Eipä tuo parilla lyhkäisellä koeajolla oikein vakuuttanu. Viimeksi tänä syksynä koitin vähän kyntää 142 directillä ja heti tuli mieleen että ei portaattoman näin saa käyttäytyä. Pihasta lähtee tielle niin alue C on kytkettynä, tiellä vaihtaa C:ltä D:lle niin selvän nykäyksen kera että ei jää kyllä vaihtokohta epäilyttämään. Muutenkin kaiken kaikkiaan tahmaisen tuntuinen peli. Ei yhtään tullu ikävä kun jatkoi hommia omalla advancella...
Tuo juuri osoittaa noiden lyhyiden koeajojen täydellisen merkityksettömyyden. Koneen ominaisuuksiin ei ehditä tutustua ja sitten niitä mollataan kun ei osata käyttää. Itselläni oli 142D viikon koeajossa, eka päivä meni ihmetellessä, mutta viikon jälkeen oli ajatus varsin kirkas. Ei enää keppivaihteista minulle, kiitos.
Sen c:ltä d:lle automaattivaihdon saa kyynärnojasta pois päältä, Jaksaa kyllä lähteä vaikka sorakuorman kanssa D:llä liikkeelle.
Versussa on sama homma, eli jos automatiikka on päällä niin aika usein vaihteisto vaihtaa turhaan C:lle, kun se ei "näe" minkälaista maastoa/risteyksiä ym. on edessäpäin.