Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Valtra Direct  (Luettu 138349 kertaa)

maidontuottaja

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5521
  • 250k
Vs: Valtra Direct
Mitä enemmän on konees automatiikkaa,sen parempi.
Nyky ajomäärillä ergonomia ja kaikki helpotukset on tarpeellisia.
Ajelen nykyään etupäässä jontikalla juuri viihtyvyyden vuoksi, siitä voi sanoa ilman mitään fanaattisuutta, että se on ihmiselle tehty. En kaipaa muuta kuin poljinajoa ja sellainen ominaisuus löytyy sitten seuraavasta koneesta.
Huonostakin asiasta voi löytyä joskus jotain hyvää.

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12221
  • Virolaista kiitos!
Vs: Valtra Direct
Mitä enemmän on konees automatiikkaa,sen parempi.
Nyky ajomäärillä ergonomia ja kaikki helpotukset on tarpeellisia.
Ajelen nykyään etupäässä jontikalla juuri viihtyvyyden vuoksi, siitä voi sanoa ilman mitään fanaattisuutta, että se on ihmiselle tehty. En kaipaa muuta kuin poljinajoa ja sellainen ominaisuus löytyy sitten seuraavasta koneesta.
Mikäs vika 174:ssa on, kun siinähän on uusi, suuresti kiitelty ohjaamo.

maidontuottaja

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5521
  • 250k
Vs: Valtra Direct
Mitä enemmän on konees automatiikkaa,sen parempi.
Nyky ajomäärillä ergonomia ja kaikki helpotukset on tarpeellisia.
Ajelen nykyään etupäässä jontikalla juuri viihtyvyyden vuoksi, siitä voi sanoa ilman mitään fanaattisuutta, että se on ihmiselle tehty. En kaipaa muuta kuin poljinajoa ja sellainen ominaisuus löytyy sitten seuraavasta koneesta.
Mikäs vika 174:ssa on, kun siinähän on uusi, suuresti kiitelty ohjaamo.
Jarrujalan polvi kipeytyy, täytyy vielä vaihdattaa siihen polkimien kevyempi jousi, jos se auttas, ei ole ehtinyt.
Huonostakin asiasta voi löytyä joskus jotain hyvää.

maataistelija

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 279
Vs: Valtra Direct
Mitä enemmän on konees automatiikkaa,sen parempi.
Nyky ajomäärillä ergonomia ja kaikki helpotukset on tarpeellisia.

Siinä vaiheessa kun yleistyy se, että sille koneelle huikkaa aamulla ikkunasta et mee kyntään tms. ja ite jää kahvin juontiin sohvan nurkkaan, niin sitten noihin. Sitä ennen, jos ja kun siellä pitää ite olla tekemässä sitä työtä, niin paljon mielummin ajan itse, kuin meen sinne vaan istumaan ja kattelemaan vierestä kun se kone touhuaa.

Ergonomiaakin on olemassa monenlaista, ja siinäkään ei päde se, että pelkkä uusi olisi automaattisesti parempi jotenkin itseisarvona. Hyvä esimerkki, tämä vimma ripotella kaikki nappulat ja ilmastoinnin ym. ohjaimet pitkin koppia joka tolppaan, kun aiemmin ne oli samassa paikassa etuoikealla, kätevästi ja ergonomisesti. Todella perseestä, että ne on molemmin puolin jossain takapilareissa, esim. tieajossa.

Mutta kuten sanottua, mukavuus ja ergonomia on jees, kunhan se on sitä oikeasti ei vain näennäisesti uutena. Muut monet himmelit vakiona on aivan turhia, tekee vaan helvetisti lisää hintaa täysin turhaan. On myös valtava ero sillä, mikä on (inssin mielestä vähintään) hyvä ja kiva ja uusi ja hieno siellä tehtaan asfalttipihalla pyöritellessä, kuin jossain pellolla/työmaalla pimeällä lumi/vesisateessa oikeasti töissä. Monet ominaisuudet on hiton hienoja ja mukavia siinä kahvikupin kanssa koeajopäivillä koneessa istuskellessa, sitten käytännössä töissä ihan perseestä, erittäin hankalia ja epäergonomisia jne.

maataistelija

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 279
Vs: Valtra Direct
Mitä enemmän on konees automatiikkaa,sen parempi.
Nyky ajomäärillä ergonomia ja kaikki helpotukset on tarpeellisia.
Ajelen nykyään etupäässä jontikalla juuri viihtyvyyden vuoksi, siitä voi sanoa ilman mitään fanaattisuutta, että se on ihmiselle tehty. En kaipaa muuta kuin poljinajoa ja sellainen ominaisuus löytyy sitten seuraavasta koneesta.
Mikäs vika 174:ssa on, kun siinähän on uusi, suuresti kiitelty ohjaamo.

