Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Onko Valtra  (Luettu 43032 kertaa)

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65748
Vs: Onko Valtra
kokemus omalta osalta kyllä kertoo paljon muuta!   ei paljon naurattannu pari vuotta vanha sami paskanlevitin jossa ainoa missä ei ruoste tehny tekojaan oli työntövarren tappi! nokan lingoissa on helevetin hentoa rautaa siiven alareunat, nokan kelapöyhin tehty rukkaset käsissä, etuosa on 2,5 senttiä takaosaa kapeampi josta johtuu että runko toiselta puolelta jatkuvasti poikki, varsta silppurit tehty vain heftaamalla, tuhtikärrien pyöränlaakerit kestää jopa kolme vuotta nykyään,     ynnä muuta,     se kokemus joka itsellä on ,  on myös kokemus jota ei halua toista kertaa, maksajana!                       itte en ole yhdenkään nyyn kuullut katkoneen panjoaan kiristämättömän pultin sorvauksesta kuten naapurin a- sarjalainen teki ja miksi omani 604 katkoi jatkuvasti niitä etuvedon pulttiliitoksia kun joutui rinteessä vedätykseen?    varaosatiskiltä haettu uudet osat+pultit ja miksi minulle toimitetaan vain kuvallisella jengalla varustettu nostotanko ko. värkkiin?               en usko että saisin nykyisin yhtään paremman sak.laisen tekemää valtraa.                 siinä syy miksi en ostanut valtraa, ja tarvitaan kilpailua koneiden kehityksen takia.    huomaathan kuin paljon belarus on kehittynyt 40 vuoden aikana!    ei tartte kehittää kun vanhakin toimii!.

Ala-Pertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10735
Vs: Onko Valtra
Olipa melkonen loukkaus tojotaa kohtaa,että vikojen kärjessä.kaikki tutkimukset väittävät tojotan olevan vähiten vikoja.Tuohon valtraan sen verrran oon pannu merkille.että moottorit ovat yleensä aika rasvan peittämiä,Miten tuo fergun kylet ovatko ne rasvasia joissa on sisun moottori,vai onko se eri väri joka tiivistää paremin :o



tojotassa on yksi tyyppivika ja se on jo yksinään ylitse muiden. se vika löytyy siitä tyyppikilvestä. katso tarkkaan. siellä kilven alareunassa näkyy pienellä tekstillä made in japania.
Hirveetä, jos on puoletkaan totta...

piisaa c.o.

  • Vieras
Vs: Onko Valtra
Olipa melkonen loukkaus tojotaa kohtaa,että vikojen kärjessä.kaikki tutkimukset väittävät tojotan olevan vähiten vikoja.Tuohon valtraan sen verrran oon pannu merkille.että moottorit ovat yleensä aika rasvan peittämiä,Miten tuo fergun kylet ovatko ne rasvasia joissa on sisun moottori,vai onko se eri väri joka tiivistää paremin :o



tojotassa on yksi tyyppivika ja se on jo yksinään ylitse muiden. se vika löytyy siitä tyyppikilvestä. katso tarkkaan. siellä kilven alareunassa näkyy pienellä tekstillä made in japania.

Väärin.
Made Japaniassa on kuitenkin jonkinlainen laadun tae vrt. made Eu:ssa. Tojotan(kin) kohdalla.

Klapikauppias

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1349
Vs: Onko Valtra
Valtrassakin taitaa eniten olla ongelmia niillä, joilla ei sitä ole tai koskaan ole ollutkaan ;) Mulla nyt ei ole "kaikistamerkeistä" omakohtaisia kokemuksia, mutta kolmen natikan/case ja neljän valtran suhteessa en kyllä huoltomiehiä tuntisi valtran puolelta lainkaan, ellei ne olisi niin tuttavallisia myös vapaa-aikana, vaikka eivät ole mitään saamassakaan 8)

Väsynyt

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 78
  • Enemmän nopeasti
Vs: Onko Valtra
Se ihmetyttää että MTK toimitsijoilla joita tunnen noin toistakymmentä ei yhdelläkään ole Valtraa kuin korkeintaan aputraktorina.Kovaan ääneen huutavat kuluttajalle kuinka pitäisi ostaa kotimaisia elintarvikkeita ,mutta itse viis välittävät niin hienosta periaatteesta traktorin osto huumassa.?????????? :o :o

Niin ja toisilla on perin kummallinen asenne siihen, että kaikki suomalaiset maatalouskoneet on paskaa. Olipa se valtra tai mikä tahansa nykyisin myytävä suomalainen maatalouskonevalmiste. Joku päähänpinttymä, ei muuta...
Mutta kun vaan on.....

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Onko Valtra
Auto puolella sama homma tojo aika paljon myyty ja vikojakin ihan tarpeeksi,kuten VW autot.

