Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: ravenlord - 12.04.11 - klo:15:28
-
onko olemassa semmosta kombilevyä notta olis vila+euro?
Ja A93.seen 35 vai 45 quike? Kumpi parempi?
-
On!
-
Ja A93.seen 35 vai 45 quike? Kumpi parempi?
No jos saa valita niin ei kumpikaan.
Kaivele noita vanhoja keskusteluja, niistä löytyy perustelut.
-
Euro/Vila sovitteella ja Quicken aisoilla Vila-sovitteisen työkalun kiinni saamiseen tarvitaan kohtalaisen hyvää onnea ja tarkkaa silmää arvioimaan missä otelevy menee suhteessa työkalun korvakkeisiin.
Terv. nimim. "TYHJÄÄKOUKKINUT"
-
Ottaisin kuormaimeksi itse tuon 35:n. Liian iso kuormaaja pilaa koko traktorin.
-
Tuos näkyy (kuvassa 1/10) sovituspala, joka tulee eurosovitteeseen -> http://www.arena.fi/koneet/kohde/27220
-
Vajaan kahden viikon kokemuksella-> Quicke ei ole entisensä, saattaisin harkita vahvasti ismeä nyt. Leveäaisaisella jää kauhankulmat pimentoon, aisojen ulkopuoleltakaan ei nää korvakoille, kauhan kääntökulmat on arsesta. Näkyväisyys ei ainakaan kehityksen edistyessä ole parantunut....stanan hurrit.
Kyllä se 900 sarja oli sentään kuormain näihin uusiin verrattuna... >:(
-
Tuos näkyy (kuvassa 1/10) sovituspala, joka tulee eurosovitteeseen -> http://www.arena.fi/koneet/kohde/27220
mutta se ei sovi muihin kuin euro/vila sovitteisiin.ei voi laittaa normaaliin eurosovitteeseen.
-
OT
Mähän en tietenkään mitään kauppaa kunhan yleisellä tasolla tiedustelen isäntien tarvetta noille vila-sovitteen kiinnitysosille kauhaan ym. Erityisesti sellaisten jotka on vretenin kivitalikosta plasmattu irti?
;D
-
Tuos näkyy (kuvassa 1/10) sovituspala, joka tulee eurosovitteeseen -> http://www.arena.fi/koneet/kohde/27220
mutta se ei sovi muihin kuin euro/vila sovitteisiin.ei voi laittaa normaaliin eurosovitteeseen.
No eikös tuo oo just normaalis euro-sovittees tuo yläosan latta?? Tutulla oli tommonen joskus ja sovite oli ihan normi euro, jossa oli lisänä nuo palat...
-
mutta se ei sovi muihin kuin euro/vila sovitteisiin.ei voi laittaa normaaliin eurosovitteeseen.
No eikös tuo oo just normaalis euro-sovittees tuo yläosan latta?? Tutulla oli tommonen joskus ja sovite oli ihan normi euro, jossa oli lisänä nuo palat...
Ei ole ihan suoraan eurolevyyn, pitää olla sellainen eurolevy, jossa valmiudet noille "palasille" ! Lisäksi pitää luonnollisesti olla alatapit mallia vila.....
Olen saanut ihan tarpeekseni noiden palasten kanssa, muutamia työlaitteita jää vielä vilan korvilla, ja harkinnassa on vahvasti tehdä sellainen välilevy, jossa eurokorvat takana ja vilan sovitus edessä ja kahvalla aukaisu kuten normi kuormaajan kauhan irroitus. Sitten vaan valinta kumpaa kahvaa vetää, niin siitä saapi valittua kumpi sovitus jää kuormaajaan kiinni.... ::)
-
Vajaan kahden viikon kokemuksella-> Quicke ei ole entisensä, saattaisin harkita vahvasti ismeä nyt. Leveäaisaisella jää kauhankulmat pimentoon, aisojen ulkopuoleltakaan ei nää korvakoille, kauhan kääntökulmat on arsesta. Näkyväisyys ei ainakaan kehityksen edistyessä ole parantunut....stanan hurrit.
Kyllä se 900 sarja oli sentään kuormain näihin uusiin verrattuna... >:(
Kuukauden ollu uusi Quicke.Muutama viljakuorma tehty ja lumet kannettu pihasta pois ja nyt jo asiat kenaa ihan miten sattuu.Voi v...u ku v......a!
