Eli lasken peräöljyt pois, otan ne makuhuoneeseen ja aamulla sitten kaatelen lämpimät ja notkeahkot öljyt koneeseen?Nyt kun tuota mietin niin kai siihen voisi jonkun rajumman sulkuventtiilin laittaa tyhjäysroppuun, siitä reippaan parikytä litraa laskisi pois lämpimänä äkkiä. Hyvällä tratilla ainakin valmettiin myös kaataa äkkiä parikytä litraa +20 asteista öljyä.
Tuo vastussylinteri voisi olla asiallinen, mistä vaan lykkään sen sinne?
Eikö muka muilla ole vastaavia ongelmia pakkaskauden aikana?
Kyllä aika raakalta tuntuu laittaa traktori liikkeelle jäykkien öljyjen kera, saati sitten koittaa nostella etukuormaajaa.
Perkele, onko mulla jotakin vaseliinia sielläkin!!!!
Tummelit jäässä ;DEikö muka muilla ole vastaavia ongelmia pakkaskauden aikana?
Kyllä aika raakalta tuntuu laittaa traktori liikkeelle jäykkien öljyjen kera, saati sitten koittaa nostella etukuormaajaa.
Perkele, onko mulla jotakin vaseliinia sielläkin!!!!
No tuommostahan se oli, ennen lämmintä hallia ;D Ihan perseestä.
Eikö muka muilla ole vastaavia ongelmia pakkaskauden aikana?
Kyllä aika raakalta tuntuu laittaa traktori liikkeelle jäykkien öljyjen kera, saati sitten koittaa nostella etukuormaajaa.
Perkele, onko mulla jotakin vaseliinia sielläkin!!!!
Tummelit jäässä ;DEikö muka muilla ole vastaavia ongelmia pakkaskauden aikana?
Kyllä aika raakalta tuntuu laittaa traktori liikkeelle jäykkien öljyjen kera, saati sitten koittaa nostella etukuormaajaa.
Perkele, onko mulla jotakin vaseliinia sielläkin!!!!
No tuommostahan se oli, ennen lämmintä hallia ;D Ihan perseestä.
Irralliseen moottorin letkulämmittimeen hydrauliletkun pätkät ja liittimet, hökötys traktorin hydrauliikkaliittimiin ja sitten vaan öljyt kiertämään vartiksi..Muuten ihan hyvä idea, mut se letkulämmitin ei kestä siirapin oloisen öljyn vastapainetta.
Tuossa olisi tuollainen ;D
http://www.meyervastus.fi/content/products/pdf/Upotettava%20%F6ljynl%E4mmitin.pdf
Vaatii kyllä tosi vapaan paluun. Muutenkin on tuo joutavaa sen jälkeen kierrättää lämmityksen takia öljyjä kun moottori jo käy, kyllä niihin pitäisi ennen sitä saada lämpöä.Irralliseen moottorin letkulämmittimeen hydrauliletkun pätkät ja liittimet, hökötys traktorin hydrauliikkaliittimiin ja sitten vaan öljyt kiertämään vartiksi..Muuten ihan hyvä idea, mut se letkulämmitin ei kestä siirapin oloisen öljyn vastapainetta.
Mulla on joskus pullistunut jälki-asenteinen hydrauliöljynsuodatin pakkasella... :(
Tuossa olisi tuollainen ;D
http://www.meyervastus.fi/content/products/pdf/Upotettava%20%F6ljynl%E4mmitin.pdf
Muuten hyvä vekotin, mutta ei taida sopia perän sisälle ja jos sopii, niin pysyykö paikallaan.
Öljyt lämpiää, kun laittaa letkun hydeliittimien välille ja jatkuvan pumppauksen päälle. Ne on näitä nykyajan konsteja, joita ei entisvanhaan tar*****.
Lämmintä hallia ruvennut harkitsemaan.
Eikö muka muilla ole vastaavia ongelmia pakkaskauden aikana?
Kyllä aika raakalta tuntuu laittaa traktori liikkeelle jäykkien öljyjen kera, saati sitten koittaa nostella etukuormaajaa.
Perkele, onko mulla jotakin vaseliinia sielläkin!!!!
Eikö muka muilla ole vastaavia ongelmia pakkaskauden aikana?
Kyllä aika raakalta tuntuu laittaa traktori liikkeelle jäykkien öljyjen kera, saati sitten koittaa nostella etukuormaajaa.
