valtrassa on vetokoukku?
Meinaan on painoluokaltaan ainut vertailukelpoinen jenkki jontikkaan nähden.

Tuo 161 hydraulisella koukulla on eka valtra meillä joka kääntyy kärryn kans. Ei oo enää tarvetta hinkata rengasta kärryn aisaan.
Otsikko: Vs: Kotimaista laatuako??
Kirjoitti: koivumaki - 20.08.12 - klo:09:41
Kyl kuorma on nostotankojen varassa jos koukun lukkokin on rikki, tahi jäätynyttä paskaa välissä.

Äekös se ole ihan stantarti toimintatapa tarkistaa koukun lukittuminen ennen liikkeellelähtöä laskemalla nostolaitetta himppasen alaspäin ja katsoa että aisa ei samalla laske. Ainakin mulla on. Suosittelen.

--eipä ole koskaan tullu ajeltua ilman toimivaa koukun lukitusta,aika hullulta kuullostaa ajatuskin
Otsikko: Vs: Kotimaista laatuako??
Kirjoitti: jusu - 20.08.12 - klo:09:43
Kyl kuorma on nostotankojen varassa jos koukun lukkokin on rikki, tahi jäätynyttä paskaa välissä.

Äekös se ole ihan stantarti toimintatapa tarkistaa koukun lukittuminen ennen liikkeellelähtöä laskemalla nostolaitetta himppasen alaspäin ja katsoa että aisa ei samalla laske. Ainakin mulla on. Suosittelen.

--eipä ole koskaan tullu ajeltua ilman toimivaa koukun lukitusta,aika hullulta kuullostaa ajatuskin

ajaapa toiset iliman toimivia valojakin ja yhtä hullua touhua >:(
Otsikko: Vs: Kotimaista laatuako??
Kirjoitti: roadman - 20.08.12 - klo:14:15
Kun viitossarjan protot tuli koe ajoon Vapolle oli juuri tuo vetokoukku hyvin kaukana takaakselin linjasta ja ratkaisu oli huono . Raskaita lavetteja ja kärryjä vedettäessä nokka oli kevyt.
Tuontitraktoreissa on ongelmana maavara vetokoukun alla joka on surkea.


No sitä ketteryyttä on tietty monenlaista. Olen nimittäin käytännössä kokeillut ja mittanauhalla mitannut, jotta aito 8000-sarjan jenkki kääntyy pskatykin ja noukkarin kanssa pienemmässä ringissä, kuin pienemmän pään mezzot. Koukku kun on liki takapyörien takareunan tasalla, eikä haraa rengas aisaan ja siltikin pysyy nokka maassa isonkin kärryn ja lavetin edessä.

Mites S Valtrassa on vetokoukku?
Meinaan on painoluokaltaan ainut vertailukelpoinen jenkki jontikkaan nähden.

Lie sama kuin fenteissä.

Otsikko: Vs: Kotimaista laatuako??
Kirjoitti: koivumaki - 20.08.12 - klo:14:48
Kyl kuorma on nostotankojen varassa jos koukun lukkokin on rikki, tahi jäätynyttä paskaa välissä.

Äekös se ole ihan stantarti toimintatapa tarkistaa koukun lukittuminen ennen liikkeellelähtöä laskemalla nostolaitetta himppasen alaspäin ja katsoa että aisa ei samalla laske. Ainakin mulla on. Suosittelen.

--eipä ole koskaan tullu ajeltua ilman toimivaa koukun lukitusta,aika hullulta kuullostaa ajatuskin

ajaapa toiset iliman toimivia valojakin ja yhtä hullua touhua >:(

Toden totta.Eilen Porvoontiellä olisko ollu Askolassa tuli yksisilmäinen traktori vastaan.
Oli muuten melkoinen yllätys pimeässä ja vesisateessa,nimittäin Vallu 502 tuli takaperin ja tosiaankin vastavirtaan.Se yksi silmä oli takatyövalo.Meinattiin emännyyden kanssa pelästyä. :-\
Otsikko: Vs: Kotimaista laatuako??
Kirjoitti: handetonttu - 20.08.12 - klo:18:34
Joskus muinoin mulla oli NH L85. Siinä kävi lähes samoin, siis nostotankojen jengat ja mutterit korkkas. Tosin ihan oma moka. Peruutin vähän summis pimeis ja nostolaite ylös. Aisa vaan oli jo peränalla 8) 80/90 fiius ei vetokoukun lukko ole toiminut muistaakseni koskaan. Aina pitää olla nostolaite yläasennossa. Tosin en muista minä vuonna siinä olis viimeksi kärry ollut peräs  :o

Ts:ssä tuo moka aiheuttaa ainoastaan nostolaitteen kalibroinnin. Sitä ei tarina kerro onko kyseessä vika vai ominaisuus...

tai kynkkien katkeamisen, sekin on nähty. se saattaa olla jo vika?
Otsikko: Vs: Kotimaista laatuako??
Kirjoitti: koivumaki - 20.08.12 - klo:21:03
Joskus muinoin mulla oli NH L85. Siinä kävi lähes samoin, siis nostotankojen jengat ja mutterit korkkas. Tosin ihan oma moka. Peruutin vähän summis pimeis ja nostolaite ylös. Aisa vaan oli jo peränalla 8) 80/90 fiius ei vetokoukun lukko ole toiminut muistaakseni koskaan. Aina pitää olla nostolaite yläasennossa. Tosin en muista minä vuonna siinä olis viimeksi kärry ollut peräs  :o

Ts:ssä tuo moka aiheuttaa ainoastaan nostolaitteen kalibroinnin. Sitä ei tarina kerro onko kyseessä vika vai ominaisuus...

tai kynkkien katkeamisen, sekin on nähty. se saattaa olla jo vika?