-
Vajaan kahden viikon kokemuksella-> Quicke ei ole entisensä, saattaisin harkita vahvasti ismeä nyt. Leveäaisaisella jää kauhankulmat pimentoon, aisojen ulkopuoleltakaan ei nää korvakoille, kauhan kääntökulmat on arsesta. Näkyväisyys ei ainakaan kehityksen edistyessä ole parantunut....stanan hurrit.
Kyllä se 900 sarja oli sentään kuormain näihin uusiin verrattuna... >:(
Kuukauden ollu uusi Quicke.Muutama viljakuorma tehty ja lumet kannettu pihasta pois ja nyt jo asiat kenaa ihan miten sattuu.Voi v...u ku v......a!
Mikäs siinä?
-
Vajaan kahden viikon kokemuksella-> Quicke ei ole entisensä, saattaisin harkita vahvasti ismeä nyt. Leveäaisaisella jää kauhankulmat pimentoon, aisojen ulkopuoleltakaan ei nää korvakoille, kauhan kääntökulmat on arsesta. Näkyväisyys ei ainakaan kehityksen edistyessä ole parantunut....stanan hurrit.
Kyllä se 900 sarja oli sentään kuormain näihin uusiin verrattuna... >:(
Kuukauden ollu uusi Quicke.Muutama viljakuorma tehty ja lumet kannettu pihasta pois ja nyt jo asiat kenaa ihan miten sattuu.Voi v...u ku v......a!
Pelkästään syyskuusta lähtien lipattu yli 2500 kuutiota säilörehua Flyykelin kyytiin kuikan seiskavitosella, työkaluna 190 silocut... aisat samas kuosis kuin taloon käytettynä tullessaankin eli ei vinoumia mihinkään suuntaan. Pelkkä leikkuri painaa jo 620kg... Kummallista laatuvaihtelua siis?
Aimutta alkuperäiseen viestiin ja aiheeseen... eikös sen kuormaimen ja sovitteet voi tehrä itte? Saa just sellasen ku haluaa?
-
Kun aisat laskee aiva alas niin lopussa se kiskasee ittensä aiva "linkkuun" ja ku kipittää mitan kaa sovitteille niin ne heittää n:3cm.
Saa näähä mitä tapahtuu,tämän viikon asia ollu kytemäs tuola maahantuojan päässä ja ootellaan että joku jakasais tulla kattomaan sitä.
-
Todella outoa tuo on kyllä...
-
http://www.mascus.com/image/product/large/lantmannen/HJULLASTARE-BM-VOLVO-H10,20107920452-1.jpg
Paljon tuommosellakin kyllä lastais maatalouskäytössä..
-
Kun aisat laskee aiva alas niin lopussa se kiskasee ittensä aiva "linkkuun" ja ku kipittää mitan kaa sovitteille niin ne heittää n:3cm.
Saa näähä mitä tapahtuu,tämän viikon asia ollu kytemäs tuola maahantuojan päässä ja ootellaan että joku jakasais tulla kattomaan sitä.
ei kuule ole ainoa joka tekee tuon liikkeen, meidän 75:ssä samaa vikaa. Isme kanssa tekee tuon vaikka on ihan ajamaton ja kun kokeilin kuormaajaa ja sanoin asentajalle, hän kertoi että kyllä se pari senttiä saa heittää.
-
Vajaan kahden viikon kokemuksella-> Quicke ei ole entisensä, saattaisin harkita vahvasti ismeä nyt. Leveäaisaisella jää kauhankulmat pimentoon, aisojen ulkopuoleltakaan ei nää korvakoille, kauhan kääntökulmat on arsesta. Näkyväisyys ei ainakaan kehityksen edistyessä ole parantunut....stanan hurrit.
Kyllä se 900 sarja oli sentään kuormain näihin uusiin verrattuna... >:(
eihän se kuormaajan syy ole jos on liian kapeat kauhat? korvakoiden näkymättömyys johtuu taas leveistä aisoista joka sekään ei ole kuormaajan syy, koska korvakot on standardi levyiset..
se on kyllä ikävä juttu ettö uudet kuormaajat vaati kauhoilta kallistetut takaseinät että kääntökulmat olis järkeviä..
