Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Volvo BM ei käynnisty kun lämpötila on alle nollan  (Luettu 32709 kertaa)

Maitopoika

  • Vieras
Tarjoan 2000€ siitä koneesta vaikka ei käykään

H Hehtolitra

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2569
Tarjoan 2000€ siitä koneesta vaikka ei käykään

Varovaisena tohon en ota kantaa, kun Maitopoika on alan miehiä.

Wejjo

  • Luomumaitoklubi
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2232
Ehkäpä nyt olisi sitten aika ottaa polttoainesuuttimet jo irti ja käyttää penkissä. Tai sama vaikka ostaisit uudet kärjet suosista, tokko kovin kalliit.  Tuohon ikään mennessä avautumispaineet jo varmaan mitä sattuu, eli kusee pyttyyn eikä sumuta kunnolla.

stenbken

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 41
Johan on ihmevika sitten.Olet nyt kuitenkin niiden polttoaineiden kanssa sen verran lotraillut,ja pienissä kaljoissa tietysti kuten harrastelijalle kuuluu.Ilmaaminen  jäänyt sitte vähiin on otettu vaan niitä ryyppyjä.Jospa antasit sille vollvollekin ryypyn saattas säikähtää.Eli aasinpotkua vaan mutta älä hehkuta.

Ei kait ny kukaa selvin päin mitää korjaushommia tee....!? Ainoo ongelma et aina alkaa alusta seuraavana päivänä ku ei yhtään muista mitä on tehny, saatikka sitte ku kone on purettu atomeiks perssun päälle (ulos tietysti).

Toi ilma mullakin on suurin epäilyksen aihe. Jos siellä kuitenkin on sitä ilmaa vielä, vaikka sitä ruuveista ei vaikuta tulevankaan...

stenbken

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 41
Et vieläkään ole paljastanut, tuleeko tartatessa harmaata savua, vaiko ei?
Tossa mike kyseli, että pyörittääkö se tartti todella riittävillä kierroksilla?
Varmasti?

Startti pyörii riittävästi ihan varmasti. Kyllä sieltä tulee harmaata savua sahatessa. Tai ainakin välillä, en ole kiinnittänyt huomiota että tuleeko jatkuvasti.

stenbken

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 41
Älä pelaa bensan kanssa,se kuuluu kuormaautoihin kovilla pakkasilla pieninä määrinä,rikot siitä syöttöpumpun.Käytä lohkolämmitintä ettet riko moottorias käynnistelemällä sitä 20asteen pakkasesta.Onkohan siellä pumpussa jotakin jumissa,lorauta 2tahtiöljyä sekaan 4%.Taitaa olla männänrenkaat jumissa,karstaa täynnä,klapisirkkeli on yksi pahin moottorintukkija.

Sirkkeliä ei tossa koneessa ole ollu koskaan (minulla) kiinni, mutta ruuvi mallinen klapikone kyllä. Männänrenkaista en osaa kyllä sanoa, kone ei ole ollu auki itselläni koskaan. Sen vain tiedän että kesällä ja lämpimällä ei renkaat jumita...tai mitä nyt sitten onkin.

Voihan tuota öljypolitiikkaa kokeilla.

Jurttijussi

  • Vieras
Johan on ihmevika sitten.Olet nyt kuitenkin niiden polttoaineiden kanssa sen verran lotraillut,ja pienissä kaljoissa tietysti kuten harrastelijalle kuuluu.Ilmaaminen  jäänyt sitte vähiin on otettu vaan niitä ryyppyjä.Jospa antasit sille vollvollekin ryypyn saattas säikähtää.Eli aasinpotkua vaan mutta älä hehkuta.

Ei kait ny kukaa selvin päin mitää korjaushommia tee....!? Ainoo ongelma et aina alkaa alusta seuraavana päivänä ku ei yhtään muista mitä on tehny, saatikka sitte ku kone on purettu atomeiks perssun päälle (ulos tietysti).

Toi ilma mullakin on suurin epäilyksen aihe. Jos siellä kuitenkin on sitä ilmaa vielä, vaikka sitä ruuveista ei vaikuta tulevankaan...
Oletko löysännyt suutinputkia? Suuttimen juuresta löysälle joku putkista tai kaikki vuorotellen niin ilmat lähtee. Yleensä kun ekan löysää niin hörskähtää...

stenbken

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 41
Tarjoan 2000€ siitä koneesta vaikka ei käykään

Noo, kyllä se käymään saadaan ennemmin tai myöhemmin. Sitten se hinta pompsahtikin...4000€... ;D Saattaa kylläkin ihan oikeestikkin tulla myyntiin tuossa keväämmällä. Hankinnassa nimittäin saattaa olla vähän uudempi ja isompi malli, ja kahdelle ei ole käyttöä.

stenbken

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 41
Johan on ihmevika sitten.Olet nyt kuitenkin niiden polttoaineiden kanssa sen verran lotraillut,ja pienissä kaljoissa tietysti kuten harrastelijalle kuuluu.Ilmaaminen  jäänyt sitte vähiin on otettu vaan niitä ryyppyjä.Jospa antasit sille vollvollekin ryypyn saattas säikähtää.Eli aasinpotkua vaan mutta älä hehkuta.

Ei kait ny kukaa selvin päin mitää korjaushommia tee....!? Ainoo ongelma et aina alkaa alusta seuraavana päivänä ku ei yhtään muista mitä on tehny, saatikka sitte ku kone on purettu atomeiks perssun päälle (ulos tietysti).

