Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kohtuuttomat työaikamenekit konekorjauksissa  (Luettu 34095 kertaa)

GTS

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 391
Tuolla maailmalla, Rovaniemen alapuolella kumminki, oli käytetty yhden kuutosmoottorilla olevan traktorin moottorin öljypumpun vaihtoon, laakerin vaihtoon sekä turbon tarkistukseen lähes 30 työtuntia. Työtunti oli maksanut rapiat 70 euroa. Lähes neljä työpäivää siis yhden ihmisen työpanosta.

Kuulostaa aika hurjalta tuntimenekiltä merkkikorjaamon toiminnaksi. Vai onko nykyajan ammattimiehet tosiaan nuon hidasliikkeisiä?  :-\

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Kuinka kauan siinä olisi pitänyt mennä  ::) 

+250

  • Vieras
Tuolla maailmalla, Rovaniemen alapuolella kumminki, oli käytetty yhden kuutosmoottorilla olevan traktorin moottorin öljypumpun vaihtoon, laakerin vaihtoon sekä turbon tarkistukseen lähes 30 työtuntia. Työtunti oli maksanut rapiat 70 euroa. Lähes neljä työpäivää siis yhden ihmisen työpanosta.

Kuulostaa aika hurjalta tuntimenekiltä merkkikorjaamon toiminnaksi. Vai onko nykyajan ammattimiehet tosiaan nuon hidasliikkeisiä?  :-\
Jos vts on jotenki hankala tehdä noita "huoltoja" Huhut kertoi että siitä olis kuitenki loota porsinu ;D

ss3

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 238
Merkki ja vuosimalli?? ratkaisee ajankulkuun paljon

Teerinki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 239
Ei kuulosta kauheen pahalta hinnalta.

Yodavaari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1471
Tuolla maailmalla, Rovaniemen alapuolella kumminki, oli käytetty yhden kuutosmoottorilla olevan traktorin moottorin öljypumpun vaihtoon, laakerin vaihtoon sekä turbon tarkistukseen lähes 30 työtuntia. Työtunti oli maksanut rapiat 70 euroa. Lähes neljä työpäivää siis yhden ihmisen työpanosta.

Kuulostaa aika hurjalta tuntimenekiltä merkkikorjaamon toiminnaksi. Vai onko nykyajan ammattimiehet tosiaan nuon hidasliikkeisiä?  :-\
Nää nykyajan hömpötykset on työläitä korjata. Kansipahvin vaihtoon menee pari päivää. Eka puritaan toinen kootaan. Sinne pellin alle kun vilaiseen niin huomaa, että verrattuna 90 luvun lopun koneisiin on johtojen ja putkien määrä yli kaksinkertaistunut

roadman

  • Vieras
Juu pelkän venttiilikopantiivisteen vaihtoonkin pitää purkaa julmetusti ja tarvitaan vielä fakiirin käsiä ja konsteja.

Strimari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1850
  • This is radio Nowhere!
Ensimmäinen päivä menee varmaan jo pelkkään purkuun jos vuosimalli alkaa kakkosella.
Eikös tässä olis sitten GTS:lle oiva markkinarako, nopeammin ja halvalla? Huoltoyritys vaan pystyyn, niin ei tartte selitellä.. :o
Hyvää yritetään, mutta priimaa pakkaa tulemaan!

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786
  Tiedän että näitten uutuuksien vianetsintäkään ei ole niin yksoikosta kun jonkun voortson majurin..

antti-x

  • Vieras
Lisäksi oman kokemuksen perusteella "laakerin vaihto" yksistään on toimenpide johon voi mennä ainakin kaltaisellani amatöörillä aikaa 15 minuutista 15 tuntiin.

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26118
  • vastustan
Vs: Kohtuuttomat työaikamenekit konekorjauksissa
Tuolla maailmalla, Rovaniemen alapuolella kumminki, oli käytetty yhden kuutosmoottorilla olevan traktorin moottorin öljypumpun vaihtoon, laakerin vaihtoon sekä turbon tarkistukseen lähes 30 työtuntia. Työtunti oli maksanut rapiat 70 euroa. Lähes neljä työpäivää siis yhden ihmisen työpanosta.

