Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: czepel - 19.01.11 - klo:14:26

Otsikko: hydrauliöljyn lämmitys
Kirjoitti: czepel - 19.01.11 - klo:14:26
Mikä olisi hyvä, mutta edukas tsydeemi saada peräöljyt notkeiksi. Älkää ehdottako mitään nuotioita.....
Otsikko: Vs: hydrauliöljyn lämmitys
Kirjoitti: pötsjölööm - 19.01.11 - klo:14:28
Sitten ehdotan vanhan sähköhellan levyä, sitäkin on joku koittanut  ;D
Otsikko: Vs: hydrauliöljyn lämmitys
Kirjoitti: czepel - 19.01.11 - klo:14:30
Älä viitti......palaa koko paska
Otsikko: Vs: hydrauliöljyn lämmitys
Kirjoitti: Strimari - 19.01.11 - klo:14:54
Eikö pienen aikaa tyhjäkäyttö lämmitä? Miksi moinen erityistarve? Onko viskositeetti mallia purukumi?
Otsikko: Vs: hydrauliöljyn lämmitys
Kirjoitti: shaka - 19.01.11 - klo:15:05
Mettäkoneisiin ja kaivinkoneisiin asentelevat kierukoita jossa kiertää neste. 11kw:n webastolla lämpiää mukavasti öljyt.
Otsikko: Vs: hydrauliöljyn lämmitys
Kirjoitti: Paskervilleri - 19.01.11 - klo:15:07
Maamieskoulusa luokkakaveri sano että esim. hitec vallun saa lämpimäksi kun laittaa ulosoton pyörimään tyhjää.
Tiiä sitte...
Otsikko: Vs: hydrauliöljyn lämmitys
Kirjoitti: czepel - 19.01.11 - klo:15:08
EI pieni lämmitys riitä - ei ainakaan viime viikonloppuna, kone on kyllä
roikassa, mutta peräöljyt + etukuormaaja -20 C pakkasessa. Eli jos saisi jollakin sähkövastuksella öölit hieman notkeammaksi, niin ei palelisi kuin oma persusta
Otsikko: Vs: hydrauliöljyn lämmitys
Kirjoitti: pötsjölööm - 19.01.11 - klo:15:20
Tuossa olisi tuollainen  ;D
http://www.meyervastus.fi/content/products/pdf/Upotettava%20%F6ljynl%E4mmitin.pdf
Otsikko: Vs: hydrauliöljyn lämmitys
Kirjoitti: rene - 19.01.11 - klo:15:30
Lasketaanko kaasuliekki nuotioksi? Nestekaasutoho vaan pohjan keskelle sopivan etäälle :)    Paras olisi kaasulämmitin jonka kautta tuota öljyä voisi kierrättää vaikka tyhjennysropuista. Riittävän tehokkaalla lämpee öljyt minuutissa :D
   Joskus aikoina muinaisina on autosta viety sisälle lämpimään niin nesteet, öljyt kun akkukin ;D
Otsikko: Vs: hydrauliöljyn lämmitys
Kirjoitti: czepel - 19.01.11 - klo:15:33
Eli lasken peräöljyt pois, otan ne makuhuoneeseen ja aamulla sitten kaatelen lämpimät ja notkeahkot öljyt koneeseen?

Tuo vastussylinteri voisi olla asiallinen, mistä vaan lykkään sen sinne? 
Otsikko: Vs: hydrauliöljyn lämmitys
Kirjoitti: rene - 19.01.11 - klo:15:56
Eli lasken peräöljyt pois, otan ne makuhuoneeseen ja aamulla sitten kaatelen lämpimät ja notkeahkot öljyt koneeseen?

Tuo vastussylinteri voisi olla asiallinen, mistä vaan lykkään sen sinne? 
Nyt kun tuota mietin niin kai siihen voisi jonkun rajumman sulkuventtiilin laittaa tyhjäysroppuun, siitä reippaan parikytä litraa laskisi pois lämpimänä äkkiä. Hyvällä tratilla ainakin valmettiin myös kaataa äkkiä parikytä litraa +20 asteista öljyä.
 Paljonko tuo öljymäärä kärsii vaihdella, jos kaataisi tarvitessa sata-asteista öljyä vaikka kymmenen litraa niin eikö se koko öljymäärä jo nousisi plussalle. Ja jos ei ole tarvetta niin silloin ei kaataisi lainkaan.
Otsikko: Vs: hydrauliöljyn lämmitys
Kirjoitti: aurajokilaivuri - 19.01.11 - klo:15:58
Irralliseen moottorin letkulämmittimeen hydrauliletkun pätkät ja liittimet, hökötys traktorin hydrauliikkaliittimiin ja sitten vaan öljyt kiertämään vartiksi..
Otsikko: Vs: hydrauliöljyn lämmitys
Kirjoitti: czepel - 19.01.11 - klo:16:02
Eikö muka muilla ole vastaavia ongelmia pakkaskauden aikana?
Kyllä aika raakalta tuntuu laittaa traktori liikkeelle jäykkien öljyjen kera, saati sitten koittaa nostella etukuormaajaa.

Perkele, onko mulla jotakin vaseliinia sielläkin!!!!
Otsikko: Vs: hydrauliöljyn lämmitys
Kirjoitti: pötsjölööm - 19.01.11 - klo:16:04
Eikö muka muilla ole vastaavia ongelmia pakkaskauden aikana?
Kyllä aika raakalta tuntuu laittaa traktori liikkeelle jäykkien öljyjen kera, saati sitten koittaa nostella etukuormaajaa.

Perkele, onko mulla jotakin vaseliinia sielläkin!!!!

No tuommostahan se oli, ennen lämmintä hallia  ;D Ihan perseestä.
Otsikko: Vs: hydrauliöljyn lämmitys
Kirjoitti: Courtney1 - 19.01.11 - klo:16:06
Eikö muka muilla ole vastaavia ongelmia pakkaskauden aikana?
Kyllä aika raakalta tuntuu laittaa traktori liikkeelle jäykkien öljyjen kera, saati sitten koittaa nostella etukuormaajaa.

Perkele, onko mulla jotakin vaseliinia sielläkin!!!!

No tuommostahan se oli, ennen lämmintä hallia  ;D Ihan perseestä.
Tummelit jäässä  ;D
Otsikko: Vs: hydrauliöljyn lämmitys
Kirjoitti: der bauer - 19.01.11 - klo:16:10
Eikö muka muilla ole vastaavia ongelmia pakkaskauden aikana?
Kyllä aika raakalta tuntuu laittaa traktori liikkeelle jäykkien öljyjen kera, saati sitten koittaa nostella etukuormaajaa.

Perkele, onko mulla jotakin vaseliinia sielläkin!!!!

Mun kuormaajatraktorissa (JD 5820) oli peräöljy lämmitin vakiovaruste. En tiedä minkälainen vastus siellä on mutta moottorissa on ainakin calixin vastus.
Otsikko: Vs: hydrauliöljyn lämmitys
Kirjoitti: pötsjölööm - 19.01.11 - klo:16:16
Eikö muka muilla ole vastaavia ongelmia pakkaskauden aikana?
Kyllä aika raakalta tuntuu laittaa traktori liikkeelle jäykkien öljyjen kera, saati sitten koittaa nostella etukuormaajaa.

Perkele, onko mulla jotakin vaseliinia sielläkin!!!!

No tuommostahan se oli, ennen lämmintä hallia  ;D Ihan perseestä.
Tummelit jäässä  ;D

Niin no. Voihan siellä käsilypsyäkin harrastaa, ja muita aktiviteetteja  ;D
Otsikko: Vs: hydrauliöljyn lämmitys
Kirjoitti: bobbari - 19.01.11 - klo:16:24
Irralliseen moottorin letkulämmittimeen hydrauliletkun pätkät ja liittimet, hökötys traktorin hydrauliikkaliittimiin ja sitten vaan öljyt kiertämään vartiksi..
Muuten ihan hyvä idea, mut se letkulämmitin ei kestä siirapin oloisen öljyn vastapainetta.
Mulla on joskus pullistunut jälki-asenteinen hydrauliöljynsuodatin pakkasella...         :(
Otsikko: Vs: hydrauliöljyn lämmitys
Kirjoitti: mies - 19.01.11 - klo:16:32
Tuossa olisi tuollainen  ;D
http://www.meyervastus.fi/content/products/pdf/Upotettava%20%F6ljynl%E4mmitin.pdf

Muuten hyvä vekotin, mutta ei taida sopia perän sisälle ja jos sopii, niin pysyykö paikallaan.

Öljyt lämpiää, kun laittaa letkun hydeliittimien välille ja jatkuvan pumppauksen päälle. Ne on näitä nykyajan konsteja, joita ei entisvanhaan tar*****.

Lämmintä hallia ruvennut harkitsemaan.
Otsikko: Vs: hydrauliöljyn lämmitys
Kirjoitti: rene - 19.01.11 - klo:16:36
Irralliseen moottorin letkulämmittimeen hydrauliletkun pätkät ja liittimet, hökötys traktorin hydrauliikkaliittimiin ja sitten vaan öljyt kiertämään vartiksi..
Muuten ihan hyvä idea, mut se letkulämmitin ei kestä siirapin oloisen öljyn vastapainetta.
Mulla on joskus pullistunut jälki-asenteinen hydrauliöljynsuodatin pakkasella...         :(
Vaatii kyllä tosi vapaan paluun. Muutenkin on tuo joutavaa sen jälkeen kierrättää lämmityksen takia öljyjä kun moottori jo käy, kyllä niihin pitäisi ennen sitä saada lämpöä.