Perkele, onko mulla jotakin vaseliinia sielläkin!!!!
Mikä olisi hyvä, mutta edukas tsydeemi saada peräöljyt notkeiksi. Älkää ehdottako mitään nuotioita.....Mikäs nyt tekee tarpeen moiselle paahtamiselle? Mites oot tähän asti pärjäilly?
Mulla on kans 6420 S Jonnussa.Eikö muka muilla ole vastaavia ongelmia pakkaskauden aikana?
Kyllä aika raakalta tuntuu laittaa traktori liikkeelle jäykkien öljyjen kera, saati sitten koittaa nostella etukuormaajaa.
Perkele, onko mulla jotakin vaseliinia sielläkin!!!!
Mun kuormaajatraktorissa (JD 5820) oli peräöljy lämmitin vakiovaruste. En tiedä minkälainen vastus siellä on mutta moottorissa on ainakin calixin vastus.
Mullon rattoreissa semmosia pikaliittimiä persiissä, mistä saa oljyä ulos, ei tartte ropusta , jos ei halua :PEli lasken peräöljyt pois, otan ne makuhuoneeseen ja aamulla sitten kaatelen lämpimät ja notkeahkot öljyt koneeseen?Nyt kun tuota mietin niin kai siihen voisi jonkun rajumman sulkuventtiilin laittaa tyhjäysroppuun, siitä reippaan parikytä litraa laskisi pois lämpimänä äkkiä.
Tuo vastussylinteri voisi olla asiallinen, mistä vaan lykkään sen sinne?
voihan sitä lähtee kylmillä öljyil mut sit kesäl jauhetaan ku paska peli ku ei kestä loota ja vuotaa sieltä sekä täältä... perä öljyn lämmitin pitäs olla yhtä vakio ku moottorin lämmpäri... ja oikeestaan sielkin pitäs öljyä lämmittää kans... :PJos se perä tarvis sen lämmityksen, niin kai sinne olisi jo pajalla laitettu tarpeen mukainen vastus.
Kyllä donaksi5w-30w pelaa kun ajaa 10 km kasalle on todella käyttölämmintä ja hytässä mukavaa pakkasellakin.maantie ajo lämmittää perän ainakin deeressä ja sama öljy....
Valmistajat ei uhraa ajatuksia sille miten koneesta tulisi pitkäikäinen >:(voihan sitä lähtee kylmillä öljyil mut sit kesäl jauhetaan ku paska peli ku ei kestä loota ja vuotaa sieltä sekä täältä... perä öljyn lämmitin pitäs olla yhtä vakio ku moottorin lämmpäri... ja oikeestaan sielkin pitäs öljyä lämmittää kans... :PJos se perä tarvis sen lämmityksen, niin kai sinne olisi jo pajalla laitettu tarpeen mukainen vastus.
Hitekissä on nää XT-60 öölit perässä ja tahtoo olla pakkasilla tahmeamman makuinen kuin entisillä HT-60 öljyillä oli. Jos ei ole kiirelähtö ja tuulensuojaisessa hallissa on yli 15 astetta pakkasta ollut pidempään, niin olen 15 kw löpölämmittimellä puhaltanut puolisen tuntia traktorin perää. Ei senjälkeen suotimen painevalo pala ja on hydrauliikka heti notkea.
Seuraavat öljyt jotka laitan perään tilaan noilla ht-60 spekseillä, kesällä kun ei ole peräöljyjen lämpötilojen kanssa mitään ongelmaa. (Max 65 astetta)
Hitekissä on nää XT-60 öölit perässä ja tahtoo olla pakkasilla tahmeamman makuinen kuin entisillä HT-60 öljyillä oli. Jos ei ole kiirelähtö ja tuulensuojaisessa hallissa on yli 15 astetta pakkasta ollut pidempään, niin olen 15 kw löpölämmittimellä puhaltanut puolisen tuntia traktorin perää. Ei senjälkeen suotimen painevalo pala ja on hydrauliikka heti notkea.Onko HT-60 enään myynnissä ? Eikö XT-60 tullut sen tilalle ?
Seuraavat öljyt jotka laitan perään tilaan noilla ht-60 spekseillä, kesällä kun ei ole peräöljyjen lämpötilojen kanssa mitään ongelmaa. (Max 65 astetta)
Ihmisillä on sellainen kuin sydän&keuhkokone.Rakentaa se lämpöinen huone traktorin ympärille. 2,5 metriä levee 3 metriä korkee ja 4.5 metriä pitkä. Ei voi maksaa paljon eikä lämmityskään hirveästi vie.
