Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Avant vai Agromatic?  (Luettu 24898 kertaa)

Masinisti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 250
Avant vai Agromatic?
Tuli tarvetta tuollaiselle pienkuormaimelle, joita näyttää olevan käytettyinä tarjolla. Koneen olisi oltava Diesel moottorilla, kannettava 200kg nyssyköitä ja mahduttava n. metrin ovesta kulkemaan. Itsellä ei ole kokemusta kyseisistä merkeistä joten kysyisin, kumpi parempi vai kenties joku muu?

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8339
Vs: Avant vai Agromatic?
Mulla oli bensa Avant 1995-2006 ja Diesel Agromatic 744 tuon jälkeen. Kummankin ongelmat ovat olleet pelkästään moottorissa. Tässä uudemmassa tuli tuo Kubotan tyyppivika, polttoaine-elementin jousen katkeaminen. Muutenkin tuo moottori täristää senverran, ettei tahdo koneen hilut pysyä mukana. (ilmansuodatin, äänenvaimennin).  Avantissa käytetty pääasiassa samaa dieseliä.
n. vuonna 2005 molempiin merkkeihin tuli vetomoottorit joka kulmaan ja rullaketjut jäivät pois vomansiirrosta. Ei mulla tuossa vanhassakaan ketjujen kanssa ongelmia ollut, mutta on siinä yksi ylimääräinen huoltokohde.
Agromatic:ssa olen kuullut joillakin nostoaisojen katkenneen.
Mystinen kesälaatumies

Komissaari

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 606
  • Tuulivoimalla huomiseen
Vs: Avant vai Agromatic?
Mulla oli bensa Avant 1995-2006 ja Diesel Agromatic 744 tuon jälkeen. Kummankin ongelmat ovat olleet pelkästään moottorissa. Tässä uudemmassa tuli tuo Kubotan tyyppivika, polttoaine-elementin jousen katkeaminen. Muutenkin tuo moottori täristää senverran, ettei tahdo koneen hilut pysyä mukana. (ilmansuodatin, äänenvaimennin).  Avantissa käytetty pääasiassa samaa dieseliä.
n. vuonna 2005 molempiin merkkeihin tuli vetomoottorit joka kulmaan ja rullaketjut jäivät pois vomansiirrosta. Ei mulla tuossa vanhassakaan ketjujen kanssa ongelmia ollut, mutta on siinä yksi ylimääräinen huoltokohde.
Agromatic:ssa olen kuullut joillakin nostoaisojen katkenneen.
Nähnyt aikasmonta (ehkäpä kymmeniä) avanttija joissa liimattu aisoja, eli tuskin eroa sielläkään.
Akana

kyntaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1406
  • Aasi vs. Peura
Vs: Avant vai Agromatic?
weidmann tai schäffer...

Säästyy monelta murheelta
Nii se on...

mlahti

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2445
Vs: Avant vai Agromatic?
weidmann tai schäffer...

Säästyy monelta murheelta

joo älä sekaannu kumpaankaan otsikon vehkeeseen vaan weidmann tai schäffer on paljon parempia.
meän schäffer menee metrin reijästä ja nostaa  juuri ja juuri 1000 kg.

nAGGI-nYLYGGI

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1114
Vs: Avant vai Agromatic?
Ja nuista Avanteista menöö ainakii nuo boorikiilat ja sitämyötä koko navat piloille. Nimim 5 krt napoja korjanneena. Koneena siis liukumallin Avant 320+. Vuosmalli on -06
Jos ei NH tuosta jontkosta mene yli, niin minä lupaan...

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Avant vai Agromatic?
Mitenköhän olisi agromatic lompartinin koneella. Avantti oli joitain vuosia aktiivikäytössä ja sellaista ei jyrkemmin ainakaan lähdetä täältä suosittelemaan. Bobcat toki sitten vasta oikein kone on.

nAGGI-nYLYGGI

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1114
Vs: Avant vai Agromatic?
Missä käytössä on rene bobbari ollunna? Teköökö sillä rehunjaossa mitään? Alkaa tuo Avantti tosiaan kypsyttämään, mutta kun pienessä/matalassa tilassa <2m pitäs mahtua sillä kaarrattelemaan.
Jos ei NH tuosta jontkosta mene yli, niin minä lupaan...

Maalaispoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2644
  • Nothing runs like a deere
Vs: Avant vai Agromatic?
Mulla oli bensa Avant 1995-2006 ja Diesel Agromatic 744 tuon jälkeen. Kummankin ongelmat ovat olleet pelkästään moottorissa. Tässä uudemmassa tuli tuo Kubotan tyyppivika, polttoaine-elementin jousen katkeaminen. Muutenkin tuo moottori täristää senverran, ettei tahdo koneen hilut pysyä mukana. (ilmansuodatin, äänenvaimennin).  Avantissa käytetty pääasiassa samaa dieseliä.

Samat viat on ollu meidänkin 320S:ssä.
Sääliä saa pyytämättäki, kateus pitää ansaata.

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Avant vai Agromatic?
400:nen bobbari mahtuu kyllä matalaankin tilaan. Kaikki samat työt onnistuu kun avanttillakin. Polttoainetta kuluu varsin vähän. Lantaa on meillä tuollaisella poistettu karsinoista ja ruokintaa hoidettu. Käytännön nostokyky ei paljon yli 300kg ole mutta painavaakin kuormaa saa liikutettua lattiaa pitkin.

mansiki

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 31
Vs: Avant vai Agromatic?
schäffer on paras pienkuormaaja. saksalainen laatukone

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Avant vai Agromatic?
Kramer on aivan pirun hyvä käytössä.

Hiukka liian iso tietysti on.

Kui mää ain olen paras?

Teroman

Vs: Avant vai Agromatic?

CAT

980
 8)

koskjd4

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6
Vs: Avant vai Agromatic?
Paljonko näiden kyseisten laitteiden kippauskorkeus on,pääseekö näillä 2,5 metriin.

agroniitti

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13
Vs: Avant vai Agromatic?