Yksi perusasia sarkaaurojen kanssa on traktorin takapyörien raideväli Vs auran tuumaluku. Kuusitoista tuumaisten aurojen kohdalla ihanne on, että takapyörien väli, siis sisäpinnasta sisäpintaan on kolme kertaa aurojen tuumaluku, tässä tapauksessa se on siis 48 tuumaa eli 121,92 cm. Kyntäessä siis pitäsi kolmisiipisillä auroilla sänkipyörän jälki jäädä ehyeksi.
Niin, kun tuollainen suhde on olemassa, tulevat aurat suoraan traktorin perässä eivätkä kampea, jolloin ensimmäinen viilu on yhtä leveä kuin kuin muutkin. Kun tuo tilanne on, niin ei tarvitse pitää lainkaan sivurajoittimen tappeja edes pitkässä reiässä. Itse kynteen kääntöauroilla aina sivurajoittimet vapaana ja viilut on ihan tasaleveitä.
Kaiken lisäksi, kun tuo raidevälin ja auran työleveyden suhde on oikea, tulee aurat huomattavasti kevyemmin, kun ne eivät ole "poikittain" perässä.