Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe hydrauliöljyn lämmitys  (Luettu 37326 kertaa)

der bauer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 901
Vs: hydrauliöljyn lämmitys
Eikö muka muilla ole vastaavia ongelmia pakkaskauden aikana?
Kyllä aika raakalta tuntuu laittaa traktori liikkeelle jäykkien öljyjen kera, saati sitten koittaa nostella etukuormaajaa.

Perkele, onko mulla jotakin vaseliinia sielläkin!!!!

Mun kuormaajatraktorissa (JD 5820) oli peräöljy lämmitin vakiovaruste. En tiedä minkälainen vastus siellä on mutta moottorissa on ainakin calixin vastus.

pötsjölööm

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4297
  • Hämmästyksen sormi, ihmetyksen suussa
Vs: hydrauliöljyn lämmitys
Eikö muka muilla ole vastaavia ongelmia pakkaskauden aikana?
Kyllä aika raakalta tuntuu laittaa traktori liikkeelle jäykkien öljyjen kera, saati sitten koittaa nostella etukuormaajaa.

Perkele, onko mulla jotakin vaseliinia sielläkin!!!!

No tuommostahan se oli, ennen lämmintä hallia  ;D Ihan perseestä.
Tummelit jäässä  ;D

Niin no. Voihan siellä käsilypsyäkin harrastaa, ja muita aktiviteetteja  ;D

bobbari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2642
  • Sosiaalinen erakko
Vs: hydrauliöljyn lämmitys
Irralliseen moottorin letkulämmittimeen hydrauliletkun pätkät ja liittimet, hökötys traktorin hydrauliikkaliittimiin ja sitten vaan öljyt kiertämään vartiksi..
Muuten ihan hyvä idea, mut se letkulämmitin ei kestä siirapin oloisen öljyn vastapainetta.
Mulla on joskus pullistunut jälki-asenteinen hydrauliöljynsuodatin pakkasella...         :(
Tuskahiki on köyhän sauna...

mies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1174
Vs: hydrauliöljyn lämmitys
Tuossa olisi tuollainen  ;D
http://www.meyervastus.fi/content/products/pdf/Upotettava%20%F6ljynl%E4mmitin.pdf

Muuten hyvä vekotin, mutta ei taida sopia perän sisälle ja jos sopii, niin pysyykö paikallaan.

Öljyt lämpiää, kun laittaa letkun hydeliittimien välille ja jatkuvan pumppauksen päälle. Ne on näitä nykyajan konsteja, joita ei entisvanhaan tar*****.

Lämmintä hallia ruvennut harkitsemaan.

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: hydrauliöljyn lämmitys
Irralliseen moottorin letkulämmittimeen hydrauliletkun pätkät ja liittimet, hökötys traktorin hydrauliikkaliittimiin ja sitten vaan öljyt kiertämään vartiksi..
Muuten ihan hyvä idea, mut se letkulämmitin ei kestä siirapin oloisen öljyn vastapainetta.
Mulla on joskus pullistunut jälki-asenteinen hydrauliöljynsuodatin pakkasella...         :(
Vaatii kyllä tosi vapaan paluun. Muutenkin on tuo joutavaa sen jälkeen kierrättää lämmityksen takia öljyjä kun moottori jo käy, kyllä niihin pitäisi ennen sitä saada lämpöä.

 Niin, tietysti voi olla kätevämpi vaihtaa ne öljyt kun ruveta virittelemään. :)

pötsjölööm

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4297
  • Hämmästyksen sormi, ihmetyksen suussa
Vs: hydrauliöljyn lämmitys
Tuossa olisi tuollainen  ;D
http://www.meyervastus.fi/content/products/pdf/Upotettava%20%F6ljynl%E4mmitin.pdf

Muuten hyvä vekotin, mutta ei taida sopia perän sisälle ja jos sopii, niin pysyykö paikallaan.

Öljyt lämpiää, kun laittaa letkun hydeliittimien välille ja jatkuvan pumppauksen päälle. Ne on näitä nykyajan konsteja, joita ei entisvanhaan tar*****.

Lämmintä hallia ruvennut harkitsemaan.

Niin, se vähän erijuttu 50 litraa vaseliinijäykkää öljyä, kun viis.  ;D Pikkusen enempi laittaa hanttiin, ja kestää kauan ennen, kun notkistuu.
http://www.mascus.com/image/product/large/d558d9c7/Valmet-502-E,5ce4e8ef.jpg

oltsik

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 738
Vs: hydrauliöljyn lämmitys
Eikö muka muilla ole vastaavia ongelmia pakkaskauden aikana?
Kyllä aika raakalta tuntuu laittaa traktori liikkeelle jäykkien öljyjen kera, saati sitten koittaa nostella etukuormaajaa.

Perkele, onko mulla jotakin vaseliinia sielläkin!!!!

Sehän on selvä että jos parissa tunnissa halutaan nostaa 50-100 l -20 asteista öljyä esim 30 astetta lämpimämmäksi niin mikään pieni vastus ei sitä tee.

