Ruiskupumpun irroitus ja dieselkorjaamon hommat on sen verran työläämpiä, että vielä kannattaisi kokeilla kaikki alusta. Ja ikävä sanoa, mutta koskaan ei voi luottaa täysin mihinkään, ei itseensäkään näissä remonteissa.
Polttoaine ei aina ole sitä mitä sanotaan (pö/mpö), suodattimia on virheellisiä., letkussa pärsää, dieselmieskin joskus tekee töpin.
Tyhjää tankki ja HUUHDO se moneen kertaan ellet irrota ja kumoa sitä. Hanan banjoliitin on roskankerääjä, pura ja tarkista. Uudet prikat tai mieluummin usitit letkuliittimiin. Uusi aine tankkiin, vaikka dieseliä 10 litraa suoraan asemalta. Uudet suodattimet, pikkucav on halpa, ja uusilla tiivisteillään.
Ja sit ilmausta, suodattimet ja sitten pumpun päällekkäiset pienet ruuvit, alempi ensin. Ilmaa ei saa jäädä yhtään. Jos nyt tulee pumppaamalla kunnolla, matalapainepuoli on ok. Sitten 1 tai useampi suutinputki auki suuttimenpuolipäästä ja starttia. Jos joku putkista on kiinni, pitäisi pamahtaa käyntiin.
R-pumpussa voi olla törkyä jos on mennyt vettä polttoaineessa, sitten se on vietävä korjattavaksi.
Ihan ensiksi irrota letku ja puhalla vastakarvaan puhtaaksi, samoin tarkista siirtopumpun sihti.
Joo, totta on että ei voi luottaa itseensä edes selvinpäin (keskustelu alkoholista remonttihommissa). Valitettavan selvänä vaan on tullu tehtyä, mut katson silti vielä kaiken läpi uudelleen.
Tuo törky r-pumpussa kuitenkin on edelleen ykkönen ideoissa, kun välillä tulee tavaraa läpi ja välillä ei. Mutta ehkäpä se joskus kun sitä tuli läpi, niin paine on kuitenkin ollu liian pieni (kuinka kovaa sitä pitäisi tulla?). Entäs siirtopumppu, mistä tiedän että sieltä tulee tavaraa riittävällä paineella?
Tankki on kyllä pesty (uudella PÖ:llä) ja polttoainepuolen reiät sun muut tarkistettu, putstattu, letku vaihdettu yms. PÖ jota laitoin 20L oli ihan uutta paikalliselta huoltikselta. Vaikee uskoo et tossa olis ollu jotain. Mut kaikki on mahdollista...