 Niin, tietysti voi olla kätevämpi vaihtaa ne öljyt kun ruveta virittelemään. :)
Otsikko: Vs: hydrauliöljyn lämmitys
Kirjoitti: pötsjölööm - 19.01.11 - klo:16:37
Tuossa olisi tuollainen  ;D
http://www.meyervastus.fi/content/products/pdf/Upotettava%20%F6ljynl%E4mmitin.pdf

Muuten hyvä vekotin, mutta ei taida sopia perän sisälle ja jos sopii, niin pysyykö paikallaan.

Öljyt lämpiää, kun laittaa letkun hydeliittimien välille ja jatkuvan pumppauksen päälle. Ne on näitä nykyajan konsteja, joita ei entisvanhaan tar*****.

Lämmintä hallia ruvennut harkitsemaan.

Niin, se vähän erijuttu 50 litraa vaseliinijäykkää öljyä, kun viis.  ;D Pikkusen enempi laittaa hanttiin, ja kestää kauan ennen, kun notkistuu.
http://www.mascus.com/image/product/large/d558d9c7/Valmet-502-E,5ce4e8ef.jpg
Otsikko: Vs: hydrauliöljyn lämmitys
Kirjoitti: oltsik - 19.01.11 - klo:17:07
Eikö muka muilla ole vastaavia ongelmia pakkaskauden aikana?
Kyllä aika raakalta tuntuu laittaa traktori liikkeelle jäykkien öljyjen kera, saati sitten koittaa nostella etukuormaajaa.

Perkele, onko mulla jotakin vaseliinia sielläkin!!!!

Sehän on selvä että jos parissa tunnissa halutaan nostaa 50-100 l -20 asteista öljyä esim 30 astetta lämpimämmäksi niin mikään pieni vastus ei sitä tee.

Mites tällane: Romikselta joku 4-5 kW moottori, siihen halpa hammasratas pumppu akselille, pumpulle öljy esim poisto propussa olevasta pikaventtiilistä ja öljy paluuliittimeen ja paluuletkuun säädettävä kuristin jota vasten öljyä ajetaan ja jossa se lämpiää. Tämä paketti olisi jossain hallin nurkassa, kaksi letkua perään ja pumppu päälle, avot. Pienellä testailulla saa etsittyä sopivan kuristusarvon että ei liikaa nosta lämpötilaa
Otsikko: Vs: hydrauliöljyn lämmitys
Kirjoitti: Luomujussi - 19.01.11 - klo:17:19
Onkos kukaan rakentanut toimivaa peräöljyn lämmitintä hydrauliikkaliittimiin kytkettävällä ulkoisella lämmityksella. Kävi nyt mielessä kun mun tapauksessa on asuinrakennuksen lämpökeskuksesta saatavana pihalle tosi kuumaa vettä. Traktori kun käynnistyy helposti jopa yli 30 asteen pakkasessa mutta peräöljyt on aika jäykkiä.....
Otsikko: Vs: hydrauliöljyn lämmitys
Kirjoitti: bdr-529 - 19.01.11 - klo:17:35
Jos laittais yhden 500 w halogeenin peräkoteloa vasten, tai kaks.
Otsikko: Vs: hydrauliöljyn lämmitys
Kirjoitti: Agronautti - 19.01.11 - klo:18:03
Eikö muka muilla ole vastaavia ongelmia pakkaskauden aikana?
Kyllä aika raakalta tuntuu laittaa traktori liikkeelle jäykkien öljyjen kera, saati sitten koittaa nostella etukuormaajaa.

Perkele, onko mulla jotakin vaseliinia sielläkin!!!!

Vaihda ne Universaalit talviöljyihin esim. donax td 5w-30..
Ja tarvittaessa vielä traktorin päälle kaksi isoa (8mx12m) kevyt/kestopeitettä päällekkäin ja joku >6kW sähköpuhallin muutamaksi tunniksi traktorin alle lämmittämään..
Otsikko: Vs: hydrauliöljyn lämmitys
Kirjoitti: SKN - 19.01.11 - klo:18:56
Mikä olisi hyvä, mutta edukas tsydeemi saada peräöljyt notkeiksi. Älkää ehdottako mitään nuotioita.....
Mikäs nyt tekee tarpeen moiselle paahtamiselle? Mites oot tähän asti pärjäilly?
Otsikko: Vs: hydrauliöljyn lämmitys
Kirjoitti: jupexx - 19.01.11 - klo:19:03
Eikö muka muilla ole vastaavia ongelmia pakkaskauden aikana?
Kyllä aika raakalta tuntuu laittaa traktori liikkeelle jäykkien öljyjen kera, saati sitten koittaa nostella etukuormaajaa.

Perkele, onko mulla jotakin vaseliinia sielläkin!!!!

Mun kuormaajatraktorissa (JD 5820) oli peräöljy lämmitin vakiovaruste. En tiedä minkälainen vastus siellä on mutta moottorissa on ainakin calixin vastus.
Mulla on kans 6420 S Jonnussa.
Otsikko: Vs: hydrauliöljyn lämmitys
Kirjoitti: - 19.01.11 - klo:20:15
Mulla on lämmitysletku pikaliittimiin jolla saa käynnistyksen jälkeen kierrättää öljyjä lämpöiseksi, mutta jotain vastusta oon kans haaveillu että sais edes 10 astetta perän lämpöä nousemaan ennen starttia. Iso ero starttaako -20C tai -10C...
Otsikko: Vs: hydrauliöljyn lämmitys
Kirjoitti: Kaupoi - 19.01.11 - klo:20:35
Eli lasken peräöljyt pois, otan ne makuhuoneeseen ja aamulla sitten kaatelen lämpimät ja notkeahkot öljyt koneeseen?

Tuo vastussylinteri voisi olla asiallinen, mistä vaan lykkään sen sinne? 
Nyt kun tuota mietin niin kai siihen voisi jonkun rajumman sulkuventtiilin laittaa tyhjäysroppuun, siitä reippaan parikytä litraa laskisi pois lämpimänä äkkiä.
Mullon rattoreissa semmosia pikaliittimiä persiissä, mistä saa oljyä ulos, ei tartte ropusta , jos ei halua :P

Mutta joo, jos pumppais ajon jälkeen oljyt johonkin eristettyyn erillissäiliöön, jossa vois sitten lämmittää ne ennen seuraavaa käynnistystä. Vaatii tietty myös jonkun pumpun säiliöön, millä siirto rattoriinpäin onnistuu.
Otsikko: Vs: hydrauliöljyn lämmitys
Kirjoitti: nilihaara - 19.01.11 - klo:20:42
Ei kai se puolilämpimän tallin teko niin iso asia ole. On siinä mukava tehdä huoltohommiakin talvella ja kovilla pakkasilla ei lämpö laske alle -10 C. Tosin nyt ei viikkoon ole tarvinnu piuhaan konetta laittaa kun kone ollut sammuksissa pari tuntia vrk, kuski vain on vaihtunut välillä.
Otsikko: Vs: hydrauliöljyn lämmitys
Kirjoitti: pölkky - 19.01.11 - klo:20:45
Kyllä donaksi5w-30w pelaa kun ajaa 10 km kasalle  on todella käyttölämmintä ja hytässä mukavaa pakkasellakin.
Otsikko: Vs: hydrauliöljyn lämmitys
Kirjoitti: SKN - 19.01.11 - klo:21:23
Nii miks se ööli pitäs saada lämpeemään? Toiset ajaa kesäpööllä ja sekään ei haittaa....
Otsikko: Vs: hydrauliöljyn lämmitys
Kirjoitti: axb - 19.01.11 - klo:22:20
voihan sitä lähtee kylmillä öljyil mut sit kesäl jauhetaan ku paska peli ku ei kestä loota ja vuotaa sieltä sekä täältä... perä öljyn lämmitin pitäs olla yhtä vakio ku moottorin lämmpäri... ja oikeestaan sielkin pitäs öljyä lämmittää kans... :P
Otsikko: Vs: hydrauliöljyn lämmitys
Kirjoitti: Hervast - 19.01.11 - klo:22:39
Hitekissä on nää XT-60 öölit perässä ja tahtoo olla pakkasilla tahmeamman makuinen kuin entisillä HT-60 öljyillä oli. Jos ei ole kiirelähtö ja tuulensuojaisessa hallissa on yli 15 astetta pakkasta ollut pidempään, niin olen 15 kw löpölämmittimellä puhaltanut puolisen tuntia traktorin perää. Ei senjälkeen suotimen painevalo pala ja on hydrauliikka heti notkea.

