Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Onko Valtra  (Luettu 43198 kertaa)

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Onko Valtra
^Kyllä se noin on ainakin oulussa tosiaan, parempi kun pysyy tien toisella puolella. Toisaalta parhaan saa kun ajelee kempeleeseen 8)

Realisti

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 713
Vs: Onko Valtra
Jotkut ehkä tietävätkin jo, mutta minullakin on nykyisin yksi Valtra. Toistaiseksi ei mitään mainittavia vikoja, entinen esittelykone n143ht. Kuormainkoneessa oli jo vajaa 6th ja aina vähän perästä jotain ärsyttävää pikkuvikaa niin vaihtui sitten lopen yhden välivaiheen kautta halvalla tuohon valtraan. Ikinä ei kyseistä merkkiä ole ollut ja kyllä on vaatinut totuttelua, mutta nyt kun käyttöön alkaa oppia niin siitä alkaa jopa pitämään.
Selkeimpinä heikkouksina pidän: vetokoukun sijainti ja liu'un puute, epälooginen käyttöliittymä (nappeja siellä täällä paljon jo hitecissä), -+ vetovarsien epästandardi pituus, vaihteisto h alueen porrastus ainaki 50 mallissa, pitkän ohjaamon takia hieman vajavainen takanäkyvyys, kytkin epätarkka.
Plussia taas n3:ssa todella hyvä etunäkyvyys, pitkä akseliväli ja lyhyt keula = paras kuormainkone mitä mulla ollut, tosi hyvä sähköinen kuormaimen ohjaus, kevyet ja tarkat mekaaniset lohkot epäergonomisesta käyttösuunnasta huolimatta, hyvin virtaava lohko sillä jo 90 pumpulla kuormain tosi nopea, vaihteiston automatiikkojen ja suunnanvaihtimen sujuva toiminta, väljä ohjaamo isommillekin kuskeille.
Valtra muuten tuli sen vuoksi että hinta oli eka kertaa minun elämässäni kilpailukykyinen, joka kerta tarjous kysytty kun konetta vaihdettu mutta aiemmin hinta ollut aina jotain käsittämätöntä.

TDK

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2069
  • Kotimaisen ruuan tuottaja - kallis harrastus
Vs: Onko Valtra
Ostitko Realisti valtrasi Ykasta? Mitä veit tuliaisiksi myyjälle jotta sait sen tarjousta väsäämään? Meille köyhemmille se kun ei enää edes päivää sano...

Realisti

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 713
Vs: Onko Valtra
Ei puhettakaan että ykasta onnistuisi, siellä ei saa kuin *ittuilua kuunnella. Ostin suolahdesta, ja kaupankäynti oli todella sutjakkaa ja myyjä vielä soitteli pari kertaa perään että olihan kaikki kunnossa ja kuten so*****. Iso plussa suolahden kauppiaalle.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 66001
Vs: Onko Valtra
tuo muuten aika hauska piirre että joillekin ei tarjota valtua,  itelle ei ole kunnollista tarjousta tullu vaikka asioinkin ko. virmassa muissa merkeissä silloin tällöin.           en niin hirveästi keuhkoa yhden merkin päälle, ajaahan ne jotkin pelastuksellakii.                          mikä ajatus on mahtanu tuossa valtun hytin sisällä olleen kun niitä nappeja on niin julmetusti pitkin kopin seiniä heiteltynä?   kun kattelee esim. massikan tahi nyykkärin/casen koppia, niitä nappeja on paljon vähemmän.    ja ainakin ne on ryhmitelty jotenkin lookisemmin.

ponydiesel

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 133
Vs: Onko Valtra
Hieman kyrsii kun Lännen varaosat meni valtran myyntiin. Valtra miehille osat eri hinnalla kun meille muille. Vielä kun on maininnut asiasta niin palvelu loppu siihen, pitkävihasta porukkaa. Sampoon ei ole osia vielä tarvinnu mutta lienee sama juttu. No onneksi molempiin saa osia suoraan tehtaalta.