--niin.90 sarjan vetokoukkuhan oli melkein loppuun asti 'kotimaista laatua'.
--en muuten käsitä miten kenelläkään voi olla 90 sarjan koukun lukitus toimimattomana.Kuten olen maininnut mulla oli noita eri kokoisia 4 kpl,enkä muuta noihin koukkuihin laittanut kuin laukaisuvaijerin johonkin.
Otsikko: Vs: Kotimaista laatuako??
Kirjoitti: kujala - 20.08.12 - klo:22:20
Helposti aukeaa ysikympin koukku. Se on alunperinkin pehmeänpuoleinen, ja kun nostoaisat ovat tavallaan kouruissa eikä tuppiholkeissa pääsee tulemaan välystä.  Koukku heiluu edestakaisin ja potkii lukituksensa auki silloin kun aisa kevenee vaikka kipatessa.
Kerran oli vähällä ettei aisa kiivennyt koppiin, sen jälkeen pidin kipatessa nostotangot kireällä.
Otsikko: Vs: Kotimaista laatuako??
Kirjoitti: koivumaki - 20.08.12 - klo:23:16
Helposti aukeaa ysikympin koukku. Se on alunperinkin pehmeänpuoleinen, ja kun nostoaisat ovat tavallaan kouruissa eikä tuppiholkeissa pääsee tulemaan välystä.  Koukku heiluu edestakaisin ja potkii lukituksensa auki silloin kun aisa kevenee vaikka kipatessa.
Kerran oli vähällä ettei aisa kiivennyt koppiin, sen jälkeen pidin kipatessa nostotangot kireällä.

--no,voi olla noinkin.Mulla oli Kyllä tapana pitää nostotangot viittä vaille kireällä,ehkä se esti putoamiset.KAiken kaikkiaan varmaan kymmenkunta tuhatta tuntia noilla ajoin,eikä kertaakaan lähteny kärry luvattomasti.
Otsikko: Vs: Kotimaista laatuako??
Kirjoitti: AgriAllah - 21.08.12 - klo:06:27
Joskus muinoin mulla oli NH L85. Siinä kävi lähes samoin, siis nostotankojen jengat ja mutterit korkkas. Tosin ihan oma moka. Peruutin vähän summis pimeis ja nostolaite ylös. Aisa vaan oli jo peränalla 8) 80/90 fiius ei vetokoukun lukko ole toiminut muistaakseni koskaan. Aina pitää olla nostolaite yläasennossa. Tosin en muista minä vuonna siinä olis viimeksi kärry ollut peräs  :o

Ts:ssä tuo moka aiheuttaa ainoastaan nostolaitteen kalibroinnin. Sitä ei tarina kerro onko kyseessä vika vai ominaisuus...

tai kynkkien katkeamisen, sekin on nähty. se saattaa olla jo vika?

Arvatenkin. Ihan niin pitkälle ei tieteelliset kokeet ole edenneet.  ;) Sen verran varma täytyy olla kun koukkua nostetaan ylös.
Otsikko: Vs: Kotimaista laatuako??
Kirjoitti: Last Man Standing - 21.08.12 - klo:06:41
>--en muuten käsitä miten kenelläkään voi olla 90 sarjan koukun lukitus toimimattomana.Kuten olen maininnut mulla oli noita eri kokoisia 4 kpl,enkä muuta noihin koukkuihin laittanut kuin laukaisuvaijerin johonkin.

Se vaijeri systeemi ei oikein kestä lähmpää tarkastelua,mutta vetokoukun lukitus itse on kelvollista tavaraa,kunhan ensin saneraa käsittämättömän "turva"-suojan lukitussysteemin päältä jotta jää kurat säilömättä tuon suojuksen taakse.

Otsikko: Vs: Kotimaista laatuako??
Kirjoitti: iskra - 21.08.12 - klo:07:06

tai kynkkien katkeamisen, sekin on nähty. se saattaa olla jo vika?
[/quote]

Arvatenkin. Ihan niin pitkälle ei tieteelliset kokeet ole edenneet.  ;) Sen verran varma täytyy olla kun koukkua nostetaan ylös.
[/quote]

  Tuohan todistaa vaan että voimaa on nostolaitteissa enemmän mitä paikat kestää..
  Niinkuin voimanostajilla muillakin saattaa olla kunto sellanen että joku paikka repsahtaa.

 Mulla niin heikot nostovoimat noissa omissa vehkeissä että jää nostolaite vaan vinkumaan jos on vaikka silmukka jotenkin pahasti välissä eikä nousee lukkoon asti..
Otsikko: Vs: Kotimaista laatuako??
Kirjoitti: bouli - 21.08.12 - klo:07:27
Kyl kuorma on nostotankojen varassa jos koukun lukkokin on rikki, tahi jäätynyttä paskaa välissä.

Äekös se ole ihan stantarti toimintatapa tarkistaa koukun lukittuminen ennen liikkeellelähtöä laskemalla nostolaitetta himppasen alaspäin ja katsoa että aisa ei samalla laske. Ainakin mulla on. Suosittelen.

--eipä ole koskaan tullu ajeltua ilman toimivaa koukun lukitusta,aika hullulta kuullostaa ajatuskin
Mun täytyy tunnustaa että pieni pätkä -00-sarjan Jontikalla joskus liki 15v sitten ajettiin. Niissähän koukun lukitus on toimivuudeltaan jotain ala-arvoisen ja naurettavan välimaastosta.
Otsikko: Vs: Kotimaista laatuako??
Kirjoitti: 6350 - 21.08.12 - klo:09:29
Kyl kuorma on nostotankojen varassa jos koukun lukkokin on rikki, tahi jäätynyttä paskaa välissä.

Äekös se ole ihan stantarti toimintatapa tarkistaa koukun lukittuminen ennen liikkeellelähtöä laskemalla nostolaitetta himppasen alaspäin ja katsoa että aisa ei samalla laske. Ainakin mulla on. Suosittelen.

--eipä ole koskaan tullu ajeltua ilman toimivaa koukun lukitusta,aika hullulta kuullostaa ajatuskin
Mun täytyy tunnustaa että pieni pätkä -00-sarjan Jontikalla joskus liki 15v sitten ajettiin. Niissähän koukun lukitus on toimivuudeltaan jotain ala-arvoisen ja naurettavan välimaastosta.