Seuraavat öljyt jotka laitan perään tilaan noilla ht-60 spekseillä, kesällä kun ei ole peräöljyjen lämpötilojen kanssa mitään ongelmaa. (Max 65 astetta)
Otsikko: Vs: hydrauliöljyn lämmitys
Kirjoitti: SKN - 20.01.11 - klo:06:02
voihan sitä lähtee kylmillä öljyil mut sit kesäl jauhetaan ku paska peli ku ei kestä loota ja vuotaa sieltä sekä täältä... perä öljyn lämmitin pitäs olla yhtä vakio ku moottorin lämmpäri... ja oikeestaan sielkin pitäs öljyä lämmittää kans... :P
Jos se perä tarvis sen lämmityksen, niin kai sinne olisi jo pajalla laitettu tarpeen mukainen vastus.
Otsikko: Vs: hydrauliöljyn lämmitys
Kirjoitti: peijooni - 20.01.11 - klo:06:09
Kyllä donaksi5w-30w pelaa kun ajaa 10 km kasalle  on todella käyttölämmintä ja hytässä mukavaa pakkasellakin.
maantie ajo lämmittää perän ainakin deeressä  ja sama öljy....
Otsikko: Vs: hydrauliöljyn lämmitys
Kirjoitti: realisti - 20.01.11 - klo:07:13
nykyisin kone pääasiassa lämpimässä hallissa, mutta kun joskus tulee tilanne että tarttee kylmästä lähteä on hallissa vielä vanha "lämmitysletku" tallessa. Yhdestä pikaliittimesta otettiin paine, kuristin välissä ja pikaliitin vapaaseen paluuseen. Tällä sai öljyt vartissa jo melko notkeiksi, kun pakkasen mukaan sääti kuristinta.
Otsikko: Vs: hydrauliöljyn lämmitys
Kirjoitti: rene - 20.01.11 - klo:07:39
voihan sitä lähtee kylmillä öljyil mut sit kesäl jauhetaan ku paska peli ku ei kestä loota ja vuotaa sieltä sekä täältä... perä öljyn lämmitin pitäs olla yhtä vakio ku moottorin lämmpäri... ja oikeestaan sielkin pitäs öljyä lämmittää kans... :P
Jos se perä tarvis sen lämmityksen, niin kai sinne olisi jo pajalla laitettu tarpeen mukainen vastus.
Valmistajat ei uhraa ajatuksia sille miten koneesta tulisi pitkäikäinen >:(
Otsikko: Vs: hydrauliöljyn lämmitys
Kirjoitti: teuturi - 20.01.11 - klo:10:06
Hitekissä on nää XT-60 öölit perässä ja tahtoo olla pakkasilla tahmeamman makuinen kuin entisillä HT-60 öljyillä oli. Jos ei ole kiirelähtö ja tuulensuojaisessa hallissa on yli 15 astetta pakkasta ollut pidempään, niin olen 15 kw löpölämmittimellä puhaltanut puolisen tuntia traktorin perää. Ei senjälkeen suotimen painevalo pala ja on hydrauliikka heti notkea.

Seuraavat öljyt jotka laitan perään tilaan noilla ht-60 spekseillä, kesällä kun ei ole peräöljyjen lämpötilojen kanssa mitään ongelmaa. (Max 65 astetta)

Samoja kokemuksia XT-60:stä, suotimen merkkivalo palaa aika kauan kun ulkona pakkasesta laittaa käyntiin ja antaa lämmetä.
Otsikko: Vs: hydrauliöljyn lämmitys
Kirjoitti: erik - 20.01.11 - klo:11:23
letku liittimissä ja paine päälle ja traktori käymään aamukahvin ajaks
toisaalta oli näppärä jos sais ne öljyt lämpiimään samalla ku traktori o lohkossa
Otsikko: Vs: hydrauliöljyn lämmitys
Kirjoitti: Pappa - 20.01.11 - klo:12:18
Hitekissä on nää XT-60 öölit perässä ja tahtoo olla pakkasilla tahmeamman makuinen kuin entisillä HT-60 öljyillä oli. Jos ei ole kiirelähtö ja tuulensuojaisessa hallissa on yli 15 astetta pakkasta ollut pidempään, niin olen 15 kw löpölämmittimellä puhaltanut puolisen tuntia traktorin perää. Ei senjälkeen suotimen painevalo pala ja on hydrauliikka heti notkea.

Seuraavat öljyt jotka laitan perään tilaan noilla ht-60 spekseillä, kesällä kun ei ole peräöljyjen lämpötilojen kanssa mitään ongelmaa. (Max 65 astetta)
Onko HT-60 enään myynnissä ? Eikö XT-60 tullut sen tilalle ?
Otsikko: Vs: hydrauliöljyn lämmitys
Kirjoitti: JoHaRa - 20.01.11 - klo:12:20
Ihmisillä on sellainen kuin sydän&keuhkokone.

Pitäisi virittää traktoriin sellainen kone joka kierrättäisi polttoainetta, peräöljyä, vaihteistoöljyä, jäähdytinnestettä ja akkuhappoja läpi yön jossain lämpimässä huoneessa. Yhdellä liittimellä kaikki kiinni kerrallaan.

 ;D ::) ;D
Otsikko: Vs: hydrauliöljyn lämmitys
Kirjoitti: bdr-529 - 20.01.11 - klo:14:42
Ihmisillä on sellainen kuin sydän&keuhkokone.

Pitäisi virittää traktoriin sellainen kone joka kierrättäisi polttoainetta, peräöljyä, vaihteistoöljyä, jäähdytinnestettä ja akkuhappoja läpi yön jossain lämpimässä huoneessa. Yhdellä liittimellä kaikki kiinni kerrallaan.

 ;D ::) ;D
Rakentaa  se lämpöinen huone traktorin ympärille.  2,5 metriä levee 3 metriä korkee ja 4.5 metriä pitkä. Ei voi maksaa paljon eikä lämmityskään hirveästi vie.
Otsikko: Vs: hydrauliöljyn lämmitys
Kirjoitti: JoHaRa - 20.01.11 - klo:14:45
Ihmisillä on sellainen kuin sydän&keuhkokone.

Pitäisi virittää traktoriin sellainen kone joka kierrättäisi polttoainetta, peräöljyä, vaihteistoöljyä, jäähdytinnestettä ja akkuhappoja läpi yön jossain lämpimässä huoneessa. Yhdellä liittimellä kaikki kiinni kerrallaan.

 ;D ::) ;D
Rakentaa  se lämpöinen huone traktorin ympärille.  2,5 metriä levee 3 metriä korkee ja 4.5 metriä pitkä. Ei voi maksaa paljon eikä lämmityskään hirveästi vie.
Niinpä  ;D Kumma että tällaiseen peräöljynlämmitysongelmaankin voi käyttää tuollaista 100 000 vuotta vanhaa keksintöä kuten "lämmin tila"  ;D
Otsikko: Vs: hydrauliöljyn lämmitys
Kirjoitti: pötsjölööm - 20.01.11 - klo:14:48
Jos sellaista ei ole, pitää katsella metsistä karhunpaskalla vuorattua luolaa, mihin traktori sopii  ;D Semmosiahan ne oli sillon.
Otsikko: Vs: hydrauliöljyn lämmitys
Kirjoitti: JoHaRa - 20.01.11 - klo:14:49
Jos sellaista ei ole, pitää katsella metsistä karhunpaskalla vuorattua luolaa, mihin traktori sopii  ;D Semmosiahan ne oli sillon.

Tuurilla siellä luolassa asuu karhuperhe. Nallepesue lämmittää mukavasti hyd.öljyjä  8)
Otsikko: Vs: hydrauliöljyn lämmitys
Kirjoitti: Hervast - 20.01.11 - klo:14:53
Hitekissä on nää XT-60 öölit perässä ja tahtoo olla pakkasilla tahmeamman makuinen kuin entisillä HT-60 öljyillä oli. Jos ei ole kiirelähtö ja tuulensuojaisessa hallissa on yli 15 astetta pakkasta ollut pidempään, niin olen 15 kw löpölämmittimellä puhaltanut puolisen tuntia traktorin perää. Ei senjälkeen suotimen painevalo pala ja on hydrauliikka heti notkea.

Seuraavat öljyt jotka laitan perään tilaan noilla ht-60 spekseillä, kesällä kun ei ole peräöljyjen lämpötilojen kanssa mitään ongelmaa. (Max 65 astetta)
Onko HT-60 enään myynnissä ? Eikö XT-60 tullut sen tilalle ?

Juu näin kävi, kesällä kovemmassa vedätyksessä on XT parempi näihin vanhempiinkin koneisiiin joissa peräöljynlämmöt huitelee päälle 80 asteen mut omissa hommissa ei kone ole ikinä niin kovilla.

Messuilla kyselin tampereen öljytukun  kavereilta että löytyykö sopivaa peräöljyä 200 hinkissä, kuulemma just ht-60 vastaavaa löytyy mut ei XT:tä. Lienee samaa tavaraa kuin Donax td. Semmosen hintaa arvelin kysellä tässä keväämmällä ja samalla petrokanadan punaista tappirasvaa vois tilata pari lootaa.
Otsikko: Vs: hydrauliöljyn lämmitys
Kirjoitti: pötsjölööm - 20.01.11 - klo:14:53
Jos sellaista ei ole, pitää katsella metsistä karhunpaskalla vuorattua luolaa, mihin traktori sopii  ;D Semmosiahan ne oli sillon.

Tuurilla siellä luolassa asuu karhuperhe. Nallepesue lämmittää mukavasti hyd.öljyjä  8)

Supikoira asui meillä puimurissa, mutta ei se mitään lämittänyt  ;D Sähisi vaan siellä.
Otsikko: Vs: hydrauliöljyn lämmitys
Kirjoitti: Tuumailija - 20.01.11 - klo:15:06
Jåå-å det säger här.. että tuollaisella kolomoskohdan levyllä ollaan hytikoita lämmitelty. Ei oo tarvis -30c koneita käynnistellä, mutta -15 asteen tuntumassa tankki on vielä jotenkuten lämpönen.

http://www.calix.se/consumer/files/Calix_oversikt_entreprenad.pdf
Otsikko: Vs: hydrauliöljyn lämmitys
Kirjoitti: lypsyukko - 20.01.11 - klo:15:33
Eikö muka muilla ole vastaavia ongelmia pakkaskauden aikana?
Kyllä aika raakalta tuntuu laittaa traktori liikkeelle jäykkien öljyjen kera, saati sitten koittaa nostella etukuormaajaa.

