Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe MF 6485 lohkolämmitin.  (Luettu 27361 kertaa)

Mäksä

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 489
Vs: MF 6485 lohkolämmitin.
Onneks ei ole pelkästään tämän koneen varassa......olis varmaan monet lumityöt jääny tekemättä. Ei ole todellakaan tämä vekotin talvikelejä varten tehty, vaihteisto värkkää ja kaikkea muutaki mahollista. Vois pelatakki jos aina lämpimästä tallista lähtis. Vanhempi verku kyllä lähtee vaikka ilman roikkaa kahenkympin kylmästä, 4370 -03. On vain tällä hetkellä pajalla ko suunnanvaihtaja ei meinaa pelittää. No saipa naapurin isännältä sen verran jontikkaa lainaksi että sai elukoile evästä haettua.

Noh noh....Nyt ois +200 kuitin paikka. ;D ;D
Näitä on niin paljon ettei kaikkiin kehtaa ;D
Ja mä oon alkanu profiloituun asialliseksi kirjoittelijaksi ;D ;D

Täällä osataan olla asialinjoilla, toisin kuin jotkut, jos sattuu olemaan toisen merkkisestä raktorista kyse :)

jaana30v

  • Vieras
Vs: MF 6485 lohkolämmitin.
väärä vastus, väärin asennettu tai ilmaa järjestelmässä. ei tuossa juuri muita mahdollisuuksia ole.

laita letkulämppäri niin ei ongelmia.

JoHaRa

  • Vieras
Vs: MF 6485 lohkolämmitin.
väärä vastus, väärin asennettu tai ilmaa järjestelmässä. ei tuossa juuri muita mahdollisuuksia ole.

= Se loogisin selitys.

kyntaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1406
  • Aasi vs. Peura
Vs: MF 6485 lohkolämmitin.
asian vierestä sen verran että ihme ettei lähe käyntiin? sama moottori valtrassa lähtee vaikka -20c tai ylikin.

pyöriikö massikassa vaihteisto mukana käynnistyksessä?
----

tuota vastusta vois käydä vertaamassa valtran liikkeessä vastaavaan.

kyllä.... siellä sisun lasit päässä huudellaan...

Itse mitä nähnyt näitä sisun käynnistys yrityksiä esim suolla maanajossa...Tohoa tarvittiin kun nyykkärit ja caset pörähtivät käyntiin pelkän oman hehkun avulla..

Ja valtrat olivat 8550.8950.170t

Aivan onnettomia noi valtran startit pyörittämään kylmänä....

Ja S valtrahan ei lähde edes 0 kellistä ilman webastoa...ja on säädetty ennakot
Nii se on...

mixa80

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 104
Vs: MF 6485 lohkolämmitin.
Ennen täälllä oli 6850 Valtu.Lähti kelissä kun kelissä pyörii. Nyt 6465 massey.. Aamulla -9 astetta.. ei puhettakaan että pyörimään. Millainen liene hehku hommelit näissä? johtunekko siitä vai onko oikeesti tommonen pakkasella??

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1603
Vs: MF 6485 lohkolämmitin.
Ei ollu 8150 valtrakaan mikään huippu käyntiinlähtijä. Reipas kymmenen pakkasta niin ei jaksanu pyörittää lämmittämättä.

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: MF 6485 lohkolämmitin.
Ei mun mielestä ole huono jos pikavaihteet ei lähde heti kylmiltään toimimaan.

Sit vast kun on oikea lämpötila.

Kestää varmasti vaihteisto paremmin.

Kui mää ain olen paras?

Ala-Pertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10735
Vs: MF 6485 lohkolämmitin.
Niinkuin Ice tuolla jo kysyikin "voltteja on, mutta onko virtaa".
Siellä piuhassa voi olla voltteja, siis jännitettä, mutta onko siellä myös amppeereja, elikkäs niiden kerrannaisena tehoa. (Huono liitos sähköissä)

Onko lämppärin sijoituspaikka oikea. Jos vastuskierukka pääsee vastaamaan lohkoon vesitilassa, se ei kestä. Samoin jos ympäröivä nestetila on liian pieni, ts. neste kiehuu vastuksen ympärillä, niis taas se kyrvähtää.
Tai sitten se koko valmistus-sarja on sökömerkkinen.

Vielä niistä Sisun starteista.
Ei kai se enää ole salaisuus, rikos lienee jo vanhentunut, mutta monijaita vuosia sitten valtukauppiaat antoivat käsipäivää ja samalla ojensivat Boschin startteja vaihdettavaksi alkuperäisten Iskran tekeleiden tilalle.
Olihan se v.ttumaista, kun kone sai olla vuorokauden roikassa, mutta ei vaan jaksanut startata. >:( >:( >:(
Mutta kun vaihdettiin roopertin veivi sen alkuperäisen tilalle, niin jopa käynnistyi. ;D
Hirveetä, jos on puoletkaan totta...

Cynic

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1281
Vs: MF 6485 lohkolämmitin.
Sama homma VW-dieseleissä. Startti painaa monta kiloa, siinä ei mitkään Bilteman dynamot jaksa vetää konetta käyntiin. Startissa pitää olla tehoa ja vauhtia, tehdashan säästää minkä ehtii joka paikasta.

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: MF 6485 lohkolämmitin.
Ei mun mielestä ole huono jos ei lähde heti kylmiltään.

Sit vast kun on oikea lämpötila.

Kestää varmasti vaihteisto paremmin.


