Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Valtra Direct  (Luettu 138602 kertaa)

roadman

  • Vieras
Vs: Valtra Direct
Onkos muilla ollut seuraavaa ominaisuutta Directissä kun nopeasta vauhdista jarruttaa nopeasti pysähdyksiin niin vaihteisto jättää vaihteiston suurimmalle nopeudelle. Hitaasti kun liruttelee vauhdin alas niin toimii. Suolahdelta palaute oli seuraava on vielä kehitysversio. Uusi on tulossa ja sanoivat että maailmassa on kaksi toimivaa portaatonta vaihteistoa joihin ilmeisesti ei valtra vielä kuulu. No ostajat sen päättää.
Oma mieltymykseni on ett vaihteiston on oltava helppokäyttöinen. Jos jokaiseen hommaan joudut ohjelmoimaan vaihteistoa niin kiukku siinä tulee.

retku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1023
Vs: Valtra Direct
kellään kokemusta vanhemmista ttv deutseista? malli ttv1160.vähän ajanu semmosella ja ihmetystä herätti se että 50km/h vaati 2200r/min moottorilta. eco moodi vaikutti vain kiihtyvyyteen (kiihtyi 1400r/min moottorin kierroksilla) powerilla kiihdytti 2200r/min lasissa.


Noissa vanhemmissa on pienempi välitys eli siä on se 2200rpm ni se menee jotain 53km/h nää uudemmat on isommalla välityksellä...

Laita sellaseen 42" renkaat taakse ja eteen 30" ni tuo lisä nopeutta ;D Tässä on yksi keskolla vaihdokkina johon on laitettu nuo yllämainitsemani renkaat!!

http://www.mascus.fi/Maatalous/Kaytetyt-Traktorit-140-199-hv/Deutz-Fahr-Agrotron-135-MK3/b880da8d-bfde-4f1d-81c9-6faa6d4a224e.html

Millainen oli muuten ajaa ttv..?

***tykkäsin kyllä ihan. hyvä hydrauliikka (teho,nappulat,säädöt) hyvä ja tunnokkaasti toimiva laatikko. yksinkertanen käyttää. hyvä näkyväisyys ja hyvä koppijousitus peltoajossa. ketterä (vrt valmetti)

miikuksena meluisa koppi, luokkaa valmet 8400. tehottomat jarrut. iso ratti,tunnoton ohjaus, epätarkka ajaa tiellä (ohjaus/koppijouset). natisevat ja nitisevät kopin vivut/sisusta

ihmetyttää tuo välitys juttu, miksi se noin on tehty? kaasupohjas meni navikkaan 48km/h/2200r/min. traktorin oma tutka näytti 53...perus saksalaista optimismia...

juumassi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2927
  • Kuolema kuittaa univelat.
Vs: Valtra Direct
Noissa vanhemmissa on pienempi välitys eli siä on se 2200rpm ni se menee jotain 53km/h nää uudemmat on isommalla välityksellä...

Laita sellaseen 42" renkaat taakse ja eteen 30" ni tuo lisä nopeutta ;D Tässä on yksi keskolla vaihdokkina johon on laitettu nuo yllämainitsemani renkaat!!

http://www.mascus.fi/Maatalous/Kaytetyt-Traktorit-140-199-hv/Deutz-Fahr-Agrotron-135-MK3/b880da8d-bfde-4f1d-81c9-6faa6d4a224e.html

Millainen oli muuten ajaa ttv..?
[/quote]

***tykkäsin kyllä ihan. hyvä hydrauliikka (teho,nappulat,säädöt) hyvä ja tunnokkaasti toimiva laatikko. yksinkertanen käyttää. hyvä näkyväisyys ja hyvä koppijousitus peltoajossa. ketterä (vrt valmetti)

miikuksena meluisa koppi, luokkaa valmet 8400. tehottomat jarrut. iso ratti,tunnoton ohjaus, epätarkka ajaa tiellä (ohjaus/koppijouset). natisevat ja nitisevät kopin vivut/sisusta

ihmetyttää tuo välitys juttu, miksi se noin on tehty? kaasupohjas meni navikkaan 48km/h/2200r/min. traktorin oma tutka näytti 53...perus saksalaista optimismia...
[/quote]

kouvolan valtralla näkyy olevan yksi ttv 1160 ollut kauan jo myynnissä.
miksi ei kukaan huoli sitä?

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: Valtra Direct
Nytpä tulin sitten hiukan ajaneeksi 182D:llä.Muuta en tuon piha-ajelun pohjalta voi todeta kuin että säätöjä on aika paljon.Ja säädöillä on vaikutusta,myyntimieskin totesi että huonoin konsti on antaa Direct ilman opastusta koeajoon.
Täytynee miettiä olisko aihetta laajempaan tyypitykseen johnain vaiheessa.

