Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Finnairin lentäjälakko  (Luettu 16643 kertaa)

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Finnairin lentäjälakko
on se hyvä kun rupijaa nyt paremmin pääseen ulukomaille
suoraan muiltaki kentiltä

saa hällssinki vantaan unohtaa :o

Jooo, mustimmallakin pilvellä on hopeareunus ????

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Finnairin lentäjälakko
Finnairin omistajana huolestuttaa tilanne ,viime vuonakkaan ei tullut osinkoja . >:(
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

Veeti

  • Vieras
Vs: Finnairin lentäjälakko
Finnairin omistajana huolestuttaa tilanne ,viime vuonakkaan ei tullut osinkoja . >:(

SAS on ollut jo pitkään persiillään. Finnair joutaa mennä

Vilja-Antti

  • Vieras
Vs: Finnairin lentäjälakko
Taitaa tää emo-heikki olla täys demari kun niin puolustaa työläisten oikeuksia... ;D...

Jos korkea palkkataso takaa hyvän ostovoiman, niin nostetaaan kaikkien palkkoja sitten vielä 50-100 %,niin lama on ohi kertaheitolla.

Harmi vaan, että korke palkkataso leikkaa ostovoimaa siten, että osalle työntekijöistä joudutaan antamaan kenkää, kun ei kaikille ole varaa maksaa sitä korkeaa palkkaa, ja sitten työttömyyden hoito tulee tunnetusti tosi kalliiksi, joten on fiksumpaa pitää ihmiset töissä alemmalla palkalla, kuin heittää heidät kortostoon, kyllä sossutkin myöntää tämän työttömyyden hoidon kalleuden ja järjettömyyden.

Ja muutamalla muullakin on samanlaisia sosialistisia ajatuksia, että kun on korkea palkkataso, niin sitten jää omistajille vähemmän rahaa.
Tää johtaa siihen, että loputkin firmat lähtee Suomesta.

Usein unohtuu se raadollinen tosiasia, että ei kukaan harjoita yritystoimintaa työllistääkseen ihmisiä, vaan saadakseen voittoa, työpaikat on vain yritystoiminnan sivutuote, tämä on ihan yleisesti hyväksytty ajattelutapa ainakin oikeistolaisesti ajattelevien ihmisten keskuudessa. No Aulishan ei heihin kuulu, hän on ay-punikki.

Mutta siis jos finskin lentäjien palkkoja nostetaan reippaasti, niin matkalippujen hintoja joudutaan korottamaan, ja markkinat huolehtii siitä, että tällainen firma ei pärjää enää ja katoaa, ja näin ollen markkinatalouden darwinismi on osoittautunut toimivuutensa.

Ps. Ja tänään radiossa puhuttiin tutkimuksesta, jonka mukaan nuoretkin on mieluummin töissä pienelläkin palkalla, kuin työttöminä.

Viimeksi muokattu: 16.11.09 - klo:19:57 kirjoittanut Vilja-Antti

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Finnairin lentäjälakko
Taitaa tää emo-heikki olla täys demari kun niin puolustaa työläisten oikeuksia... ;D...

Jos korkea palkkataso takaa hyvän ostovoiman, niin nostetaaan kaikkien palkkoja sitten vielä 50-100 %,niin lama on ohi kertaheitolla.

Harmi vaan, että korke palkkataso leikkaa ostovoimaa siten, että osalle työntekijöistä joudutaan antamaan kenkää, kun ei kaikille ole varaa maksaa sitä korkeaa palkkaa, ja sitten työttömyyden hoito tulee tunnetusti tosi kalliiksi, joten on fiksumpaa pitää ihmiset töissä alemmalla palkalla, kuin heittää heidät kortostoon, kyllä sossutkin myöntää tämän työttömyyden hoidon kalleuden ja järjettömyyden.

Ja muutamalla muullakin on samanlaisia sosialistisia ajatuksia, että kun on korkea palkkataso, niin sitten jää omistajille vähemmän rahaa.
Tää johtaa siihen, että loputkin firmat lähtee Suomesta.

Usein unohtuu se raadollinen tosiasia, että ei kukaan harjoita yritystoimintaa työllistääkseen ihmisiä, vaan saadakseen voittoa, työpaikat on vain yritystoiminnan sivutuote, tämä on ihan yleisesti hyväksytty ajattelutapa ainakin oikeistolaisesti ajattelevien ihmisten keskuudessa. No Aulishan ei heihin kuulu, hän on ay-punikki.

Mutta siis jos finskin lentäjien palkkoja nostetaan reippaasti, niin matkalippujen hintoja joudutaan korottamaan, ja markkinat huolehtii siitä, että tällainen firma ei pärjää enää ja katoaa, ja näin ollen markkinatalouden darwinismi on osoittautunut toimivuutensa.