Minulle se uusi hytti on todella huono. Omiin mittoihin ja ergonomiaan huonosti sopiva. Mm. se takalasin maailmanparas lukitus kahva puuttuu, penkin/lattian/polkimien ergonomia on jotenkin saatu ihan päin sitä itseään, hyvä etten ensimmäisellä kerralla polkaissut nilkkaa solmuun, lattia liian lähellä poljinta tms. ottaa kantapää kivasti kiinni, vanhassa ei tätä ole, poljin kulma penkin/lattian suhteen vie jalan eteen toisella tapaa jne.

Ne nimenomaan pienet asiat ergonomiassa. Mikä sopii kenellekin, minulle se meni paljon huonommaksi. Tässä en luetellut vielä kuin murto-osan..
Olen siis karvaa vaille 2m ja kenkä olis varmaan monelle kossille hyvä lumikengäksi, niin tulee herkästi esiin jos ei oo sopiva ergonomia..

Tästä syystä esim. saksan JD hytti tuntui ja tuntuu alkuksi aivan hirveältä pers-silmältä. Jonkun aikaa kun sillä ajaa, se on siinä mielessä ihan kiva kun on hiljainen, ja JD on ihan ***** hyvä ajaa tiellä. Mutta se sivupaneeli/nappulat on vähän liian "alaviistoon/pimeässä nurkassa" siellä. Jenkkihytti taasen esim. se 7920 jolla joskus ajelin töikseen, oli aivan mahtava. Ehkä säilytystiloja vois olla pikkusen enemmän, kun vertaa omaan valttuun, mutta muutoin loistava. Näkyvyys hyvä, ergonomia oikein hyvä. Mikä parasta, se aktiivi-istuin on erittäin hyvä. Jos pääsee valitsemaan niin 10/10 kerrasta se, eikä koppijousia. Paljon miellyttävämpää. Se kun on kunnossa niin pitää kuskin kuin kukan kämmenellä vaikka miten kurjalla alustalla ajaisi. Toki koneen massa/isot renkaat auttaa asiassa myös valtavasti.
Mutta tosiaan tuo saksan hytti, vaikkakin toisaalta meni, omaan makuun liian ahdas ja sellainen "tunkkainen"

Verkun hytti muuten ihan jees, jos ei koskaan tarvitse hetkeksikään välittää mitä on ja tapahtuu takana. Se on ihan perseestä taaksepäin. Hirmuiset tolpat siinä, pieni lasi keskellä, penkki kaukana edessä, mitään ei näe taakse. Verkku dyna6 ois peruskoneena erittäin hyvä vaihtoehto minulle muutoin, jos tuo kopin takaosa ois ihan jotain muuta.

Kaikki vertautuu minulla tuohon 8000seen valttuun, se kun on omaan lapaseen ja ergonomiaan kaikilta puolin yleiskoneena, kaikkeen sopivana ollut iät ajat hyvä, todella hyvä. Olen ajanut oikeastaan kaikilla töikseni, kokeillut kaikkia uusia aina ja yrittänyt etsiä sitä, mikä sitten joskus seuraavaksi.. harmitus on kova kun ei siellä oikein sellasta ole.. Tuo verkku tosiaan muuten, mutta se kopin takaosa.. ventti aivan liian kallis ja ihan liikaa kaikkia heebeleitä, ja portaattomalle ei tarvetta. Valttu on mennyt vain huonommaksi koko ajan, kaikki hyvä häviää, niin ei oikein nappaa enää. NH ja case on sellasia... ei vaan mitään parempaa kuin muissa, missään suhteessa. Eikä huoltoa lähimainkaan..  JenkkiJD vois olla, mutta turhan iso, turhan kallis. Saksalainen.. no se teoriassa vois olla mahdollinen. Siinäkin tosin se hytti vähän sellanen.. 
Dotsi kyllä vois olla jees, ihan mukava ja sopiva peli, nostolaitteisto ja sen liikeradat jne. vaan surkeat esim, eikä huoltoa lähimainkaan..

Ei sillä oikeastaan ole mitään väliä minkä merkkinen, minkä värinen jne. Ominaisuudet / oma tarve / hinta / huollon läheisyys ja toimivuus on ne tärkeimmät kriteerit. Ja näillä specseillä = 8000 valttuja vaan koittaa kattoa vähillä tunneilla, noilla varmaan ajelen hautaan asti nää hommat jos muuta ei tarvi tehä, niin mitään muuta ei tarvi. Nykyisessä vasta 10th tuntia, niin meneehän tuollakin vielä pitkät sivut, mutta jos tää homma vielä tulevassa kannattaa, niin pakkohan joskus vähän uusia..

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Valtra Direct
Oma mielipiteeni joka perustuu aika laajaan rintamaan eri merkkisiä 2010 luvun koneita, sanoisin Jontikan olevan ergonomialtaan paras.

