Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Valtra Direct  (Luettu 138521 kertaa)

Uusi-Lampi

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 141
Vs: Valtra Direct
Erittäin mukava kone, kesäkuussa tuli ja tuhatkuntatuntia ajeltu 142.... myös 202 oli 30 h kokeella ja kiva peli. Fendt toisena portaattomana ja vaikea käsittää miksi parjataan directiä.... aika selvä mikä on seuraavakin kone.

Husokki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2537
  • Mikä sielä pistää vastaan, köyhyyskö?
Vs: Valtra Direct
Eli parempi kuin Fentti :P
Käteinen ratkasee

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Valtra Direct
Eli parempi kuin Fentti :P
Tipuset tykkää enämpi frentistä. ;D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26121
  • vastustan
Vs: Valtra Direct
Eli parempi kuin Fentti :P
lyhyesti ja ytimekkäästi sanottuna PARAS
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

6350

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 347
Vs: Valtra Direct
Koeajoin sisar mallin eli 152Versun, joutu ihmettelemään että miten se on saatu noin hyvin kääntymään! Perustuen kokemuksiin vanhemmista kutosvalmetteista varasin oikein reilun kääntöpaikain, ei tarvinnut kuin puolet siitä. Onko vastaavia kokemuksia? Sehän alkais mennä jo yleiskoneesta!

piki1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 652
Vs: Valtra Direct
Koeajoin sisar mallin eli 152Versun, joutu ihmettelemään että miten se on saatu noin hyvin kääntymään! Perustuen kokemuksiin vanhemmista kutosvalmetteista varasin oikein reilun kääntöpaikain, ei tarvinnut kuin puolet siitä. Onko vastaavia kokemuksia? Sehän alkais mennä jo yleiskoneesta!
Kyllä tuo t140hyvinkääntyy,säädetty niin lähelle kuin voi eikä jousia. Uusi 141 ei kääntyny kunnolla ennen ekaa huoltoa säädettiin siellä niin että kääntyy mutta ei aivan ota kiinni.akselit tehtaalta tullessa perus säädössä niin että käy kaikille renkaille eikä varmasti ota kiinni.

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1603
Vs: Valtra Direct
Eipä tuo parilla lyhkäisellä koeajolla oikein vakuuttanu. Viimeksi tänä syksynä koitin vähän kyntää 142 directillä ja heti tuli mieleen että ei portaattoman näin saa käyttäytyä. Pihasta lähtee tielle niin alue C on kytkettynä, tiellä vaihtaa C:ltä D:lle niin selvän nykäyksen kera että ei jää kyllä vaihtokohta epäilyttämään. Muutenkin kaiken kaikkiaan tahmaisen tuntuinen peli. Ei yhtään tullu ikävä kun jatkoi hommia omalla advancella...

6350

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 347
Vs: Valtra Direct
Koeajoin sisar mallin eli 152Versun, joutu ihmettelemään että miten se on saatu noin hyvin kääntymään! Perustuen kokemuksiin vanhemmista kutosvalmetteista varasin oikein reilun kääntöpaikain, ei tarvinnut kuin puolet siitä. Onko vastaavia kokemuksia? Sehän alkais mennä jo yleiskoneesta!
Kyllä tuo t140hyvinkääntyy,säädetty niin lähelle kuin voi eikä jousia. Uusi 141 ei kääntyny kunnolla ennen ekaa huoltoa säädettiin siellä niin että kääntyy mutta ei aivan ota kiinni.akselit tehtaalta tullessa perus säädössä niin että käy kaikille renkaille eikä varmasti ota kiinni.

Tuo ajamani yksilö oli jousilla 540 etusilla ja vielä Danan akselilla. Jotain on täytyny tapahtua, vanhempi T170 kaposemmilla 16,9 renkailla paljon kankeampi.
Onko akseli tyyppi Danalla muuttunu, vai onko uuden Teen nokkaa saatu vihdoin kaposammaksi?