Ps. Ja tänään radiossa puhuttiin tutkimuksesta, jonka mukaan nuoretkin on mieluummin töissä pienelläkin palkalla, kuin työttöminä.

No, en minä palkkojen korotuksia aja, mutta en aja palkkojen alennuksiakaan, koska mikäli lama halutaan voittaa niin kotimainen kysyntä täytyy pysyä vakaana, ei se vienti meitä yksin pelasta ja kun sitä vientiä ei nyt tälle hetkellä ole, niin sen jauhaminen tässä tilanteessa on hukkaanheitettyä aikaa.
Pitää keskittyä olennaiseen, eli kotimaan talóuden rattaiden pyörimiseen ja sen varmistamiseen.

Tosin siitä olen aika varma, että Finnairin lentäjien palkat laskee jonkinverran, lakkoili ne tai ei.

Mikäli palkkoja yksipuolisesti alettaisiin laskea ihan yleisesti, vähän joka alalla, niin se johtaisi siihen, että ihmiset alkaisi nopeasti varautua huonompaan tulevaisuuteen ja säästäsivät kaiken liikenevän rahan, josta seuraisi yleinen talouden pysähtyminen.
Kaikki rakentaminen pysähtyisi, lomailu ja matkailu loppuisi, tunturikeskukset menisi kiinni ehkä ....

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65754
Vs: Finnairin lentäjälakko
taas aika ristiriitaisia tietoja kylvävät;   eikös joku tutkimus kertonut että nuoret eivät usko jaksavansa kuin pari vuotta enää!!!!???????   pikkusen huolestuttaa että mitenkähän käy kun isot ikäluokat jää pois töistä niin kukahan nekin jutut hoitaa?   ei kiinnosta , tylsää!!!!

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Finnairin lentäjälakko
taas aika ristiriitaisia tietoja kylvävät;   eikös joku tutkimus kertonut että nuoret eivät usko jaksavansa kuin pari vuotta enää!!!!???????   pikkusen huolestuttaa että mitenkähän käy kun isot ikäluokat jää pois töistä niin kukahan nekin jutut hoitaa?   ei kiinnosta , tylsää!!!!

Eikös ne aikonu tätä eläkeikää nostaa, ensin pikkuisen ja sitten tarpeen mukaan lisää ????
Varmaan se nousee sinne 95 paikkeille, ennenkuin meikäläinen on eläkkeellä ????

Veeti

  • Vieras
Vs: Finnairin lentäjälakko
taas aika ristiriitaisia tietoja kylvävät;   eikös joku tutkimus kertonut että nuoret eivät usko jaksavansa kuin pari vuotta enää!!!!???????   pikkusen huolestuttaa että mitenkähän käy kun isot ikäluokat jää pois töistä niin kukahan nekin jutut hoitaa?   ei kiinnosta , tylsää!!!!

Eikös ne aikonu tätä eläkeikää nostaa, ensin pikkuisen ja sitten tarpeen mukaan lisää ????
Varmaan se nousee sinne 95 paikkeille, ennenkuin meikäläinen on eläkkeellä ????

Yhdentekevää, mikä se virallinen eläkeikä on: immeiset jäävät sairaseläkkeelle.

Suuret ikäluokat ovat parhaillaan jäämässä eläkkeelle.

Vanhusten hoitoon tarvitaan lisää väkeä ja rahaa, suunnitelmiin kuuluu maatalouden lomituksen lopettaminen ja lomittajien siirtäminen mummuja kääntelemään ja kakkapyykkiä pesemään. Myös kaikki maatalouden kansalliset tuet poistuvat.

Finnairin lentäjät pelkäävät, että jotkut muut lentävät jatkossa firman koneilla. Näin tuleekin käymään, Finnair joutaa mennä.

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26186
  • vastustan
Vs: Ihan täyttä roskaa... taas kerran...
Lentäjät lähentelevät ahneudessaan jopa tundramaidontuottajien ahneutta ja häikäilemättömyyttä.
Työnsä tekijä on aina palkkansa väärti... eikä palkollinen palkkaa määrää, sen määrää työnantaja - tietyin reunaehdoin... jokaisessa työehtosopimuksessa on kahden osapuolen allekirjoitus... arvannet keiden  :P  ::)  ;D
Se nyt vain on niin, että maillä on liian vahva työsuhdeturva ts. työntekijöille annetaan mahdollisuus kiristämiseen tuottamalla työnantajalle suuret tappiot mahdollisessa lakossa...esim. Finnair ja paperitehtaat. Työnantaja ei todellakaan määrää palkkaa, vaan sen kiristää työntekijä vahvan työsuojansa voimalla. Työvoimassa pitäisi siirtryä vapaan yrittämisen linjaan, ts työnantaja saisi täysin vapaasti kilpailuttaa työntekijänsä...Finnairin tapauksessa vaihto kohtuupalkkaisiin lentäjiin, tätähän Finnair on yrittänyt. Näinhän toimitaan kaikessa muussa paitsi työvoimassa, mikä on erittäin vahvasti suojattu vapaalta kilpailulta. Erityisesti avainaloilla on vahva työsuhdeturva p...stä. Joitain vuosia sittern kiinalainen varustamo yritti pistää rahtireitin pystyyn Suomen satamista, Merimiesunioni esti.- mitä vapaata kilpailua tämä on? Ko. varustamossa maksettiin työntekijöille maailmanmarkkinahintainen palkka. Veeti ei lennä Finnairilla, Ryanair hoitaa lennot täältä meidän kentältä.

