Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe MF 6485 lohkolämmitin.  (Luettu 27359 kertaa)

realisti

  • Vieras
Vs: MF 6485 lohkolämmitin.
piti oikein käydä kokeilemassa katoksessa vt:tä käyntiin kun niin kovin moititaan, nyt -11 lämpötilassa ei ainakaan ole mitään ongelmia käynnistyksessä. Viekö dyna6 voimaa startatessa?

kujala

  • Vieras
Vs: MF 6485 lohkolämmitin.
Palataas vielä lohkolämppäreihin. Viime talvena oli yksi traktorin Defa toisaikainen, ei lämmennyt vaikka piti tuntikausia. Ostin jo uuden elementin mutta vanha säikähti siitä ja alkoi toimia. Nyt taas joko toimii tai ei.

Töissä piti lämmittää uudenkarhea traktori Calixilla, välissä pitkä roikkajohto rakennuksen toiselta puolelta. Ei pihaustakaan. Kokeilin roikkajohtoa lähellä olevaan sähköpaimeneen, se alkoi napsua kuin pitikin.
Vein traktorin viereisen rakennuksen seinustalle ja pistin siellä toiseen pistorasiaan. Alkoi lämmitä.

Osaako kukaan selittää mikä näissä mättää? Pakkasia tulossa niin joutaisivat toimimaankin.

sirkussonni

  • Vieras
Vs: MF 6485 lohkolämmitin.
Ei mun mielestä ole huono jos ei lähde heti kylmiltään.

Sit vast kun on oikea lämpötila.

Kestää varmasti vaihteisto paremmin.


Aijai kehut melkeimpä jonnikan portaatonta  ;D


Siinä ainakin vaihteistossa riittää lämpöä......

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26129
  • vastustan
Vs: MF 6485 lohkolämmitin.
Elikkäs lämmitysongelmaa olis massikassa. Kone on 6485 dyna-6 vm.-07, sisun koneella. Ensimmäisen talven lämmitys pelasi normaalisti mutta viime keväänä heitti lämmittämästä. No vastus oli palanut ja vaihdoin uuden. No siihenpä ne loppui pakkasetkin ja nyt sitten kun alko kelit jäähtymään ja roikkaa koitin tarjota koneen kylkeen niin ei mitään tapahtunu. No pientä virranmittailua ja lopputulos: vastus palanut. Eilen vaihdoin uuden vastuksen ja nesteet koneeseen ja sitten roikka kylkeen. Pientä kähinää alkoi vastus pitämään ja jätin siihen lämmittelemään. Pakkasta 15 astetta ja kolmen tunnin päästä menin kokeilemaan niin eipä paljon massikka hörähtäny. Ei ollu lämmittäny tasan yhtään. Osaisko joku viisas sanoa että mikä mättää?  Vastus pitää pientä kihinää ja kuumenee mutta ei sen vertaa että käyntiin lähtis. On muuten tämä kone muutenki aivan surkea tapaus talvikelillä. Jos käyntiin saa niin -10 pakkasella vähintään puoli tuntia käynnissä että pystyy vaihteita vaihtamaan....liikkeelle kyllä lähtee muttei vaihdu vaihteet ennenku on puolisen tuntia lämmitelly öljyjä. 
Pari vinkkiä.. vink vink
ensinnäkin sisun kylmäkäynnistys paranee uudemmalla ohjelmistolla eiku masserihuolto paikalle..
toiseksi hommma hydrauliikkaletku kahdella pikliittimellä joista toiseen eteen pallohana. kun pakkasella laitat koneen lämpenemään niin laitat hydrauliikan pitoasentoon kyseisestä lohkosta missa letku on kiinni ja säädät pallohanalla virtauksen niin pieneksi että pitoasento pysyy päällä. niin öljyt lämpiää nopeammin.
kierrättääkö nämä uudet valmetit vielä pumpulla vapaakiertoa koko ajan vaikka hydrauliikkaa ei käytettäisikään. niissähän teoriassa öljy lämpeää vai onko se virtausvastus niin olematon ettei juuri apua. no vatkaa kumminkin ;D
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1603
Vs: MF 6485 lohkolämmitin.
Elikkäs lämmitysongelmaa olis massikassa. Kone on 6485 dyna-6 vm.-07, sisun koneella. Ensimmäisen talven lämmitys pelasi normaalisti mutta viime keväänä heitti lämmittämästä. No vastus oli palanut ja vaihdoin uuden. No siihenpä ne loppui pakkasetkin ja nyt sitten kun alko kelit jäähtymään ja roikkaa koitin tarjota koneen kylkeen niin ei mitään tapahtunu. No pientä virranmittailua ja lopputulos: vastus palanut. Eilen vaihdoin uuden vastuksen ja nesteet koneeseen ja sitten roikka kylkeen. Pientä kähinää alkoi vastus pitämään ja jätin siihen lämmittelemään. Pakkasta 15 astetta ja kolmen tunnin päästä menin kokeilemaan niin eipä paljon massikka hörähtäny. Ei ollu lämmittäny tasan yhtään. Osaisko joku viisas sanoa että mikä mättää?  Vastus pitää pientä kihinää ja kuumenee mutta ei sen vertaa että käyntiin lähtis. On muuten tämä kone muutenki aivan surkea tapaus talvikelillä. Jos käyntiin saa niin -10 pakkasella vähintään puoli tuntia käynnissä että pystyy vaihteita vaihtamaan....liikkeelle kyllä lähtee muttei vaihdu vaihteet ennenku on puolisen tuntia lämmitelly öljyjä. 
Pari vinkkiä.. vink vink
ensinnäkin sisun kylmäkäynnistys paranee uudemmalla ohjelmistolla eiku masserihuolto paikalle..
toiseksi hommma hydrauliikkaletku kahdella pikliittimellä joista toiseen eteen pallohana. kun pakkasella laitat koneen lämpenemään niin laitat hydrauliikan pitoasentoon kyseisestä lohkosta missa letku on kiinni ja säädät pallohanalla virtauksen niin pieneksi että pitoasento pysyy päällä. niin öljyt lämpiää nopeammin.
kierrättääkö nämä uudet valmetit vielä pumpulla vapaakiertoa koko ajan vaikka hydrauliikkaa ei käytettäisikään. niissähän teoriassa öljy lämpeää vai onko se virtausvastus niin olematon ettei juuri apua. no vatkaa kumminkin ;D