-30-sarjassa vielä yhtä "viksua". Lämpimän tallin vehkeitä talviaikaan.
Otsikko: Vs: Kotimaista laatuako??
Kirjoitti: kujala - 21.08.12 - klo:18:16
[quote
[/quote]

--no,voi olla noinkin.Mulla oli Kyllä tapana pitää nostotangot viittä vaille kireällä,ehkä se esti putoamiset.KAiken kaikkiaan varmaan kymmenkunta tuhatta tuntia noilla ajoin,eikä kertaakaan lähteny kärry luvattomasti.
[/quote]
Oli noin kuusituhatta tuntia mittarissa kun vetosilmukka meinasi koputtaa olkapäälle.
Aika paljon vedetty koukku kuitenkin, ehkä vähän tuntejakin puuttui tai sitten johtui syystä 'isohkon tilan lähes ainoa traktori' Edellisen omistajan siis...
Otsikko: Vs: Kotimaista laatuako??
Kirjoitti: Greenpwr - 22.08.12 - klo:20:10

tai kynkkien katkeamisen, sekin on nähty. se saattaa olla jo vika?

Arvatenkin. Ihan niin pitkälle ei tieteelliset kokeet ole edenneet.  ;) Sen verran varma täytyy olla kun koukkua nostetaan ylös.
[/quote]

  Tuohan todistaa vaan että voimaa on nostolaitteissa enemmän mitä paikat kestää..
  Niinkuin voimanostajilla muillakin saattaa olla kunto sellanen että joku paikka repsahtaa.

 Mulla niin heikot nostovoimat noissa omissa vehkeissä että jää nostolaite vaan vinkumaan jos on vaikka silmukka jotenkin pahasti välissä eikä nousee lukkoon asti..
[/quote]

 Massikka on toista maata...mustaperäisissä nelosissa nostolaitteen voimat riittää vääntämään nostotankojen raudat, uudemmissa harmaarunkoisissa suorempia rakenteita ja tankojen yläpäässä tappi jossa on rengassokka, saapi säädettyä het kun tulee tarvis...mutta perkiisselissä sitten hieman epätasaisuutta mäntien korkeuksissa...ai pitääkö niiden liikkua...no sitten ei mitään...
Otsikko: Vs: Kotimaista laatuako??
Kirjoitti: farmex - 22.08.12 - klo:21:30
Voi perkele taas noita toheloita traktorikuskeja. Ettekö te saatanan tohelot ymmärrä,että nostotangot säädetään nostamaan ainoastaan senverran,että koukun lukitus voidaan aukaista. Ei yhtään enempää. >:(
Otsikko: Vs: Kotimaista laatuako??
Kirjoitti: zetor8045 - 22.08.12 - klo:21:38
Voi perkele taas noita toheloita traktorikuskeja. Ettekö te saatanan tohelot ymmärrä,että nostotangot säädetään nostamaan ainoastaan senverran,että koukun lukitus voidaan aukaista. Ei yhtään enempää. >:(
Kukas nyt on niin toiminut  :o
Otsikko: Vs: Kotimaista laatuako??
Kirjoitti: JD6630 - 22.08.12 - klo:23:09
Voi perkele taas noita toheloita traktorikuskeja. Ettekö te saatanan tohelot ymmärrä,että nostotangot säädetään nostamaan ainoastaan senverran,että koukun lukitus voidaan aukaista. Ei yhtään enempää. >:(
Ai kun kotomaisen ostaa, niin ensimmäisenä pitää käydä säätämässä kaikki kohdilleen ihan itte? ;D
Otsikko: Vs: Kotimaista laatuako??
Kirjoitti: zetor8045 - 23.08.12 - klo:05:50
Voi perkele taas noita toheloita traktorikuskeja. Ettekö te saatanan tohelot ymmärrä,että nostotangot säädetään nostamaan ainoastaan senverran,että koukun lukitus voidaan aukaista. Ei yhtään enempää. >:(
Ai kun kotomaisen ostaa, niin ensimmäisenä pitää käydä säätämässä kaikki kohdilleen ihan itte? ;D
Ja tulpata katossa olevat reiät...
Otsikko: Vs: Kotimaista laatuako??
Kirjoitti: iskra - 23.08.12 - klo:06:45
Joskus sanottiin että suomalaset  eivät saisi tehdä liian monimutkaisia vehkeitä,ainoastaan vaan sellasia joissa on korkeintaan 2 liikkuvaa osaa,,tukkisaksetkin olivat ulkopuolella kun niissä oli se pultti siinä nivelessä...
Otsikko: Vs: Kotimaista laatuako??
Kirjoitti: JoHaRa - 23.08.12 - klo:07:37
Joskus sanottiin että suomalaset  eivät saisi tehdä liian monimutkaisia vehkeitä,ainoastaan vaan sellasia joissa on korkeintaan 2 liikkuvaa osaa,,tukkisaksetkin olivat ulkopuolella kun niissä oli se pultti siinä nivelessä...

Mut jos hitsaa niitin kiinni toiseen puoliskoon, niin sitten osia on vain kaksi. Sitten toimivat.
Otsikko: Vs: Kotimaista laatuako??
Kirjoitti: bouli - 23.08.12 - klo:07:39
Joskus sanottiin että suomalaset  eivät saisi tehdä liian monimutkaisia vehkeitä,ainoastaan vaan sellasia joissa on korkeintaan 2 liikkuvaa osaa,,tukkisaksetkin olivat ulkopuolella kun niissä oli se pultti siinä nivelessä...

Mut jos hitsaa niitin kiinni toiseen puoliskoon, niin sitten osia on vain kaksi. Sitten toimivat.
Sittenkin kannattaa tarkistaa ettei ole moommalandiassa hitsattu.  ::)
Otsikko: Vs: Kotimaista laatuako??
Kirjoitti: JoHaRa - 23.08.12 - klo:07:40
Joskus sanottiin että suomalaset  eivät saisi tehdä liian monimutkaisia vehkeitä,ainoastaan vaan sellasia joissa on korkeintaan 2 liikkuvaa osaa,,tukkisaksetkin olivat ulkopuolella kun niissä oli se pultti siinä nivelessä...