Pitäisi virittää traktoriin sellainen kone joka kierrättäisi polttoainetta, peräöljyä, vaihteistoöljyä, jäähdytinnestettä ja akkuhappoja läpi yön jossain lämpimässä huoneessa. Yhdellä liittimellä kaikki kiinni kerrallaan.
;D ::) ;D
Niinpä ;D Kumma että tällaiseen peräöljynlämmitysongelmaankin voi käyttää tuollaista 100 000 vuotta vanhaa keksintöä kuten "lämmin tila" ;DIhmisillä on sellainen kuin sydän&keuhkokone.Rakentaa se lämpöinen huone traktorin ympärille. 2,5 metriä levee 3 metriä korkee ja 4.5 metriä pitkä. Ei voi maksaa paljon eikä lämmityskään hirveästi vie.
Pitäisi virittää traktoriin sellainen kone joka kierrättäisi polttoainetta, peräöljyä, vaihteistoöljyä, jäähdytinnestettä ja akkuhappoja läpi yön jossain lämpimässä huoneessa. Yhdellä liittimellä kaikki kiinni kerrallaan.
;D ::) ;D
Jos sellaista ei ole, pitää katsella metsistä karhunpaskalla vuorattua luolaa, mihin traktori sopii ;D Semmosiahan ne oli sillon.
Hitekissä on nää XT-60 öölit perässä ja tahtoo olla pakkasilla tahmeamman makuinen kuin entisillä HT-60 öljyillä oli. Jos ei ole kiirelähtö ja tuulensuojaisessa hallissa on yli 15 astetta pakkasta ollut pidempään, niin olen 15 kw löpölämmittimellä puhaltanut puolisen tuntia traktorin perää. Ei senjälkeen suotimen painevalo pala ja on hydrauliikka heti notkea.Onko HT-60 enään myynnissä ? Eikö XT-60 tullut sen tilalle ?
Seuraavat öljyt jotka laitan perään tilaan noilla ht-60 spekseillä, kesällä kun ei ole peräöljyjen lämpötilojen kanssa mitään ongelmaa. (Max 65 astetta)
Jos sellaista ei ole, pitää katsella metsistä karhunpaskalla vuorattua luolaa, mihin traktori sopii ;D Semmosiahan ne oli sillon.
Tuurilla siellä luolassa asuu karhuperhe. Nallepesue lämmittää mukavasti hyd.öljyjä 8)
Mulla on kans 6420 S Jonnussa.Eikö muka muilla ole vastaavia ongelmia pakkaskauden aikana?
Kyllä aika raakalta tuntuu laittaa traktori liikkeelle jäykkien öljyjen kera, saati sitten koittaa nostella etukuormaajaa.
Perkele, onko mulla jotakin vaseliinia sielläkin!!!!
Mun kuormaajatraktorissa (JD 5820) oli peräöljy lämmitin vakiovaruste. En tiedä minkälainen vastus siellä on mutta moottorissa on ainakin calixin vastus.
Kai nyljit tuon ilmansuodattimeksi ;D Jotain vuokraa täytyy saada. Tuurilla tuo mölli putsaili siellä jotain kun se on sellainen pölyhuisku koko otus. Voisiko puimurissa tarhata talvet kettuja ??? Ei oo mittään käyttöä puimakoneella talvisin.Jos sellaista ei ole, pitää katsella metsistä karhunpaskalla vuorattua luolaa, mihin traktori sopii ;D Semmosiahan ne oli sillon.
Tuurilla siellä luolassa asuu karhuperhe. Nallepesue lämmittää mukavasti hyd.öljyjä 8)
Supikoira asui meillä puimurissa, mutta ei se mitään lämittänyt ;D Sähisi vaan siellä.
Kai nyljit tuon ilmansuodattimeksi ;D Jotain vuokraa täytyy saada. Tuurilla tuo mölli putsaili siellä jotain kun se on sellainen pölyhuisku koko otus. Voisiko puimurissa tarhata talvet kettuja ??? Ei oo mittään käyttöä puimakoneella talvisin.Jos sellaista ei ole, pitää katsella metsistä karhunpaskalla vuorattua luolaa, mihin traktori sopii ;D Semmosiahan ne oli sillon.