Teroman

Vs: Valtra Direct

Mistähän tuokoin direct nimi tulee ?

Eiköös suoraveto ole muuta kuin Vario ???

 :o

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: Valtra Direct
Oliskohan nimellä tarkoitus kuvata laatikon toiminnasta mekaanisen vedon 100% kohtia,eli mek.suoravetoa?Anyway,nimi on nimi...

Teroman

Vs: Valtra Direct

Valtra Moventas

Valtu Kuminauhalla

Valtra Luistavan Venyvä


Valtu MulltiVaihteella


Olisi sopinut paremmin,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,???   ?
 ::)

kyntaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1406
  • Aasi vs. Peura
Vs: Valtra Direct
Oikeassa olin.Vaikka täällä lytättiin etten osaa käyttää direct laatikkoa.

Huolloissa jo useampikin direct "hiipivällä ominaisuudella" eli jää veto päälle.

Nii se on...

Yodavaari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1471
Vs: Valtra Direct
Oikeassa olin.Vaikka täällä lytättiin etten osaa käyttää direct laatikkoa.

Huolloissa jo useampikin direct "hiipivällä ominaisuudella" eli jää veto päälle.



http://keskustelukanava.agronet.fi/agronet/index.php?topic=21107.msg333094#msg333094

kyntaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1406
  • Aasi vs. Peura
Vs: Valtra Direct
Oikeassa olin.Vaikka täällä lytättiin etten osaa käyttää direct laatikkoa.

Huolloissa jo useampikin direct "hiipivällä ominaisuudella" eli jää veto päälle.



http://keskustelukanava.agronet.fi/agronet/index.php?topic=21107.msg333094#msg333094

Pitäiskö tämän avata jotain????
Nii se on...

Astral

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1163
Vs: Valtra Direct
On muuten Dyna-VT:ssä samaa vikaa, tosin onneks ainoastaan pupupuolella eli kuormaaminen onnistuu pienellä puolella mallikkaasti eikä jää hiipimään

realisti

  • Vieras
Vs: Valtra Direct
On muuten Dyna-VT:ssä samaa vikaa, tosin onneks ainoastaan pupupuolella eli kuormaaminen onnistuu pienellä puolella mallikkaasti eikä jää hiipimään

tuohon voi muuten vaikuttaa aikalailla vaihteistoasetusten säädöllä. Olis kerran kuski laittanut laatikon mieleisekseen, mulla lopputuloksena kosketus sähkötolppaan.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52008
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Valtra Direct
On muuten Dyna-VT:ssä samaa vikaa, tosin onneks ainoastaan pupupuolella eli kuormaaminen onnistuu pienellä puolella mallikkaasti eikä jää hiipimään

tuohon voi muuten vaikuttaa aikalailla vaihteistoasetusten säädöllä. Olis kerran kuski laittanut laatikon mieleisekseen, mulla lopputuloksena kosketus sähkötolppaan.
36 asteen pakkasessa ???
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

realisti

  • Vieras
Vs: Valtra Direct
On muuten Dyna-VT:ssä samaa vikaa, tosin onneks ainoastaan pupupuolella eli kuormaaminen onnistuu pienellä puolella mallikkaasti eikä jää hiipimään

tuohon voi muuten vaikuttaa aikalailla vaihteistoasetusten säädöllä. Olis kerran kuski laittanut laatikon mieleisekseen, mulla lopputuloksena kosketus sähkötolppaan.
36 asteen pakkasessa ???
taisi olla n.+20 asteen lämmössä?

retku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1023
Vs: Valtra Direct
Oikeassa olin.Vaikka täällä lytättiin etten osaa käyttää direct laatikkoa.

Huolloissa jo useampikin direct "hiipivällä ominaisuudella" eli jää veto päälle.



Teutsi ttv:ssä samoja ominaisuuksia. Vedätyksestä kun pitäisi saada veto vapaalle pelkällä ajo(=kaasu)polkimen nostolla niin saattaa jäädä veto päälle ja puskettaa niin p...leesti vaikka pitäs pysähtyä meno. Kuormaajakäytöstä ei tule mitään tuon ominaisuuden takia. Puskee penkaa päin niin kauan kunnes kuski painaa kytkinpoljinta tai siirtää suunnanvaihtajan vapaalle. Kun veto viimein irtoaa, niin sen kyllä huomaa muulin potkuna sen rysäyksen kuskin penkillä. Ihme aparaatti.

joo, saman huomasin deutsia ajaessa minäkin, kyntöauran kanssa ajoin se ojaankin... jätti vedon päälle vaikka poljin oli ylhääl=kun aurat nousi maasta niin deutsin keula pomppas ojaan.
kylmänä se tuntu ryömivän herkemmin.