Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Volvo BM ei käynnisty kun lämpötila on alle nollan  (Luettu 32707 kertaa)

Maitopoika

  • Vieras
Koita ny vaan ilmoo sitä kynnet ruvella,tiedät mitä se räpeltäminen pohjolan oloihin tehtyjen rakkineiden kanssa on.Mikään ei pelaa kun pitäs ja kun pitäs niin ei pelaa

stenbken

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 41


Se on paikalliselta huoltoasemalta ostettua polttoöljyä. Luulisin olevan kelvollista, muuten on kaikilla muillakin samaa ongelmaa. Ja mulla oli ensin eri paikasta hankittya ainetta, sitten tyhjensin tankin kokonaan, pesin sen (PÖ:llä) ja laitoin uudet aineet tankkiin. Edellisen erän kanssa kokeilin myös lorauttaa vähän bensaa joukkoon (joku neuvoi) jotta syttyisi paremmin. Ei apua.

Dieseliä en kylläkään ole vielä kokeillut....



Kyllä sinula oikea polttoaine sitten on.

Minulla oli kerran Valmetissa sellainen vika, että kun siinä on sellaiset metalliverkkopäällysteiset kumiset poltoaineputket. Niistä oli se kumi pikkusen pykinyt sieltä verkon sisältä. Kun oli pakkasta niin aine oli hieman jähmeämpää ja imu oli silloin putkessa kovempi niin se otti pakkasella aina pikkuisen ilmaa polttoaineen sekaan. Starttasi heikosti ja veti huonosti muttei sammuillut aluksi. Siinä on sellainen itseilmaava pumppusysteemi joten se pystyi käymään vaikka saikin pikkuisen ilmaa. Se selvisi vasta kun irroitti letkut ja laittoi paineilmaa putkeen kun toinenpää oli tukittu. Alkoi metalliverkosta kuplia. Voin vakuuttaa, että kaikki muu oli viidesti tarkastettu ensin kovassa pakkasessa hihat märkänä polttoöljystä.

Sinun Volvossa on varmasti kunnolliset metalliputket mutta jos ei ole niin sitten tuo voi olla yksi mahdolisuus. Valmeteista/Valtroista niitä on mennyt vähän joka talossa muttei niistä puhuta sen enempää kuin muiden merkkien vaihteistorempoistakaan.

Ainoa muu kuin metalliputki on tankista sakkakuppiin. Ko. letkun vaihdoin uuteen tossa viikko sitten.  Loput on metallia ja kamaa kulkee...

stenbken

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 41
Nyt kun kerroit sammumisen jälkeen olevan vaikea käynnistettävä ja muutenkin ymmärsin että nyt vasta että todella noin vaikeaa niin sulta on siitä siirtopumppu rikki? Ne takaiskut niistä yleensä menee.

Tuotaniin....ei...siis kun kerran lähtee käyntiin, voi sammuttaa 50 kertaa ja varmaan lähtee käyntiin yhdellä pyöräytyksellä jokakerta. Se oli homman nimi. Mutta nyt eilen ekan kerran hyyty matkalle ja ei enää lähtenytkään heti. Uusi ilmiö, mutta sakkakuppi oli sillon ihan kumman näkönen. Melkein (ei kokonaan)täynnä hyytynyttä töhnää, mitä ei ennen tätä ollut. tankin putsaus laittanu liikkeelle kamaa tms?! En tiedä mistä se sinne tuli, kun nimenomaan tankki oli tyhjennetty ja uudet varmasti ok aineet oli sisällä, ja laitettu päivä sitten.

En oikein jaksa uskoa siirtopumppuun....

stenbken

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 41
Romu mikä romu 2000€ kohtuu hinta,käymättömästä tuskin tuotakaan eihän nuo ole uutenakaan maksaneet tuota 4000€.Anna vaan sitä aasinpotkua ja jätä  se kaljakori sivummalle, takuulla käynnistyy.Toisaalta ihan paskavehkeitähän nuo volvot ovat olleetkin ,nytkin vetäävät markkinoilta pois melkoisen määrän tiettyjen ongelmien vuoksi.

Ferkku on kova joo, mutta Volvossa ei tähän mennessä ole ollu mitään moittimista (päinvastoin helvetin hyvin on pelannu) ja Perkinsin kone tuntuu olevan tosi jees, vaikka öljyä tippuukin. En menis mollaamaan Volvoa ollenkaan, ainakaan omien kokemusten perusteella. Mutta ehkä pitäis ostaa Jontikka jos meinais ihan oikeisiin traktoreihin päätyä... ::) Valtraa ei lasketa koska se on Suomalaisen omapoika.