-
korvakoiden näkymättömyys johtuu taas leveistä aisoista joka sekään ei ole kuormaajan syy, koska korvakot on standardi levyiset..
se on kyllä ikävä juttu ettö uudet kuormaajat vaati kauhoilta kallistetut takaseinät että kääntökulmat olis järkeviä..
Mulla on vain Quicken omia työkaluja ja tilanne yhtä huono näkyvyyden osalta. Se on tosin ainut "moderni" kuormaaja mitä on ollut joten mitään referenssiä muihin ei ole. Vakaajat estää lumikauhan (240) ulkokulmien näkemisen ja pikkukauhan näkee hieman paremmin, tosin etulokarit poistettu. Kytkentä pitää tehdä joko arpomalla tai kippaamalla alle vaakatason, jolloin voi nähdä oranssista korvasta vilauksen. Luulisi että tehdas sovittaisi näkyvyyden ainakin omiin työkaluihinsa.
Kippauskulmat ovat ihan ok, viljaakin saa niin täyteen kuin tarpeellista. Aisat tosin pehmeän oloiset, tuntuu aina kovemman noston jälkeen että ovatkohan nyt tasapainossa.
Mikähän olisi seuraavaan sitten parempi ratkaisu? Onko Trima yhtään sen kummempi vaikka sama tehdas? Quicke on hyvin tehty ja siistin näköinen, eivät letkut törrötä joka suuntaan. Työkalut lienee Kiinasta nykyään.
-
eihän se kuormaajan syy ole jos on liian kapeat kauhat? korvakoiden näkymättömyys johtuu taas leveistä aisoista joka sekään ei ole kuormaajan syy, koska korvakot on standardi levyiset..
se on kyllä ikävä juttu ettö uudet kuormaajat vaati kauhoilta kallistetut takaseinät että kääntökulmat olis järkeviä..
Onko vielä 250 cm leveä kauhakin kapea? Mielestäni ei! Aisaston rakenne vakainkoteloineen estää tehokkaasti näkyvyyden, leveä aisasto vielä lisää näkyvyysongelmaa.
Korvakoiden näkymättömyys ja leveät aisat, juu-u, ei ole kuormaimen vika, vaan kun eipä saanut kapeammallakaan aisastolla.... Kenen vika se on? Vertasin nyt siis kehitystä samanmerkkiseen ja saman kokoiseen kuormaimeen kuuden vuoden ikäerolla ja samanlaiseeen traktoriin asennettuna, ei ole kehitys oikeaan suuntaan mennyt, kyllä vanhemmassa sentään oli näkyvyys joka suuntaan PALJON parempi! Ja myöskin nuo kauhakulmat on huonontuneet paljon!
-
korvakoiden näkymättömyys johtuu taas leveistä aisoista joka sekään ei ole kuormaajan syy, koska korvakot on standardi levyiset..
se on kyllä ikävä juttu ettö uudet kuormaajat vaati kauhoilta kallistetut takaseinät että kääntökulmat olis järkeviä..
Mulla on vain Quicken omia työkaluja ja tilanne yhtä huono näkyvyyden osalta. Se on tosin ainut "moderni" kuormaaja mitä on ollut joten mitään referenssiä muihin ei ole. Vakaajat estää lumikauhan (240) ulkokulmien näkemisen ja pikkukauhan näkee hieman paremmin, tosin etulokarit poistettu. Kytkentä pitää tehdä joko arpomalla tai kippaamalla alle vaakatason, jolloin voi nähdä oranssista korvasta vilauksen. Luulisi että tehdas sovittaisi näkyvyyden ainakin omiin työkaluihinsa.
Kippauskulmat ovat ihan ok, viljaakin saa niin täyteen kuin tarpeellista. Aisat tosin pehmeän oloiset, tuntuu aina kovemman noston jälkeen että ovatkohan nyt tasapainossa.
Mikähän olisi seuraavaan sitten parempi ratkaisu? Onko Trima yhtään sen kummempi vaikka sama tehdas? Quicke on hyvin tehty ja siistin näköinen, eivät letkut törrötä joka suuntaan. Työkalut lienee Kiinasta nykyään.
huomasin tuossa uudessa stollissa että siinä otetaan kauhat paikoilleen niin että kääntö käännettynä ihan alas niin näkee korvakot kokonaan.siitä sitten pyöräytetään ylös ,eiole ohjaria putken yläpuolella vaan alapuolella.