Tuurilla siellä luolassa asuu karhuperhe. Nallepesue lämmittää mukavasti hyd.öljyjä 8)
Supikoira asui meillä puimurissa, mutta ei se mitään lämittänyt ;D Sähisi vaan siellä.
Laitatin alkutalvesta peräöljyn lämmitysvastuksen nyykkärin tm malliin,ei pumppu enää jurise kun laittaa käyntiin kylmästä 3-4 tunnin lämmityksen jälkeen.Putket kun tyhjenee jäykästä öljystä niin kuormain toimii huomattavasti jouheammin.
Laitatin alkutalvesta peräöljyn lämmitysvastuksen nyykkärin tm malliin,ei pumppu enää jurise kun laittaa käyntiin kylmästä 3-4 tunnin lämmityksen jälkeen.Putket kun tyhjenee jäykästä öljystä niin kuormain toimii huomattavasti jouheammin.
Laitatin alkutalvesta peräöljyn lämmitysvastuksen nyykkärin tm malliin,ei pumppu enää jurise kun laittaa käyntiin kylmästä 3-4 tunnin lämmityksen jälkeen.Putket kun tyhjenee jäykästä öljystä niin kuormain toimii huomattavasti jouheammin.
Eli mistä ostit ja minkämerkkisen, oliko tuollainen patruunatyyppi, kierukka vaiko liimattava "matto"?
samna olen huomannut Fendt ja Renault heti valmiita töihin kylmässäkin
Kun Taas Basildonia sai lämmittää ja lämmitttää ja silti ei meinaa toimia Ollenkaan kunnolla Esim Suunnanvaihto ja nostolaite,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,Å
Ja tsydeemi oli varsin edukas.....sellainen vaihdelooran alapintaan "liimattava" 500 W matto.
Asennus nopea, teho yllättävän hyvä....500 w, mutta tuntuu lämmittävän öljyä sopivaisesti
suunnilleen samassa ajassa kuin lohkolämppärikin. Koekäyttö oli tänä aamuna, illalla laitin lämmöt päälle ja aamulla klo 6.00 starttailin.....kaikki toimi aivan loistavasti, etukuormain, suunnanvaihto, ja pikavaihteetkin.
Tämä lysti maksoi n.200 egeä, mun mielestä halpa hinta.
Ulosotto päälle... auttaa hiemanAuttaa auttaa mutta nyt ei jaksa enää
Rupiaa kans tympimähän tuo suodattimen tukkeutumisen valo...odotella ja rääkätä.
miten mahtaisi olla kun mulla kurottajassa muovinen hydetankki siihen ei voi laittaa sellaista liimattavaa lätkää. mahtaisiko toimia jos laittaisi tyhjennyskorkkiin jonkinlaisen vastuksen. minkä kokoisia nämä casen ym. vastukset on muistaakseni aika pieni kierre tuossa tyhjennyskorkissa.Laitat sinne tankkiin kierukan tai muun vastaavan, ja liität sen vesikiertoon.
Toimiskohan tuommonen tarralämmitin auton öljypohjassa? Keväällä jäi yks Audi käteen josta ei löydy tepsliäNoo jollei paljoa tuulee auton alitte eikä oo pakkasta niin voi se vähän lämmittää...
Milläs helkkaroidilla se traktorin persauksen sitte saa lämpöseksi jos ei pellipohjan läpi muutamaa litraa moottoriöljyä?Lämpimällä tallilla... Hydrauliöljy kun ei lämpeä lyhyellä lämmityksellä kuin yhdestä kohtaa eli siitä mistä sitä lämmitetään... Ja sitten kun rupeat käyttämään öljyjä niin se vetäsee sen lämpimän öljypallon ja sitten tulee sitä kylmää ja jähmeää öljyä seuraavaksi :o Tuskin tuokaan kovin hyvä on pidemmän päälle..
Milläs helkkaroidilla se traktorin persauksen sitte saa lämpöseksi jos ei pellipohjan läpi muutamaa litraa moottoriöljyä?
mutta eikös autopowder jonnikassa jäähdytinneste käy mutkan laatikossa, jos nesteet webastolla lämpimäks, kunnon kiertovesipumppu kehiin... mutta siirtyskö tuo lämpö siellä laatikossa vedestä öljyyn, käsittääkseni näissä halvemin tehdyissä portaattomissa öljyt on yhteiset laatikossa ja hydessä vai oonko ymmärtäny väärin :-\Milläs helkkaroidilla se traktorin persauksen sitte saa lämpöseksi jos ei pellipohjan läpi muutamaa litraa moottoriöljyä?Lämpimällä tallilla... Hydrauliöljy kun ei lämpeä lyhyellä lämmityksellä kuin yhdestä kohtaa eli siitä mistä sitä lämmitetään... Ja sitten kun rupeat käyttämään öljyjä niin se vetäsee sen lämpimän öljypallon ja sitten tulee sitä kylmää ja jähmeää öljyä seuraavaksi :o Tuskin tuokaan kovin hyvä on pidemmän päälle..