Perkele, onko mulla jotakin vaseliinia sielläkin!!!!

Mun kuormaajatraktorissa (JD 5820) oli peräöljy lämmitin vakiovaruste. En tiedä minkälainen vastus siellä on mutta moottorissa on ainakin calixin vastus.
Mulla on kans 6420 S Jonnussa.



Keskon myyntitykille joskus jupisin miksi Verkkuun ei asenneta tuota lämmitystä niin kuin Jontikan peräöljyille  ??? Vastaus oli valmiina "jontikassahan ei ole öljyäkään perassä kuin tilkkanen, miten vähintään 70l lämmitetään pienellä sähkövastuksella pakkasessa"  ::) Kyllä sitä lämmitystä tarvittis dyna-4 ainakin , mutta täytyy juoda siinä välis kahvit, kun traktori on "lämpiämäs"  ;D
Otsikko: Vs: hydrauliöljyn lämmitys
Kirjoitti: JoHaRa - 20.01.11 - klo:16:39
Jos sellaista ei ole, pitää katsella metsistä karhunpaskalla vuorattua luolaa, mihin traktori sopii  ;D Semmosiahan ne oli sillon.

Tuurilla siellä luolassa asuu karhuperhe. Nallepesue lämmittää mukavasti hyd.öljyjä  8)

Supikoira asui meillä puimurissa, mutta ei se mitään lämittänyt  ;D Sähisi vaan siellä.
Kai nyljit tuon ilmansuodattimeksi  ;D Jotain vuokraa täytyy saada. Tuurilla tuo mölli putsaili siellä jotain kun se on sellainen pölyhuisku koko otus.  Voisiko puimurissa tarhata talvet kettuja  ??? Ei oo mittään käyttöä puimakoneella talvisin.
Otsikko: Vs: hydrauliöljyn lämmitys
Kirjoitti: ijasja2 - 20.01.11 - klo:17:21
Jos sellaista ei ole, pitää katsella metsistä karhunpaskalla vuorattua luolaa, mihin traktori sopii  ;D Semmosiahan ne oli sillon.

Tuurilla siellä luolassa asuu karhuperhe. Nallepesue lämmittää mukavasti hyd.öljyjä  8)

Supikoira asui meillä puimurissa, mutta ei se mitään lämittänyt  ;D Sähisi vaan siellä.
Kai nyljit tuon ilmansuodattimeksi  ;D Jotain vuokraa täytyy saada. Tuurilla tuo mölli putsaili siellä jotain kun se on sellainen pölyhuisku koko otus.  Voisiko puimurissa tarhata talvet kettuja  ??? Ei oo mittään käyttöä puimakoneella talvisin.

Jotku majoittaa kuulemma rottia ??? Kuulemma kätevästi uusivat sähköjohdotkin, itselle (korjaamolle) jää vain uusien asennus ;D
Otsikko: Vs: hydrauliöljyn lämmitys
Kirjoitti: farmiman - 20.01.11 - klo:21:39
Laitatin alkutalvesta peräöljyn lämmitysvastuksen nyykkärin tm malliin,ei pumppu enää jurise kun laittaa käyntiin kylmästä 3-4 tunnin lämmityksen jälkeen.Putket kun tyhjenee jäykästä öljystä niin kuormain toimii huomattavasti jouheammin.
Otsikko: Vs: hydrauliöljyn lämmitys
Kirjoitti: koivumaki - 21.01.11 - klo:10:21
Laitatin alkutalvesta peräöljyn lämmitysvastuksen nyykkärin tm malliin,ei pumppu enää jurise kun laittaa käyntiin kylmästä 3-4 tunnin lämmityksen jälkeen.Putket kun tyhjenee jäykästä öljystä niin kuormain toimii huomattavasti jouheammin.

--mä tein saman homman viime talvena.Toimii juurikin noin
Otsikko: Vs: hydrauliöljyn lämmitys
Kirjoitti: HöPö-HeSSu - 21.01.11 - klo:10:23
se on ominaisuus kun valitin keskon huoltopäällikölle asiasta
Otsikko: Vs: hydrauliöljyn lämmitys
Kirjoitti: czepel - 21.01.11 - klo:13:55
Laitatin alkutalvesta peräöljyn lämmitysvastuksen nyykkärin tm malliin,ei pumppu enää jurise kun laittaa käyntiin kylmästä 3-4 tunnin lämmityksen jälkeen.Putket kun tyhjenee jäykästä öljystä niin kuormain toimii huomattavasti jouheammin.

Eli mistä ostit ja minkämerkkisen, oliko tuollainen patruunatyyppi, kierukka vaiko liimattava "matto"?
Otsikko: Vs: hydrauliöljyn lämmitys
Kirjoitti: koivumaki - 21.01.11 - klo:19:58
Laitatin alkutalvesta peräöljyn lämmitysvastuksen nyykkärin tm malliin,ei pumppu enää jurise kun laittaa käyntiin kylmästä 3-4 tunnin lämmityksen jälkeen.Putket kun tyhjenee jäykästä öljystä niin kuormain toimii huomattavasti jouheammin.

Eli mistä ostit ja minkämerkkisen, oliko tuollainen patruunatyyppi, kierukka vaiko liimattava "matto"?

--TM:n(mulla MXM Case) lämmitin asennetaan vetokoukun etupuolella olevaan roppuun,se on kierukkatyyppinen.Ostin sen Casen dealerin kautta,asensin itse.Peräöljyt pois.Sitten vaan roppu auki ja elementti paikalleen.Muuten helppo homma mutta elementti on suunniteltu erilaiselle vetokoukulle kuin tässä 2007 mallissa on.Jouduin löystyttämään koukun pultteja sekä vääntelemään vastuksen piuhoja jonnii verran ennen kuin koukku mahtu takaisin.
--hyvä varuste

Calix näköjään tekee kans erilaisia hydeöölin lämmittimiä
Otsikko: Vs: hydrauliöljyn lämmitys
Kirjoitti: Teroman - 21.01.11 - klo:21:46

Basildonin Pommien ongelmia,,,,,,,,,,,,

 Nuot öljyn kiertämättömyydet kylminä

Ja hirvee Kalina kuuluu myös taudin kuvaan

HUH

;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;å
Otsikko: Vs: hydrauliöljyn lämmitys
Kirjoitti: farmiman - 21.01.11 - klo:21:56
Ei ne mitään pommeja oo! Laatutietoisen valinta!
Huollossa laittoivat kierukan sinne koukun alta öljy tilaan.
kyllä se konetta paljon säästää,ei ole kovin kallis reilu 200 asennettuna ja haaroitettuna lohkolämmittimen johdosta.
Otsikko: Vs: hydrauliöljyn lämmitys
Kirjoitti: Ojala - 21.01.11 - klo:22:04
Variossa alle -5 asteessa nousee ls-paine 100 bar ja inisee muutaman minuutin
kunnes soppa on notkeeta. Ei haittaa työskentelyä jne, ylivoimaista  :o


Varion ylivoima iski taas  8)
Otsikko: Vs: hydrauliöljyn lämmitys
Kirjoitti: Teroman - 22.01.11 - klo:10:53

samna olen huomannut Fendt ja Renault heti valmiita töihin kylmässäkin

Kun Taas Basildonia sai lämmittää ja lämmitttää ja silti ei meinaa toimia Ollenkaan kunnolla Esim Suunnanvaihto ja nostolaite,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,Å
Otsikko: Vs: hydrauliöljyn lämmitys
Kirjoitti: czepel - 17.02.11 - klo:12:11
YESH!

Peräöölit lämpiävät nyt sähköllä - samalla kun moottorikin.

Kyllä nyt kelpaa!
Otsikko: Vs: hydrauliöljyn lämmitys
Kirjoitti: zape - 17.02.11 - klo:15:35

samna olen huomannut Fendt ja Renault heti valmiita töihin kylmässäkin

Kun Taas Basildonia sai lämmittää ja lämmitttää ja silti ei meinaa toimia Ollenkaan kunnolla Esim Suunnanvaihto ja nostolaite,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,Å

Tuoppas turo rottelosi tänne itä-suomeen, katotaan pelaako -40 asteen pakkasessa... ;D Kaveri tuntu puskevan metsäteitä auki, olipa pakkasta vaikka -40, syksyllä tuntu olevan innokkaita auramiehiä, joka lähtöön, mut nyt tuntuuvat hävinneet kaikki auramiehet. Vähän tuntu jarrut olevan kohmeiset palautumaan, mut muuten 171A tuntu pelaavan pakkasessa :D Teitä tuntu riittävän, eikä voi pakkasen takia hommia lykätä, muuten puunkorjuu pysähtyy.