-
täältä löytyy q65 juurikin tuolla euro/vila sovitteella. näkyvyyden kanssa ei mitään ongelmaa. kuormain case mxm 120 nokalla. kauhojen korvakot näkyy joko konepellin ja aisojenvälistä tai sitten aisojen ulkopuolelta. en ymmärrä tuota näkyvyys ongelmaa.
-
Kun aisat laskee aiva alas niin lopussa se kiskasee ittensä aiva "linkkuun" ja ku kipittää mitan kaa sovitteille niin ne heittää n:3cm.
Saa näähä mitä tapahtuu,tämän viikon asia ollu kytemäs tuola maahantuojan päässä ja ootellaan että joku jakasais tulla kattomaan sitä.
ei kuule ole ainoa joka tekee tuon liikkeen, meidän 75:ssä samaa vikaa. Isme kanssa tekee tuon vaikka on ihan ajamaton ja kun kokeilin kuormaajaa ja sanoin asentajalle, hän kertoi että kyllä se pari senttiä saa heittää.
Niin tuo Quickenkin maahantuoja meinaa,et ei se ole mitään "kuormaautolaatua"? En sitte tierä että mikä on kuormaautolaatua,mutta hinta ainakin on sitä.
Ei tuon hintaiset koneet saa nuon jaloinpoljetun oloisia olla!
-
Kun aisat laskee aiva alas niin lopussa se kiskasee ittensä aiva "linkkuun" ja ku kipittää mitan kaa sovitteille niin ne heittää n:3cm.
Saa näähä mitä tapahtuu,tämän viikon asia ollu kytemäs tuola maahantuojan päässä ja ootellaan että joku jakasais tulla kattomaan sitä.
ei kuule ole ainoa joka tekee tuon liikkeen, meidän 75:ssä samaa vikaa. Isme kanssa tekee tuon vaikka on ihan ajamaton ja kun kokeilin kuormaajaa ja sanoin asentajalle, hän kertoi että kyllä se pari senttiä saa heittää.
Eräällä mukavalla miehellä kuormaajassa oli samaa oiretta ja kun asiaa tarpeeksi kauan mittailtiin niin todettiin sovitteissa olevan vastaavan heiton. Maahantuojan reaktio oli uudet sovitteet ja vika katosi. Oireet olivat Hultan kuvailemat.
-
oikeestihan ei minkään kokoiseen traktoriin sais etukuormainta laittaa.. nimimerkillä kolmessa erikokoisessa koneessa kuormaaja.
-
Kun aisat laskee aiva alas niin lopussa se kiskasee ittensä aiva "linkkuun" ja ku kipittää mitan kaa sovitteille niin ne heittää n:3cm.
Saa näähä mitä tapahtuu,tämän viikon asia ollu kytemäs tuola maahantuojan päässä ja ootellaan että joku jakasais tulla kattomaan sitä.
55 ei oo ku 5-6cm vinossa kun sovitelevyn laskee maahan ;D
-
Helpompi tuos quikan 65 on kauhat napata kiinni vrt mp-lift 265. Ne korvat näkyy ihan ongelmitta, niinkin pienikeulaises konees kun T-valtra, kun sen varustelevyn kääntää "nurinpäin". Vanhaan MP-hen verrattuna ulottuvuus plussaa, mutta murtovoimaltaan hengettömämpi ja kipristys kulma arsesta!
-
http://www.m-x.eu/en/default.aspx
Ei ole Suomeen kukaan tuomassa vaikka aika lailla laadukkaan oloinen kuormaaja.
Parashan on gargo ;)
-
http://www.m-x.eu/en/default.aspx
Ei ole Suomeen kukaan tuomassa vaikka aika lailla laadukkaan oloinen kuormaaja.
Parashan on gargo ;)
Parhaasta en tiedä mutta parhaat vakaimien kanssa toteutetut kauhankulmat on stollilla... Niin ja näkyvyys omaa luokkaansa...
-
Kun aisat laskee aiva alas niin lopussa se kiskasee ittensä aiva "linkkuun" ja ku kipittää mitan kaa sovitteille niin ne heittää n:3cm.
Saa näähä mitä tapahtuu,tämän viikon asia ollu kytemäs tuola maahantuojan päässä ja ootellaan että joku jakasais tulla kattomaan sitä.
