Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kohtuuttomat työaikamenekit konekorjauksissa  (Luettu 34098 kertaa)

W124

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 227
Vs: Kohtuuttomat työaikamenekit konekorjauksissa
V Golffin jarrulevyjen vaihto kolmesta paikasta kysyttynä n. 600 €. Osat motonetista 170 euroa. Työhön menee pari tuntia! Ei erikoistyökaluja!

Yodavaari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1471
Vs: Kohtuuttomat työaikamenekit konekorjauksissa
V Golffin jarrulevyjen vaihto kolmesta paikasta kysyttynä n. 600 €. Osat motonetista 170 euroa. Työhön menee pari tuntia! Ei erikoistyökaluja!
Saako motonetistä Fentin vaihteistoanturia?

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Kohtuuttomat työaikamenekit konekorjauksissa
V Golffin jarrulevyjen vaihto kolmesta paikasta kysyttynä n. 600 €. Osat motonetista 170 euroa. Työhön menee pari tuntia! Ei erikoistyökaluja!

Opel Kadetin takaiskarien vaihto 21 minuuttia, sisältää auto ajon paikalle ja pois + työkalujen hakemisen  ;D

Vanhalla GeeÄmmällä laskutus 2 tuntia  ;D

Greenpwr

  • Vieras
Vs: Kohtuuttomat työaikamenekit konekorjauksissa
V Golffin jarrulevyjen vaihto kolmesta paikasta kysyttynä n. 600 €. Osat motonetista 170 euroa. Työhön menee pari tuntia! Ei erikoistyökaluja!

Opel Kadetin takaiskarien vaihto 21 minuuttia, sisältää auto ajon paikalle ja pois + työkalujen hakemisen  ;D

Vanhalla GeeÄmmällä laskutus 2 tuntia  ;D

 Kymppisarjanjiideen vaihteistonvoitelupaineenanturin vaihto, tehtaan ohjeaika neljä tuntia, konstilla valmista alle kymmenen minuuttia...

aurajokilaivuri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2449
Vs: Kohtuuttomat työaikamenekit konekorjauksissa
V Golffin jarrulevyjen vaihto kolmesta paikasta kysyttynä n. 600 €. Osat motonetista 170 euroa. Työhön menee pari tuntia! Ei erikoistyökaluja!

Ihan kiva että sillä kertaa ei sattunut olemaan pultteja jumissa tai jarruletkut finaalissa.

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Kohtuuttomat työaikamenekit konekorjauksissa
V Golffin jarrulevyjen vaihto kolmesta paikasta kysyttynä n. 600 €. Osat motonetista 170 euroa. Työhön menee pari tuntia! Ei erikoistyökaluja!

Ihan kiva että sillä kertaa ei sattunut olemaan pultteja jumissa tai jarruletkut finaalissa.

Opel Zafiran jarrupalojen ja levyjen vaihto (etupäästä) pihamaalla kahdestaan 34 minuuttia  8) Ilman paineilmakoneita.

sirkussonni

  • Vieras
Vs: Kohtuuttomat työaikamenekit konekorjauksissa
McHale Fusionilla ajettu vasta 15000 paalia, ja jo nyt joutui ensimmäisen kerran korjaamaan. Sattumoisin huomasin rasvatessa, että yksi noukkimen kulissilaakerin pultteista oli kadottanut mutterinsa, ja se laakeri hemppu siellä kulissin sisällä poikittain, no, kone on silti toiminut moitteetta. Vartin homma, kun otti päädyn auki ja laakeri pultteineen ulos, uus erikoispultti pakista ja takaisin kasaan. Ei mikään oo niinku ennen, kohtuutonta?!!

W124

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 227
Vs: Kohtuuttomat työaikamenekit konekorjauksissa
V Golffin jarrulevyjen vaihto kolmesta paikasta kysyttynä n. 600 €. Osat motonetista 170 euroa. Työhön menee pari tuntia! Ei erikoistyökaluja!

Ihan kiva että sillä kertaa ei sattunut olemaan pultteja jumissa tai jarruletkut finaalissa.

Sattuuhan näitä. Kerran vaihdoin etulevyjä räntäsateessa parkkipaikalla ja auto putosi tunkilta kesken kaiken. Ei jäänyt edes raajoja auton alle. Olipahan kerrostalon mummoilla kerrankin muuta katseltavaa kuin roskapussienviejät.

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26120
  • vastustan
Vs: Kohtuuttomat työaikamenekit konekorjauksissa
No nuo remontit joita maailmalla kuulee tehdyn niin eivät meikäläisen rahapussia kosketa.  :D Hieman vain ihmetyttää miten useilla teknisemmilläkin yrityssektoreilla saadaan vaikeampiakin asioita hoidettua lyhyempien työaikojen puitteissa. Jos ei asioita yhtään koskaan kyseenalaista niin maailma käy yllättävän kalliiksi paikaksi.  ;)