Ois hauska nähdä miten turon renu ja fendtti saisi moottorikelkoilla tampatun metrisen lumen pois lingottua ;D Taitas olla viisaita pysyä siellä hiekkalaatikolla...eikä levitellä leukaperiä... :D


Otsikko: Vs: hydrauliöljyn lämmitys
Kirjoitti: czepel - 17.02.11 - klo:15:57
Ja tsydeemi oli varsin edukas.....sellainen vaihdelooran alapintaan "liimattava" 500 W matto.
Asennus nopea, teho yllättävän hyvä....500 w, mutta tuntuu lämmittävän öljyä sopivaisesti
suunnilleen samassa ajassa kuin lohkolämppärikin. Koekäyttö oli tänä aamuna, illalla laitin lämmöt päälle ja aamulla klo 6.00 starttailin.....kaikki toimi aivan loistavasti, etukuormain, suunnanvaihto, ja pikavaihteetkin.
Tämä lysti maksoi n.200 egeä, mun mielestä halpa hinta.
Otsikko: Vs: hydrauliöljyn lämmitys
Kirjoitti: - 17.02.11 - klo:17:04
Ja tsydeemi oli varsin edukas.....sellainen vaihdelooran alapintaan "liimattava" 500 W matto.
Asennus nopea, teho yllättävän hyvä....500 w, mutta tuntuu lämmittävän öljyä sopivaisesti
suunnilleen samassa ajassa kuin lohkolämppärikin. Koekäyttö oli tänä aamuna, illalla laitin lämmöt päälle ja aamulla klo 6.00 starttailin.....kaikki toimi aivan loistavasti, etukuormain, suunnanvaihto, ja pikavaihteetkin.
Tämä lysti maksoi n.200 egeä, mun mielestä halpa hinta.

Mistä hommasit? Rupiaa kans tympimähän tuo suodattimen tukkeutumisen valo... Tänään tunti lämmityskäyttöä 25% virtaus lohkolla lämmitysletkun kautta eikä perkele vieläkään voinu antaa kenkää kun punavalot vilkkuu...
Otsikko: Vs: hydrauliöljyn lämmitys
Kirjoitti: kyntaja - 17.02.11 - klo:17:30
Ulosotto päälle... auttaa hieman
Otsikko: Vs: hydrauliöljyn lämmitys
Kirjoitti: rns - 02.12.12 - klo:16:14
Ulosotto päälle... auttaa hieman
Auttaa auttaa mutta nyt ei jaksa enää 
Rupiaa kans tympimähän tuo suodattimen tukkeutumisen valo...
odotella ja rääkätä.
Joka päivä kuitenkin saa käynnistellä eikä tähän hätään halliakaan pykätä   :-\

Minkä firman tuote sulla czepel on käytössä?

Koko härvelissä kun on Calixia kaikki muu niin voisi olla hydrauliöljynkin lämmitin, mutta mihin se lykkäät kun on liian iso  :(
Onko arctic fox-tuotteista kokemuksia, iskin silmäni sellaisiin tässä?

Otsikko: Vs: hydrauliöljyn lämmitys
Kirjoitti: jupe - 02.12.12 - klo:21:14
miten mahtaisi olla kun mulla kurottajassa muovinen hydetankki siihen ei voi laittaa sellaista liimattavaa lätkää. mahtaisiko toimia jos laittaisi tyhjennyskorkkiin jonkinlaisen vastuksen. minkä kokoisia nämä casen ym. vastukset on muistaakseni aika pieni kierre tuossa tyhjennyskorkissa.
Otsikko: Vs: hydrauliöljyn lämmitys
Kirjoitti: SKN - 03.12.12 - klo:04:33
miten mahtaisi olla kun mulla kurottajassa muovinen hydetankki siihen ei voi laittaa sellaista liimattavaa lätkää. mahtaisiko toimia jos laittaisi tyhjennyskorkkiin jonkinlaisen vastuksen. minkä kokoisia nämä casen ym. vastukset on muistaakseni aika pieni kierre tuossa tyhjennyskorkissa.
Laitat sinne tankkiin kierukan tai muun vastaavan, ja liität sen vesikiertoon.
Otsikko: Vs: hydrauliöljyn lämmitys
Kirjoitti: Jompero - 03.12.12 - klo:10:54
Toimiskohan tuommonen tarralämmitin auton öljypohjassa? Keväällä jäi yks Audi käteen josta ei löydy tepsliä
Otsikko: Vs: hydrauliöljyn lämmitys
Kirjoitti: czepel - 03.12.12 - klo:10:57
Mulla on a foxin lämmittimet 2 kpl pieni ja isompi taitaa olla lämpöteholtaan n. 500 w
tai 750 w....en muista ihan tarkkaan. Hyvin ovat pysyneet kiinni pohjassa, kytkeytyvät samalla päälle kuin lohkolämppärikin. Jos kovia pakkasia, saa olla aika kauan roikan nokassa, ennen kuin lämpiää kunnolla, mutta joka tapauksessa selvä hyöty kovilla pakkasilla

Otsikko: Vs: hydrauliöljyn lämmitys
Kirjoitti: zetor8045 - 03.12.12 - klo:10:58
Toimiskohan tuommonen tarralämmitin auton öljypohjassa? Keväällä jäi yks Audi käteen josta ei löydy tepsliä
Noo jollei paljoa tuulee auton alitte eikä oo pakkasta niin voi se vähän lämmittää...
Otsikko: Vs: hydrauliöljyn lämmitys
Kirjoitti: Jompero - 03.12.12 - klo:11:09
Milläs helkkaroidilla se traktorin persauksen sitte saa lämpöseksi jos ei pellipohjan läpi muutamaa litraa moottoriöljyä?
Otsikko: Vs: hydrauliöljyn lämmitys
Kirjoitti: zetor8045 - 03.12.12 - klo:11:23
Milläs helkkaroidilla se traktorin persauksen sitte saa lämpöseksi jos ei pellipohjan läpi muutamaa litraa moottoriöljyä?
Lämpimällä tallilla...  Hydrauliöljy kun ei lämpeä lyhyellä lämmityksellä kuin yhdestä kohtaa eli siitä mistä sitä lämmitetään... Ja sitten kun rupeat käyttämään öljyjä niin se vetäsee sen lämpimän öljypallon ja sitten tulee sitä kylmää ja jähmeää öljyä seuraavaksi   :o  Tuskin tuokaan kovin hyvä on pidemmän päälle..
Otsikko: Vs: hydrauliöljyn lämmitys
Kirjoitti: Peltola - 03.12.12 - klo:11:33
Milläs helkkaroidilla se traktorin persauksen sitte saa lämpöseksi jos ei pellipohjan läpi muutamaa litraa moottoriöljyä?

Mitä noita tarrajuttuja katsoin, niin oletin että pidetään päällä aina pakkasella, jos valmiutta lähtöön tarvitaan. Esim. 250 wattinen saattaisi riittää, kun laittaa roikkaan heti lämpimänä.
Omilla rukkaskoneilla ei lähdetä liikkeelle jos -25 tai yli. Ja sittenkin kaikki lähtee kohtuunopeaan lohkolämmittimellä, mutta ei järkeä.
Otsikko: Vs: hydrauliöljyn lämmitys
Kirjoitti: icefarmer - 03.12.12 - klo:11:38
Milläs helkkaroidilla se traktorin persauksen sitte saa lämpöseksi jos ei pellipohjan läpi muutamaa litraa moottoriöljyä?
Lämpimällä tallilla...  Hydrauliöljy kun ei lämpeä lyhyellä lämmityksellä kuin yhdestä kohtaa eli siitä mistä sitä lämmitetään... Ja sitten kun rupeat käyttämään öljyjä niin se vetäsee sen lämpimän öljypallon ja sitten tulee sitä kylmää ja jähmeää öljyä seuraavaksi   :o  Tuskin tuokaan kovin hyvä on pidemmän päälle..
mutta eikös autopowder jonnikassa jäähdytinneste käy mutkan laatikossa, jos nesteet webastolla lämpimäks, kunnon kiertovesipumppu kehiin... mutta siirtyskö tuo lämpö siellä laatikossa vedestä öljyyn, käsittääkseni näissä halvemin tehdyissä portaattomissa  öljyt on yhteiset laatikossa ja hydessä vai oonko ymmärtäny väärin :-\
Otsikko: Vs: hydrauliöljyn lämmitys
Kirjoitti: czepel - 03.12.12 - klo:11:41
paras hyöty onkin ns. ylläpitolämmityksessä, jos tietää, että joutuu taas seuraavana pakkasaamuna starttailemaan, niin öljyt on valmiiksi notkeina. Toki tilanne on eri jos on -20 pakkasta ja kone ei ole ollut käynnissä muutamaan päivään, silloin lämmitysajan käytännössä tulisi olla vähintäänkin 8-10 h.
Otsikko: Vs: hydrauliöljyn lämmitys
Kirjoitti: kaaleppi - 03.12.12 - klo:14:20
Jos on yhteisöljy hydessä ja vaihteistossa niin voimanotto lienee yksinkertaisempia konsteja.

Tänä aamuna lämmitin ysisatasen vallun vaihteistoöljyn käynnistettyä jättämällä H ryhmän pyörimään. Eli vain H ryhmä päälle, mutta vaihdevipu vapaalle ja kytkintä ylös niin alkaa hölskyä. Oli -20 asteessa sen verran kankeaa että kun nosti kytkintä niin tuumas sammua. Liikkeellelähtö oli kuitenkin paljon sujuvampi parin minuutin käymisen jälkeen kuin jos olisi siltä seisomalta alkanut ajella. Hydeöljyt alkaa kyllä toimia välttävästi kun jonkinaikaa kääntelee rattia.