  Jätkä repii taas näitä omia tilastojaan varmaan perseestään :D   Vieläpä vagit ja tojotat samaan.. Huhhuh..  Onko ihan varmaan kotimaisia sieniä mitä sä syöt?? Vaikutus ainakin varsin kova...

TDK

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2069
  • Kotimaisen ruuan tuottaja - kallis harrastus
Vs: Onko Valtra
Valtrassakin taitaa eniten olla ongelmia niillä, joilla ei sitä ole tai koskaan ole ollutkaan ;) Mulla nyt ei ole "kaikistamerkeistä" omakohtaisia kokemuksia, mutta kolmen natikan/case ja neljän valtran suhteessa en kyllä huoltomiehiä tuntisi valtran puolelta lainkaan, ellei ne olisi niin tuttavallisia myös vapaa-aikana, vaikka eivät ole mitään saamassakaan 8)
Mulle tuli eka valmet viime kesänä. Sitä ennen natikkaa/casea, fiiattia, zetoria ym. Traktorista ei sinänsä huonoa sanottavaa täyttää paikkansa hienosti. Mutta huolto ja varaosapuoli on täällä meilläpäin ihan perseestä. Siis aivan perseestä. Varmaan muuten pelais mutta jostain syystä mun naama ei siellä tiskin takana miellytä, aivan uskomatonta palvelua on tullu. Toisaalla jo tästä avauduin, nyt mennään sillä että naapuri tuo mulle tarvittavat osat kun sille niitä suostutaan sieltä myymään ja löytyvät hyllystä. Myös hinta täysin eri mulle kuin naaapurille.

Peltola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1410
Vs: Onko Valtra
Valtrassakin taitaa eniten olla ongelmia niillä, joilla ei sitä ole tai koskaan ole ollutkaan ;) Mulla nyt ei ole "kaikistamerkeistä" omakohtaisia kokemuksia, mutta kolmen natikan/case ja neljän valtran suhteessa en kyllä huoltomiehiä tuntisi valtran puolelta lainkaan, ellei ne olisi niin tuttavallisia myös vapaa-aikana, vaikka eivät ole mitään saamassakaan 8)
Mulle tuli eka valmet viime kesänä. Sitä ennen natikkaa/casea, fiiattia, zetoria ym. Traktorista ei sinänsä huonoa sanottavaa täyttää paikkansa hienosti. Mutta huolto ja varaosapuoli on täällä meilläpäin ihan perseestä. Siis aivan perseestä. Varmaan muuten pelais mutta jostain syystä mun naama ei siellä tiskin takana miellytä, aivan uskomatonta palvelua on tullu. Toisaalla jo tästä avauduin, nyt mennään sillä että naapuri tuo mulle tarvittavat osat kun sille niitä suostutaan sieltä myymään ja löytyvät hyllystä. Myös hinta täysin eri mulle kuin naaapurille.

Tää on aivan uskomatonta typeryyttä myyjiltä, jotka myyvät erilailla kanta-asiakkaille kuin uusille. Uudet kun kyselee hintaa ja etsii vaihtoehtoja, niin niiden kyselyille ei korvaa lotkauteta. Määkin olen ottanut linjan että tukuissa ja varaosakaupoissa olen isompaa isäntää kuin olenkaan. Olen olevinaan hyvä ja suuri asiakas vaikka tilastoista näkyykin että ostoni yhdestä paikasta ovat pienet. Pohjalaiseen luonteeseen moinen leuhkiminen kävisi, mutta kun on pitäny mehtäläisenkin opetella että edes ensi kerralla palveltaisiin. Eli minulle pitää olla alennukset kohdallaan kun on kamppeita niin paljon huollettavaksi.

Klapikauppias

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1349
Vs: Onko Valtra
Kuullut olen tuosta muualtakin, huollon ja vara-osien osalta, mutta itellä ei todelllakaan ole moista kokemusta, vaikka vain huoltopaketteja olen hakenut ja ite pää asiassa huollot koneisiin tehnyt, vain takuu-aikana on huoltomiehet saaneet määrä-aikaishuollot tehdä.  Toista oli Casen aikana, kun kysyttävää oli jatkuvasti ja aina sai saman vastauksen, "mikähän siinä voisi olla ei ole koskaan ennen kuullut tuollaista" sitten alkoi arvonta, eikä lopputulos oikeastaan koskaan selvinnyt, lisäksi ihan perus tarvikkeiden, kuten suodattimien hinta vaihteli ihan mielettömästi kerrasta toiseen, että kävi mielessä hinnoittelu kassavajeen mukaan  ;D mitenkään ei voinut liikkeen ovea avatessa tietää mitä suodattimet maksaa.

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12235
  • Virolaista kiitos!
Vs: Onko Valtra
Ilmeisesti paikallisia eroja on myyjissä ja huollossa. Se on valitettavaa, mutta ei ole omalle kohdalle sattunut mitään ihmeellistä. Vaikea kommentoida muiden alueiden ongelmia.