Ei se meidän valtra ainakaan paikallaan lämmennyt. Ulosotto päälle niin sillä se parhaiten lämpes...

bdr-529

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7460
Vs: MF 6485 lohkolämmitin.
Ei kai se kuivassa reiässä oo?
Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa.

Ropsoni

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 432
Vs: MF 6485 lohkolämmitin.
Palataas vielä lohkolämppäreihin. Viime talvena oli yksi traktorin Defa toisaikainen, ei lämmennyt vaikka piti tuntikausia. Ostin jo uuden elementin mutta vanha säikähti siitä ja alkoi toimia. Nyt taas joko toimii tai ei.

Töissä piti lämmittää uudenkarhea traktori Calixilla, välissä pitkä roikkajohto rakennuksen toiselta puolelta. Ei pihaustakaan. Kokeilin roikkajohtoa lähellä olevaan sähköpaimeneen, se alkoi napsua kuin pitikin.
Vein traktorin viereisen rakennuksen seinustalle ja pistin siellä toiseen pistorasiaan. Alkoi lämmitä.

Osaako kukaan selittää mikä näissä mättää? Pakkasia tulossa niin joutaisivat toimimaankin.


Oliko sulla siis "testissä" sama johto molemmilla kerroilla mikä tulee lohkolämmittimen pistokkeeseen kiinni?
Voi olla ihan kosketushäiriö pistokkeessa. Tai sitten se välijohto liian ohutta ettei saa tarpeeks virtaa.

Viestiketjun aloittajan ongelmaan viitaten, kannattas tosiaan vaihtaa se lohkoon tuleva vastus letkutyyppiseen lämmitinvastukseen, näitä löytyy sekä Calixilta että Defalta. Saa vähän järeämmänkin tehoiltaan kun ei ole lohkon pakkaspropun/nestetilan mukaan mitoitettu. Asennus on pala kakkua.
Ja noista hydrauliikan öljyjen tahmeudesta... eikös esim. JD:llä ole saatavilla jotain säteilylämmitintä hydrauliikan puolelle? Näitähän em. kapistuksia myydään esim. uusiin autoihin kun niistä ei pakkasproppua lohkosta löyty. Toinen vaihtoehto säteilylämmittimen tilalle tietty se letkulämppäri. Pari vuotta sitten asensin autoon letkulämppärin, myyjä vaan tokas että ei kannata sitä säteilyläpyskää ostaa, sillä ei tee mitään.


JoHaRa

  • Vieras
Vs: MF 6485 lohkolämmitin.
Pohojanmaalle ei ole enää aikoihin myity yhtään jonnikan portaatonta.

Siis ei y-h-t-ä-ä-n.  :D

Enkä ihmettele miksei.

 ;D

Joktuuko se siitä että aakeella laakeella traktori näkyy kauas  ??? Naapurikylissäkin osataan nauraa valinnalle.. Onneksi täällä meillä on mäkiä, voi ajaa Jonnella ilman pilkkaamista  :'(

maraani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3117
  • Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa
Vs: MF 6485 lohkolämmitin.
...pakkasproppua lohkosta löyty. Toinen vaihtoehto säteilylämmittimen tilalle tietty se letkulämppäri. Pari vuotta sitten asensin autoon letkulämppärin, myyjä vaan tokas että ei kannata sitä säteilyläpyskää ostaa, sillä ei tee mitään.
Rönsyilee nyt vähän, mutta tuosta säteilevästä moottorinlämmittimestä on vähän samanlaisia kokemuksia. Peugeotiin semmoisen taannoin laitoin ja joskus tuntuu kuin ei lämpeis ollenkaan :(
Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...

