Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe ek. sovitteista  (Luettu 16581 kertaa)

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: ek. sovitteista
Todella outoa tuo on kyllä...
tethering holes to their concave windings

ravenlord

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1648
Vs: ek. sovitteista
Asiaan kuin asiaan, asiaton vastaus :)

realisti

  • Vieras
Vs: ek. sovitteista
Kun aisat laskee aiva alas niin lopussa se kiskasee ittensä aiva "linkkuun" ja ku kipittää mitan kaa sovitteille niin ne heittää n:3cm.
Saa näähä mitä tapahtuu,tämän viikon asia ollu kytemäs tuola maahantuojan päässä ja ootellaan että joku jakasais tulla kattomaan sitä.

ei kuule ole ainoa joka tekee tuon liikkeen, meidän 75:ssä samaa vikaa. Isme kanssa tekee tuon vaikka on ihan ajamaton ja kun kokeilin kuormaajaa ja sanoin asentajalle, hän kertoi että kyllä se pari senttiä saa heittää.

mlahti

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2445
Vs: ek. sovitteista
Vajaan kahden viikon kokemuksella-> Quicke ei ole entisensä, saattaisin harkita vahvasti ismeä nyt. Leveäaisaisella jää kauhankulmat pimentoon, aisojen ulkopuoleltakaan ei nää korvakoille, kauhan kääntökulmat on arsesta. Näkyväisyys ei ainakaan kehityksen edistyessä ole parantunut....stanan hurrit.
Kyllä se 900 sarja oli sentään kuormain näihin uusiin verrattuna... >:(

eihän se kuormaajan syy ole jos on liian kapeat kauhat? korvakoiden näkymättömyys johtuu taas leveistä aisoista joka sekään ei ole kuormaajan syy, koska korvakot on standardi levyiset..

se on kyllä ikävä juttu ettö uudet kuormaajat vaati kauhoilta kallistetut takaseinät että kääntökulmat olis järkeviä..

Cynic

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1280
Vs: ek. sovitteista
Lainaus
korvakoiden näkymättömyys johtuu taas leveistä aisoista joka sekään ei ole kuormaajan syy, koska korvakot on standardi levyiset..

se on kyllä ikävä juttu ettö uudet kuormaajat vaati kauhoilta kallistetut takaseinät että kääntökulmat olis järkeviä..

Mulla on vain Quicken omia työkaluja ja tilanne yhtä huono näkyvyyden osalta. Se on tosin ainut "moderni" kuormaaja mitä on ollut joten mitään referenssiä muihin ei ole. Vakaajat estää lumikauhan (240) ulkokulmien näkemisen ja pikkukauhan näkee hieman paremmin, tosin etulokarit poistettu. Kytkentä pitää tehdä joko arpomalla tai kippaamalla alle vaakatason, jolloin voi nähdä oranssista korvasta vilauksen. Luulisi että tehdas sovittaisi näkyvyyden ainakin omiin työkaluihinsa.

Kippauskulmat ovat ihan ok, viljaakin saa niin täyteen kuin tarpeellista. Aisat tosin pehmeän oloiset, tuntuu aina kovemman noston jälkeen että ovatkohan nyt tasapainossa. 

Mikähän olisi seuraavaan sitten parempi ratkaisu? Onko Trima yhtään sen kummempi vaikka sama tehdas? Quicke on hyvin tehty ja siistin näköinen, eivät letkut törrötä joka suuntaan. Työkalut lienee Kiinasta nykyään.

sirkussonni

  • Vieras
Vs: ek. sovitteista

eihän se kuormaajan syy ole jos on liian kapeat kauhat? korvakoiden näkymättömyys johtuu taas leveistä aisoista joka sekään ei ole kuormaajan syy, koska korvakot on standardi levyiset..

se on kyllä ikävä juttu ettö uudet kuormaajat vaati kauhoilta kallistetut takaseinät että kääntökulmat olis järkeviä..

Onko vielä 250 cm leveä kauhakin kapea? Mielestäni ei! Aisaston rakenne vakainkoteloineen estää tehokkaasti näkyvyyden, leveä aisasto vielä lisää näkyvyysongelmaa.
Korvakoiden näkymättömyys ja leveät aisat, juu-u, ei ole kuormaimen vika, vaan kun eipä saanut kapeammallakaan aisastolla....  Kenen vika se on? Vertasin nyt siis kehitystä samanmerkkiseen ja saman kokoiseen kuormaimeen kuuden vuoden ikäerolla ja samanlaiseeen traktoriin asennettuna, ei ole kehitys oikeaan suuntaan mennyt, kyllä vanhemmassa sentään oli näkyvyys joka suuntaan PALJON parempi! Ja myöskin nuo kauhakulmat on huonontuneet paljon!

piki1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 652
Vs: ek. sovitteista
Lainaus
korvakoiden näkymättömyys johtuu taas leveistä aisoista joka sekään ei ole kuormaajan syy, koska korvakot on standardi levyiset..

se on kyllä ikävä juttu ettö uudet kuormaajat vaati kauhoilta kallistetut takaseinät että kääntökulmat olis järkeviä..

Mulla on vain Quicken omia työkaluja ja tilanne yhtä huono näkyvyyden osalta. Se on tosin ainut "moderni" kuormaaja mitä on ollut joten mitään referenssiä muihin ei ole. Vakaajat estää lumikauhan (240) ulkokulmien näkemisen ja pikkukauhan näkee hieman paremmin, tosin etulokarit poistettu. Kytkentä pitää tehdä joko arpomalla tai kippaamalla alle vaakatason, jolloin voi nähdä oranssista korvasta vilauksen. Luulisi että tehdas sovittaisi näkyvyyden ainakin omiin työkaluihinsa.