Joku ymmärtäväinen vois kertoa käykö nykysessä suunnanvaihtaja haitekki valluissa samoin jos vain ryhmävaihde on päällä ja suunnanvaihtaja jompaan kumpaan suuntaan päällä? Ainakin Teessähän on yhteisöljyt. Kovin tykkää nimittäin vilkuttaa öljynpainevaloa jonkun minuutin kylmällä ajamaan lähdettäessä.
Otsikko: Vs: hydrauliöljyn lämmitys
Kirjoitti: Greenpwr - 03.12.12 - klo:14:46
Milläs helkkaroidilla se traktorin persauksen sitte saa lämpöseksi jos ei pellipohjan läpi muutamaa litraa moottoriöljyä?
Lämpimällä tallilla...  Hydrauliöljy kun ei lämpeä lyhyellä lämmityksellä kuin yhdestä kohtaa eli siitä mistä sitä lämmitetään... Ja sitten kun rupeat käyttämään öljyjä niin se vetäsee sen lämpimän öljypallon ja sitten tulee sitä kylmää ja jähmeää öljyä seuraavaksi   :o  Tuskin tuokaan kovin hyvä on pidemmän päälle..
mutta eikös autopowder jonnikassa jäähdytinneste käy mutkan laatikossa, jos nesteet webastolla lämpimäks, kunnon kiertovesipumppu kehiin... mutta siirtyskö tuo lämpö siellä laatikossa vedestä öljyyn, käsittääkseni näissä halvemin tehdyissä portaattomissa  öljyt on yhteiset laatikossa ja hydessä vai oonko ymmärtäny väärin :-\

 Käyttäjän elämän helpotukseks aapeessä on lämmityskäyttö, laatikko ihan omin lupinsa lämmittää eka öljyt ja vasta sen jälkeen lupa lähteä liikkeelle, latauspumpulle taitaa olla oma vastuksensa lämppäri haarasta.
Otsikko: Vs: hydrauliöljyn lämmitys
Kirjoitti: icefarmer - 03.12.12 - klo:15:46
Milläs helkkaroidilla se traktorin persauksen sitte saa lämpöseksi jos ei pellipohjan läpi muutamaa litraa moottoriöljyä?
Lämpimällä tallilla...  Hydrauliöljy kun ei lämpeä lyhyellä lämmityksellä kuin yhdestä kohtaa eli siitä mistä sitä lämmitetään... Ja sitten kun rupeat käyttämään öljyjä niin se vetäsee sen lämpimän öljypallon ja sitten tulee sitä kylmää ja jähmeää öljyä seuraavaksi   :o  Tuskin tuokaan kovin hyvä on pidemmän päälle..
mutta eikös autopowder jonnikassa jäähdytinneste käy mutkan laatikossa, jos nesteet webastolla lämpimäks, kunnon kiertovesipumppu kehiin... mutta siirtyskö tuo lämpö siellä laatikossa vedestä öljyyn, käsittääkseni näissä halvemin tehdyissä portaattomissa  öljyt on yhteiset laatikossa ja hydessä vai oonko ymmärtäny väärin :-\

 Käyttäjän elämän helpotukseks aapeessä on lämmityskäyttö, laatikko ihan omin lupinsa lämmittää eka öljyt ja vasta sen jälkeen lupa lähteä liikkeelle, latauspumpulle taitaa olla oma vastuksensa lämppäri haarasta.
elikkä tulipalon sattuessa kohdalle tuota jonnikkaa ei kannata parkkeerata edellisenä iltana  seinän viereen paitsi ihan tositarkoituksella ::) ::) ::) ::)
Otsikko: Vs: hydrauliöljyn lämmitys
Kirjoitti: Greenpwr - 03.12.12 - klo:15:58
Milläs helkkaroidilla se traktorin persauksen sitte saa lämpöseksi jos ei pellipohjan läpi muutamaa litraa moottoriöljyä?
Lämpimällä tallilla...  Hydrauliöljy kun ei lämpeä lyhyellä lämmityksellä kuin yhdestä kohtaa eli siitä mistä sitä lämmitetään... Ja sitten kun rupeat käyttämään öljyjä niin se vetäsee sen lämpimän öljypallon ja sitten tulee sitä kylmää ja jähmeää öljyä seuraavaksi   :o  Tuskin tuokaan kovin hyvä on pidemmän päälle..
mutta eikös autopowder jonnikassa jäähdytinneste käy mutkan laatikossa, jos nesteet webastolla lämpimäks, kunnon kiertovesipumppu kehiin... mutta siirtyskö tuo lämpö siellä laatikossa vedestä öljyyn, käsittääkseni näissä halvemin tehdyissä portaattomissa  öljyt on yhteiset laatikossa ja hydessä vai oonko ymmärtäny väärin :-\

 Käyttäjän elämän helpotukseks aapeessä on lämmityskäyttö, laatikko ihan omin lupinsa lämmittää eka öljyt ja vasta sen jälkeen lupa lähteä liikkeelle, latauspumpulle taitaa olla oma vastuksensa lämppäri haarasta.
elikkä tulipalon sattuessa kohdalle tuota jonnikkaa ei kannata parkkeerata edellisenä iltana  seinän viereen paitsi ihan tositarkoituksella ::) ::) ::) ::)

 Milloinka on eka direkti, roplaamatta, kymppi-kerhossa ja minkä värinen se on?
Otsikko: Vs: hydrauliöljyn lämmitys
Kirjoitti: kolapoika - 04.12.12 - klo:07:49
en jaksanut kaikkia lukia,minä nostan vallun etupään kuormaajalla irti maasta ja rattia laidastalaitaan jo pian on öölit lämpimiä.ö
Otsikko: Vs: hydrauliöljyn lämmitys
Kirjoitti: mikasep - 04.12.12 - klo:16:01
Laitatin alkutalvesta peräöljyn lämmitysvastuksen nyykkärin tm malliin,ei pumppu enää jurise kun laittaa käyntiin kylmästä 3-4 tunnin lämmityksen jälkeen.Putket kun tyhjenee jäykästä öljystä niin kuormain toimii huomattavasti jouheammin.

Eli mistä ostit ja minkämerkkisen, oliko tuollainen patruunatyyppi, kierukka vaiko liimattava "matto"?

--TM:n(mulla MXM Case) lämmitin asennetaan vetokoukun etupuolella olevaan roppuun,se on kierukkatyyppinen.Ostin sen Casen dealerin kautta,asensin itse.Peräöljyt pois.Sitten vaan roppu auki ja elementti paikalleen.Muuten helppo homma mutta elementti on suunniteltu erilaiselle vetokoukulle kuin tässä 2007 mallissa on.Jouduin löystyttämään koukun pultteja sekä vääntelemään vastuksen piuhoja jonnii verran ennen kuin koukku mahtu takaisin.
--hyvä varuste

Calix näköjään tekee kans erilaisia hydeöölin lämmittimiä

Mitenkähän jos lämmitinkierukka on pienikokoinen ja silti tehokas, niin mahtaako olla vaarana öljyn "pohjaan palaminen" kuten puurokattilassa? Jäykkä öljy ei ole kovin liikkuvaista tavaraa, ja jos vastuksen pintalämpötila on iso niin paikallisesti lämminnyt öljy ei kerkiä vastuksen luota pois ennen kuin se palaa. Palaneen öljyn voiteluominaisuudet ei liene kovin hyvät. Sen puoleen tuo laatikon pohjaa lämmittävä matto tuntuisi turvallisemmalta. Vaikka luulisi jos noita kierukoita tuohon tarkoitukseen myydään niin olisi tämäkin otettu huomioon.


Mika

Otsikko: Vs: hydrauliöljyn lämmitys
Kirjoitti: kyntaja - 04.12.12 - klo:17:09
Milläs helkkaroidilla se traktorin persauksen sitte saa lämpöseksi jos ei pellipohjan läpi muutamaa litraa moottoriöljyä?
Lämpimällä tallilla...  Hydrauliöljy kun ei lämpeä lyhyellä lämmityksellä kuin yhdestä kohtaa eli siitä mistä sitä lämmitetään... Ja sitten kun rupeat käyttämään öljyjä niin se vetäsee sen lämpimän öljypallon ja sitten tulee sitä kylmää ja jähmeää öljyä seuraavaksi   :o  Tuskin tuokaan kovin hyvä on pidemmän päälle..
mutta eikös autopowder jonnikassa jäähdytinneste käy mutkan laatikossa, jos nesteet webastolla lämpimäks, kunnon kiertovesipumppu kehiin... mutta siirtyskö tuo lämpö siellä laatikossa vedestä öljyyn, käsittääkseni näissä halvemin tehdyissä portaattomissa  öljyt on yhteiset laatikossa ja hydessä vai oonko ymmärtäny väärin :-\

 Käyttäjän elämän helpotukseks aapeessä on lämmityskäyttö, laatikko ihan omin lupinsa lämmittää eka öljyt ja vasta sen jälkeen lupa lähteä liikkeelle, latauspumpulle taitaa olla oma vastuksensa lämppäri haarasta.
elikkä tulipalon sattuessa kohdalle tuota jonnikkaa ei kannata parkkeerata edellisenä iltana  seinän viereen paitsi ihan tositarkoituksella ::) ::) ::) ::)

Eikös se paremmin lämpimästä lähde liikenteeseen :o  ;)
Otsikko: Vs: hydrauliöljyn lämmitys
Kirjoitti: SDF - 04.12.12 - klo:19:31
Laitatin alkutalvesta peräöljyn lämmitysvastuksen nyykkärin tm malliin,ei pumppu enää jurise kun laittaa käyntiin kylmästä 3-4 tunnin lämmityksen jälkeen.Putket kun tyhjenee jäykästä öljystä niin kuormain toimii huomattavasti jouheammin.