Toi ilma mullakin on suurin epäilyksen aihe. Jos siellä kuitenkin on sitä ilmaa vielä, vaikka sitä ruuveista ei vaikuta tulevankaan...
Oletko löysännyt suutinputkia? Suuttimen juuresta löysälle joku putkista tai kaikki vuorotellen niin ilmat lähtee. Yleensä kun ekan löysää niin hörskähtää...

Itse asiassa löysäämällä putkea pumpun lähdöstä (samalla käynnistäen) sain koneen käymään eilen. Luulin jo että nyt selvis, ilmaa oli ja homma pelaa. Kaikki oli hyvin (pakkasessa n. -1) ja kone kävi nätisti, joten koeauraukselle siitä sitten. 10 min. kuluttua, tietysti pahimmassa paikassa keskellä yksikaistaista tietä vehe sammu, eikä lähteny enää samalla tempulla, ja kun akkukin oli jo melkein sahattu loppuun niin tutkimukset jatkuvat tänään tai huomeenna...

stenbken

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 41
Ehkäpä nyt olisi sitten aika ottaa polttoainesuuttimet jo irti ja käyttää penkissä. Tai sama vaikka ostaisit uudet kärjet suosista, tokko kovin kalliit.  Tuohon ikään mennessä avautumispaineet jo varmaan mitä sattuu, eli kusee pyttyyn eikä sumuta kunnolla.



No jos ei mitään muuta keksitä niin sitte tuo on ehkä edessä.....

H Hehtolitra

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2569
 Ei kait ny kukaa selvin päin mitää korjaushommia tee....!? Ainoo ongelma et aina alkaa alusta seuraavana päivänä ku ei yhtään muista mitä on tehny, saatikka sitte ku kone on purettu atomeiks perssun päälle (ulos tietysti).

  Itse asiassa  akkukin oli jo melkein sahattu loppuun niin tutkimukset jatkuvat tänään tai huomeenna...
[/quote]
Näinhän se sillon tällön sattuu olemaan.

Simeon

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 54


Se on paikalliselta huoltoasemalta ostettua polttoöljyä. Luulisin olevan kelvollista, muuten on kaikilla muillakin samaa ongelmaa. Ja mulla oli ensin eri paikasta hankittya ainetta, sitten tyhjensin tankin kokonaan, pesin sen (PÖ:llä) ja laitoin uudet aineet tankkiin. Edellisen erän kanssa kokeilin myös lorauttaa vähän bensaa joukkoon (joku neuvoi) jotta syttyisi paremmin. Ei apua.

Dieseliä en kylläkään ole vielä kokeillut....



Kyllä sinula oikea polttoaine sitten on.

Minulla oli kerran Valmetissa sellainen vika, että kun siinä on sellaiset metalliverkkopäällysteiset kumiset poltoaineputket. Niistä oli se kumi pikkusen pykinyt sieltä verkon sisältä. Kun oli pakkasta niin aine oli hieman jähmeämpää ja imu oli silloin putkessa kovempi niin se otti pakkasella aina pikkuisen ilmaa polttoaineen sekaan. Starttasi heikosti ja veti huonosti muttei sammuillut aluksi. Siinä on sellainen itseilmaava pumppusysteemi joten se pystyi käymään vaikka saikin pikkuisen ilmaa. Se selvisi vasta kun irroitti letkut ja laittoi paineilmaa putkeen kun toinenpää oli tukittu. Alkoi metalliverkosta kuplia. Voin vakuuttaa, että kaikki muu oli viidesti tarkastettu ensin kovassa pakkasessa hihat märkänä polttoöljystä.

Sinun Volvossa on varmasti kunnolliset metalliputket mutta jos ei ole niin sitten tuo voi olla yksi mahdolisuus. Valmeteista/Valtroista niitä on mennyt vähän joka talossa muttei niistä puhuta sen enempää kuin muiden merkkien vaihteistorempoistakaan.

mike

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1809
Nyt kun kerroit sammumisen jälkeen olevan vaikea käynnistettävä ja muutenkin ymmärsin että nyt vasta että todella noin vaikeaa niin sulta on siitä siirtopumppu rikki? Ne takaiskut niistä yleensä menee.
"ei mikkään mee saatana kohtuuella,se oli sen edellisen Teen kanssa sama homma.Viinaa pittää juua!"

MF4000

  • Vieras
Romu mikä romu 2000€ kohtuu hinta,käymättömästä tuskin tuotakaan eihän nuo ole uutenakaan maksaneet tuota 4000€.Anna vaan sitä aasinpotkua ja jätä  se kaljakori sivummalle, takuulla käynnistyy.Toisaalta ihan paskavehkeitähän nuo volvot ovat olleetkin ,nytkin vetäävät markkinoilta pois melkoisen määrän tiettyjen ongelmien vuoksi.

Heino Leino

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9258
  • Joka kalalle haesoo, se akkasa elättää...
Heinollaki tuli mieleen tuo simeonin maenihtema vika, meikän 6400:ssa valametissa piti kumiletku uusata kun ilimoja otti.

Kerran nuhveltti kans veti ahneesti ilimoja, vika oli siinä että tankin pohojalla oli roskie melekolaella.
Elämä on parasta kometiijjaa