mutta eikös autopowder jonnikassa jäähdytinneste käy mutkan laatikossa, jos nesteet webastolla lämpimäks, kunnon kiertovesipumppu kehiin... mutta siirtyskö tuo lämpö siellä laatikossa vedestä öljyyn, käsittääkseni näissä halvemin tehdyissä portaattomissa öljyt on yhteiset laatikossa ja hydessä vai oonko ymmärtäny väärin :-\Milläs helkkaroidilla se traktorin persauksen sitte saa lämpöseksi jos ei pellipohjan läpi muutamaa litraa moottoriöljyä?Lämpimällä tallilla... Hydrauliöljy kun ei lämpeä lyhyellä lämmityksellä kuin yhdestä kohtaa eli siitä mistä sitä lämmitetään... Ja sitten kun rupeat käyttämään öljyjä niin se vetäsee sen lämpimän öljypallon ja sitten tulee sitä kylmää ja jähmeää öljyä seuraavaksi :o Tuskin tuokaan kovin hyvä on pidemmän päälle..
elikkä tulipalon sattuessa kohdalle tuota jonnikkaa ei kannata parkkeerata edellisenä iltana seinän viereen paitsi ihan tositarkoituksella ::) ::) ::) ::)mutta eikös autopowder jonnikassa jäähdytinneste käy mutkan laatikossa, jos nesteet webastolla lämpimäks, kunnon kiertovesipumppu kehiin... mutta siirtyskö tuo lämpö siellä laatikossa vedestä öljyyn, käsittääkseni näissä halvemin tehdyissä portaattomissa öljyt on yhteiset laatikossa ja hydessä vai oonko ymmärtäny väärin :-\Milläs helkkaroidilla se traktorin persauksen sitte saa lämpöseksi jos ei pellipohjan läpi muutamaa litraa moottoriöljyä?Lämpimällä tallilla... Hydrauliöljy kun ei lämpeä lyhyellä lämmityksellä kuin yhdestä kohtaa eli siitä mistä sitä lämmitetään... Ja sitten kun rupeat käyttämään öljyjä niin se vetäsee sen lämpimän öljypallon ja sitten tulee sitä kylmää ja jähmeää öljyä seuraavaksi :o Tuskin tuokaan kovin hyvä on pidemmän päälle..
Käyttäjän elämän helpotukseks aapeessä on lämmityskäyttö, laatikko ihan omin lupinsa lämmittää eka öljyt ja vasta sen jälkeen lupa lähteä liikkeelle, latauspumpulle taitaa olla oma vastuksensa lämppäri haarasta.
elikkä tulipalon sattuessa kohdalle tuota jonnikkaa ei kannata parkkeerata edellisenä iltana seinän viereen paitsi ihan tositarkoituksella ::) ::) ::) ::)mutta eikös autopowder jonnikassa jäähdytinneste käy mutkan laatikossa, jos nesteet webastolla lämpimäks, kunnon kiertovesipumppu kehiin... mutta siirtyskö tuo lämpö siellä laatikossa vedestä öljyyn, käsittääkseni näissä halvemin tehdyissä portaattomissa öljyt on yhteiset laatikossa ja hydessä vai oonko ymmärtäny väärin :-\Milläs helkkaroidilla se traktorin persauksen sitte saa lämpöseksi jos ei pellipohjan läpi muutamaa litraa moottoriöljyä?Lämpimällä tallilla... Hydrauliöljy kun ei lämpeä lyhyellä lämmityksellä kuin yhdestä kohtaa eli siitä mistä sitä lämmitetään... Ja sitten kun rupeat käyttämään öljyjä niin se vetäsee sen lämpimän öljypallon ja sitten tulee sitä kylmää ja jähmeää öljyä seuraavaksi :o Tuskin tuokaan kovin hyvä on pidemmän päälle..