55 ei oo ku 5-6cm vinossa kun sovitelevyn laskee maahan ;D
VAU!! Onko ollu vai tullu?
-
Kun aisat laskee aiva alas niin lopussa se kiskasee ittensä aiva "linkkuun" ja ku kipittää mitan kaa sovitteille niin ne heittää n:3cm.
Saa näähä mitä tapahtuu,tämän viikon asia ollu kytemäs tuola maahantuojan päässä ja ootellaan että joku jakasais tulla kattomaan sitä.
55 ei oo ku 5-6cm vinossa kun sovitelevyn laskee maahan ;D
VAU!! Onko ollu vai tullu?
Tullu ja uudet aisat odottaa tallissa... Mitään ratkeamista ei näy missään mutta toinen aisa on alempana kuin toinen.. Ja aika paska kuormaaja muutenkin mutta ei oikeen kannata sitä tuon melkein 5000h kohdalla enää vaihtaa kokonaan eri merkkiin...
-
missä hommassa se aisojen kierous näkyy? kahdet rutatut aisat vakuutusyhtiöltä halvalla ostettu, ja ei oo haitannu yhtään mitään vaikkei ne sentilleen suorat ookkaan..
-
Kun aisat laskee aiva alas niin lopussa se kiskasee ittensä aiva "linkkuun" ja ku kipittää mitan kaa sovitteille niin ne heittää n:3cm.
Saa näähä mitä tapahtuu,tämän viikon asia ollu kytemäs tuola maahantuojan päässä ja ootellaan että joku jakasais tulla kattomaan sitä.
55 ei oo ku 5-6cm vinossa kun sovitelevyn laskee maahan ;D
VAU!! Onko ollu vai tullu?
Tullu ja uudet aisat odottaa tallissa... Mitään ratkeamista ei näy missään mutta toinen aisa on alempana kuin toinen.. Ja aika paska kuormaaja muutenkin mutta ei oikeen kannata sitä tuon melkein 5000h kohdalla enää vaihtaa kokonaan eri merkkiin...
Samaa mieltä kyseisestä merkistä?Menikö vakuutuksen piikkiin?
Tuota meikäläisen 65:sta kun kattoo hytistä niin huomaa kuinka aisat on "vasemmalla laitaa"
-
Kun aisat laskee aiva alas niin lopussa se kiskasee ittensä aiva "linkkuun" ja ku kipittää mitan kaa sovitteille niin ne heittää n:3cm.
Saa näähä mitä tapahtuu,tämän viikon asia ollu kytemäs tuola maahantuojan päässä ja ootellaan että joku jakasais tulla kattomaan sitä.
55 ei oo ku 5-6cm vinossa kun sovitelevyn laskee maahan ;D
VAU!! Onko ollu vai tullu?
Tullu ja uudet aisat odottaa tallissa... Mitään ratkeamista ei näy missään mutta toinen aisa on alempana kuin toinen.. Ja aika paska kuormaaja muutenkin mutta ei oikeen kannata sitä tuon melkein 5000h kohdalla enää vaihtaa kokonaan eri merkkiin...
Samaa mieltä kyseisestä merkistä?Menikö vakuutuksen piikkiin?
Tuota meikäläisen 65:sta kun kattoo hytistä niin huomaa kuinka aisat on "vasemmalla laitaa"
Juu vakuutuksesta ja kannattaa muuten muistaa katsoa vakuutuspapereista että siellä on myös etukuormain mainittuna ;D
-
huomasin tuossa uudessa stollissa että siinä otetaan kauhat paikoilleen niin että kääntö käännettynä ihan alas niin näkee korvakot kokonaan.siitä sitten pyöräytetään ylös ,eiole ohjaria putken yläpuolella vaan alapuolella.
Vastaavalla tavallahan Quicken kuormaimessakin työlaite kopataan kiinni. Kääntö vaan alas ja koukkaus.
-
Mikä sitte on hyvä ek. merkki ko tässäki moititaan useampaa merkkiä..
Minen tiedä ko talossa on vain vanha vilskeen kuormaaja... voimatoon pikkupilkki, tonnin nostaa maasta hyvänä päivänä. Murtokulma olematon, kauhan kippauskulma melko suuri. Muuten malliltaan ihan ok, -83 vuoden teknologiaa pienillä päivityksillä, aisajoustolla ja lisähydrauliikalla josta löytyy kellunta, virtaussäätö ja painepalautus. Ja arvatenkin vuosikymmenten saatossa on toleransseja muodostunut niveliin, eli ko ajaa tiellä johonki heittoon, niin puolenkylää kuulee sen paukkeen....
