Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kohtuuttomat työaikamenekit konekorjauksissa  (Luettu 34096 kertaa)

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8361
Vs: Kohtuuttomat työaikamenekit konekorjauksissa
Deering on fuusioitu Internationaliin. Deering oli leveällä etuakselilla ja Farmall kapealla.

Viimeksi muokattu: 14.08.12 - klo:08:18 kirjoittanut Make

Mystinen kesälaatumies

Greenpwr

  • Vieras
Vs: Kohtuuttomat työaikamenekit konekorjauksissa
Kylhän se suolaselta maistuu, kun joutuu jotain isompaa teettämään, mut kyllä ne vaan siellä 70:n paikkeilla tuntihinnat pyörii ja viat ei aina löydy kovin helposti näistä sähköhimmeleistä, tai jos löytyykin niin purku- ja kasaustyötä on paljon. Kerran kun etittiin minkä takia deerinki polttaa virtalukon sulaketta kun yrittää käyntiin, niin siinä meni vissiin pari kolme iltaa kun käytiin johtonippuja ja sulakkeita ja releitä ym. läpi ja lopulta vika löytyi sieltä jostain pohjasta kardaanin vieressä olevasta suunnanvaihtajan anturista joka oli kömähtänyt. Periaatteessa viiden minuutin homma, mutta... (Onneks sillon oli pienempi tuntivelotus asentajalla ;) )

Minkä ikäinen deerinki? Mulla oli sama oire 6420:ssä, syytä en koskaan saanut selville kunnes kerran huollossa käytyään kone mystisesti jätti polttamatta sulakkeet. Siitä on aikaa 2 vuotta ja reilut 2000 tuntia.  ??? Huoltomies tuumasi vaan ropeloineensa johtonippuja..

 Ohjaamon oikeen takatolpan kylkeen oli meijän vehkeestä muutama johto kihnuttanut kylkensä puhki, aikas monta sulaketta paloi ja monesta kohti... umpihangen takaa paaleja hakemassa, välillä piti peruutella, välimies kielsi toimintaa jatkamasta, eipä mitä, ojan kohdalla otti pikku hypyn ja sammui siihen... minkä takia et isi uskonut, kun minä kielsin...alahuuli rullalla... mullakin, pakkasta reilu kakskymmentä ja hyvä tuuli...

Mäksä

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 489
Vs: Kohtuuttomat työaikamenekit konekorjauksissa
Kylhän se suolaselta maistuu, kun joutuu jotain isompaa teettämään, mut kyllä ne vaan siellä 70:n paikkeilla tuntihinnat pyörii ja viat ei aina löydy kovin helposti näistä sähköhimmeleistä, tai jos löytyykin niin purku- ja kasaustyötä on paljon. Kerran kun etittiin minkä takia deerinki polttaa virtalukon sulaketta kun yrittää käyntiin, niin siinä meni vissiin pari kolme iltaa kun käytiin johtonippuja ja sulakkeita ja releitä ym. läpi ja lopulta vika löytyi sieltä jostain pohjasta kardaanin vieressä olevasta suunnanvaihtajan anturista joka oli kömähtänyt. Periaatteessa viiden minuutin homma, mutta... (Onneks sillon oli pienempi tuntivelotus asentajalla ;) )

Minkä ikäinen deerinki? Mulla oli sama oire 6420:ssä, syytä en koskaan saanut selville kunnes kerran huollossa käytyään kone mystisesti jätti polttamatta sulakkeet. Siitä on aikaa 2 vuotta ja reilut 2000 tuntia.  ??? Huoltomies tuumasi vaan ropeloineensa johtonippuja..

-98 6410 kyseessä. Se alkoi sillon aina aika ajoin rapsautella sitä sulaketta kunnes yks kerta lumitöihin lähtiessä sitä ei saanut enää ollenkaan avaimesta käymään vaan aina poksahti sulake, kun käänsi avaimen starttaus asentoon. Ensimmäiseksi vaihdoin virtalukon ja sen jälkeen tosiaan käytiin vissiin kaikki johtoniput läpi etsien kuoriutuneita johtoja + muut komponentit. Sulakkeita meni melkein selkärepullinen siinä testaillessa ;D

dmem

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 331
Vs: Kohtuuttomat työaikamenekit konekorjauksissa
Sulakkeita meni melkein selkärepullinen siinä testaillessa ;D

Kannattaa pistää tarpeeksi iso sulake, niin ehtii nähdä mistä savu nousee. Tuolla tavalla tuli yksi auton viallinen liitin löydettyä.

aurajokilaivuri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2449
Vs: Kohtuuttomat työaikamenekit konekorjauksissa
Sulakkeita meni melkein selkärepullinen siinä testaillessa ;D

Kannattaa pistää tarpeeksi iso sulake, niin ehtii nähdä mistä savu nousee. Tuolla tavalla tuli yksi auton viallinen liitin löydettyä.