Kuulostaa aika hurjalta tuntimenekiltä merkkikorjaamon toiminnaksi. Vai onko nykyajan ammattimiehet tosiaan nuon hidasliikkeisiä?  :-\
Jos vts on jotenki hankala tehdä noita "huoltoja" Huhut kertoi että siitä olis kuitenki loota porsinu ;D
miten se jonnikan lootaremppa nykysin menee, porsinu puulaatikossa meneen ja kymmenentuhatta ajettu peruskunnostettu tilall, ei hän ne noin pitkälle kestä tilalle siis pari kertaa ulkomailla käynyt 6000 tuntia ajettu loota ;D ;D ;D ;D ;D
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Mäksä

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 489
Vs: Kohtuuttomat työaikamenekit konekorjauksissa
Kylhän se suolaselta maistuu, kun joutuu jotain isompaa teettämään, mut kyllä ne vaan siellä 70:n paikkeilla tuntihinnat pyörii ja viat ei aina löydy kovin helposti näistä sähköhimmeleistä, tai jos löytyykin niin purku- ja kasaustyötä on paljon. Kerran kun etittiin minkä takia deerinki polttaa virtalukon sulaketta kun yrittää käyntiin, niin siinä meni vissiin pari kolme iltaa kun käytiin johtonippuja ja sulakkeita ja releitä ym. läpi ja lopulta vika löytyi sieltä jostain pohjasta kardaanin vieressä olevasta suunnanvaihtajan anturista joka oli kömähtänyt. Periaatteessa viiden minuutin homma, mutta... (Onneks sillon oli pienempi tuntivelotus asentajalla ;) )

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786
Vs: Kohtuuttomat työaikamenekit konekorjauksissa
Lisäksi oman kokemuksen perusteella "laakerin vaihto" yksistään on toimenpide johon voi mennä ainakin kaltaisellani amatöörillä aikaa 15 minuutista 15 tuntiin.

  Aika paljo riippuu missä se laakeri majailee.

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Kohtuuttomat työaikamenekit konekorjauksissa
Lisäksi oman kokemuksen perusteella "laakerin vaihto" yksistään on toimenpide johon voi mennä ainakin kaltaisellani amatöörillä aikaa 15 minuutista 15 tuntiin.

  Aika paljo riippuu missä se laakeri majailee.

Joo. Jos vaikka ostaa kaupasta väärän laakerin ja käy vaihtamassa sen uuteen, niin selviää tuurilla minuutissa  ??? Jupiter-luotaimen aurinkopaneelin kääntölaakerin vaihtaminen lienisi väh 40 vuoden projekti

Peurajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3270
Vs: Kohtuuttomat työaikamenekit konekorjauksissa
Kylhän se suolaselta maistuu, kun joutuu jotain isompaa teettämään, mut kyllä ne vaan siellä 70:n paikkeilla tuntihinnat pyörii ja viat ei aina löydy kovin helposti näistä sähköhimmeleistä, tai jos löytyykin niin purku- ja kasaustyötä on paljon. Kerran kun etittiin minkä takia deerinki polttaa virtalukon sulaketta kun yrittää käyntiin, niin siinä meni vissiin pari kolme iltaa kun käytiin johtonippuja ja sulakkeita ja releitä ym. läpi ja lopulta vika löytyi sieltä jostain pohjasta kardaanin vieressä olevasta suunnanvaihtajan anturista joka oli kömähtänyt. Periaatteessa viiden minuutin homma, mutta... (Onneks sillon oli pienempi tuntivelotus asentajalla ;) )

Minkä ikäinen deerinki? Mulla oli sama oire 6420:ssä, syytä en koskaan saanut selville kunnes kerran huollossa käytyään kone mystisesti jätti polttamatta sulakkeet. Siitä on aikaa 2 vuotta ja reilut 2000 tuntia.  ??? Huoltomies tuumasi vaan ropeloineensa johtonippuja..
Someone´s  gotta be prick and tell true things aloud

Jos nainen on kaunis alasti, on hän sitä myös vaatteet päällä