Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe nettikoneesta löydettyä osa 2.  (Luettu 1254616 kertaa)

velviiki

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12
Vs: nettikoneesta löydettyä osa 2.
Minä en koskaan ole häpeilly konerikkojani, päinvastoin, aina olen remonttini kertonu, kuvien kanssa. Tallissa 2 valtraa, 8050 -02 ja 8350 -00. Ekalla ajettu 14500, toisella 13500 h.
Juu kyllä, molempia on remontoitu! 8050:seen on vaihdettu reman-laatikko, samalla katkasulla pidin järkevänä laittaa korjaussarjat sekä suunnanvaihtoon että pikavaihteeseen, myös jarrusylinterit uusittiin, on aika helppo kun ei oo hyttiä tiellä 😁.

8350 porsi pikavaihde, sisältä päätti yks kuusiopultti aueta 11 000 h:n jälkeen, valmista tuli, kuoretkin halki. Reman - pikavaihde + suunnanvaihdon uusinta. Stanadyne alkoi väsyä, vaihdettiin Akaalainen, nyt tehoa 200 hv, kuten oli viritetyssä stanassakin.

Molemmissa avaamattomat moottorit. 8050 ollut minulla kohta 16 vuotta, mitattu teho 150,1 hv ulosotosta koko elin ikänsä, nyt Tammerdieselin tekemän pumppuremontin jälkeen 214 hv ulosotosta...en erikseen tuota pyytänyt, sanoin vaan että voima ei saa laskea 😁😁...
Onko järkeä? En tiedä, mutta mulle kelpaa. Kulkee tiellä + 60 km ja sitä käytetään , pisin vakioretki on 70 km per suunta.

Olen sen ikäinen ja sen verran jo sairas etten enää aio uusia traktoreita, näillä mennään mitä jaksetaan. Mulla rahalle muutakin käyttöä kuten lomailu, on jääny vähän varastoon 40 vuoden ajalta.....

Nummi

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 18
Vs: nettikoneesta löydettyä osa 2.
Kyllä. Lähdeviittaukset on samaa tasoa. "Kuulemma..."
Nii in. Aika varma lähde kun suurimmalta osalta valtrojen omistajista on kuullu tämmöstä. Ei kai ne ny valehtele että remonttia piti taas tehä?

Nummi

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 18
Vs: nettikoneesta löydettyä osa 2.
Minä en koskaan ole häpeilly konerikkojani, päinvastoin, aina olen remonttini kertonu, kuvien kanssa. Tallissa 2 valtraa, 8050 -02 ja 8350 -00. Ekalla ajettu 14500, toisella 13500 h.
Juu kyllä, molempia on remontoitu! 8050:seen on vaihdettu reman-laatikko, samalla katkasulla pidin järkevänä laittaa korjaussarjat sekä suunnanvaihtoon että pikavaihteeseen, myös jarrusylinterit uusittiin, on aika helppo kun ei oo hyttiä tiellä 😁.

8350 porsi pikavaihde, sisältä päätti yks kuusiopultti aueta 11 000 h:n jälkeen, valmista tuli, kuoretkin halki. Reman - pikavaihde + suunnanvaihdon uusinta. Stanadyne alkoi väsyä, vaihdettiin Akaalainen, nyt tehoa 200 hv, kuten oli viritetyssä stanassakin.

Molemmissa avaamattomat moottorit. 8050 ollut minulla kohta 16 vuotta, mitattu teho 150,1 hv ulosotosta koko elin ikänsä, nyt Tammerdieselin tekemän pumppuremontin jälkeen 214 hv ulosotosta...en erikseen tuota pyytänyt, sanoin vaan että voima ei saa laskea 😁😁...
Onko järkeä? En tiedä, mutta mulle kelpaa. Kulkee tiellä + 60 km ja sitä käytetään , pisin vakioretki on 70 km per suunta.

Olen sen ikäinen ja sen verran jo sairas etten enää aio uusia traktoreita, näillä mennään mitä jaksetaan. Mulla rahalle muutakin käyttöä kuten lomailu, on jääny vähän varastoon 40 vuoden ajalta.....
Eihä niitä hävetä tarviikkaa, se on normaalia ettei koneet kestä maailman tappiin asti. Toisille se vaan merkkaa täysin paskaa vehettä..