Käyttäjän elämän helpotukseks aapeessä on lämmityskäyttö, laatikko ihan omin lupinsa lämmittää eka öljyt ja vasta sen jälkeen lupa lähteä liikkeelle, latauspumpulle taitaa olla oma vastuksensa lämppäri haarasta.
Laitatin alkutalvesta peräöljyn lämmitysvastuksen nyykkärin tm malliin,ei pumppu enää jurise kun laittaa käyntiin kylmästä 3-4 tunnin lämmityksen jälkeen.Putket kun tyhjenee jäykästä öljystä niin kuormain toimii huomattavasti jouheammin.
Eli mistä ostit ja minkämerkkisen, oliko tuollainen patruunatyyppi, kierukka vaiko liimattava "matto"?
--TM:n(mulla MXM Case) lämmitin asennetaan vetokoukun etupuolella olevaan roppuun,se on kierukkatyyppinen.Ostin sen Casen dealerin kautta,asensin itse.Peräöljyt pois.Sitten vaan roppu auki ja elementti paikalleen.Muuten helppo homma mutta elementti on suunniteltu erilaiselle vetokoukulle kuin tässä 2007 mallissa on.Jouduin löystyttämään koukun pultteja sekä vääntelemään vastuksen piuhoja jonnii verran ennen kuin koukku mahtu takaisin.
--hyvä varuste
Calix näköjään tekee kans erilaisia hydeöölin lämmittimiä
elikkä tulipalon sattuessa kohdalle tuota jonnikkaa ei kannata parkkeerata edellisenä iltana seinän viereen paitsi ihan tositarkoituksella ::) ::) ::) ::)mutta eikös autopowder jonnikassa jäähdytinneste käy mutkan laatikossa, jos nesteet webastolla lämpimäks, kunnon kiertovesipumppu kehiin... mutta siirtyskö tuo lämpö siellä laatikossa vedestä öljyyn, käsittääkseni näissä halvemin tehdyissä portaattomissa öljyt on yhteiset laatikossa ja hydessä vai oonko ymmärtäny väärin :-\Milläs helkkaroidilla se traktorin persauksen sitte saa lämpöseksi jos ei pellipohjan läpi muutamaa litraa moottoriöljyä?Lämpimällä tallilla... Hydrauliöljy kun ei lämpeä lyhyellä lämmityksellä kuin yhdestä kohtaa eli siitä mistä sitä lämmitetään... Ja sitten kun rupeat käyttämään öljyjä niin se vetäsee sen lämpimän öljypallon ja sitten tulee sitä kylmää ja jähmeää öljyä seuraavaksi :o Tuskin tuokaan kovin hyvä on pidemmän päälle..
Käyttäjän elämän helpotukseks aapeessä on lämmityskäyttö, laatikko ihan omin lupinsa lämmittää eka öljyt ja vasta sen jälkeen lupa lähteä liikkeelle, latauspumpulle taitaa olla oma vastuksensa lämppäri haarasta.
Ilmajäähdytteisissä moottoreissa on käytetty noita lämmitysvastuksia öljypohjassa ja niistä mulla on ainakin sellainen käsitys että ovat melko malttillisen tehoisia juurikin tuosta syystä, ettei öljy palaisi vaan ehtisi johtaa lämpöä eteenpäin.Laitatin alkutalvesta peräöljyn lämmitysvastuksen nyykkärin tm malliin,ei pumppu enää jurise kun laittaa käyntiin kylmästä 3-4 tunnin lämmityksen jälkeen.Putket kun tyhjenee jäykästä öljystä niin kuormain toimii huomattavasti jouheammin.
Eli mistä ostit ja minkämerkkisen, oliko tuollainen patruunatyyppi, kierukka vaiko liimattava "matto"?
--TM:n(mulla MXM Case) lämmitin asennetaan vetokoukun etupuolella olevaan roppuun,se on kierukkatyyppinen.Ostin sen Casen dealerin kautta,asensin itse.Peräöljyt pois.Sitten vaan roppu auki ja elementti paikalleen.Muuten helppo homma mutta elementti on suunniteltu erilaiselle vetokoukulle kuin tässä 2007 mallissa on.Jouduin löystyttämään koukun pultteja sekä vääntelemään vastuksen piuhoja jonnii verran ennen kuin koukku mahtu takaisin.