Ei välttämättä nouse siitä paikasta missä vika..

nuffieldmaster

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1719
Vs: Kohtuuttomat työaikamenekit konekorjauksissa
8 tuntia meni kun rote -hydrauliikalla varustettuun A valtraan vaihdoin laturin hihnat ja irroitin ja rasvasin pumpun kardaanin, sekä tein muutokset, jotta saa kartaanin rasvattua ilman keulan koko purkamista.

Järjetön homma, kun esim. syylärit ei juokse sivuun irti pois kun ottaa hydrauliikkapaketin raudat kiinni. Ja syylärit yms. on irroitettava  :'( 

Äkkiä näissä nykykoneissa aikaa menee... 
Markkinoiden Wahwimmat Wieska -lumilingot saat Kuuksenvaarasta parhaimpaan hintaan!
040-7306421  SOITA!  https://www.youtube.com/watch?v=IbiCOqk3fho

bobbari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2642
  • Sosiaalinen erakko
Vs: Kohtuuttomat työaikamenekit konekorjauksissa
Deering on fuusioitu Internationaliin. Deering oli leveällä etuakselilla ja Farmall kapealla.
;D ;D ;D  Siinä sulle teerinkiä  8)

John Moose ja Teerinki on eri koneet...  ::)
Tuskahiki on köyhän sauna...

mikasep

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 473
Vs: Kohtuuttomat työaikamenekit konekorjauksissa
Sulakkeita meni melkein selkärepullinen siinä testaillessa ;D

Kannattaa pistää tarpeeksi iso sulake, niin ehtii nähdä mistä savu nousee. Tuolla tavalla tuli yksi auton viallinen liitin löydettyä.

 Monilla huoltomiehilläkään ei tunnu olevan minkäänlaista käsitystä yksinkertaisesta oikosulun hakemisesta. Hommahan menee niin, että palavan sulakkeen paikalle laitetaan esim. 20w lamppu, jolloin saadaan piirissä kulkemaan sopiva virta piuhoja polttamatta. Sitten otetaan johdon päältä mittaava virtamittari, jolla seurataan virran reittiä oikosulkupaikalle. Tuo lamppu on siitäkin hyvä, että jos se sammuu johtoja roplatessa niin vika löytyy. Ihme jos saa tuntia kauemmin menemään päällä olevan oikosulun hakemiseen. Satunnaiset räpsyt on vähän hankalampia.

Mika

cosmic_cowboy

  • Vieras
Vs: Kohtuuttomat työaikamenekit konekorjauksissa
Sulakkeita meni melkein selkärepullinen siinä testaillessa ;D

Kannattaa pistää tarpeeksi iso sulake, niin ehtii nähdä mistä savu nousee. Tuolla tavalla tuli yksi auton viallinen liitin löydettyä.

 Monilla huoltomiehilläkään ei tunnu olevan minkäänlaista käsitystä yksinkertaisesta oikosulun hakemisesta. Hommahan menee niin, että palavan sulakkeen paikalle laitetaan esim. 20w lamppu, jolloin saadaan piirissä kulkemaan sopiva virta piuhoja polttamatta. Sitten otetaan johdon päältä mittaava virtamittari, jolla seurataan virran reittiä oikosulkupaikalle. Tuo lamppu on siitäkin hyvä, että jos se sammuu johtoja roplatessa niin vika löytyy. Ihme jos saa tuntia kauemmin menemään päällä olevan oikosulun hakemiseen. Satunnaiset räpsyt on vähän hankalampia.

Mika

Tämä viesti ei sovi keskustelupalstalle. Sehän pitää paikkansa ja on hyödyllinen. No, onneksi sentään yhtä ihmisryhmää hieman tölväistään.

GTS

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 391
Vs: Kohtuuttomat työaikamenekit konekorjauksissa
Ensimmäinen päivä menee varmaan jo pelkkään purkuun jos vuosimalli alkaa kakkosella.
Eikös tässä olis sitten GTS:lle oiva markkinarako, nopeammin ja halvalla? Huoltoyritys vaan pystyyn, niin ei tartte selitellä.. :o

Älä nyt sentään hikeenny.  ;)

No nuo remontit joita maailmalla kuulee tehdyn niin eivät meikäläisen rahapussia kosketa.  :D Hieman vain ihmetyttää miten useilla teknisemmilläkin yrityssektoreilla saadaan vaikeampiakin asioita hoidettua lyhyempien työaikojen puitteissa. Jos ei asioita yhtään koskaan kyseenalaista niin maailma käy yllättävän kalliiksi paikaksi.  ;)

GTS

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 391
Vs: Kohtuuttomat työaikamenekit konekorjauksissa
Tuolla maailmalla, Rovaniemen alapuolella kumminki, oli käytetty yhden kuutosmoottorilla olevan traktorin moottorin öljypumpun vaihtoon, laakerin vaihtoon sekä turbon tarkistukseen lähes 30 työtuntia. Työtunti oli maksanut rapiat 70 euroa. Lähes neljä työpäivää siis yhden ihmisen työpanosta.