TDK

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2069
  • Kotimaisen ruuan tuottaja - kallis harrastus
Vs: Onko Valtra
Jäi sanomatta että huollot ja remontit teen ite eli huollosta ei kokemusta.

Kyllä täytyy olla paikallisia eroja eikai kukaan muuten noilla ajais. Toki mun kalusto ei ole uutta mutta luulishan tuon varaosamyynninkin jotain tuottavan.

Vastaavasti casen osahuolto pelaa täälläpäin hienosti. Tässä tosiaan voi kyllä vaikuttaa sekin kun on ollu tässä talossa lähes jatkuvasti 60-luvulta asti vähintään yks ih/case. Myöskin täälläpäin on paljon uutta newhollandia käytössä että seki varmaan vaikuttaa.

Kova sana kun marjakankaalle ei ole pitkästi, siellä on palvelua ja osaa hyllyssä merkistä/uskonnosta riippumatta.

jusu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1858
  • tukka ja järki ei pysy samas pääs..
Vs: Onko Valtra
ja sitten noita suunnittelun kukkasia muutenki.. hytti pois jos haluaa katki, öljyntäyttö työntövarren korvakon välis ja heikot monimutkaset johtosarjat, yms laatu muutenkin kaikes kamppees heikompaa.. saatana ku 95 18th ajetus megas on kaikki ilimasuulakkeet ja katkasijat pv nappia lukuunottamatta alakuperääset ja 03 5th megas on kaikki suulakkeet rikki ja katkasijoita jo vaihdeltu.. huolto ja remppa ystävällisin on ehkä t0 sarja mutta varmatoimisin nuo vanahat megat..

en kyllä uutta ostaisi ennenkun suunta muuttuu..
Eikä tarvii nostaa koppia pois. Jos loota otetaan irti niin kopin takapään joutuu päästämään irti ja nosturilla kannatukseen. Johtosarjat tulee samalta valmistajalta Turkin ihmemaasta about kaikkiin agcon vehkeisiin.

entäs versus ne pultit siä välilooran sisällä mikälie jokka hytin alta kautta pitää irrottaa? onko siihen niksiä keksitty?
mä mitää mistää tiä mutta... mummielestä.. tai äläs ny..

jusu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1858
  • tukka ja järki ei pysy samas pääs..
Vs: Onko Valtra
ja sitten noita suunnittelun kukkasia muutenki.. hytti pois jos haluaa katki, öljyntäyttö työntövarren korvakon välis ja heikot monimutkaset johtosarjat, yms laatu muutenkin kaikes kamppees heikompaa.. saatana ku 95 18th ajetus megas on kaikki ilimasuulakkeet ja katkasijat pv nappia lukuunottamatta alakuperääset ja 03 5th megas on kaikki suulakkeet rikki ja katkasijoita jo vaihdeltu.. huolto ja remppa ystävällisin on ehkä t0 sarja mutta varmatoimisin nuo vanahat megat..

en kyllä uutta ostaisi ennenkun suunta muuttuu..
Eikä tarvii nostaa koppia pois. Jos loota otetaan irti niin kopin takapään joutuu päästämään irti ja nosturilla kannatukseen. Johtosarjat tulee samalta valmistajalta Turkin ihmemaasta about kaikkiin agcon vehkeisiin.

Käsittääkseni Versu/Direct katkaisu vaatii hytin poisnoston.HT ei.
juu ht on 4h ni poikki kuyksin rauhas tekee
mä mitää mistää tiä mutta... mummielestä.. tai äläs ny..

jusu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1858
  • tukka ja järki ei pysy samas pääs..
Vs: Onko Valtra
sillä valluuhin aikanaan siirryttiinkin kun paikallisen huoltomiehen saa kii kelloon kattomatta viikonpäivää muistamatta ;) siitä isoo lussa
mä mitää mistää tiä mutta... mummielestä.. tai äläs ny..

lynx700500

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 425
Vs: Onko Valtra
Kaks kertaa on yritetty oulussa valtraa ostaa. Eka kerralla myyjä ei katsonut kertaakaan kohti kun yritettiin kysellä uuttaa kampetta. Tietokoneen ruutua vahtas ja luki kai iltalehteä. Tarjousta pyydettiin ja aiko soitella,mut koskaan ei kuulunut. No tuli haettua sit käytetty massikka. Nyt aika vasta kyseltiin puhelimella ja sähköpostilla käytetyn valtran perään. Ei vastausta. Massikkaa kävin potkimassa renkaisiin kun kävin suodattimia ostamassa, samantien oli myyjä kyselemässä ja viikon päästä kahvilla kotona ja tehtiin kaupat. Jos talossa ei ole ennen ollut valtraa niin ei sitä voi ostaakkaan