Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe ek. sovitteista  (Luettu 16580 kertaa)

TDK

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2069
  • Kotimaisen ruuan tuottaja - kallis harrastus
Vs: ek. sovitteista
Kyllä on pahasia nämä nykyset kuikat. Vois jo sanoo niinku trimasta aikoinaan että huoleta voi perkata auman päältä romuja pois, ei varmasti muovi säry, aisat(ei sylinterit) muotoilee pintaa sen verta tehokkaasti. 900-srj on sentään jotain, seki vaan painava. Ismestä jäi semmonen kuva että oli luja ja kevyt, tosin ei sekään lämpöä kestäny...tulipalo vei. Ja näkyvyys oli hyvä. Stoll vaikuttaa kans ok peliltä... Mutta jos nyt pitäs kuormain laittaa valinta kääntys ismeen. Perusteen hinta ja kotimaisuus.

Ropsoni

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 432
Vs: ek. sovitteista
ootte te aika taitavii pistään etukuormaajii paskaks  ;D
No ensimmäiset aisat vasta ikinä jotka on hajonneet...

Ikinä vasta nyt....  ;D ;D

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: ek. sovitteista
ootte te aika taitavii pistään etukuormaajii paskaks  ;D
No ensimmäiset aisat vasta ikinä jotka on hajonneet...

Ikinä vasta nyt....  ;D ;D
No kovia ovat kokeneet mutta ei oo ennen yhdetkään hajonneet eli vasta nyt...

Otavanniemelainen

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10
Vs: ek. sovitteista
Nostanpa tämän teini-ikään ehtineen ketjun ylös, kun kaipailisin vinkkejä.

Taloon tulleessa Valtrassa on Q75-kuormaaja, jossa näyttäisi olevan Euro/SMS-varustelevy. Euro-työlaite asettuu varustelevyyn nätisti, mutta varustelevyn lukitustapit eivät asetu samaan linjaan työlaitteen reikien kanssa. Onko kellään muulla käytössä kuormaajaa, jossa on Euro/SMS-varustelevy? Miten ratkaisitte asian?
Kun ihminen ei nuku, se voi saada vaikka kalan

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10175
Vs: ek. sovitteista
Nostanpa tämän teini-ikään ehtineen ketjun ylös, kun kaipailisin vinkkejä.

Taloon tulleessa Valtrassa on Q75-kuormaaja, jossa näyttäisi olevan Euro/SMS-varustelevy. Euro-työlaite asettuu varustelevyyn nätisti, mutta varustelevyn lukitustapit eivät asetu samaan linjaan työlaitteen reikien kanssa. Onko kellään muulla käytössä kuormaajaa, jossa on Euro/SMS-varustelevy? Miten ratkaisitte asian?

Niin tuo on euro/ trima / mp-lift, eikö ? Ittellä 960:s tuollainen mekaaninen , mutta ei tuollaista ongelmaa. Joskus oon alatapit vääntänyt , kun ei oo mennytkään talvella loppuun saakka. Mutta tuossa vääntymisessäkin ongelma ainoastaan liikkuminen ja sitten ei mene taaskaan perille asti tappi. Vai mikä tässä oli kysymyksenä ? Onko laitteiden kiinnitteet varmasti oikeanlaiset?  Tai onko kuormaajan noukka varmasti  modifioimaton ?  ::) Ismen kiinnikkeillä olevia laitteita oon joskus käytettynä ostanut ja niissä olen ala korvat siirtänyt samalle kohtaa tapin kanssa. Lisännyt vielä neliöputken palan väliin niin "kipristää" vähän paremmin kärjen pystyyn.

Otavanniemelainen

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10
Vs: ek. sovitteista
Nostanpa tämän teini-ikään ehtineen ketjun ylös, kun kaipailisin vinkkejä.

Taloon tulleessa Valtrassa on Q75-kuormaaja, jossa näyttäisi olevan Euro/SMS-varustelevy. Euro-työlaite asettuu varustelevyyn nätisti, mutta varustelevyn lukitustapit eivät asetu samaan linjaan työlaitteen reikien kanssa. Onko kellään muulla käytössä kuormaajaa, jossa on Euro/SMS-varustelevy? Miten ratkaisitte asian?

Niin tuo on euro/ trima / mp-lift, eikö ? Ittellä 960:s tuollainen mekaaninen , mutta ei tuollaista ongelmaa. Joskus oon alatapit vääntänyt , kun ei oo mennytkään talvella loppuun saakka. Mutta tuossa vääntymisessäkin ongelma ainoastaan liikkuminen ja sitten ei mene taaskaan perille asti tappi. Vai mikä tässä oli kysymyksenä ? Onko laitteiden kiinnitteet varmasti oikeanlaiset?  Tai onko kuormaajan noukka varmasti  modifioimaton ?  ::) Ismen kiinnikkeillä olevia laitteita oon joskus käytettynä ostanut ja niissä olen ala korvat siirtänyt samalle kohtaa tapin kanssa. Lisännyt vielä neliöputken palan väliin niin "kipristää" vähän paremmin kärjen pystyyn.

Ongelma selvisi, kun aloin katsella työlaitteiden kiinnityksiä tarkemmin - meillä on kivitalikossa ja kauhassa kiinnitysreikien vieressä palanen, joka ottaa kiinni varustelevyyn ja pysäyttää reiät oikeaan linjaan alatappien kanssa, mutta paalipihdeissä ja trukkipiikeissä tuota topparipalasta ei ollutkaan.. ja tietty kokeilin ensimmäisenä noita jälkimmäisiä laitteita. Hitsailenpa siis topparipalikat kiinni paalipihteihin ja trukkipiikkeihin.