Vaikka tuo meidän jontikka on jo "vanha" ja aika askeettinen peruskone, mielestäni sillä on erittäin hyvä ajaa monta pitkää päivää putkeen.
Esim. valtran polkimet on sellaiset, että niissä jalat väsyy ja muissakin merkeissä löytyy jotain mikä alkaa vaivaamaan pidempään ajaessa.

Tietenkin traktorit on aika kaukana pyöräkuormaajien, kaivureiden ja metsäkoneiden ergonomiasta, mutta työn kuvakin on vähän monimuotoisempi.

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8339
Vs: Valtra Direct
Oma mielipiteeni joka perustuu aika laajaan rintamaan eri merkkisiä 2010 luvun koneita, sanoisin Jontikan olevan ergonomialtaan paras.

Vaikka tuo meidän jontikka on jo "vanha" ja aika askeettinen peruskone, mielestäni sillä on erittäin hyvä ajaa monta pitkää päivää putkeen.
Esim. valtran polkimet on sellaiset, että niissä jalat väsyy ja muissakin merkeissä löytyy jotain mikä alkaa vaivaamaan pidempään ajaessa.

Tietenkin traktorit on aika kaukana pyöräkuormaajien, kaivureiden ja metsäkoneiden ergonomiasta, mutta työn kuvakin on vähän monimuotoisempi.

Tiedät varmaankin, että tuo on täyttä paskaa.

Kaivureissa ei ole ergonomiaa, varsinkin jos kivikkoisessa metsässä ajelee.


Mutta se on totta, että traktoreissa voisi olla parempi ergonomia. Ainakin joissakin merkeissä.


No, se ergonomiasta.
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Valtra Direct
Tiedät varmaankin, että tuo on täyttä paskaa.

Kaivureissa ei ole ergonomiaa, varsinkin jos kivikkoisessa metsässä ajelee.


Mutta se on totta, että traktoreissa voisi olla parempi ergonomia. Ainakin joissakin merkeissä.


No, se ergonomiasta.
Sanoinkin, että se on oma mielipiteeni, kukas ***** sä olet sitä kyseenalaistamaan?

Voisit toki kertoa omankin kantasi sen sijaan että leikit nokkelaa.

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8339
Vs: Valtra Direct
Tiedät varmaankin, että tuo on täyttä paskaa.

Kaivureissa ei ole ergonomiaa, varsinkin jos kivikkoisessa metsässä ajelee.


Mutta se on totta, että traktoreissa voisi olla parempi ergonomia. Ainakin joissakin merkeissä.


No, se ergonomiasta.
Sanoinkin, että se on oma mielipiteeni, kukas ***** sä olet sitä kyseenalaistamaan?

Voisit toki kertoa omankin kantasi sen sijaan että leikit nokkelaa.

Kyllä normaalimies tietää, että paras ergonomia on Fendtissä. Se nyt valitettavasti on maailman yksi suurimmista totuuksista. Mielipiteitä voi ja saakin olla, mutta tosiasioita ne eivät muuta.
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Valtra Direct
Kyllä normaalimies tietää, että paras ergonomia on Fendtissä. Se nyt valitettavasti on maailman yksi suurimmista totuuksista. Mielipiteitä voi ja saakin olla, mutta tosiasioita ne eivät muuta.
90-luvulla tuo piti varmasti paikkaansa, sitä en kiistä. Favoritit on aika ylivoimaisia vehkeitä muihin ikäisiinsä verrattuna.

Mut olen ajanut favoritilla ja kaikilla eri varioilla ekoilla ilman tms ja poljinajo, tms:llä varustetulla vanhemman mallisella, ja sitten tällä tuoreimmalla mallilla. En laittaisi niitä jontikan edelle, vaikka eivät paljon häviäkkään.

Mutta nämähän on niitä mielipideasioita ja toinen sopii toiselle paremmin kuin toiselle.

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8354
Vs: Valtra Direct

Jarrujalan polvi kipeytyy, täytyy vielä vaihdattaa siihen polkimien kevyempi jousi, jos se auttas, ei ole ehtinyt.
Jarrut on vauhdin surma.
Mystinen kesälaatumies

jylperö

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1255
Vs: Valtra Direct
Mitä enemmän on konees automatiikkaa,sen parempi.
Nyky ajomäärillä ergonomia ja kaikki helpotukset on tarpeellisia.
Ajelen nykyään etupäässä jontikalla juuri viihtyvyyden vuoksi, siitä voi sanoa ilman mitään fanaattisuutta, että se on ihmiselle tehty. En kaipaa muuta kuin poljinajoa ja sellainen ominaisuus löytyy sitten seuraavasta koneesta.
Mikäs vika 174:ssa on, kun siinähän on uusi, suuresti kiitelty ohjaamo.
Jarrujalan polvi kipeytyy, täytyy vielä vaihdattaa siihen polkimien kevyempi jousi, jos se auttas, ei ole ehtinyt.

Parsinavetassa kyykätessä ne polvet kuluu eikä jarrua painamalla.