Eli mistä ostit ja minkämerkkisen, oliko tuollainen patruunatyyppi, kierukka vaiko liimattava "matto"?

--TM:n(mulla MXM Case) lämmitin asennetaan vetokoukun etupuolella olevaan roppuun,se on kierukkatyyppinen.Ostin sen Casen dealerin kautta,asensin itse.Peräöljyt pois.Sitten vaan roppu auki ja elementti paikalleen.Muuten helppo homma mutta elementti on suunniteltu erilaiselle vetokoukulle kuin tässä 2007 mallissa on.Jouduin löystyttämään koukun pultteja sekä vääntelemään vastuksen piuhoja jonnii verran ennen kuin koukku mahtu takaisin.
--hyvä varuste

Calix näköjään tekee kans erilaisia hydeöölin lämmittimiä

Mitenkähän jos lämmitinkierukka on pienikokoinen ja silti tehokas, niin mahtaako olla vaarana öljyn "pohjaan palaminen" kuten puurokattilassa? Jäykkä öljy ei ole kovin liikkuvaista tavaraa, ja jos vastuksen pintalämpötila on iso niin paikallisesti lämminnyt öljy ei kerkiä vastuksen luota pois ennen kuin se palaa. Palaneen öljyn voiteluominaisuudet ei liene kovin hyvät. Sen puoleen tuo laatikon pohjaa lämmittävä matto tuntuisi turvallisemmalta. Vaikka luulisi jos noita kierukoita tuohon tarkoitukseen myydään niin olisi tämäkin otettu huomioon.


Mika
Ilmajäähdytteisissä moottoreissa on käytetty noita lämmitysvastuksia öljypohjassa ja niistä mulla on ainakin sellainen käsitys että ovat melko malttillisen tehoisia juurikin tuosta syystä, ettei öljy palaisi vaan ehtisi johtaa lämpöä eteenpäin.   
Otsikko: Vs: hydrauliöljyn lämmitys
Kirjoitti: Cutana - 05.12.12 - klo:12:28
Laitatin alkutalvesta peräöljyn lämmitysvastuksen nyykkärin tm malliin,ei pumppu enää jurise kun laittaa käyntiin kylmästä 3-4 tunnin lämmityksen jälkeen.Putket kun tyhjenee jäykästä öljystä niin kuormain toimii huomattavasti jouheammin.

Eli mistä ostit ja minkämerkkisen, oliko tuollainen patruunatyyppi, kierukka vaiko liimattava "matto"?

--TM:n(mulla MXM Case) lämmitin asennetaan vetokoukun etupuolella olevaan roppuun,se on kierukkatyyppinen.Ostin sen Casen dealerin kautta,asensin itse.Peräöljyt pois.Sitten vaan roppu auki ja elementti paikalleen.Muuten helppo homma mutta elementti on suunniteltu erilaiselle vetokoukulle kuin tässä 2007 mallissa on.Jouduin löystyttämään koukun pultteja sekä vääntelemään vastuksen piuhoja jonnii verran ennen kuin koukku mahtu takaisin.
--hyvä varuste

Calix näköjään tekee kans erilaisia hydeöölin lämmittimiä

Mitenkähän jos lämmitinkierukka on pienikokoinen ja silti tehokas, niin mahtaako olla vaarana öljyn "pohjaan palaminen" kuten puurokattilassa? Jäykkä öljy ei ole kovin liikkuvaista tavaraa, ja jos vastuksen pintalämpötila on iso niin paikallisesti lämminnyt öljy ei kerkiä vastuksen luota pois ennen kuin se palaa. Palaneen öljyn voiteluominaisuudet ei liene kovin hyvät. Sen puoleen tuo laatikon pohjaa lämmittävä matto tuntuisi turvallisemmalta. Vaikka luulisi jos noita kierukoita tuohon tarkoitukseen myydään niin olisi tämäkin otettu huomioon.


Mika
Ilmajäähdytteisissä moottoreissa on käytetty noita lämmitysvastuksia öljypohjassa ja niistä mulla on ainakin sellainen käsitys että ovat melko malttillisen tehoisia juurikin tuosta syystä, ettei öljy palaisi vaan ehtisi johtaa lämpöä eteenpäin.

Juuri näin,öljyn lämmönjohtavuus huono eli vaatii omat vastuksensa ettei öljy "tuhkaudu" ;D
Sitäkin on nähty.
Otsikko: Vs: hydrauliöljyn lämmitys
Kirjoitti: koivumaki - 05.12.12 - klo:14:45
Laitatin alkutalvesta peräöljyn lämmitysvastuksen nyykkärin tm malliin,ei pumppu enää jurise kun laittaa käyntiin kylmästä 3-4 tunnin lämmityksen jälkeen.Putket kun tyhjenee jäykästä öljystä niin kuormain toimii huomattavasti jouheammin.

Eli mistä ostit ja minkämerkkisen, oliko tuollainen patruunatyyppi, kierukka vaiko liimattava "matto"?

--TM:n(mulla MXM Case) lämmitin asennetaan vetokoukun etupuolella olevaan roppuun,se on kierukkatyyppinen.Ostin sen Casen dealerin kautta,asensin itse.Peräöljyt pois.Sitten vaan roppu auki ja elementti paikalleen.Muuten helppo homma mutta elementti on suunniteltu erilaiselle vetokoukulle kuin tässä 2007 mallissa on.Jouduin löystyttämään koukun pultteja sekä vääntelemään vastuksen piuhoja jonnii verran ennen kuin koukku mahtu takaisin.
--hyvä varuste

Calix näköjään tekee kans erilaisia hydeöölin lämmittimiä

Mitenkähän jos lämmitinkierukka on pienikokoinen ja silti tehokas, niin mahtaako olla vaarana öljyn "pohjaan palaminen" kuten puurokattilassa? Jäykkä öljy ei ole kovin liikkuvaista tavaraa, ja jos vastuksen pintalämpötila on iso niin paikallisesti lämminnyt öljy ei kerkiä vastuksen luota pois ennen kuin se palaa. Palaneen öljyn voiteluominaisuudet ei liene kovin hyvät. Sen puoleen tuo laatikon pohjaa lämmittävä matto tuntuisi turvallisemmalta. Vaikka luulisi jos noita kierukoita tuohon tarkoitukseen myydään niin olisi tämäkin otettu huomioon.


Mika
Ilmajäähdytteisissä moottoreissa on käytetty noita lämmitysvastuksia öljypohjassa ja niistä mulla on ainakin sellainen käsitys että ovat melko malttillisen tehoisia juurikin tuosta syystä, ettei öljy palaisi vaan ehtisi johtaa lämpöä eteenpäin.

Juuri näin,öljyn lämmönjohtavuus huono eli vaatii omat vastuksensa ettei öljy "tuhkaudu" ;D
Sitäkin on nähty.

Ei ainakaan tuo Casen vastus ole ongelmia tuottanut.Sen teho on semmoinen että -20 muuttuu nollaksi.Eli lähtö -20 asteesta yhtä notkea tai yhtä kankea kuin lämmittämätön nollasta.Jos on pakko lähteä aamulla laitan yöksi häkkyrän roikan päähän...
Otsikko: Vs: hydrauliöljyn lämmitys
Kirjoitti: rns - 05.12.12 - klo:17:13
Jos on yhteisöljy hydessä ja vaihteistossa niin voimanotto lienee yksinkertaisempia konsteja.

Tänä aamuna lämmitin ysisatasen vallun vaihteistoöljyn käynnistettyä jättämällä H ryhmän pyörimään. Eli vain H ryhmä päälle, mutta vaihdevipu vapaalle ja kytkintä ylös niin alkaa hölskyä. Oli -20 asteessa sen verran kankeaa että kun nosti kytkintä niin tuumas sammua. Liikkeellelähtö oli kuitenkin paljon sujuvampi parin minuutin käymisen jälkeen kuin jos olisi siltä seisomalta alkanut ajella. Hydeöljyt alkaa kyllä toimia välttävästi kun jonkinaikaa kääntelee rattia.

Joku ymmärtäväinen vois kertoa käykö nykysessä suunnanvaihtaja haitekki valluissa samoin jos vain ryhmävaihde on päällä ja suunnanvaihtaja jompaan kumpaan suuntaan päällä? Ainakin Teessähän on yhteisöljyt. Kovin tykkää nimittäin vilkuttaa öljynpainevaloa jonkun minuutin kylmällä ajamaan lähdettäessä.