-
Ääni MP-liftille.
trima ja 250mp käytössä 275sl tilauksessa.
-
Q960:ssä veljellä tuo €urokombi levy siis vila/euro niin siinä piti tovi heilua rälläkän kanssa ennen kuin quicken oma rehupihti sopi paikalleen. Otti ne vila-tappien kupeessa olevat tukipalat kiinni leikkurin selkään..
-
Ääni MP-liftille.
trima ja 250mp käytössä 275sl tilauksessa.
Myös täältä ääni MP-Liftille.
-
Ääni menee stollille ;D Ja vanhat 900-sarjan quicket oli kans hyviä...
-
Tullu ja uudet aisat odottaa tallissa... Mitään ratkeamista ei näy missään mutta toinen aisa on alempana kuin toinen.. Ja aika paska kuormaaja muutenkin mutta ei oikeen kannata sitä tuon melkein 5000h kohdalla enää vaihtaa kokonaan eri merkkiin...
Mitähän sillä on tehty? Alueauran kanssa pökitty? Tarpeeks ison lumikauhankin kanssa oho -tilanteessa saattaa tapahtua jonkinmoisia venähdyksiä..
Ja onhan sillä metallilla olemassa myös taipumisominaisuudet, ei mitään ratkeamisjälkiä tarvitsekkaan missään näkyä vaikka kuormaajan aisat olisivatkin miltei solmussa.
-
Tullu ja uudet aisat odottaa tallissa... Mitään ratkeamista ei näy missään mutta toinen aisa on alempana kuin toinen.. Ja aika paska kuormaaja muutenkin mutta ei oikeen kannata sitä tuon melkein 5000h kohdalla enää vaihtaa kokonaan eri merkkiin...
Mitähän sillä on tehty? Alueauran kanssa pökitty? Tarpeeks ison lumikauhankin kanssa oho -tilanteessa saattaa tapahtua jonkinmoisia venähdyksiä..
Ja onhan sillä metallilla olemassa myös taipumisominaisuudet, ei mitään ratkeamisjälkiä tarvitsekkaan missään näkyä vaikka kuormaajan aisat olisivatkin miltei solmussa.
Kauhaharja osui kaivonkanteen... 640 quickeilla lykitty nivelauroja paljon ilman tukia ja ne on kestäneet ja paljon isompia iskuja kuin tuo nykyinen 55 on edes tavannut..
-
ootte te aika taitavii pistään etukuormaajii paskaks ;D
-
ootte te aika taitavii pistään etukuormaajii paskaks ;D
No ensimmäiset aisat vasta ikinä jotka on hajonneet...
-
Kyllä on pahasia nämä nykyset kuikat. Vois jo sanoo niinku trimasta aikoinaan että huoleta voi perkata auman päältä romuja pois, ei varmasti muovi säry, aisat(ei sylinterit) muotoilee pintaa sen verta tehokkaasti. 900-srj on sentään jotain, seki vaan painava. Ismestä jäi semmonen kuva että oli luja ja kevyt, tosin ei sekään lämpöä kestäny...tulipalo vei. Ja näkyvyys oli hyvä. Stoll vaikuttaa kans ok peliltä... Mutta jos nyt pitäs kuormain laittaa valinta kääntys ismeen. Perusteen hinta ja kotimaisuus.
-
ootte te aika taitavii pistään etukuormaajii paskaks ;D
No ensimmäiset aisat vasta ikinä jotka on hajonneet...
Ikinä vasta nyt.... ;D ;D
-
ootte te aika taitavii pistään etukuormaajii paskaks ;D
No ensimmäiset aisat vasta ikinä jotka on hajonneet...
Ikinä vasta nyt.... ;D ;D
No kovia ovat kokeneet mutta ei oo ennen yhdetkään hajonneet eli vasta nyt...
-
Nostanpa tämän teini-ikään ehtineen ketjun ylös, kun kaipailisin vinkkejä.