Vähän kompromissihan tuollainen kombi-mallinen sovite on, kun euro-työlaitteet eivät nyt asetu varustelevyä vasten kuin vain yläputken mitalta ja noiden topparipalikoiden kohdalta.
Kun ihminen ei nuku, se voi saada vaikka kalan

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10175
Vs: ek. sovitteista
^
Omassa käytössäni nuo mainitsemasi asiat eivät kyllä ole haitanneet, mutta se alatappi taitaa kombissa olla pitempi kuin normi eurossa. Joten vääntynee normia helpommin ( jos siis luuloni on oikea) . Ja luulisin että kestää vääntymättä jos  menee täysin pohjaan mutta aina ei ole mennyt  ::)

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7140
  • karkki vai keppana?
Vs: ek. sovitteista
Eikös jossain combissa euroa käytettäessä käännetä "palikat" väliin?
pessimisti ei pety!

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 67943
Vs: ek. sovitteista
en ite ole huomannu moisia onkelmia omissa kuiken ja triman compeissa.   on hyä että on molemmat kun yleensä lainakoneissakin on jompi kumpi..   ja siten voi käyttää jopa toisten välineitä.

Otavanniemelainen

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10
Vs: ek. sovitteista
Hyvä kuulla, ettei ole ongelmia ilmennyt. Kombilevyistä kun ei ole aiempaa kokemusta, niin jotenkin "väärältä" tuo silmään alkuun näytti, kun ei asetu levyä vasten. Eipä tuossa varmastikaan sellaisia vipuvoimia pääse syntymään, että sillä olisi mitään merkitystä.

Ja kuten Oksa tuossa totesi, niin onhan se todellakin etu, että molemmat tyypit käy. Lainavehkeiden ja käytettyjen suhteen isompi valikoima.

Lypsyukko, nuo alatapit menevät tosiaan parinkin pystylevyn läpi toisen traktorin euroquicken varustelevyyn verrattuna. Alatapit ja vivustot pitäisi vain uusia tähän kombivermeeseen.. koneessa on työlaitteen hydraulinen pikalukitus, mutta se on poistettu käytöstä - liekö sitten taipuneiden tappien vuoksi. Hydraulisylinteri siinä on, mutta alatapit ja niiden vivustot puuttuvat ja tappien virkaa hoitaa pari tangonpätkää.
Kun ihminen ei nuku, se voi saada vaikka kalan

Otavanniemelainen

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10
Vs: ek. sovitteista
Eikös jossain combissa euroa käytettäessä käännetä "palikat" väliin?

Hm.. siis sovitelevyssä? Tuossa kuikan versiossa ei näkynyt moisia olevan, mutta tuokin voisi toimia.

Entisessä traktorissa oli vila-kuormaaja. Ainakin kauha on tuolta ajalta, ja traktorin vaihtuessa euro-kuormaajalliseen vuonna 2006, työlaitteet muokattiin sopivaksi hitsaamalla yleismalliset eurokiinnikkeet. Noissa tosiaan näkyi olevan nuo kombi-sovitelevyn edellyttämät palikat.
Kun ihminen ei nuku, se voi saada vaikka kalan

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7140
  • karkki vai keppana?
Vs: ek. sovitteista
Eikös jossain combissa euroa käytettäessä käännetä "palikat" väliin?

Hm.. siis sovitelevyssä? Tuossa kuikan versiossa ei näkynyt moisia olevan, mutta tuokin voisi toimia.

Entisessä traktorissa oli vila-kuormaaja. Ainakin kauha on tuolta ajalta, ja traktorin vaihtuessa euro-kuormaajalliseen vuonna 2006, työlaitteet muokattiin sopivaksi hitsaamalla yleismalliset eurokiinnikkeet. Noissa tosiaan näkyi olevan nuo kombi-sovitelevyn edellyttämät palikat.


Toinen kuvassa ylhäällä toinen alhaalla.
pessimisti ei pety!

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10175
Vs: ek. sovitteista
Eikös jossain combissa euroa käytettäessä käännetä "palikat" väliin?

Hm.. siis sovitelevyssä? Tuossa kuikan versiossa ei näkynyt moisia olevan, mutta tuokin voisi toimia.

Entisessä traktorissa oli vila-kuormaaja. Ainakin kauha on tuolta ajalta, ja traktorin vaihtuessa euro-kuormaajalliseen vuonna 2006, työlaitteet muokattiin sopivaksi hitsaamalla yleismalliset eurokiinnikkeet. Noissa tosiaan näkyi olevan nuo kombi-sovitelevyn edellyttämät palikat.


Toinen kuvassa ylhäällä toinen alhaalla.

Tuo on varmaan joku toinen "kombi". Ei euro/ trima noukas mulla mitään palikkoja kyllä ole   ;D Ja mun mielestä normi eurossa se ala palikka on vaan sen takia että se ei muuten kiprauta kärkeä pystyyn. Ja se palikka on tietääkseni aina eurossa muissa luultavasti ei. Mutta sitten kun laitetaan se perinteinen trima tuollaiseen kombiin niin ruikkupaska räpäjää kauhasta. Eli sen takia mää oon hitsannut noihin neliöputken pätkän mihin se alakorvan lenkki sitten kiinni. Joskus sovitus onnistuu helpolla joskus taas ei  8)