Mut jos hitsaa niitin kiinni toiseen puoliskoon, niin sitten osia on vain kaksi. Sitten toimivat.
Sittenkin kannattaa tarkistaa ettei ole moommalandiassa hitsattu.  ::)

Periaatteessa tukkisaksien niitti pysyy paikoillaan ja leuat liikkuvat, joten liikkuvia osia onkin vain kaksi  ???
Otsikko: Vs: Kotimaista laatuako??
Kirjoitti: icefarmer - 23.08.12 - klo:09:50
Voi perkele taas noita toheloita traktorikuskeja. Ettekö te saatanan tohelot ymmärrä,että nostotangot säädetään nostamaan ainoastaan senverran,että koukun lukitus voidaan aukaista. Ei yhtään enempää. >:(
Ai kun kotomaisen ostaa, niin ensimmäisenä pitää käydä säätämässä kaikki kohdilleen ihan itte? ;D
ja kiristään pyöränpultit ::) ::) ::) ::)
Otsikko: Vs: Kotimaista laatuako??
Kirjoitti: Greenpwr - 23.08.12 - klo:13:09
Voi perkele taas noita toheloita traktorikuskeja. Ettekö te saatanan tohelot ymmärrä,että nostotangot säädetään nostamaan ainoastaan senverran,että koukun lukitus voidaan aukaista. Ei yhtään enempää. >:(
Ai kun kotomaisen ostaa, niin ensimmäisenä pitää käydä säätämässä kaikki kohdilleen ihan itte? ;D
ja kiristään pyöränpultit ::) ::) ::) ::)
...muttereilla ei sitten niin kiirus...
Otsikko: Vs: Kotimaista laatuako??
Kirjoitti: JD6630 - 23.08.12 - klo:13:38
ja kiristään pyöränpultit ::) ::) ::) ::)
Eikö niissä romuissa pysy nekään paikallaan tehtaan jäljiltä :o
Otsikko: Vs: Kotimaista laatuako??
Kirjoitti: icefarmer - 23.08.12 - klo:14:12
ja kiristään pyöränpultit ::) ::) ::) ::)
Eikö niissä romuissa pysy nekään paikallaan tehtaan jäljiltä :o
ysk...  kröhöm.... köh...  ::) ::) ::) ::)
Otsikko: Vs: Kotimaista laatuako??
Kirjoitti: JoHaRa - 23.08.12 - klo:14:19
Laiva- ja junakyytien "hakkaaminen" löystyttää pultit, tää on ollut tiedossa jo kymmenet vuodet  ::)
Otsikko: Vs: Kotimaista laatuako??
Kirjoitti: Cutana - 23.08.12 - klo:14:21
ja kiristään pyöränpultit ::) ::) ::) ::)
Eikö niissä romuissa pysy nekään paikallaan tehtaan jäljiltä :o

Aikoinaan 05 sajalaisessa oli banjot löysällä.
Mitäs muuta,muistakkaan kaikkea...
Perä yhdellä ristitapilla,eka takuuseen, toinen sitte omasta pussista..
Kytkin ihan susi,se kallis lujempi sitte kesti ok,
niitä vetolevyjä vauhtipyörän keskelle...
pikavaihde porsi,kuulema kolmepyttynen pyörii rynkyttämällä sen vuoksi hajoaa..
Synkrot tietysti..
Takuuseen vaan se eka perä ja kytkimen irrotushaarukka.
Tosin perää eivät voineet laitta kahdella ristitapilla?
Kytkimen irrotushaarukka siis se vahva versio petti vuosi ja kaksi kuukautta,ajoin melkein ladon nurin hups, saman hitsarin tekeleitä
kuin tuo Murtolan koukun raudat,siis ei kiinni ollenkaan.
Varaosa myyjä suuttui kun vaadin takuuseen,kas kun oikein isoon ääneen lupasi sen olevan vahva malli ja kestävän.
Sanoin että kato kun ihan selvä valmistus vika,ei katsonut huusi että eihän me näitä ilman voida täältä jakaa,vuoden takuu ja sillä siisti.
Väitti vielä että korjaaminen ei onnistu,sanoin että minä osaankin hitsata...
Sama taaki oli vuosikausia paikoillaan ja luulempa että on edelleen.
Konetta korjattiin todella paljon,kaikki rauta mitä ostettiin oli päivitettyä eli lujempaa. Vastaan ei tehdas tullu missään.
Kumma kun meillä ei valmetilla ajeta...
Ei muuten rahat riitä siihen harrastukseen.
Pannaas vielä jäävarmarille kysymys että mikä se on se valmetin tauti?
Tietääkö?
Sekin sairastettiin....
Otsikko: Vs: Kotimaista laatuako??
Kirjoitti: icefarmer - 23.08.12 - klo:14:45
ja kiristään pyöränpultit ::) ::) ::) ::)
Eikö niissä romuissa pysy nekään paikallaan tehtaan jäljiltä :o