Vetävät pois markkinoilta? Häh? Vieläks ne tekee Boulinder-Munktelliä?  ;D

Mutta ei aleta tästä merkkipolitiikasta kinaamaan, muuten aihe karkaa totaalisesti käsistä.

stenbken

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 41
Koita ny vaan ilmoo sitä kynnet ruvella,tiedät mitä se räpeltäminen pohjolan oloihin tehtyjen rakkineiden kanssa on.Mikään ei pelaa kun pitäs ja kun pitäs niin ei pelaa

Epäilen että tämä on ongelman ydin, mutta en osaa vielä sanoa....

mike

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1809
Ootko tsekannu sihdin siirtopumpusta?
"ei mikkään mee saatana kohtuuella,se oli sen edellisen Teen kanssa sama homma.Viinaa pittää juua!"

Wesku

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 94
Nyt kun kerroit sammumisen jälkeen olevan vaikea käynnistettävä ja muutenkin ymmärsin että nyt vasta että todella noin vaikeaa niin sulta on siitä siirtopumppu rikki? Ne takaiskut niistä yleensä menee.

Pitääpä mainita mein Volvon (430) siirtopumppuvaivoista. Ekan 20 vuotta pelasi hyvin, mutta sitten alkoi ongelmat - ei käy ei. Oli jo uusi siirtopumppukin ostettuna, mutta ryhdyimme vanhaa ja sen vikoja ihmettelemään. Siinä selkis, että oli tankin puolen takaisku asennettu tehtaalla väärin päin!  :o Kone pelas varmaan vain sen takia, että tankki on ylempänä kuin ruiskutuspumppu. Vanha pumppu siihen laitettettiin takaisin ja uusi on vieläkin hyllyssä. Että tämmönen tapaus.

Jos se sakkakuppi on ollut täynnä jotain kummaa möhjöä, niin voi olla syytä epäillä sitä löytyvän jostain etempääkin. Pitäskö vaan suodattimet vaihta vielä kerran. Ja huoltoasemaltakin voi saada vettä, yhdellä toverilla on kokemusta siitäkin. Btw, meidän Volvo pitää kyllä ilmata aina suuttimille saakka. En kyseenalaista ilmaustaitojasi, mutta kerron vaan kokemuksistani kaikelle kansalle.

Viimeksi muokattu: 06.02.08 - klo:07:56 kirjoittanut Wesku

Maitopoika

  • Vieras
Nyt kun kerroit sammumisen jälkeen olevan vaikea käynnistettävä ja muutenkin ymmärsin että nyt vasta että todella noin vaikeaa niin sulta on siitä siirtopumppu rikki? Ne takaiskut niistä yleensä menee.

Tuotaniin....ei...siis kun kerran lähtee käyntiin, voi sammuttaa 50 kertaa ja varmaan lähtee käyntiin yhdellä pyöräytyksellä jokakerta. Se oli homman nimi. Mutta nyt eilen ekan kerran hyyty matkalle ja ei enää lähtenytkään heti. Uusi ilmiö, mutta sakkakuppi oli sillon ihan kumman näkönen. Melkein (ei kokonaan)täynnä hyytynyttä töhnää, mitä ei ennen tätä ollut. tankin putsaus laittanu liikkeelle kamaa tms?! En tiedä mistä se sinne tuli, kun nimenomaan tankki oli tyhjennetty ja uudet varmasti ok aineet oli sisällä, ja laitettu päivä sitten.

En oikein jaksa uskoa siirtopumppuun....
Siis sulla on kesälöpöä tankissa se hyhmettyy mainitsemallasi tavalla ja tuulettajan viima kun osuu putkistoon se lisää tuota hyytymistä.Eli laita nyt ihmeessä se talvilaatuinen polttoaine.

stenbken

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 41
Ootko tsekannu sihdin siirtopumpusta?