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7071
  • karkki vai keppana?
Vs: nettikoneesta löydettyä osa 2.
Kyllä. Lähdeviittaukset on samaa tasoa. "Kuulemma..."
Nii in. Aika varma lähde kun suurimmalta osalta valtrojen omistajista on kuullu tämmöstä. Ei kai ne ny valehtele että remonttia piti taas tehä?

Paljon olet porukkaa tavannut :o
pessimisti ei pety!

Nummi

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 18
Vs: nettikoneesta löydettyä osa 2.
Nii in. Aika varma lähde kun suurimmalta osalta valtrojen omistajista on kuullu tämmöstä. Ei kai ne ny valehtele että remonttia piti taas tehä?
Paljon olet porukkaa tavannut :o
Hehe, tässähän ihan naurahti omalle kömmähdykselle, siis suurimmalta osalta niiltä, kenellä tiedän valtran olevan tai olen kuullut niistä, ei tietenkään kaikkien suomalaisten valtran omistajien ;D. Ja tässäkin on varmaan montaa eri mieltä, toisilla erilaisia kokemuksia, kuulopuheita jne.

MKH

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 332
Vs: nettikoneesta löydettyä osa 2.
https://m.nettikone.com/valtra/8400/1908866
Olis aika helmi peli, tollasta jos joku on vailla.

Peukalo

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 850

Viimeksi muokattu: 06.03.20 - klo:23:22 kirjoittanut Peukalo

Agronautti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1562
Vs: nettikoneesta löydettyä osa 2.

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12202
  • Virolaista kiitos!
Vs: nettikoneesta löydettyä osa 2.
Kyllä se vaan on raudassa raha kiinni. Yhtään ei ole koronavirus Nettikoneen kurssitasoja heilauttanut ;D

Peukalo

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 850
Vs: nettikoneesta löydettyä osa 2.
Edullinen melkein uusi Junkkari

https://www.ss.lv/msg/lv/agriculture/agricultural-machinery/sowing-equipment/grain-drills/bofgbd.html

Kaveri tuumasi jotta tuon omistaja vaihtanu suorakylvöön kevytmuokatun sijaan. Tuohan on muokatulle maalle.

Viimeksi muokattu: 15.03.20 - klo:17:45 kirjoittanut Peukalo

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26010
  • vastustan
Vs: nettikoneesta löydettyä osa 2.


Siististi pidetty 9500h.. :o

https://www.nettikone.com/massey-ferguson/4245/1914520
sirkkelin pyörittäjä :-\ :-\ :-\ :-\  paljon jo tekee se kun saa koneen aina katon alle, aurinko kuluttaa paljon.
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Peukalo

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 850
Vs: nettikoneesta löydettyä osa 2.
https://www.ss.lv/msg/lv/agriculture/agricultural-machinery/tractors/wheeled-tractors/bxnbod.html

Kunnioitettava tuntimäärä, jokohan joku ostaisi uudempiakin valtuja eikä haikailisi 705 perään, ylihintaisia..

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8340
Vs: nettikoneesta löydettyä osa 2.
705 on vaan niinpaljon mukavampi ajaa ku tommonen aakkonen.  ::)
Mystinen kesälaatumies

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7071
  • karkki vai keppana?
Vs: nettikoneesta löydettyä osa 2.
https://www.ss.lv/msg/lv/agriculture/agricultural-machinery/tractors/wheeled-tractors/bxnbod.html

Kunnioitettava tuntimäärä, jokohan joku ostaisi uudempiakin valtuja eikä haikailisi 705 perään, ylihintaisia..

Tuo ylihintainen käsite..miten sen kukin määrittelee. Tuskin niitä "ylihintaisia" olisi jos niille ei ole kysyntää?
Muovit vielä penkissä.
Taitaa olla 705 olla ainakin parempi metsäkäytössä.
pessimisti ei pety!

ht

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2514
  • Etelä-Karjala
Vs: nettikoneesta löydettyä osa 2.
https://www.nettikone.com/new-holland/tm150-pc-ss/1924492

Hyvin on Hollanteri ollut töissä. Yli puolet koko elinajastaan.
-ei kun nappi huuleen ja rinta rottingilla kohti uusia pettymyksiä...