Aikoinaan 05 sajalaisessa oli banjot löysällä.
Mitäs muuta,muistakkaan kaikkea...
Perä yhdellä ristitapilla,eka takuuseen, toinen sitte omasta pussista..
Kytkin ihan susi,se kallis lujempi sitte kesti ok,
niitä vetolevyjä vauhtipyörän keskelle...
pikavaihde porsi,kuulema kolmepyttynen pyörii rynkyttämällä sen vuoksi hajoaa..
Synkrot tietysti..
Takuuseen vaan se eka perä ja kytkimen irrotushaarukka.
Tosin perää eivät voineet laitta kahdella ristitapilla?
Kytkimen irrotushaarukka siis se vahva versio petti vuosi ja kaksi kuukautta,ajoin melkein ladon nurin hups, saman hitsarin tekeleitä
kuin tuo Murtolan koukun raudat,siis ei kiinni ollenkaan.
Varaosa myyjä suuttui kun vaadin takuuseen,kas kun oikein isoon ääneen lupasi sen olevan vahva malli ja kestävän.
Sanoin että kato kun ihan selvä valmistus vika,ei katsonut huusi että eihän me näitä ilman voida täältä jakaa,vuoden takuu ja sillä siisti.
Väitti vielä että korjaaminen ei onnistu,sanoin että minä osaankin hitsata...
Sama taaki oli vuosikausia paikoillaan ja luulempa että on edelleen.
Konetta korjattiin todella paljon,kaikki rauta mitä ostettiin oli päivitettyä eli lujempaa. Vastaan ei tehdas tullu missään.
Kumma kun meillä ei valmetilla ajeta...
Ei muuten rahat riitä siihen harrastukseen.
Pannaas vielä jäävarmarille kysymys että mikä se on se valmetin tauti?
Tietääkö?
Sekin sairastettiin....
joku täällä sanoi että saabbi ja valmetti on vaan semmosia kulkineita että kun ne kerran hävittää niin aina sitä  kusessa  ollessa tulee mieleen että ei tässä valmetilla tai saabilla olis mitään ongelmaa.... tätäkö mahdoit tarkoittaa :-\ :-\ :-\ :-\

Jos johonki lehteen laittaa ilmootuksen että myydään hyvin pidetty 05 sarjan valmetti niin huutokaupanhan  siinä saa kartanolla pitää :) :) :) :)
Otsikko: Vs: Kotimaista laatuako??
Kirjoitti: jusu - 23.08.12 - klo:14:48
vastaavaa taistelua oli aikoinaan casen kans.. taas vastoin vallut on kyllä pelannu joinki.. romuja non kaikki, itte tarttis teherä ;D
Otsikko: Vs: Kotimaista laatuako??
Kirjoitti: JD6630 - 23.08.12 - klo:15:07
Eikö niissä romuissa pysy nekään paikallaan tehtaan jäljiltä :o
ysk...  kröhöm.... köh...  ::) ::) ::) ::)
[/quote]
??? Jos jontikkaan viittaat, niin 2000h alkaa olla täynä ja pultit on tehtaan jäljiltä kiinni :P
Kattokaan ei ole vuotanut.
Otsikko: Vs: Kotimaista laatuako??
Kirjoitti: raipe - 23.08.12 - klo:15:08
Jonkun alihankkijan hitsaripojan mikkikoneesta on virta jäänyt pienelle edellisillan eskortin pohjan paikkuun jäljiltä.
Sinänsä helvetin heikon näköinen kiinnitystapa,tosin hydraulisylintereistäkin(phtoori maatilakaivuri,nyt jo myyty .)noista meillä on irronnut.
Ei niissäkään seevausta ollut muistaaksi kun tuo mainittu n.35%.
Kaiken voi korjata,tai melkein kaiken.
Puikolla kun muuraa kiinni niin aina pysyy.
Otsikko: Vs: Kotimaista laatuako??
Kirjoitti: Cutana - 23.08.12 - klo:15:51
ja kiristään pyöränpultit ::) ::) ::) ::)
Eikö niissä romuissa pysy nekään paikallaan tehtaan jäljiltä :o

Aikoinaan 05 sajalaisessa oli banjot löysällä.
Mitäs muuta,muistakkaan kaikkea...
Perä yhdellä ristitapilla,eka takuuseen, toinen sitte omasta pussista..
Kytkin ihan susi,se kallis lujempi sitte kesti ok,
niitä vetolevyjä vauhtipyörän keskelle...
pikavaihde porsi,kuulema kolmepyttynen pyörii rynkyttämällä sen vuoksi hajoaa..
Synkrot tietysti..
Takuuseen vaan se eka perä ja kytkimen irrotushaarukka.
Tosin perää eivät voineet laitta kahdella ristitapilla?
Kytkimen irrotushaarukka siis se vahva versio petti vuosi ja kaksi kuukautta,ajoin melkein ladon nurin hups, saman hitsarin tekeleitä
kuin tuo Murtolan koukun raudat,siis ei kiinni ollenkaan.
Varaosa myyjä suuttui kun vaadin takuuseen,kas kun oikein isoon ääneen lupasi sen olevan vahva malli ja kestävän.
Sanoin että kato kun ihan selvä valmistus vika,ei katsonut huusi että eihän me näitä ilman voida täältä jakaa,vuoden takuu ja sillä siisti.
Väitti vielä että korjaaminen ei onnistu,sanoin että minä osaankin hitsata...
Sama taaki oli vuosikausia paikoillaan ja luulempa että on edelleen.
Konetta korjattiin todella paljon,kaikki rauta mitä ostettiin oli päivitettyä eli lujempaa. Vastaan ei tehdas tullu missään.
Kumma kun meillä ei valmetilla ajeta...
Ei muuten rahat riitä siihen harrastukseen.
Pannaas vielä jäävarmarille kysymys että mikä se on se valmetin tauti?
Tietääkö?
Sekin sairastettiin....
joku täällä sanoi että saabbi ja valmetti on vaan semmosia kulkineita että kun ne kerran hävittää niin aina sitä  kusessa  ollessa tulee mieleen että ei tässä valmetilla tai saabilla olis mitään ongelmaa.... tätäkö mahdoit tarkoittaa :-\ :-\ :-\ :-\

Jos johonki lehteen laittaa ilmootuksen että myydään hyvin pidetty 05 sarjan valmetti niin huutokaupanhan  siinä saa kartanolla pitää :) :) :) :)