Mites tällane: Romikselta joku 4-5 kW moottori, siihen halpa hammasratas pumppu akselille, pumpulle öljy esim poisto propussa olevasta pikaventtiilistä ja öljy paluuliittimeen ja paluuletkuun säädettävä kuristin jota vasten öljyä ajetaan ja jossa se lämpiää. Tämä paketti olisi jossain hallin nurkassa, kaksi letkua perään ja pumppu päälle, avot. Pienellä testailulla saa etsittyä sopivan kuristusarvon että ei liikaa nosta lämpötilaa

Luomujussi

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10560
  • Expertus dico....
Vs: hydrauliöljyn lämmitys
Onkos kukaan rakentanut toimivaa peräöljyn lämmitintä hydrauliikkaliittimiin kytkettävällä ulkoisella lämmityksella. Kävi nyt mielessä kun mun tapauksessa on asuinrakennuksen lämpökeskuksesta saatavana pihalle tosi kuumaa vettä. Traktori kun käynnistyy helposti jopa yli 30 asteen pakkasessa mutta peräöljyt on aika jäykkiä.....

bdr-529

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7460
Vs: hydrauliöljyn lämmitys
Jos laittais yhden 500 w halogeenin peräkoteloa vasten, tai kaks.
Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa.

Agronautti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1567
Vs: hydrauliöljyn lämmitys
Eikö muka muilla ole vastaavia ongelmia pakkaskauden aikana?
Kyllä aika raakalta tuntuu laittaa traktori liikkeelle jäykkien öljyjen kera, saati sitten koittaa nostella etukuormaajaa.

Perkele, onko mulla jotakin vaseliinia sielläkin!!!!

Vaihda ne Universaalit talviöljyihin esim. donax td 5w-30..
Ja tarvittaessa vielä traktorin päälle kaksi isoa (8mx12m) kevyt/kestopeitettä päällekkäin ja joku >6kW sähköpuhallin muutamaksi tunniksi traktorin alle lämmittämään..

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52004
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: hydrauliöljyn lämmitys
Mikä olisi hyvä, mutta edukas tsydeemi saada peräöljyt notkeiksi. Älkää ehdottako mitään nuotioita.....
Mikäs nyt tekee tarpeen moiselle paahtamiselle? Mites oot tähän asti pärjäilly?
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

jupexx

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 714
Vs: hydrauliöljyn lämmitys
Eikö muka muilla ole vastaavia ongelmia pakkaskauden aikana?
Kyllä aika raakalta tuntuu laittaa traktori liikkeelle jäykkien öljyjen kera, saati sitten koittaa nostella etukuormaajaa.

Perkele, onko mulla jotakin vaseliinia sielläkin!!!!

Mun kuormaajatraktorissa (JD 5820) oli peräöljy lämmitin vakiovaruste. En tiedä minkälainen vastus siellä on mutta moottorissa on ainakin calixin vastus.
Mulla on kans 6420 S Jonnussa.
Lapin juntti lyö outoa turpaan, se on viekas ja arvaamaton...

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1603
Vs: hydrauliöljyn lämmitys
Mulla on lämmitysletku pikaliittimiin jolla saa käynnistyksen jälkeen kierrättää öljyjä lämpöiseksi, mutta jotain vastusta oon kans haaveillu että sais edes 10 astetta perän lämpöä nousemaan ennen starttia. Iso ero starttaako -20C tai -10C...

Kaupoi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1052
Vs: hydrauliöljyn lämmitys
Eli lasken peräöljyt pois, otan ne makuhuoneeseen ja aamulla sitten kaatelen lämpimät ja notkeahkot öljyt koneeseen?

Tuo vastussylinteri voisi olla asiallinen, mistä vaan lykkään sen sinne? 
Nyt kun tuota mietin niin kai siihen voisi jonkun rajumman sulkuventtiilin laittaa tyhjäysroppuun, siitä reippaan parikytä litraa laskisi pois lämpimänä äkkiä.
Mullon rattoreissa semmosia pikaliittimiä persiissä, mistä saa oljyä ulos, ei tartte ropusta , jos ei halua :P

Mutta joo, jos pumppais ajon jälkeen oljyt johonkin eristettyyn erillissäiliöön, jossa vois sitten lämmittää ne ennen seuraavaa käynnistystä. Vaatii tietty myös jonkun pumpun säiliöön, millä siirto rattoriinpäin onnistuu.
"Yllä oleva teksti on tuotettu tiloissa, missä käsitellään faktatietoja."

nilihaara

  • Vieras
Vs: hydrauliöljyn lämmitys
Ei kai se puolilämpimän tallin teko niin iso asia ole. On siinä mukava tehdä huoltohommiakin talvella ja kovilla pakkasilla ei lämpö laske alle -10 C. Tosin nyt ei viikkoon ole tarvinnu piuhaan konetta laittaa kun kone ollut sammuksissa pari tuntia vrk, kuski vain on vaihtunut välillä.