Aijai kehut melkeimpä jonnikan portaatonta  ;D

retku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1023
Vs: MF 6485 lohkolämmitin.
heh... kyntäjä kovana nyykkäri miehenä kehuu omiaan ja haukkuu muita ja vielä vihjaa että toisilla olis "lasit" päässä..

no joo...
---------

kyllä ainakin viimetalvena 09 vuoden t151 lähti hyvin käyntiin. ei mitään ongelmia. mettässä pari kertaa piti lyödä -15c käyntiin. muuten aina roikassa tai lämpösessä hallissa.

8950 lähtee myös hyvin. se välitetty starttihan siihenkin on vaihettu. cr koneissa se on vakiona.
--------

stanadyne pumpulliset on erikseen, ne on huonompia lähtemään.

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: MF 6485 lohkolämmitin.
 ;D
Ei mun mielestä ole huono jos pikavaihteet ei lähde heti kylmiltään toimimaan.

Sit vast kun on oikea lämpötila.

Kestää varmasti vaihteisto paremmin.


Ja tosiaan,kun ei saa käyntiin vaihteistokaan ei mee rikki kun ruostumalla ;D ;D

Ei pystyny,ei vaan millää :-[

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: MF 6485 lohkolämmitin.
Pohojanmaalle ei ole enää aikoihin myity yhtään jonnikan portaatonta.

Siis ei y-h-t-ä-ä-n.  :D

Enkä ihmettele miksei.

 ;D
Kui mää ain olen paras?

bertsi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 152
Vs: MF 6485 lohkolämmitin.
Elikkäs lämmitysongelmaa olis massikassa. Kone on 6485 dyna-6 vm.-07, sisun koneella. Ensimmäisen talven lämmitys pelasi normaalisti mutta viime keväänä heitti lämmittämästä. No vastus oli palanut ja vaihdoin uuden. No siihenpä ne loppui pakkasetkin ja nyt sitten kun alko kelit jäähtymään ja roikkaa koitin tarjota koneen kylkeen niin ei mitään tapahtunu. No pientä virranmittailua ja lopputulos: vastus palanut. Eilen vaihdoin uuden vastuksen ja nesteet koneeseen ja sitten roikka kylkeen. Pientä kähinää alkoi vastus pitämään ja jätin siihen lämmittelemään. Pakkasta 15 astetta ja kolmen tunnin päästä menin kokeilemaan niin eipä paljon massikka hörähtäny. Ei ollu lämmittäny tasan yhtään. Osaisko joku viisas sanoa että mikä mättää?  Vastus pitää pientä kihinää ja kuumenee mutta ei sen vertaa että käyntiin lähtis. On muuten tämä kone muutenki aivan surkea tapaus talvikelillä. Jos käyntiin saa niin -10 pakkasella vähintään puoli tuntia käynnissä että pystyy vaihteita vaihtamaan....liikkeelle kyllä lähtee muttei vaihdu vaihteet ennenku on puolisen tuntia lämmitelly öljyjä. 
Pari vinkkiä.. vink vink
ensinnäkin sisun kylmäkäynnistys paranee uudemmalla ohjelmistolla eiku masserihuolto paikalle..
toiseksi hommma hydrauliikkaletku kahdella pikliittimellä joista toiseen eteen pallohana. kun pakkasella laitat koneen lämpenemään niin laitat hydrauliikan pitoasentoon kyseisestä lohkosta missa letku on kiinni ja säädät pallohanalla virtauksen niin pieneksi että pitoasento pysyy päällä. niin öljyt lämpiää nopeammin.

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: MF 6485 lohkolämmitin.
Elikkäs lämmitysongelmaa olis massikassa. Kone on 6485 dyna-6 vm.-07, sisun koneella. Ensimmäisen talven lämmitys pelasi normaalisti mutta viime keväänä heitti lämmittämästä. No vastus oli palanut ja vaihdoin uuden. No siihenpä ne loppui pakkasetkin ja nyt sitten kun alko kelit jäähtymään ja roikkaa koitin tarjota koneen kylkeen niin ei mitään tapahtunu. No pientä virranmittailua ja lopputulos: vastus palanut. Eilen vaihdoin uuden vastuksen ja nesteet koneeseen ja sitten roikka kylkeen. Pientä kähinää alkoi vastus pitämään ja jätin siihen lämmittelemään. Pakkasta 15 astetta ja kolmen tunnin päästä menin kokeilemaan niin eipä paljon massikka hörähtäny. Ei ollu lämmittäny tasan yhtään. Osaisko joku viisas sanoa että mikä mättää?  Vastus pitää pientä kihinää ja kuumenee mutta ei sen vertaa että käyntiin lähtis. On muuten tämä kone muutenki aivan surkea tapaus talvikelillä. Jos käyntiin saa niin -10 pakkasella vähintään puoli tuntia käynnissä että pystyy vaihteita vaihtamaan....liikkeelle kyllä lähtee muttei vaihdu vaihteet ennenku on puolisen tuntia lämmitelly öljyjä. 
Pari vinkkiä.. vink vink
ensinnäkin sisun kylmäkäynnistys paranee uudemmalla ohjelmistolla eiku masserihuolto paikalle..
toiseksi hommma hydrauliikkaletku kahdella pikliittimellä joista toiseen eteen pallohana. kun pakkasella laitat koneen lämpenemään niin laitat hydrauliikan pitoasentoon kyseisestä lohkosta missa letku on kiinni ja säädät pallohanalla virtauksen niin pieneksi että pitoasento pysyy päällä. niin öljyt lämpiää nopeammin.
Timppa vie peräöljyt pihasaunan muuripataan aina kun lopettaa ajon.Sieltä ne on kätevä pesällisellä klapeja lämmittää ennen seuraavaa ajoa ;D