Hehe.
Niin varmaan,toimivia vehkeitä mittavan kehitystyön jälkeen, vihjailin vaan että mistähän ja millä se kehitystyö maksettiin??
Allekirjoittanut taisi osallistua aika isosti?
Taitaa kotimaisuusjoukkue johtaa enempi kuin yks-nolla jos lasketaan vaikka koneet joista on pyöränpultit katkenneet ja verrataan koneisiin joissa on nesteet ja öljyt lirahtaneet sekaisin?
Siis se valmetin tauti siinä,nesteet ja öölit sekaisin ;D
Otsikko: Vs: Kotimaista laatuako??
Kirjoitti: realisti - 23.08.12 - klo:18:19
Kaikki tämä taistelu, ja vielä pitäisi maksaa tuntuva summa enemmän rahaa vaihdossa kuin kilpailijoihin. Eipä sillä, onhan esim.mega legendaarisessa maineessa kestävyyden suhteen.
Otsikko: Vs: Kotimaista laatuako??
Kirjoitti: Naturalis - 23.08.12 - klo:19:06
Kaikki tämä taistelu, ja vielä pitäisi maksaa tuntuva summa enemmän rahaa vaihdossa kuin kilpailijoihin. Eipä sillä, onhan esim.mega legendaarisessa maineessa kestävyyden suhteen.
Megat suunniteltiin ennen kuin Agco tuli mukaan kuvioihin, näiden uusien tuottoihin on laskettu myös jälkimarkkinointi eli varaosat...
Otsikko: Vs: Kotimaista laatuako??
Kirjoitti: Terminator II - 23.08.12 - klo:19:24
Kaikki tämä taistelu, ja vielä pitäisi maksaa tuntuva summa enemmän rahaa vaihdossa kuin kilpailijoihin. Eipä sillä, onhan esim.mega legendaarisessa maineessa kestävyyden suhteen.

Mulla seisoo pihassa valtra 6800 rivipumpulla ja mf 5480. Kyllä mf on ketterämpi ja mukavampi ajaa(pitääkin olla 10 vuotta ikä eroa), mutta talvella kun lähtee -20 asteen pakkasella fergulla tietä aukaisemaan ja pitää 30 minuuttia perä ööliä lämmittää, niin tulee mieleen että valtrassa sentään menee vaihteet päälle väkisin murjomalla.
Otsikko: Vs: Kotimaista laatuako??
Kirjoitti: Greenpwr - 23.08.12 - klo:20:00
ja kiristään pyöränpultit ::) ::) ::) ::)
Eikö niissä romuissa pysy nekään paikallaan tehtaan jäljiltä :o

Aikoinaan 05 sajalaisessa oli banjot löysällä.
Mitäs muuta,muistakkaan kaikkea...
Perä yhdellä ristitapilla,eka takuuseen, toinen sitte omasta pussista..
Kytkin ihan susi,se kallis lujempi sitte kesti ok,
niitä vetolevyjä vauhtipyörän keskelle...
pikavaihde porsi,kuulema kolmepyttynen pyörii rynkyttämällä sen vuoksi hajoaa..
Synkrot tietysti..
Takuuseen vaan se eka perä ja kytkimen irrotushaarukka.
Tosin perää eivät voineet laitta kahdella ristitapilla?
Kytkimen irrotushaarukka siis se vahva versio petti vuosi ja kaksi kuukautta,ajoin melkein ladon nurin hups, saman hitsarin tekeleitä
kuin tuo Murtolan koukun raudat,siis ei kiinni ollenkaan.
Varaosa myyjä suuttui kun vaadin takuuseen,kas kun oikein isoon ääneen lupasi sen olevan vahva malli ja kestävän.
Sanoin että kato kun ihan selvä valmistus vika,ei katsonut huusi että eihän me näitä ilman voida täältä jakaa,vuoden takuu ja sillä siisti.
Väitti vielä että korjaaminen ei onnistu,sanoin että minä osaankin hitsata...
Sama taaki oli vuosikausia paikoillaan ja luulempa että on edelleen.
Konetta korjattiin todella paljon,kaikki rauta mitä ostettiin oli päivitettyä eli lujempaa. Vastaan ei tehdas tullu missään.
Kumma kun meillä ei valmetilla ajeta...
Ei muuten rahat riitä siihen harrastukseen.
Pannaas vielä jäävarmarille kysymys että mikä se on se valmetin tauti?
Tietääkö?
Sekin sairastettiin....
joku täällä sanoi että saabbi ja valmetti on vaan semmosia kulkineita että kun ne kerran hävittää niin aina sitä  kusessa  ollessa tulee mieleen että ei tässä valmetilla tai saabilla olis mitään ongelmaa.... tätäkö mahdoit tarkoittaa :-\ :-\ :-\ :-\

Jos johonki lehteen laittaa ilmootuksen että myydään hyvin pidetty 05 sarjan valmetti niin huutokaupanhan  siinä saa kartanolla pitää :) :) :) :)

Hehe.
Niin varmaan,toimivia vehkeitä mittavan kehitystyön jälkeen, vihjailin vaan että mistähän ja millä se kehitystyö maksettiin??
Allekirjoittanut taisi osallistua aika isosti?
Taitaa kotimaisuusjoukkue johtaa enempi kuin yks-nolla jos lasketaan vaikka koneet joista on pyöränpultit katkenneet ja verrataan koneisiin joissa on nesteet ja öljyt lirahtaneet sekaisin?
Siis se valmetin tauti siinä,nesteet ja öölit sekaisin ;D

 Miten se kehitystyö korjas sitä hieman veikeetä nostolaitegeometriaa, kun tais aikanaan muutama takalasi mennä murusiks esim rehuleikkurin trukkirungolla mätkäisemällä...
Otsikko: Vs: Kotimaista laatuako??
Kirjoitti: icefarmer - 23.08.12 - klo:21:38
ja kiristään pyöränpultit ::) ::) ::) ::)
Eikö niissä romuissa pysy nekään paikallaan tehtaan jäljiltä :o