TDK

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2069
  • Kotimaisen ruuan tuottaja - kallis harrastus
Vs: Onko Valtra
Ei puhettakaan että ykasta onnistuisi, siellä ei saa kuin *ittuilua kuunnella. Ostin suolahdesta, ja kaupankäynti oli todella sutjakkaa ja myyjä vielä soitteli pari kertaa perään että olihan kaikki kunnossa ja kuten so*****. Iso plussa suolahden kauppiaalle.
No sitähän minäki. Mää oon ajatellu siirtyä valtra asioinnissa tuonne rantaruotsalaisten puoleen siellä ei valikoida asiakkaita muuta ku kielen mukaan. Jåå kun sujuvasti huomentta toivotta ovesta astuessa nii palvelu pelaa ;D

nissan

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 806
Vs: Onko Valtra
Ainaski meille tuo valtran myyjä soittelee pari-kolme kertaa vuojessa joko ruvettas traktorin vaihtoon.Vaikka tilalla ei valmet-valtraa oo ollu ikinä traktorina

Tuon TDKn syrjintä kyllä ihmetyttää,että nykyaikana voi palvelu olla tollasta,Ite en kyllä tuollasta katsos tekemättä jotain :'(

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7117
  • karkki vai keppana?
Vs: Onko Valtra
Hieman kyrsii kun Lännen varaosat meni valtran myyntiin. Valtra miehille osat eri hinnalla kun meille muille. Vielä kun on maininnut asiasta niin palvelu loppu siihen, pitkävihasta porukkaa. Sampoon ei ole osia vielä tarvinnu mutta lienee sama juttu. No onneksi molempiin saa osia suoraan tehtaalta.
Miten mahtaa olla, Länkkäristä ei tietoa, mutta Sampon osat siirty Suolahteen pientä uusien koneiden varaosavarastoa lukuunottamatta.
pessimisti ei pety!

ponydiesel

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 133
Vs: Onko Valtra

Miten mahtaa olla, Länkkäristä ei tietoa, mutta Sampon osat siirty Suolahteen pientä uusien koneiden varaosavarastoa lukuunottamatta.
[/quote]Voi vitalis, Pitää varmaan kokeilla jotain muuta Valtran myyntiä kuin tota lähintä.

nuffieldmaster

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1719
Vs: Onko Valtra
En tiedä mitä lie minussa vikana, mutta kaksi kertaa olen jontikkaa joensuusta kysynyt, ekalla kerralla ovh hintainen tarjous kun ensimmäistä urakointikonetta ostattelin ja tokalla kerralla lupauksista huolimatta ei ole myyjää näkynyt vaikka lupasi käydä vaihdokin katsomassa ja tehdä tarjouksen kotosalla paikanpäällä. Molemmilla kerroilla sain esitteet mukaan toki, eli jotain yritystä oli ilmassa,  mutta kaupanteon makuun ei päästy.

Zetorin kanssa sama juttu, olin kiinnostunut lähtemään koeajoon lähimpään myyntiliikkeeseen, kunhan vain soitetaan milloin sellainen esittelykone siellä on. Ei ole soittoa kuulunut.

Valtra oli n. 20 t€ halvempi välirahaltaan mitä seuraavat (Case/NH).

Sampon osat on ainakin n.15-20% halvemmat mitä agrissa.

Mitä olen joutunut agrimarketin kautta varaosia ostamaan niin minua on ihmettettänyt suuresti hinnoittelu joka on se mitä koneen ruudulla näkyy ja piste. Ei tippaakaan alennuksia... Ja hinnat on korkeita, sinänsä luojanlykky, että sampon varaosia saa nyt valtrankin kautta.