Perfekt

Vs: Valtra Direct
Eli parempi kuin Fentti :P
Tipuset tykkää enämpi frentistä. ;D

Protko keisarin vakio  939  Black

retku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1023
Vs: Valtra Direct
Koeajoin sisar mallin eli 152Versun, joutu ihmettelemään että miten se on saatu noin hyvin kääntymään! Perustuen kokemuksiin vanhemmista kutosvalmetteista varasin oikein reilun kääntöpaikain, ei tarvinnut kuin puolet siitä. Onko vastaavia kokemuksia? Sehän alkais mennä jo yleiskoneesta!
Kyllä tuo t140hyvinkääntyy,säädetty niin lähelle kuin voi eikä jousia. Uusi 141 ei kääntyny kunnolla ennen ekaa huoltoa säädettiin siellä niin että kääntyy mutta ei aivan ota kiinni.akselit tehtaalta tullessa perus säädössä niin että käy kaikille renkaille eikä varmasti ota kiinni.

Tuo ajamani yksilö oli jousilla 540 etusilla ja vielä Danan akselilla. Jotain on täytyny tapahtua, vanhempi T170 kaposemmilla 16,9 renkailla paljon kankeampi.
Onko akseli tyyppi Danalla muuttunu, vai onko uuden Teen nokkaa saatu vihdoin kaposammaksi?

***mihin toi sun väite perustuu että dana kankeempi? itse en oo huomannu eroa danan ja carraron välillä. versu kääntyi ihan samalla tavalla kuin 151 tai vanhemmat koneet, eli yhtä kankeita kaikki.

Mullistaja

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 118
Vs: Valtra Direct
Eipä tuo parilla lyhkäisellä koeajolla oikein vakuuttanu. Viimeksi tänä syksynä koitin vähän kyntää 142 directillä ja heti tuli mieleen että ei portaattoman näin saa käyttäytyä. Pihasta lähtee tielle niin alue C on kytkettynä, tiellä vaihtaa C:ltä D:lle niin selvän nykäyksen kera että ei jää kyllä vaihtokohta epäilyttämään. Muutenkin kaiken kaikkiaan tahmaisen tuntuinen peli. Ei yhtään tullu ikävä kun jatkoi hommia omalla advancella...

Tuo juuri osoittaa noiden lyhyiden koeajojen täydellisen merkityksettömyyden. Koneen ominaisuuksiin ei ehditä tutustua ja sitten niitä mollataan kun ei osata käyttää. Itselläni oli 142D viikon koeajossa, eka päivä meni ihmetellessä, mutta viikon jälkeen oli ajatus varsin kirkas. Ei enää keppivaihteista minulle, kiitos.

Sen c:ltä d:lle automaattivaihdon saa kyynärnojasta pois päältä, Jaksaa kyllä lähteä vaikka sorakuorman kanssa D:llä liikkeelle.
Versussa on sama homma, eli jos automatiikka on päällä niin aika usein vaihteisto vaihtaa turhaan C:lle, kun se ei "näe" minkälaista maastoa/risteyksiä ym. on edessäpäin.

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1603
Vs: Valtra Direct
Eipä tuo parilla lyhkäisellä koeajolla oikein vakuuttanu. Viimeksi tänä syksynä koitin vähän kyntää 142 directillä ja heti tuli mieleen että ei portaattoman näin saa käyttäytyä. Pihasta lähtee tielle niin alue C on kytkettynä, tiellä vaihtaa C:ltä D:lle niin selvän nykäyksen kera että ei jää kyllä vaihtokohta epäilyttämään. Muutenkin kaiken kaikkiaan tahmaisen tuntuinen peli. Ei yhtään tullu ikävä kun jatkoi hommia omalla advancella...

Tuo juuri osoittaa noiden lyhyiden koeajojen täydellisen merkityksettömyyden. Koneen ominaisuuksiin ei ehditä tutustua ja sitten niitä mollataan kun ei osata käyttää. Itselläni oli 142D viikon koeajossa, eka päivä meni ihmetellessä, mutta viikon jälkeen oli ajatus varsin kirkas. Ei enää keppivaihteista minulle, kiitos.

