Myös tukipyörä on tarpeeton jos kyntäjä osaa asiansa ja aurat on kunnossa.Vuodesta 79 tukipyörä on riippunut vapaana vain painona.
Tukipyörätön aura pysyy maassa paremmin ja päisteet tulevat kynnettyä paremmin.
Takapyörien väli ei saa heittää liikaa muuten kartusta loppuu vara.
Näin kävi omassa aurassa ,mutta jatkoin karttua 12 cm ja asia korjautui.Aina aurat vapaasti perässä ensin kun alkaa säätämään.
Multamaalla voi harjoitella vaativaa kyntöä ,ainakin leikkurin säädöt pitää olla juuri oikeat eikä melkeen.Jos auran lehti on kulunut niin kampeaa aivan törkeesti ja eikä terävästä kärestäkään ole haittaa.
Nyrkki sääntönä jos osaat kyntää Fiskars KHN:ä niin osaat kaikilla auroilla.

Myös oppaissa varoitetaan tukipyörän käytöstä sillä vain peitellään auran säätövirheitä ja tylsyyttä.
Myös vetoteho ja luisto on ratkaisevasti parempaa kuin tukipyörän kanssa.Tukipyörä on laiskan kyntäjän ja huonosti aurojen säätöjä ymmärtävän paras kaveri.