Mulla on itellä valtun korjaajien varaosahinnasto kotona, jossa on ovh hinnat, sitten alennuskoodit jokaiseen tuotteeseen, ei tarvitse erikseen tinkiä tiskillä, ilmoitan vain että tosta tuotteesta saa sen al koodi kakkosen annettua pistä sillä  ;)  8)

Viimeksi muokattu: 29.12.13 - klo:13:30 kirjoittanut nuffieldmaster

Markkinoiden Wahwimmat Wieska -lumilingot saat Kuuksenvaarasta parhaimpaan hintaan!
040-7306421  SOITA!  https://www.youtube.com/watch?v=IbiCOqk3fho

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Onko Valtra
Sama täällä joka kerta kun konetta olen vaihtanut olen pyytänyt Jontikan myyjän paikalle ,mutta eipä se tule vaikka vaihdokki on ollut aina Suomen siistein yksilö.Jotakin se mumis että jontikka ei käy metsään eikä kestä siellä no täytyy uskoa kun myyjä noin sanoo.Taustalla on kuitenkin tuo metsäohjaamon saatavuus jontikkaan ,joku tietää tehdäänkö se jontikan met.ohj. tehtaalla vailla täälläkö ne värkätään.Missä olisi kuvia niistä ohjaamoista ja käyttökokemuksia.Viime syksynä kauppasivat metsäohj. mallia oli esittelykone.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

Täpinäreiska

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1231
Vs: Onko Valtra

Mitä olen joutunut agrimarketin kautta varaosia ostamaan niin minua on ihmettettänyt suuresti hinnoittelu joka on se mitä koneen ruudulla näkyy ja piste. Ei tippaakaan alennuksia... Ja hinnat on korkeita, sinänsä luojanlykky, että sampon varaosia saa nyt valtrankin kautta.


 Viimeksi JDn varaosan alennus oli tasan 50%  8)
Täp-management. Sponsored by yhteiskunta.

rjm

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 113
Vs: Onko Valtra
Sama täällä joka kerta kun konetta olen vaihtanut olen pyytänyt Jontikan myyjän paikalle ,mutta eipä se tule vaikka vaihdokki on ollut aina Suomen siistein yksilö.Jotakin se mumis että jontikka ei käy metsään eikä kestä siellä no täytyy uskoa kun myyjä noin sanoo.Taustalla on kuitenkin tuo metsäohjaamon saatavuus jontikkaan ,joku tietää tehdäänkö se jontikan met.ohj. tehtaalla vailla täälläkö ne värkätään.Missä olisi kuvia niistä ohjaamoista ja käyttökokemuksia.Viime syksynä kauppasivat metsäohj. mallia oli esittelykone.

En usko, että näihin "metsäohjaamo" jontikoihin on muuta kuin pyörivä penkinpohja vaihdettu.
Helppo vaihtaa itsekin jos ajattelee vaikka tuommoista askarrella vanhemmasta koneesta  ;)

SamiT

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1788
Vs: Onko Valtra
Sama täällä joka kerta kun konetta olen vaihtanut olen pyytänyt Jontikan myyjän paikalle ,mutta eipä se tule vaikka vaihdokki on ollut aina Suomen siistein yksilö.Jotakin se mumis että jontikka ei käy metsään eikä kestä siellä no täytyy uskoa kun myyjä noin sanoo.Taustalla on kuitenkin tuo metsäohjaamon saatavuus jontikkaan ,joku tietää tehdäänkö se jontikan met.ohj. tehtaalla vailla täälläkö ne värkätään.Missä olisi kuvia niistä ohjaamoista ja käyttökokemuksia.Viime syksynä kauppasivat metsäohj. mallia oli esittelykone.

En usko, että näihin "metsäohjaamo" jontikoihin on muuta kuin pyörivä penkinpohja vaihdettu.
Helppo vaihtaa itsekin jos ajattelee vaikka tuommoista askarrella vanhemmasta koneesta  ;)

Valtran vaihtokonerivissä olisi Deere metsäohjaamolla, huonot on vaan kuvat että näkisi tuon ohjaamon tarkemmin.

http://www.valtra.fi/tradeIn/vk_popup.asp?country=358&id=3574851&com=0&fl=&ba=0&sid=&fromclub=&type=1
On vain kahdenlaisia traktoreita: Uusia Valtroja ja vanhoja Valmetteja.