Kyllä varmaan saadaan hoidettua nopeamminkin, kun korjaustöihin tulee pikkubussillinen äijiä. Jotain paperikoneen laakeria ei todellakaan ole yksi ukko vaihtamassa neljää työpäivää jos vaihtoehtona on että on kymmenen ukkoa tekemässä neljä tuntia. Ei se kyllä yhtään halvempaa ole, mutta kun paperikoneen seisottaminen maksaa ihan eri tavalla kuin traktorin. Ja taitaa noissa olla vielä usein niin että äijät on perehtyneet juuri nimenomaan sen yhden koneen huoltamiseen ja korjaamiseen, pura ja kokoa menisi varmaan traktorhuoltomieheltäkin nopeammin jos olisi joka traktorille oma huoltoukko.
esson baarissa kuulin kerran että paperitehtaalla huoltseisokkki, yli 400 asentajaa tekee 5 päivän ajan duunia...
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

kujala

  • Vieras
Vs: Kohtuuttomat työaikamenekit konekorjauksissa
Toisveden sahalla kulmavaihteen ranteenvahvuiset akselit pillillä poikki kun käyttötunnit tulivat täyteen, ei ole aikaa seisottaa linjaa niin että vaihde otettaisiin ehjänä. Uusi tilalle, vanha peruskorjaukseen ja hyllyyn varalle.

Kiinassa sellutehtaan laitteiston laakerin irrotus teetti töitä, pultit vedetty 2000 Nm (?!) kireyteen ja  tehtaalla ei käytössä paineilmaa eikä edes rälläkkää, jatkovartta vain ja ukkoja vipuun kiinni.

Highlander

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 418
Vs: Kohtuuttomat työaikamenekit konekorjauksissa
Kiinassa sellutehtaan laitteiston laakerin irrotus teetti töitä, pultit vedetty 2000 Nm (?!) kireyteen ja  tehtaalla ei käytössä paineilmaa eikä edes rälläkkää, jatkovartta vain ja ukkoja vipuun kiinni.

No onko toi nyt niin tiukalla kun miehissä vääntää, pari ukkoo ja muutema metri vartta? Meillä vääntää kax miestä mutteria toinen kolmen metrin varrella ja toinen ukko samassa varressa olkatuntumalla vähän lähempänä. En väännöistä tiedä mut ei oo viel 1000kg alasin hiekalla pyörähtäny. Pitäs ehkä momentinmuunnin laittaa mut noilla väänöillä nekin alkaa maksaa maltaita :( joku pulttikone ois tietty kova sana jos ottas ilmaa koviporan kompurasta.
Laskekaapa joku paljon siit tulee vääntöä kun kax 80-100kg pituutta 180cm ja 195cm miestä työtää putkee vyötärönkorkeudella  ja lopputiukkaus tehdään käyttämällä kaikki massa ja voima mitä kropasta löytyy. Pitäskin joskus laittaa vaaka selkään ja testata paljon jaksaa oikein vetää.

Paikallinen rautakauppias joskus ihmetteli et kuin on mahollista kun menin hakemaan uutta jakaria rikkoontuneen 24" tilalle. Ei uskonu et väännettii entinen rikki. Nyttemmin sellanen leka avain on kestäny nätisti.

kujala

  • Vieras
Vs: Kohtuuttomat työaikamenekit konekorjauksissa
No kun ei ollut oikein tilaa jatkovarsille eikä avaimet tahtoneet kestää...
eikä pultit ruosteessa vaan pelkästään kireällä

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8361
Vs: Kohtuuttomat työaikamenekit konekorjauksissa
Edelliseen Transporteriin tarvittiin kesärenkaiden vaihdossa 1,5 metrin jatkovarsi ja reilu satakiloinen vääntämään ennenkuin pyöränpultit aukenivat. Hetken asiaa ihmettelin ja sitten muistin että jarrulevyt oli vaihdettu VW liikkeessä. Olivat paukuttaneet pyöränpultit jonkinverran kovin kiinni.  :o  Onneksi ei ollut sattunut rengasrikkoa.
Mystinen kesälaatumies

cosmic_cowboy

  • Vieras
Vs: Kohtuuttomat työaikamenekit konekorjauksissa
McHale Fusionilla ajettu vasta 15000 paalia, ja jo nyt joutui ensimmäisen kerran korjaamaan. Sattumoisin huomasin rasvatessa, että yksi noukkimen kulissilaakerin pultteista oli kadottanut mutterinsa, ja se laakeri hemppu siellä kulissin sisällä poikittain, no, kone on silti toiminut moitteetta. Vartin homma, kun otti päädyn auki ja laakeri pultteineen ulos, uus erikoispultti pakista ja takaisin kasaan. Ei mikään oo niinku ennen, kohtuutonta?!!

Welgerin peräportin alimman telan laakerin vaihto 45 min. ei sisällä työkalujen hakua, kun ne ehdin tuoda koneen tullessa 10 km varikolle.

sirkussonni

  • Vieras
Vs: Kohtuuttomat työaikamenekit konekorjauksissa
Edelliseen Transporteriin tarvittiin kesärenkaiden vaihdossa 1,5 metrin jatkovarsi ja reilu satakiloinen vääntämään ennenkuin pyöränpultit aukenivat. Hetken asiaa ihmettelin ja sitten muistin että jarrulevyt oli vaihdettu VW liikkeessä. Olivat paukuttaneet pyöränpultit jonkinverran kovin kiinni.  :o  Onneksi ei ollut sattunut rengasrikkoa.

Aika yleistä tuo pyöränpulttien paukuttaminen KIINNI. Samalla saadaan vanteen jousto paskaksi ja jopa vanne kieroksi.
Autokorjaamoilta pitäisi mutterimopon käyttö kieltää kiinnipäin laittamiseen.....