Tässä vastaus kaikille viimeisille kommentoijille:

Siirtopumppua en ole avanut, vain sakkakupin sihti on katsottu. Mutta löpö kulkee nätisti ruiskupumpulle asti. Olen ostanut talvilaatua nimeltämaintsemattomalta SEO asemalta, ja sakkakuppiin tullut mikälie on jotain mitä en ymmärrä. Mutta nyt siellä on (ja tulee) vain PÖ:tä. Koitin ilmata ja jauhaa konetta yms., ilamusruuveista tulee löpöö, ei ilmaa.  MUTTA, ruiskulta ulos ei tule suuttimille mitään. Eli nyt on tää vikakuvaus vähän muuttunu....ruiskulle sisään tulee hyvin kamaa mutta ulos ei lähde mitään (enää). Tilanne oli eri jossain vaiheessa, mutta kyllä tää vika näyttää nyt rajoittuvan kuitenkin ruiskupumppuun. Roskaa....mitälie. Vielä en osaa sanoa, mutta tän päivän tutkimukset totesi että ruiskulle tulee....ja mitään ei lähde.

Voiko tää olla ilmaa? Roska on luonnolista. Jos siellä on roskaa tms. mitä sille voi tehdä? Esim. puhaltaa ilmaa johonkin...? Ja mun ilmaustaidot voi kyseenalaistaa ihan hyvin, mä en oo tässä mitenkään hyvä. Maalaisjärjellä tässä mennään, ei missään nimessä ammattitaidolla. Voi hyvin olla että olen töpänyt ilmauksessa. Mutta taustat huomioiden on erittäin todennäköistä että vanhoista suodattimista on päässyt roskaa pumppuun...

Mitä seuraavaksi? Pumppu irti ja atomeiks? Any idea's?

Thank's,  Kenny

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Ootko tsekannu sihdin siirtopumpusta?

Tässä vastaus kaikille viimeisille kommentoijille:

Siirtopumppua en ole avanut, vain sakkakupin sihti on katsottu. Mutta löpö kulkee nätisti ruiskupumpulle asti. Olen ostanut talvilaatua nimeltämaintsemattomalta SEO asemalta, ja sakkakuppiin tullut mikälie on jotain mitä en ymmärrä. Mutta nyt siellä on (ja tulee) vain PÖ:tä. Koitin ilmata ja jauhaa konetta yms., ilamusruuveista tulee löpöö, ei ilmaa.  MUTTA, ruiskulta ulos ei tule suuttimille mitään. Eli nyt on tää vikakuvaus vähän muuttunu....ruiskulle sisään tulee hyvin kamaa mutta ulos ei lähde mitään (enää). Tilanne oli eri jossain vaiheessa, mutta kyllä tää vika näyttää nyt rajoittuvan kuitenkin ruiskupumppuun. Roskaa....mitälie. Vielä en osaa sanoa, mutta tän päivän tutkimukset totesi että ruiskulle tulee....ja mitään ei lähde.

Voiko tää olla ilmaa? Roska on luonnolista. Jos siellä on roskaa tms. mitä sille voi tehdä? Esim. puhaltaa ilmaa johonkin...? Ja mun ilmaustaidot voi kyseenalaistaa ihan hyvin, mä en oo tässä mitenkään hyvä. Maalaisjärjellä tässä mennään, ei missään nimessä ammattitaidolla. Voi hyvin olla että olen töpänyt ilmauksessa. Mutta taustat huomioiden on erittäin todennäköistä että vanhoista suodattimista on päässyt roskaa pumppuun...

Mitä seuraavaksi? Pumppu irti ja atomeiks? Any idea's?

Thank's,  Kenny

Siis suodattimien ilmausruuveista tuli löpöä ja sitten ilmasit ruiskutuspumpunkin... Ja viimesenä suuttimilta pitäs saada ilmat pois jos ei muuten pelitä. Paha sanoo oikeestaan yhtään mitään, kun ei oo koneen vieres... Ja jossain vaihees kävikin jo? Jos suuttimille asti saat löpön eikä lähde, kallistuu homma sinne Wejjon ehdottelemiin suuttimiin.

Sammutinvipu jääny päälle?

Viimeksi muokattu: 06.02.08 - klo:20:49 kirjoittanut KJL

tethering holes to their concave windings

stenbken

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 41
Ootko tsekannu sihdin siirtopumpusta?

Tässä vastaus kaikille viimeisille kommentoijille:

Siirtopumppua en ole avanut, vain sakkakupin sihti on katsottu. Mutta löpö kulkee nätisti ruiskupumpulle asti. Olen ostanut talvilaatua nimeltämaintsemattomalta SEO asemalta, ja sakkakuppiin tullut mikälie on jotain mitä en ymmärrä. Mutta nyt siellä on (ja tulee) vain PÖ:tä. Koitin ilmata ja jauhaa konetta yms., ilamusruuveista tulee löpöö, ei ilmaa.  MUTTA, ruiskulta ulos ei tule suuttimille mitään. Eli nyt on tää vikakuvaus vähän muuttunu....ruiskulle sisään tulee hyvin kamaa mutta ulos ei lähde mitään (enää). Tilanne oli eri jossain vaiheessa, mutta kyllä tää vika näyttää nyt rajoittuvan kuitenkin ruiskupumppuun. Roskaa....mitälie. Vielä en osaa sanoa, mutta tän päivän tutkimukset totesi että ruiskulle tulee....ja mitään ei lähde.