Hitech 1 ainakin heittää vapaalle , jos ei istu koko ajan kopissa odottamassa, 05-sarjalaisessa toimii kyllä.
Otsikko: Vs: hydrauliöljyn lämmitys
Kirjoitti: sorkkis - 05.12.12 - klo:19:22
Mikä olisi hyvä, mutta edukas tsydeemi saada peräöljyt notkeiksi. Älkää ehdottako mitään nuotioita.....

hydrauliikkaöljyyn pitäis jottain keksii juu .  :-\
Otsikko: Vs: hydrauliöljyn lämmitys
Kirjoitti: SKN - 05.12.12 - klo:19:25
Mikä olisi hyvä, mutta edukas tsydeemi saada peräöljyt notkeiksi. Älkää ehdottako mitään nuotioita.....

hydrauliikkaöljyyn pitäis jottain keksii juu .  :-\
Eikö sitä vesikiertoa voi sinne säiliöön rakentaa??? Mikä siinä on niin vaikeeta???
Otsikko: Vs: hydrauliöljyn lämmitys
Kirjoitti: roadman - 06.12.12 - klo:10:06
laita vedestä öljyyn lämmönvaihdin. sivusta 41 eteenpäin
tai öljynlämmitin vastus sivut 28-29

http://www.ktr.com/root/img/pool/pdf/produktkataloge/fi/fi_gesamt/008_hydr-stahlbehaelter_fi.pdf

Mietittiin öljystä veteen lämmönvaihdinta aikoinaan hiekoitusvaunuumme. Tehtiin itse rhs putkesta ja hydrauliikka putkesta ja hyvä tuli eli meillä lämmitys öljystä veteen. tuntuu tehoa olevan. Huomattavasti paremmin hiekka valuu sirottimelle kun ei takeltele peltiin kun lämpötila on nollan vaiheilla. lavaan on kans tarkoitus joskus rakentaa välipohja ja sinne myös lämmitys.
Otsikko: Vs: hydrauliöljyn lämmitys
Kirjoitti: vms1 - 06.12.12 - klo:10:53
Jos täytyy saada väkisin ne öljyt lämpimäksi niin pieni sähköpumppu mikä imee täyttöropusta ja puhaltaa öljyt takaisin vapaasta paluusta lämmittää kyllä öljyt. Notkistusliikkeet pitää kuitenkin olla hyvin varovaiset jotta sylintereistä ehtii ne kylmätkin öljyt takaisin kääntämättä orenkaita.

Ongelman ytimeen saa kuitenkin parhaiten apua jos tekee lämpimän kopin. Raktorin kokoisen saa jollain 4-5 tonnilla tehtyä ja makuasian mukaan sen voi pitää niin että kone sulaa tai sitten juuri pakkasen puolella jolloin kone ei rasitu käynnistäessä.
Otsikko: Vs: hydrauliöljyn lämmitys
Kirjoitti: sorkkis - 06.12.12 - klo:13:17
Olisko raatilaisilla noihin pienkonekkoihin jotakin lämmitintä ?
Otsikko: Vs: hydrauliöljyn lämmitys
Kirjoitti: bouli - 06.12.12 - klo:13:22
Olisko raatilaisilla noihin pienkonekkoihin jotakin lämmitintä ?
http://www.wilfa.fi/katalog/product.php?productid=16342&cat=297&page=1

Vedä tuommoinen siihen päälle.  ::)
Otsikko: Vs: hydrauliöljyn lämmitys
Kirjoitti: klapikasa - 06.12.12 - klo:13:43
Olisko raatilaisilla noihin pienkonekkoihin jotakin lämmitintä ?

Ollaan talvisin lämmitetty lätkä vetämällä joku putki jostain koneen pakoputkesta  ja jotan tuulen suojaksi. lähtee käyntiin kun palmun alta.
Otsikko: Vs: hydrauliöljyn lämmitys
Kirjoitti: sorkkis - 06.12.12 - klo:14:51
Olisko raatilaisilla noihin pienkonekkoihin jotakin lämmitintä ?

Ollaan talvisin lämmitetty lätkä vetämällä joku putki jostain koneen pakoputkesta  ja jotan tuulen suojaksi. lähtee käyntiin kun palmun alta.

Lämpöpuhaltajalla mää olen lämmitelly . Vie aikaa vaan ihan turhaan .
Otsikko: Vs: hydrauliöljyn lämmitys
Kirjoitti: sorkkis - 06.12.12 - klo:14:52
Olisko raatilaisilla noihin pienkonekkoihin jotakin lämmitintä ?
http://www.wilfa.fi/katalog/product.php?productid=16342&cat=297&page=1

Vedä tuommoinen siihen päälle.  ::)

Ei olis muuten hassumpi ratkaisu .  :)
Otsikko: Vs: hydrauliöljyn lämmitys
Kirjoitti: klapikasa - 06.12.12 - klo:14:56
Olisko raatilaisilla noihin pienkonekkoihin jotakin lämmitintä ?

Ollaan talvisin lämmitetty lätkä vetämällä joku putki jostain koneen pakoputkesta  ja jotan tuulen suojaksi. lähtee käyntiin kun palmun alta.

Lämpöpuhaltajalla mää olen lämmitelly . Vie aikaa vaan ihan turhaan .

Eikä vie. Joku  litraisen koneen pakokaasut ovat lämpimät ja tulee paljon.
Otsikko: Vs: hydrauliöljyn lämmitys
Kirjoitti: rjm - 06.12.12 - klo:18:53
Hydrauliikan ulostuloon letku jossa kuulahana/kuristinventtiili välissä. Letku toinen pää vapaaseen paluuseen tai lohkon paluu puolelle. Kone tulille, ulostulo päälle ja hanasta kuristusta päälle, että öljyt kunnolla kiertää. Ei mene kauaa, että öljyt lämpiää.
Otsikko: Vs: hydrauliöljyn lämmitys
Kirjoitti: justus - 06.12.12 - klo:19:09
Tee niin ku moto miehet aja 24h/7 ei kerkee öljyt jähmettyy
Otsikko: Vs: hydrauliöljyn lämmitys
Kirjoitti: Ketku - 06.12.12 - klo:20:16
Ei ne hydeöölit kaipaa mitään, meillä ajetaan kesälaadun öölillä aina ja on kuormaaja aina niinko kesällä ajas, ei oo jäykkä eikä kankee koskaaaan vaikka ois pakkasta 40 astetta ja aina taivasalta käyntiin ilman lämmitystä...  8) Perkl
Otsikko: Vs: hydrauliöljyn lämmitys
Kirjoitti: jusu - 06.12.12 - klo:21:04
tuos sörkkiksen tapauksesse ny olis sama kun ruikkaas öölit letkusta kannuhun lähties ja kannu hyttihin, sitte alotettaes kaatas takaasi..
Otsikko: Vs: hydrauliöljyn lämmitys
Kirjoitti: Paalaaja - 08.12.12 - klo:20:39
Hydrauliikan ulostuloon letku jossa kuulahana/kuristinventtiili välissä. Letku toinen pää vapaaseen paluuseen tai lohkon paluu puolelle. Kone tulille, ulostulo päälle ja hanasta kuristusta päälle, että öljyt kunnolla kiertää. Ei mene kauaa, että öljyt lämpiää.

Tuo kuulosta teoriassa hyvältä. Muuntuvatilavuuksinen hydepumppu pitää vaan reilun -20 alle käynnistettäessä sellaista jurinaa, että tekee mieli sammuttaa koko kone heti. Joku lämpömatto perän alle voisi olla yksi ratkaisu:
Öljy lämpiäisi tasaisesti(?), jolloin ei kävisi ainakaan niin että lämminöljy karkaisi liukkaasti pumpunpyörältä. Sen sijaan jäykkä /kylmä ei valuisi perässä, jolloin pumppu haukkaisi hetken tuhoisasti tyhjää...
Otsikko: Vs: hydrauliöljyn lämmitys
Kirjoitti: mikasep - 08.12.12 - klo:21:05
Olisko raatilaisilla noihin pienkonekkoihin jotakin lämmitintä ?

Laita siihen taajuusmuuttaja, niin voit varovasti pienillä kierroksilla ajaa öölit lämpimiksi. Lisäksi voit nostaa nopeutta halutessa ja väännellä mansikkia telineessä vähän hätäisemminkin  :D


Mika
Otsikko: Vs: hydrauliöljyn lämmitys
Kirjoitti: metsajussi - 08.12.12 - klo:21:07
Miksiköhän se jurisee? Suljetun vai avoimen keskiön systeemi?

Mulla on satanen rexi tuossa kampiakselin jatkona, ja siitä ei kyllä kuulu mitään kummallista kylmänäkään.  Se on tietysti lähes nollakulmilla ja ls sähköisesti lepuutettu, että eipä se oikeastaan yritä mitään tehdäkään kuin pitää sen vajaa 30 bar yllä linjassa jossa mitään ei liiku.

Olen todennut hyväksi alkulämmittelyksi jättää tuolla lepopaineella hakkuupään isot moottorit hiljalleen hiipimään. Sitten kun ne pyörivät jo suhteellisen norjasti, voi päästää normaalin ls-ohjauksen päälle ja alkaa hissukseen tekemään jotain oikeasti.

Mikään ei toisaalta lämpene ikinä ellei saa ööliä liikkumaan.
Otsikko: Vs: hydrauliöljyn lämmitys
Kirjoitti: Jerry - 08.12.12 - klo:22:22
Hitekissä on nää XT-60 öölit perässä ja tahtoo olla pakkasilla tahmeamman makuinen kuin entisillä HT-60 öljyillä oli.

Seuraavat öljyt jotka laitan perään tilaan noilla ht-60 spekseillä, kesällä kun ei ole peräöljyjen lämpötilojen kanssa mitään ongelmaa. (Max 65 astetta)

Nythän on myynnissä XT-60+, missä on talviominaisuuksia parannettu. Omassa koneessa alkoi jarrut kirskua tuolla XT-60, mutta nyt on tynnyri plussaa odottamassa, keväällä menee vaihtoon.