Kuulostaa aika hurjalta tuntimenekiltä merkkikorjaamon toiminnaksi. Vai onko nykyajan ammattimiehet tosiaan nuon hidasliikkeisiä?  :-\
Jos vts on jotenki hankala tehdä noita "huoltoja" Huhut kertoi että siitä olis kuitenki loota porsinu ;D


Joo maailmaan mahtuu kaikensorttisia huhuja.  :D
Mutta komeesti siinä melkein teidän verhojen alla Kuhnia vedettiin eilen.  ;) Punaista Sisua.  ;)

aurajokilaivuri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2449
Vs: Kohtuuttomat työaikamenekit konekorjauksissa

 Monilla huoltomiehilläkään ei tunnu olevan minkäänlaista käsitystä yksinkertaisesta oikosulun hakemisesta.

Joskus aikanaan kun itse oli johtotehtävisä, oikosulkujen ja katkosten etsimiseen oli mittari, johdon päähän kiinni ja sitten mittari kertoi millä etäisyydellä oikosulku/katkos on.

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Kohtuuttomat työaikamenekit konekorjauksissa
Sulakkeita meni melkein selkärepullinen siinä testaillessa ;D

Kannattaa pistää tarpeeksi iso sulake, niin ehtii nähdä mistä savu nousee. Tuolla tavalla tuli yksi auton viallinen liitin löydettyä.

 Monilla huoltomiehilläkään ei tunnu olevan minkäänlaista käsitystä yksinkertaisesta oikosulun hakemisesta. Hommahan menee niin, että palavan sulakkeen paikalle laitetaan esim. 20w lamppu, jolloin saadaan piirissä kulkemaan sopiva virta piuhoja polttamatta. Sitten otetaan johdon päältä mittaava virtamittari, jolla seurataan virran reittiä oikosulkupaikalle. Tuo lamppu on siitäkin hyvä, että jos se sammuu johtoja roplatessa niin vika löytyy. Ihme jos saa tuntia kauemmin menemään päällä olevan oikosulun hakemiseen. Satunnaiset räpsyt on vähän hankalampia.

Mika

Tämä viesti ei sovi keskustelupalstalle. Sehän pitää paikkansa ja on hyödyllinen. No, onneksi sentään yhtä ihmisryhmää hieman tölväistään.

Tuo ohje toimii kyllä hyvin tällaisissa isäntälinjan korjauksissa -> edullista ja nopeaa. Mutta jos hakee oikosulkuja työkseen, niin pitäähän hommaan käyttää useita tunteja ja varaosia 70%:n myyntikatteella  :o

aurajokilaivuri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2449
Vs: Kohtuuttomat työaikamenekit konekorjauksissa
No nuo remontit joita maailmalla kuulee tehdyn niin eivät meikäläisen rahapussia kosketa.  :D Hieman vain ihmetyttää miten useilla teknisemmilläkin yrityssektoreilla saadaan vaikeampiakin asioita hoidettua lyhyempien työaikojen puitteissa. Jos ei asioita yhtään koskaan kyseenalaista niin maailma käy yllättävän kalliiksi paikaksi.  ;)

Kyllä varmaan saadaan hoidettua nopeamminkin, kun korjaustöihin tulee pikkubussillinen äijiä. Jotain paperikoneen laakeria ei todellakaan ole yksi ukko vaihtamassa neljää työpäivää jos vaihtoehtona on että on kymmenen ukkoa tekemässä neljä tuntia. Ei se kyllä yhtään halvempaa ole, mutta kun paperikoneen seisottaminen maksaa ihan eri tavalla kuin traktorin. Ja taitaa noissa olla vielä usein niin että äijät on perehtyneet juuri nimenomaan sen yhden koneen huoltamiseen ja korjaamiseen, pura ja kokoa menisi varmaan traktorhuoltomieheltäkin nopeammin jos olisi joka traktorille oma huoltoukko.

Yodavaari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1471
Vs: Kohtuuttomat työaikamenekit konekorjauksissa
Nämä nykyiset digidigimasiinat vaativat aikamoisen koulutuksen ja testerit ja käyttölisenssit sun muut aparaatit tuonne korjauspuolelle. Nää kaikki maksaa. Sitte vaaditaan tuota ruuvaustilaa enemmän kun ennen. Siinä missä ennen homma hoitui päivässä, tarvitaan nyt joskus vajaa työviikko. Eka päivänä suoritetaan ruumiinavaus ja tilataan uusi sielu, pari päivää odotellaan sitä uutta sielua ja kolmantena tai neljäntenä päivänä ruumis herää jälleen henkiin. Kokoajan yksi työpiste on varattuna. Jos pajassa on pari työpistettä ei viikossa ehdi ehjätä kuin kaksi ruumista.

Jos tuntuu, että on kallista ja hidasta niin ainahan voi tehdä itse tai viedä paikalliselle "kätevälle" ruuvvarille. Siinä sitten seuraava koneen omistaja ihmettelee niitä virityksiä.