Voiko tää olla ilmaa? Roska on luonnolista. Jos siellä on roskaa tms. mitä sille voi tehdä? Esim. puhaltaa ilmaa johonkin...? Ja mun ilmaustaidot voi kyseenalaistaa ihan hyvin, mä en oo tässä mitenkään hyvä. Maalaisjärjellä tässä mennään, ei missään nimessä ammattitaidolla. Voi hyvin olla että olen töpänyt ilmauksessa. Mutta taustat huomioiden on erittäin todennäköistä että vanhoista suodattimista on päässyt roskaa pumppuun...

Mitä seuraavaksi? Pumppu irti ja atomeiks? Any idea's?

Thank's,  Kenny

Siis suodattimien ilmausruuveista tuli löpöä ja sitten ilmasit ruiskutuspumpunkin... Ja viimesenä suuttimilta pitäs saada ilmat pois jos ei muuten pelitä. Paha sanoo oikeestaan yhtään mitään, kun ei oo koneen vieres... Ja jossain vaihees kävikin jo? Jos suuttimille asti saat löpön eikä lähde, kallistuu homma sinne Wejjon ehdottelemiin suuttimiin.

Sammutinvipu jääny päälle?

Siis kyllähän tuo non käynty aina välillä kokoajan, mutta sitten taas loppuu. Voi käydä tunnin ihan jees, mutta päivän päästä taas ei lähde käyntiin.

Ruiskupumpussa on pari ruuvia jotka kuulemma on ilmaukseen tarkoitettuja, joten käsipumpulla "ilmasin" siten että ko. ruuveista tuli puhdasta löpöö ilman ilmaa. Mutta niinkuin viime mailissa kirjoitin, nyt homma on muuttunu siten että ruiskulle tulee löpöö, mutta siitä eteenpäin ei....eli ei suutin ongelma. Ainakaan nyt. Tuntuu että ongelman kuvaus vaihtuu päivittäin...¤%&/()=!

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8361
Tollainen vanha jakajapumppu täytyy ilmata myös suuttimen putkista. Vähintään yksi suutinputki löysälle ja sitten startataan niinkauan, että käynnistyy.
Mystinen kesälaatumies

stenbken

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 41
Tollainen vanha jakajapumppu täytyy ilmata myös suuttimen putkista. Vähintään yksi suutinputki löysälle ja sitten startataan niinkauan, että käynnistyy.

Koitin yhtä kerrallaan, ikinä ei tullu löpöö yhdestäkään suutinputkesta, saatikka että olisi käynnistynyt....tosin kun olivat kokonaan irti nii tuskin olisi muutenkaan käynnistynyt. Mutta pointti siis että ei tullu tippaakaan ainetta vaikka kuinka jauhoi konetta...

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Kansi auki ja hio venttiilit.Vuotavat venttiilit ei kunnolla käyntiin muutakuin lämpösestä tallista.Ikääntyneen ja paljon tyhjäkäynnillä käyneen moottorin perusvika.Sen kyllä pystyy harjaantunut konemies tarkastamaan kun veivillä pyörittää ja kuuntelee tahtien mukaan mikä sylinteri pihisee mutta vaatii harjaannusta ja samoin käyntiäänestä sen kuulee heti ,ääni on jotenkin luputtavan oloinen ja pakoputken päästä huomaa kun käsineet kädessä painaa käden pakoputkeen moottorin käydessä tyhjäkäyntiä.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

Loordi Fordson

  • Vieras
Tollainen vanha jakajapumppu täytyy ilmata myös suuttimen putkista. Vähintään yksi suutinputki löysälle ja sitten startataan niinkauan, että käynnistyy.

Koitin yhtä kerrallaan, ikinä ei tullu löpöö yhdestäkään suutinputkesta, saatikka että olisi käynnistynyt....tosin kun olivat kokonaan irti nii tuskin olisi muutenkaan käynnistynyt. Mutta pointti siis että ei tullu tippaakaan ainetta vaikka kuinka jauhoi konetta...

Eli vika on itse CAV-syöttöpumpussa...