--hyvä varuste
Calix näköjään tekee kans erilaisia hydeöölin lämmittimiä
Mitenkähän jos lämmitinkierukka on pienikokoinen ja silti tehokas, niin mahtaako olla vaarana öljyn "pohjaan palaminen" kuten puurokattilassa? Jäykkä öljy ei ole kovin liikkuvaista tavaraa, ja jos vastuksen pintalämpötila on iso niin paikallisesti lämminnyt öljy ei kerkiä vastuksen luota pois ennen kuin se palaa. Palaneen öljyn voiteluominaisuudet ei liene kovin hyvät. Sen puoleen tuo laatikon pohjaa lämmittävä matto tuntuisi turvallisemmalta. Vaikka luulisi jos noita kierukoita tuohon tarkoitukseen myydään niin olisi tämäkin otettu huomioon.
Mika
Ilmajäähdytteisissä moottoreissa on käytetty noita lämmitysvastuksia öljypohjassa ja niistä mulla on ainakin sellainen käsitys että ovat melko malttillisen tehoisia juurikin tuosta syystä, ettei öljy palaisi vaan ehtisi johtaa lämpöä eteenpäin.Laitatin alkutalvesta peräöljyn lämmitysvastuksen nyykkärin tm malliin,ei pumppu enää jurise kun laittaa käyntiin kylmästä 3-4 tunnin lämmityksen jälkeen.Putket kun tyhjenee jäykästä öljystä niin kuormain toimii huomattavasti jouheammin.
Eli mistä ostit ja minkämerkkisen, oliko tuollainen patruunatyyppi, kierukka vaiko liimattava "matto"?
--TM:n(mulla MXM Case) lämmitin asennetaan vetokoukun etupuolella olevaan roppuun,se on kierukkatyyppinen.Ostin sen Casen dealerin kautta,asensin itse.Peräöljyt pois.Sitten vaan roppu auki ja elementti paikalleen.Muuten helppo homma mutta elementti on suunniteltu erilaiselle vetokoukulle kuin tässä 2007 mallissa on.Jouduin löystyttämään koukun pultteja sekä vääntelemään vastuksen piuhoja jonnii verran ennen kuin koukku mahtu takaisin.
--hyvä varuste
Calix näköjään tekee kans erilaisia hydeöölin lämmittimiä
Mitenkähän jos lämmitinkierukka on pienikokoinen ja silti tehokas, niin mahtaako olla vaarana öljyn "pohjaan palaminen" kuten puurokattilassa? Jäykkä öljy ei ole kovin liikkuvaista tavaraa, ja jos vastuksen pintalämpötila on iso niin paikallisesti lämminnyt öljy ei kerkiä vastuksen luota pois ennen kuin se palaa. Palaneen öljyn voiteluominaisuudet ei liene kovin hyvät. Sen puoleen tuo laatikon pohjaa lämmittävä matto tuntuisi turvallisemmalta. Vaikka luulisi jos noita kierukoita tuohon tarkoitukseen myydään niin olisi tämäkin otettu huomioon.
Mika
Ilmajäähdytteisissä moottoreissa on käytetty noita lämmitysvastuksia öljypohjassa ja niistä mulla on ainakin sellainen käsitys että ovat melko malttillisen tehoisia juurikin tuosta syystä, ettei öljy palaisi vaan ehtisi johtaa lämpöä eteenpäin.Laitatin alkutalvesta peräöljyn lämmitysvastuksen nyykkärin tm malliin,ei pumppu enää jurise kun laittaa käyntiin kylmästä 3-4 tunnin lämmityksen jälkeen.Putket kun tyhjenee jäykästä öljystä niin kuormain toimii huomattavasti jouheammin.
Eli mistä ostit ja minkämerkkisen, oliko tuollainen patruunatyyppi, kierukka vaiko liimattava "matto"?
--TM:n(mulla MXM Case) lämmitin asennetaan vetokoukun etupuolella olevaan roppuun,se on kierukkatyyppinen.Ostin sen Casen dealerin kautta,asensin itse.Peräöljyt pois.Sitten vaan roppu auki ja elementti paikalleen.Muuten helppo homma mutta elementti on suunniteltu erilaiselle vetokoukulle kuin tässä 2007 mallissa on.Jouduin löystyttämään koukun pultteja sekä vääntelemään vastuksen piuhoja jonnii verran ennen kuin koukku mahtu takaisin.