Taloon tulleessa Valtrassa on Q75-kuormaaja, jossa näyttäisi olevan Euro/SMS-varustelevy. Euro-työlaite asettuu varustelevyyn nätisti, mutta varustelevyn lukitustapit eivät asetu samaan linjaan työlaitteen reikien kanssa. Onko kellään muulla käytössä kuormaajaa, jossa on Euro/SMS-varustelevy? Miten ratkaisitte asian?
-
Nostanpa tämän teini-ikään ehtineen ketjun ylös, kun kaipailisin vinkkejä.
Taloon tulleessa Valtrassa on Q75-kuormaaja, jossa näyttäisi olevan Euro/SMS-varustelevy. Euro-työlaite asettuu varustelevyyn nätisti, mutta varustelevyn lukitustapit eivät asetu samaan linjaan työlaitteen reikien kanssa. Onko kellään muulla käytössä kuormaajaa, jossa on Euro/SMS-varustelevy? Miten ratkaisitte asian?
Niin tuo on euro/ trima / mp-lift, eikö ? Ittellä 960:s tuollainen mekaaninen , mutta ei tuollaista ongelmaa. Joskus oon alatapit vääntänyt , kun ei oo mennytkään talvella loppuun saakka. Mutta tuossa vääntymisessäkin ongelma ainoastaan liikkuminen ja sitten ei mene taaskaan perille asti tappi. Vai mikä tässä oli kysymyksenä ? Onko laitteiden kiinnitteet varmasti oikeanlaiset? Tai onko kuormaajan noukka varmasti modifioimaton ? ::) Ismen kiinnikkeillä olevia laitteita oon joskus käytettynä ostanut ja niissä olen ala korvat siirtänyt samalle kohtaa tapin kanssa. Lisännyt vielä neliöputken palan väliin niin "kipristää" vähän paremmin kärjen pystyyn.
-
Nostanpa tämän teini-ikään ehtineen ketjun ylös, kun kaipailisin vinkkejä.
Taloon tulleessa Valtrassa on Q75-kuormaaja, jossa näyttäisi olevan Euro/SMS-varustelevy. Euro-työlaite asettuu varustelevyyn nätisti, mutta varustelevyn lukitustapit eivät asetu samaan linjaan työlaitteen reikien kanssa. Onko kellään muulla käytössä kuormaajaa, jossa on Euro/SMS-varustelevy? Miten ratkaisitte asian?
Niin tuo on euro/ trima / mp-lift, eikö ? Ittellä 960:s tuollainen mekaaninen , mutta ei tuollaista ongelmaa. Joskus oon alatapit vääntänyt , kun ei oo mennytkään talvella loppuun saakka. Mutta tuossa vääntymisessäkin ongelma ainoastaan liikkuminen ja sitten ei mene taaskaan perille asti tappi. Vai mikä tässä oli kysymyksenä ? Onko laitteiden kiinnitteet varmasti oikeanlaiset? Tai onko kuormaajan noukka varmasti modifioimaton ? ::) Ismen kiinnikkeillä olevia laitteita oon joskus käytettynä ostanut ja niissä olen ala korvat siirtänyt samalle kohtaa tapin kanssa. Lisännyt vielä neliöputken palan väliin niin "kipristää" vähän paremmin kärjen pystyyn.
Ongelma selvisi, kun aloin katsella työlaitteiden kiinnityksiä tarkemmin - meillä on kivitalikossa ja kauhassa kiinnitysreikien vieressä palanen, joka ottaa kiinni varustelevyyn ja pysäyttää reiät oikeaan linjaan alatappien kanssa, mutta paalipihdeissä ja trukkipiikeissä tuota topparipalasta ei ollutkaan.. ja tietty kokeilin ensimmäisenä noita jälkimmäisiä laitteita. Hitsailenpa siis topparipalikat kiinni paalipihteihin ja trukkipiikkeihin.
Vähän kompromissihan tuollainen kombi-mallinen sovite on, kun euro-työlaitteet eivät nyt asetu varustelevyä vasten kuin vain yläputken mitalta ja noiden topparipalikoiden kohdalta.
-
^
Omassa käytössäni nuo mainitsemasi asiat eivät kyllä ole haitanneet, mutta se alatappi taitaa kombissa olla pitempi kuin normi eurossa. Joten vääntynee normia helpommin ( jos siis luuloni on oikea) . Ja luulisin että kestää vääntymättä jos menee täysin pohjaan mutta aina ei ole mennyt ::)
-
Eikös jossain combissa euroa käytettäessä käännetä "palikat" väliin?