Aikoinaan 05 sajalaisessa oli banjot löysällä.
Mitäs muuta,muistakkaan kaikkea...
Perä yhdellä ristitapilla,eka takuuseen, toinen sitte omasta pussista..
Kytkin ihan susi,se kallis lujempi sitte kesti ok,
niitä vetolevyjä vauhtipyörän keskelle...
pikavaihde porsi,kuulema kolmepyttynen pyörii rynkyttämällä sen vuoksi hajoaa..
Synkrot tietysti..
Takuuseen vaan se eka perä ja kytkimen irrotushaarukka.
Tosin perää eivät voineet laitta kahdella ristitapilla?
Kytkimen irrotushaarukka siis se vahva versio petti vuosi ja kaksi kuukautta,ajoin melkein ladon nurin hups, saman hitsarin tekeleitä
kuin tuo Murtolan koukun raudat,siis ei kiinni ollenkaan.
Varaosa myyjä suuttui kun vaadin takuuseen,kas kun oikein isoon ääneen lupasi sen olevan vahva malli ja kestävän.
Sanoin että kato kun ihan selvä valmistus vika,ei katsonut huusi että eihän me näitä ilman voida täältä jakaa,vuoden takuu ja sillä siisti.
Väitti vielä että korjaaminen ei onnistu,sanoin että minä osaankin hitsata...
Sama taaki oli vuosikausia paikoillaan ja luulempa että on edelleen.
Konetta korjattiin todella paljon,kaikki rauta mitä ostettiin oli päivitettyä eli lujempaa. Vastaan ei tehdas tullu missään.
Kumma kun meillä ei valmetilla ajeta...
Ei muuten rahat riitä siihen harrastukseen.
Pannaas vielä jäävarmarille kysymys että mikä se on se valmetin tauti?
Tietääkö?
Sekin sairastettiin....
joku täällä sanoi että saabbi ja valmetti on vaan semmosia kulkineita että kun ne kerran hävittää niin aina sitä  kusessa  ollessa tulee mieleen että ei tässä valmetilla tai saabilla olis mitään ongelmaa.... tätäkö mahdoit tarkoittaa :-\ :-\ :-\ :-\

Jos johonki lehteen laittaa ilmootuksen että myydään hyvin pidetty 05 sarjan valmetti niin huutokaupanhan  siinä saa kartanolla pitää :) :) :) :)

Hehe.
Niin varmaan,toimivia vehkeitä mittavan kehitystyön jälkeen, vihjailin vaan että mistähän ja millä se kehitystyö maksettiin??
Allekirjoittanut taisi osallistua aika isosti?
Taitaa kotimaisuusjoukkue johtaa enempi kuin yks-nolla jos lasketaan vaikka koneet joista on pyöränpultit katkenneet ja verrataan koneisiin joissa on nesteet ja öljyt lirahtaneet sekaisin?
Siis se valmetin tauti siinä,nesteet ja öölit sekaisin ;D

 Miten se kehitystyö korjas sitä hieman veikeetä nostolaitegeometriaa, kun tais aikanaan muutama takalasi mennä murusiks esim rehuleikkurin trukkirungolla mätkäisemällä...
ihan on entisellään jos keltavanteesesta puhut :) :) :) :) :)
Otsikko: Vs: Kotimaista laatuako??
Kirjoitti: Greenpwr - 23.08.12 - klo:21:41
ja kiristään pyöränpultit ::) ::) ::) ::)
Eikö niissä romuissa pysy nekään paikallaan tehtaan jäljiltä :o

Aikoinaan 05 sajalaisessa oli banjot löysällä.
Mitäs muuta,muistakkaan kaikkea...
Perä yhdellä ristitapilla,eka takuuseen, toinen sitte omasta pussista..
Kytkin ihan susi,se kallis lujempi sitte kesti ok,
niitä vetolevyjä vauhtipyörän keskelle...
pikavaihde porsi,kuulema kolmepyttynen pyörii rynkyttämällä sen vuoksi hajoaa..
Synkrot tietysti..
Takuuseen vaan se eka perä ja kytkimen irrotushaarukka.
Tosin perää eivät voineet laitta kahdella ristitapilla?
Kytkimen irrotushaarukka siis se vahva versio petti vuosi ja kaksi kuukautta,ajoin melkein ladon nurin hups, saman hitsarin tekeleitä
kuin tuo Murtolan koukun raudat,siis ei kiinni ollenkaan.
Varaosa myyjä suuttui kun vaadin takuuseen,kas kun oikein isoon ääneen lupasi sen olevan vahva malli ja kestävän.
Sanoin että kato kun ihan selvä valmistus vika,ei katsonut huusi että eihän me näitä ilman voida täältä jakaa,vuoden takuu ja sillä siisti.
Väitti vielä että korjaaminen ei onnistu,sanoin että minä osaankin hitsata...
Sama taaki oli vuosikausia paikoillaan ja luulempa että on edelleen.
Konetta korjattiin todella paljon,kaikki rauta mitä ostettiin oli päivitettyä eli lujempaa. Vastaan ei tehdas tullu missään.
Kumma kun meillä ei valmetilla ajeta...
Ei muuten rahat riitä siihen harrastukseen.
Pannaas vielä jäävarmarille kysymys että mikä se on se valmetin tauti?
Tietääkö?
Sekin sairastettiin....
joku täällä sanoi että saabbi ja valmetti on vaan semmosia kulkineita että kun ne kerran hävittää niin aina sitä  kusessa  ollessa tulee mieleen että ei tässä valmetilla tai saabilla olis mitään ongelmaa.... tätäkö mahdoit tarkoittaa :-\ :-\ :-\ :-\

Jos johonki lehteen laittaa ilmootuksen että myydään hyvin pidetty 05 sarjan valmetti niin huutokaupanhan  siinä saa kartanolla pitää :) :) :) :)

Hehe.
Niin varmaan,toimivia vehkeitä mittavan kehitystyön jälkeen, vihjailin vaan että mistähän ja millä se kehitystyö maksettiin??
Allekirjoittanut taisi osallistua aika isosti?
Taitaa kotimaisuusjoukkue johtaa enempi kuin yks-nolla jos lasketaan vaikka koneet joista on pyöränpultit katkenneet ja verrataan koneisiin joissa on nesteet ja öljyt lirahtaneet sekaisin?
Siis se valmetin tauti siinä,nesteet ja öölit sekaisin ;D

 Miten se kehitystyö korjas sitä hieman veikeetä nostolaitegeometriaa, kun tais aikanaan muutama takalasi mennä murusiks esim rehuleikkurin trukkirungolla mätkäisemällä...
ihan on entisellään jos keltavanteesesta puhut :) :) :) :) :)

 ...no hyvä, että ees jotain pysyvää...
Otsikko: Vs: Kotimaista laatuako??
Kirjoitti: - 23.08.12 - klo:22:40
Kaikki tämä taistelu, ja vielä pitäisi maksaa tuntuva summa enemmän rahaa vaihdossa kuin kilpailijoihin. Eipä sillä, onhan esim.mega legendaarisessa maineessa kestävyyden suhteen.