--hyvä varuste
Calix näköjään tekee kans erilaisia hydeöölin lämmittimiä
Mitenkähän jos lämmitinkierukka on pienikokoinen ja silti tehokas, niin mahtaako olla vaarana öljyn "pohjaan palaminen" kuten puurokattilassa? Jäykkä öljy ei ole kovin liikkuvaista tavaraa, ja jos vastuksen pintalämpötila on iso niin paikallisesti lämminnyt öljy ei kerkiä vastuksen luota pois ennen kuin se palaa. Palaneen öljyn voiteluominaisuudet ei liene kovin hyvät. Sen puoleen tuo laatikon pohjaa lämmittävä matto tuntuisi turvallisemmalta. Vaikka luulisi jos noita kierukoita tuohon tarkoitukseen myydään niin olisi tämäkin otettu huomioon.
Mika
Juuri näin,öljyn lämmönjohtavuus huono eli vaatii omat vastuksensa ettei öljy "tuhkaudu" ;D
Sitäkin on nähty.
Jos on yhteisöljy hydessä ja vaihteistossa niin voimanotto lienee yksinkertaisempia konsteja.
Tänä aamuna lämmitin ysisatasen vallun vaihteistoöljyn käynnistettyä jättämällä H ryhmän pyörimään. Eli vain H ryhmä päälle, mutta vaihdevipu vapaalle ja kytkintä ylös niin alkaa hölskyä. Oli -20 asteessa sen verran kankeaa että kun nosti kytkintä niin tuumas sammua. Liikkeellelähtö oli kuitenkin paljon sujuvampi parin minuutin käymisen jälkeen kuin jos olisi siltä seisomalta alkanut ajella. Hydeöljyt alkaa kyllä toimia välttävästi kun jonkinaikaa kääntelee rattia.
Joku ymmärtäväinen vois kertoa käykö nykysessä suunnanvaihtaja haitekki valluissa samoin jos vain ryhmävaihde on päällä ja suunnanvaihtaja jompaan kumpaan suuntaan päällä? Ainakin Teessähän on yhteisöljyt. Kovin tykkää nimittäin vilkuttaa öljynpainevaloa jonkun minuutin kylmällä ajamaan lähdettäessä.
Mikä olisi hyvä, mutta edukas tsydeemi saada peräöljyt notkeiksi. Älkää ehdottako mitään nuotioita.....
Eikö sitä vesikiertoa voi sinne säiliöön rakentaa??? Mikä siinä on niin vaikeeta???Mikä olisi hyvä, mutta edukas tsydeemi saada peräöljyt notkeiksi. Älkää ehdottako mitään nuotioita.....
hydrauliikkaöljyyn pitäis jottain keksii juu . :-\
Olisko raatilaisilla noihin pienkonekkoihin jotakin lämmitintä ?http://www.wilfa.fi/katalog/product.php?productid=16342&cat=297&page=1
Olisko raatilaisilla noihin pienkonekkoihin jotakin lämmitintä ?
Olisko raatilaisilla noihin pienkonekkoihin jotakin lämmitintä ?
Ollaan talvisin lämmitetty lätkä vetämällä joku putki jostain koneen pakoputkesta ja jotan tuulen suojaksi. lähtee käyntiin kun palmun alta.
Olisko raatilaisilla noihin pienkonekkoihin jotakin lämmitintä ?http://www.wilfa.fi/katalog/product.php?productid=16342&cat=297&page=1
Vedä tuommoinen siihen päälle. ::)
Olisko raatilaisilla noihin pienkonekkoihin jotakin lämmitintä ?
Ollaan talvisin lämmitetty lätkä vetämällä joku putki jostain koneen pakoputkesta ja jotan tuulen suojaksi. lähtee käyntiin kun palmun alta.
Lämpöpuhaltajalla mää olen lämmitelly . Vie aikaa vaan ihan turhaan .
Hydrauliikan ulostuloon letku jossa kuulahana/kuristinventtiili välissä. Letku toinen pää vapaaseen paluuseen tai lohkon paluu puolelle. Kone tulille, ulostulo päälle ja hanasta kuristusta päälle, että öljyt kunnolla kiertää. Ei mene kauaa, että öljyt lämpiää.
Olisko raatilaisilla noihin pienkonekkoihin jotakin lämmitintä ?
Hitekissä on nää XT-60 öölit perässä ja tahtoo olla pakkasilla tahmeamman makuinen kuin entisillä HT-60 öljyillä oli.
Seuraavat öljyt jotka laitan perään tilaan noilla ht-60 spekseillä, kesällä kun ei ole peräöljyjen lämpötilojen kanssa mitään ongelmaa. (Max 65 astetta)