JoHaRa

  • Vieras
Vs: MF 6485 lohkolämmitin.
...pakkasproppua lohkosta löyty. Toinen vaihtoehto säteilylämmittimen tilalle tietty se letkulämppäri. Pari vuotta sitten asensin autoon letkulämppärin, myyjä vaan tokas että ei kannata sitä säteilyläpyskää ostaa, sillä ei tee mitään.
Rönsyilee nyt vähän, mutta tuosta säteilevästä moottorinlämmittimestä on vähän samanlaisia kokemuksia. Peugeotiin semmoisen taannoin laitoin ja joskus tuntuu kuin ei lämpeis ollenkaan :(

Uusiin autoihin ei muuta saakkaan, ei oo proppuja ei...

Palmu

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52
Vs: MF 6485 lohkolämmitin.
Jututin tuossa massikan huoltomiestä niin kertoi että oli yhteen samanlaiseen koneeseen laittanut uuden ja isomman vastuksen. Ja eri paikkaan lohkossa niin oli saanu semmosen pitemmän mallin vastuksen laitettua. Oli ollu juuri samanlaisia probleemia siinäkin koneessa, että eiköhän se ole sitte tehtaan töppäyksiä tämä vastuksen sijoitus. Aika hullulta se tuntuuki että nestetilavuus on n.20 litraa ja vastus 750w. Ei ikänä ole lähteny käyntiin kahenkympin pakkasesta vaikka vuorokauden olis töpselissä ja vastus kihisee.

kyntaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1406
  • Aasi vs. Peura
Vs: MF 6485 lohkolämmitin.
Hyvin lähti viime yönä Jd ja nyykkä 02.00 käyntiin pohjolan hallista,hankkeeseen ::)
Ja ilman hehkuja.Pakkasta kumminkin -12
Ja vaihteet vaihtu...
Nii se on...

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: MF 6485 lohkolämmitin.
Palataas vielä lohkolämppäreihin. Viime talvena oli yksi traktorin Defa toisaikainen, ei lämmennyt vaikka piti tuntikausia. Ostin jo uuden elementin mutta vanha säikähti siitä ja alkoi toimia. Nyt taas joko toimii tai ei.

Töissä piti lämmittää uudenkarhea traktori Calixilla, välissä pitkä roikkajohto rakennuksen toiselta puolelta. Ei pihaustakaan. Kokeilin roikkajohtoa lähellä olevaan sähköpaimeneen, se alkoi napsua kuin pitikin.
Vein traktorin viereisen rakennuksen seinustalle ja pistin siellä toiseen pistorasiaan. Alkoi lämmitä.

Osaako kukaan selittää mikä näissä mättää? Pakkasia tulossa niin joutaisivat toimimaankin.



Karekselta ei kai voi kysyä enää tuota, mutta veikkaanpa, että vastaus olis luokkaa: "Kun ei ne agraarinperkeleet, (paavon poikia perkele,) ymmärrä, jottei raktoria lämmitetä partakoneen johrolla."

Mitä pirempi roikka, sen enempi pitää olla neliöitä piuhas taitaa päteä nykyäänkin. Eikä ne vastuksen ja liitäntäjohdon väliset "panssarikaapelitkaan" aina niin ikuisia oo.
tethering holes to their concave windings

kujala

  • Vieras
Vs: MF 6485 lohkolämmitin.
KJL taitaa olla jäljillä. Kokeilin tänään samalla pitkällä roikalla, niin lämpiäähän se h-i-l-j-a-l-l-e-e-n. Traktori siis, johdosta en ole varma vaikka oli se kieltämättä lumen alla poiskeriessä.

Kun valmiiksi lämmintä konetta testasin, lämppäri pihisi kuuluvasti toisin kuin kylmällä koneella. Mukava sisäänrakennettu termostaattitoiminto, mutta toivoisin olevan päinvastoin.

Epäilyttää vielä nämä nykyiset pienet pistotulpat, olisiko nastat herkempiä huonolle kontaktille.

Vanhasta isosta tulpasta sai parhaimmillaan hinata koneen käyntiin jos ei startti jaksanut pyörittää, oli hiukan lujemmin kiinni...

(ÄLÄ KOKEILE TÄTÄ KOTONA! Suom.huom.)

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: MF 6485 lohkolämmitin.
Ei kyllä se Matille se kunnia kuuluu... Kertoi eräänkin isännän ihmetelleen, miksei lohko oo lämmin, vaikkon kone ollu piuhan pääs monta tuntia. Partakoneenjohto oli tietenki sulattanu ittelleen hyvän kolon polanteiseen pihaan...

Aina, siis ihan aina, mahdollisimman lyhyt roikka ja riittävän paksut piuhat niiltä osin, kuin siihen pystyy itse vaikuttamaan.
tethering holes to their concave windings