Tämä on ilmeisesti paikkakuntakohtaista. Ei mun rahat riittäny taaskaan kun valtraan. Tosin 500h ajettuun. Karvalakkimallin peuraan olis esim. pitäny laittaa 15t€ enemmän. Ja peuralla vaihdettiin...
Otsikko: Vs: Kotimaista laatuako??
Kirjoitti: vanhat koneet pelaa - 23.08.12 - klo:23:20
Niinpä niin kotimaista laatua

esim vallu 700 uutena ostettu jokunen vuosi sitten
Nappikytkin oli asennettu niin, että penkin reuna katkaisi vedon Tätä mallia ei ole koeajettu, niin huoltomies väänsi nappulan toiselle puolelle vaidekeppiä, mutta nyt siihen nappulaan ei osu Erkkikään
1. työvalot sammu heti, polttimot halvinta laatua, ei tukilankaa tuettu
2. kaasuvaijeri asenettu vinoon, söit ittensä poikki
3. vaikkei paljon sähköjä, nekin sekaisin jatkuvasti
4. nostolaitten kytkimet hajoavat muutaman sadan tunnin välei vrt. mf 5000h still going on

sitte Suomen parhaan Valmet huollon kaa sukset ristiin
1050 tunnin ajon jälkeen pamahti vaihteiston öljypumppu ja ylivaihde leikkas kii, sanovat että 1000 huollossa olis huomattu, jos olis tehty, nyt ei takuuseen  kun on yli (5%)
korjauksen jälkeen eivät etuvalot toimineet (voivat kuulemma palaa yhtäaikaa etenkin vaihteistoremonttia tehdessä) - olivat rutanneet moninapa pistokkeen lintalleen
lisäksi epäilin runkopultteja puuttuvan, mutta sanoivat, että siellä on kaikenlaisia ohjaustappeja,
sitten 2000 huollossa pyysin rungon pulttien tarkastamista

huollosta 20 tunnin käytön jälkeen traktori katkesi, huolto väitti etukuormaaja liian isoksi, mutta se oli tehdasasennus ja ottaa tukea takaakselista(muutten hydr. letkut laahasivat asnnuksen jälkeen maata), eikä lannoitesälliä raskaampaa ole nostettu. No huoltoytittäjän pönttövakuutus tais tulla

Tämän kaiken jälkeen vallu on pysynyt koossa jo yli tuhat tuntia
Otsikko: Vs: Kotimaista laatuako??
Kirjoitti: JoHaRa - 24.08.12 - klo:07:56
Niinpä niin kotimaista laatua

esim vallu 700 uutena ostettu jokunen vuosi sitten
Nappikytkin oli asennettu niin, että penkin reuna katkaisi vedon Tätä mallia ei ole koeajettu, niin huoltomies väänsi nappulan toiselle puolelle vaidekeppiä, mutta nyt siihen nappulaan ei osu Erkkikään
1. työvalot sammu heti, polttimot halvinta laatua, ei tukilankaa tuettu
2. kaasuvaijeri asenettu vinoon, söit ittensä poikki
3. vaikkei paljon sähköjä, nekin sekaisin jatkuvasti
4. nostolaitten kytkimet hajoavat muutaman sadan tunnin välei vrt. mf 5000h still going on

sitte Suomen parhaan Valmet huollon kaa sukset ristiin
1050 tunnin ajon jälkeen pamahti vaihteiston öljypumppu ja ylivaihde leikkas kii, sanovat että 1000 huollossa olis huomattu, jos olis tehty, nyt ei takuuseen  kun on yli (5%)
korjauksen jälkeen eivät etuvalot toimineet (voivat kuulemma palaa yhtäaikaa etenkin vaihteistoremonttia tehdessä) - olivat rutanneet moninapa pistokkeen lintalleen
lisäksi epäilin runkopultteja puuttuvan, mutta sanoivat, että siellä on kaikenlaisia ohjaustappeja,
sitten 2000 huollossa pyysin rungon pulttien tarkastamista

huollosta 20 tunnin käytön jälkeen traktori katkesi, huolto väitti etukuormaaja liian isoksi, mutta se oli tehdasasennus ja ottaa tukea takaakselista(muutten hydr. letkut laahasivat asnnuksen jälkeen maata), eikä lannoitesälliä raskaampaa ole nostettu. No huoltoytittäjän pönttövakuutus tais tulla

Tämän kaiken jälkeen vallu on pysynyt koossa jo yli tuhat tuntia

Pitääkin toimia koska tuo on Suomessa tehty. Tunneista päätellen peräti kahteen kertaan  ;D
Otsikko: Vs: Kotimaista laatuako??
Kirjoitti: Greenpwr - 24.08.12 - klo:23:53

Jos johonki lehteen laittaa ilmootuksen että myydään hyvin pidetty 05 sarjan valmetti niin huutokaupanhan  siinä saa kartanolla pitää...<<<tuossapa siro, mutta kätevä emäntä tuumasi ettei enää viisnollaviitosella peltopuuhia tee, isäntäpä ei tästä säikähtäny ollenkaan vaan hankkipa kultulleen kolmenollakasinollan...ja hyvin kelpaa...toinen noista vehkeistä on kyllä saman aikakauden tuotteita kuin toinenkin...