Kippauskulmat ovat ihan ok, viljaakin saa niin täyteen kuin tarpeellista. Aisat tosin pehmeän oloiset, tuntuu aina kovemman noston jälkeen että ovatkohan nyt tasapainossa. 

Mikähän olisi seuraavaan sitten parempi ratkaisu? Onko Trima yhtään sen kummempi vaikka sama tehdas? Quicke on hyvin tehty ja siistin näköinen, eivät letkut törrötä joka suuntaan. Työkalut lienee Kiinasta nykyään.
huomasin tuossa uudessa stollissa että siinä otetaan kauhat paikoilleen niin että kääntö käännettynä ihan alas  niin näkee korvakot kokonaan.siitä sitten pyöräytetään ylös ,eiole ohjaria putken yläpuolella vaan alapuolella.

masahiiri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 149
Vs: ek. sovitteista
täältä löytyy q65 juurikin tuolla euro/vila sovitteella. näkyvyyden kanssa ei mitään ongelmaa. kuormain case mxm 120 nokalla. kauhojen korvakot näkyy  joko konepellin ja aisojenvälistä tai sitten aisojen ulkopuolelta. en ymmärrä tuota näkyvyys ongelmaa.

Hulta

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 44
Vs: ek. sovitteista
Kun aisat laskee aiva alas niin lopussa se kiskasee ittensä aiva "linkkuun" ja ku kipittää mitan kaa sovitteille niin ne heittää n:3cm.
Saa näähä mitä tapahtuu,tämän viikon asia ollu kytemäs tuola maahantuojan päässä ja ootellaan että joku jakasais tulla kattomaan sitä.

ei kuule ole ainoa joka tekee tuon liikkeen, meidän 75:ssä samaa vikaa. Isme kanssa tekee tuon vaikka on ihan ajamaton ja kun kokeilin kuormaajaa ja sanoin asentajalle, hän kertoi että kyllä se pari senttiä saa heittää.



Niin tuo Quickenkin maahantuoja meinaa,et ei se ole mitään "kuormaautolaatua"? En sitte tierä että mikä on kuormaautolaatua,mutta hinta ainakin on sitä.
Ei tuon hintaiset koneet saa nuon jaloinpoljetun oloisia olla!

-Joomies-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1131
Vs: ek. sovitteista
Kun aisat laskee aiva alas niin lopussa se kiskasee ittensä aiva "linkkuun" ja ku kipittää mitan kaa sovitteille niin ne heittää n:3cm.
Saa näähä mitä tapahtuu,tämän viikon asia ollu kytemäs tuola maahantuojan päässä ja ootellaan että joku jakasais tulla kattomaan sitä.

ei kuule ole ainoa joka tekee tuon liikkeen, meidän 75:ssä samaa vikaa. Isme kanssa tekee tuon vaikka on ihan ajamaton ja kun kokeilin kuormaajaa ja sanoin asentajalle, hän kertoi että kyllä se pari senttiä saa heittää.

Eräällä mukavalla miehellä kuormaajassa oli samaa oiretta ja kun asiaa tarpeeksi kauan mittailtiin niin todettiin sovitteissa olevan vastaavan heiton. Maahantuojan reaktio oli uudet sovitteet ja vika katosi. Oireet olivat Hultan kuvailemat.
Se mikä ei tapa, se vituttaa

mlahti

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2445
Vs: ek. sovitteista
oikeestihan ei minkään kokoiseen traktoriin sais etukuormainta laittaa.. nimimerkillä kolmessa erikokoisessa koneessa kuormaaja.

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: ek. sovitteista
Kun aisat laskee aiva alas niin lopussa se kiskasee ittensä aiva "linkkuun" ja ku kipittää mitan kaa sovitteille niin ne heittää n:3cm.
Saa näähä mitä tapahtuu,tämän viikon asia ollu kytemäs tuola maahantuojan päässä ja ootellaan että joku jakasais tulla kattomaan sitä.
55 ei oo ku 5-6cm vinossa kun sovitelevyn laskee maahan  ;D 

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1603
Vs: ek. sovitteista
Helpompi tuos quikan 65 on kauhat napata kiinni vrt mp-lift 265. Ne korvat näkyy ihan ongelmitta, niinkin pienikeulaises konees kun T-valtra, kun sen varustelevyn kääntää "nurinpäin". Vanhaan MP-hen verrattuna ulottuvuus plussaa, mutta murtovoimaltaan hengettömämpi ja kipristys kulma arsesta!

Halliorja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 442
  • Turha tarkkuus on teknistä taitamattomuutta
Vs: ek. sovitteista
http://www.m-x.eu/en/default.aspx

Ei ole Suomeen kukaan tuomassa vaikka aika lailla laadukkaan oloinen kuormaaja.

Parashan on gargo ;)

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: ek. sovitteista
http://www.m-x.eu/en/default.aspx

Ei ole Suomeen kukaan tuomassa vaikka aika lailla laadukkaan oloinen kuormaaja.

Parashan on gargo ;)
Parhaasta en tiedä mutta parhaat vakaimien kanssa toteutetut kauhankulmat on stollilla... Niin ja näkyvyys omaa luokkaansa...

Viimeksi muokattu: 13.04.11 - klo:18:43 kirjoittanut zetor8045