Sen c:ltä d:lle automaattivaihdon saa kyynärnojasta pois päältä, Jaksaa kyllä lähteä vaikka sorakuorman kanssa D:llä liikkeelle.
Versussa on sama homma, eli jos automatiikka on päällä niin aika usein vaihteisto vaihtaa turhaan C:lle, kun se ei "näe" minkälaista maastoa/risteyksiä ym. on edessäpäin.

Kyllä mä muista portaattomista oon tykänny jo lyhyenkin koeajon jälkeen. Ja korostan vielä että kyse ei ole valtra vastaisuudesta. Edellinen ykköskone oli valtra ja niin on nykyinenkin. Ei mulla tosin oo mitään valtra-lasejakaan päässä, että olisko se sitte siitä kiinni?

Räkkyjooseppi

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 290
Vs: Valtra Direct
Valtran portaattomassa tunteja 2700 eli kokemusta on.
Eikä ole millään harraste täpinöinti tilalla kun nyt peltoala viimeisen peltokaupan jälkeen 580 ha.
Ensin oli softassa häikkää mutta muuten toiminut tosi hyvin.
Kuljettajia vakinaisia on kolme ja tänäkin aamuna oli käninää kuka saa Diren käyttöön ,on se niin suosittu.Aamuyöllä kolme konetta lähti lumitöihin .Nyt yksi portaaton ,mutta lisää luultavasti tulossa jos kauppoihin päästään.
Oli käytetty fentti pari vuotta ,mutta sähkövikaa oli aivan tarpeeksi ja muutakin yllättävää.Fentin hytti ei säväyttänyt ,nyt ehkä vähän parempi uusissa.
Niin yksi anturi on vaihdettu direen ,toimi kyllä mutta huoltomies vaihto kun jollain on ollut sen kanssa ongelmia,liittyi nopeuden ja softan yhteistyöhön.

mies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1174
Vs: Valtra Direct
Eli parempi kuin Fentti :P
lyhyesti ja ytimekkäästi sanottuna PARAS

Jonnu, hyvä, parempi, paras, Fentti, Directi?

6350

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 347
Vs: Valtra Direct
Koeajoin sisar mallin eli 152Versun, joutu ihmettelemään että miten se on saatu noin hyvin kääntymään! Perustuen kokemuksiin vanhemmista kutosvalmetteista varasin oikein reilun kääntöpaikain, ei tarvinnut kuin puolet siitä. Onko vastaavia kokemuksia? Sehän alkais mennä jo yleiskoneesta!
Kyllä tuo t140hyvinkääntyy,säädetty niin lähelle kuin voi eikä jousia. Uusi 141 ei kääntyny kunnolla ennen ekaa huoltoa säädettiin siellä niin että kääntyy mutta ei aivan ota kiinni.akselit tehtaalta tullessa perus säädössä niin että käy kaikille renkaille eikä varmasti ota kiinni.

Tuo ajamani yksilö oli jousilla 540 etusilla ja vielä Danan akselilla. Jotain on täytyny tapahtua, vanhempi T170 kaposemmilla 16,9 renkailla paljon kankeampi.
Onko akseli tyyppi Danalla muuttunu, vai onko uuden Teen nokkaa saatu vihdoin kaposammaksi?

***mihin toi sun väite perustuu että dana kankeempi? itse en oo huomannu eroa danan ja carraron välillä. versu kääntyi ihan samalla tavalla kuin 151 tai vanhemmat koneet, eli yhtä kankeita kaikki.

Vanhemmissa danoissa ainakin olkatapit pystyssä, carraro taas hieman kallistelee kääntäessä. Samalla raidevälillä Carraron saa säädettyä ketterämmäkis renkaiden ottamatta kiinni minnekään.
Muutenkin versu oli ihan vakuuttava laite.