-
en ite ole huomannu moisia onkelmia omissa kuiken ja triman compeissa. on hyä että on molemmat kun yleensä lainakoneissakin on jompi kumpi.. ja siten voi käyttää jopa toisten välineitä.
-
Hyvä kuulla, ettei ole ongelmia ilmennyt. Kombilevyistä kun ei ole aiempaa kokemusta, niin jotenkin "väärältä" tuo silmään alkuun näytti, kun ei asetu levyä vasten. Eipä tuossa varmastikaan sellaisia vipuvoimia pääse syntymään, että sillä olisi mitään merkitystä.
Ja kuten Oksa tuossa totesi, niin onhan se todellakin etu, että molemmat tyypit käy. Lainavehkeiden ja käytettyjen suhteen isompi valikoima.
Lypsyukko, nuo alatapit menevät tosiaan parinkin pystylevyn läpi toisen traktorin euroquicken varustelevyyn verrattuna. Alatapit ja vivustot pitäisi vain uusia tähän kombivermeeseen.. koneessa on työlaitteen hydraulinen pikalukitus, mutta se on poistettu käytöstä - liekö sitten taipuneiden tappien vuoksi. Hydraulisylinteri siinä on, mutta alatapit ja niiden vivustot puuttuvat ja tappien virkaa hoitaa pari tangonpätkää.
-
Eikös jossain combissa euroa käytettäessä käännetä "palikat" väliin?
Hm.. siis sovitelevyssä? Tuossa kuikan versiossa ei näkynyt moisia olevan, mutta tuokin voisi toimia.
Entisessä traktorissa oli vila-kuormaaja. Ainakin kauha on tuolta ajalta, ja traktorin vaihtuessa euro-kuormaajalliseen vuonna 2006, työlaitteet muokattiin sopivaksi hitsaamalla yleismalliset eurokiinnikkeet. Noissa tosiaan näkyi olevan nuo kombi-sovitelevyn edellyttämät palikat.
-
Eikös jossain combissa euroa käytettäessä käännetä "palikat" väliin?
Hm.. siis sovitelevyssä? Tuossa kuikan versiossa ei näkynyt moisia olevan, mutta tuokin voisi toimia.
Entisessä traktorissa oli vila-kuormaaja. Ainakin kauha on tuolta ajalta, ja traktorin vaihtuessa euro-kuormaajalliseen vuonna 2006, työlaitteet muokattiin sopivaksi hitsaamalla yleismalliset eurokiinnikkeet. Noissa tosiaan näkyi olevan nuo kombi-sovitelevyn edellyttämät palikat.
(https://storage.googleapis.com/a2109_c1_500/jd2/0/0001/0001933069____________a1.png)
Toinen kuvassa ylhäällä toinen alhaalla.
-
Eikös jossain combissa euroa käytettäessä käännetä "palikat" väliin?
Hm.. siis sovitelevyssä? Tuossa kuikan versiossa ei näkynyt moisia olevan, mutta tuokin voisi toimia.
Entisessä traktorissa oli vila-kuormaaja. Ainakin kauha on tuolta ajalta, ja traktorin vaihtuessa euro-kuormaajalliseen vuonna 2006, työlaitteet muokattiin sopivaksi hitsaamalla yleismalliset eurokiinnikkeet. Noissa tosiaan näkyi olevan nuo kombi-sovitelevyn edellyttämät palikat.
(https://storage.googleapis.com/a2109_c1_500/jd2/0/0001/0001933069____________a1.png)
Toinen kuvassa ylhäällä toinen alhaalla.
Tuo on varmaan joku toinen "kombi". Ei euro/ trima noukas mulla mitään palikkoja kyllä ole ;D Ja mun mielestä normi eurossa se ala palikka on vaan sen takia että se ei muuten kiprauta kärkeä pystyyn. Ja se palikka on tietääkseni aina eurossa muissa luultavasti ei. Mutta sitten kun laitetaan se perinteinen trima tuollaiseen kombiin niin ruikkupaska räpäjää kauhasta. Eli sen takia mää oon hitsannut noihin neliöputken pätkän mihin se alakorvan lenkki sitten kiinni. Joskus sovitus onnistuu helpolla joskus taas ei 8)