Otsikossa kaikki... ja en erittele moista potaskaa, perkele, juu !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



Katos vaan, aulis ja veeti rupeaa tappelemaan jo keskenään, kokoomus kai hajoaa kohta sisäisiin riitoihin... ;D ;D ;D

No ei, meillä käydään sivistynyttä mielipiteenvaihtoa.

AuA katselee asioita AY-suunnalta, veeti Suomen edun kannalta.

AuA:lta ei edelleenkään ole kysytty mitään  ;D ;D ;D

Onko Suomen etu, romuttaa nykyinen palkkataso ja sitä kautta ostovoima, joka pyörittää taloutta ????

Meillä on palkkataso, mihin yhdelläkään läntisen maailman maalla ei olisi varaa. Nykyinen palkkataso pyörittää taloutemme konkkaan.

Veeti katseli joskus ohjelmaa SAABin tehtailta, haastateltu suomalainen työntekijä kieltäytyi kaikista palkanheikennyksistä, mieluummin koko tehdas saa mennä alta.


Edellekin AuA, hys hys   :) :) :) :)
veeti vetelys, jos lentäjä lentää 700 tuntia se on esimerkiks 100 7 tunnin työpäivää, siis työpäivää  ;D ;D ;D ;D  ;Dei koneella kadehtimista, teekkö edes sen verran. jos finnair haluaa ulkoistaa lentäjät miksi se pitäisi lentäjien hyväksyä, kohta meillä ois lentäjät kiinasta jotka lentäs 2€ tunti ja voiton kuoris kokoomuslaiset osakkeenomistajat jotka maksas vain pääomaveroa, kun taas lentäjät verokirjalla, prokressiivisellä veroprosentilla maksas huomattavasti enemmän veroa, verovaroista rahotetaan muun muuassa veetiä joka toimii vapaan kilpailun viljamarkkinoilla maataloustuen avulla :D :D :D :D metsäpomot sanonu erittäin selkeästi, että vaikeuksien syyt tehtaan porttien ulkopuolella, paperimiesten palkat luokkaa 3-4% tehtaan kuluista.... mutta luetun ymmärtäminen veetille kovin vaikeaa, ellei kirjoittaja ole eemeli, syväkurkku tai korvenukko, niile vastaus alkaa aina jeps tai sitte näin on ;D ;D ;D ;D ;D
eipä tuu veetiltä vastausta....monesti tuntuu että ne kovat palkat ja lama on vain hyvä syy siirtää kannattava toiminta vielä enempi voittoa tuottavaan halpatyövoimamaahan. ja eikös finnairin lentäjät oo luvanneet laskea palkkoja jos tästä ulkoistamisesta luovutaan, ei se työnantaja oo pyhimys vaikka kokoomuslaiset niin mielellään antaa ymmärtää. oli hyvä esimerkki tämäniltainen MOT
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Aulis Anttila

  • Vieras
Palkat alas...
Mikäli palkkoja yksipuolisesti alettaisiin laskea ihan yleisesti, vähän joka alalla, niin se johtaisi siihen, että ihmiset alkaisi nopeasti varautua huonompaan tulevaisuuteen ja säästäsivät kaiken liikenevän rahan, josta seuraisi yleinen talouden pysähtyminen.

No ei... se johtaisi massiivisiin eri liittojen yhteisiin lakkoihin... suomalaisista palkansaajista reilusti yli 80% on järjestäytynyt - avainaloilla järjestäytymisaste on liki 100%.

Veeti

  • Vieras
Vs: Palkat alas...
Mikäli palkkoja yksipuolisesti alettaisiin laskea ihan yleisesti, vähän joka alalla, niin se johtaisi siihen, että ihmiset alkaisi nopeasti varautua huonompaan tulevaisuuteen ja säästäsivät kaiken liikenevän rahan, josta seuraisi yleinen talouden pysähtyminen.

No ei... se johtaisi massiivisiin eri liittojen yhteisiin lakkoihin... suomalaisista palkansaajista reilusti yli 80% on järjestäytynyt - avainaloilla järjestäytymisaste on liki 100%.

AY-liike on kaiken pahan alku ja juuri, se tuhoaa maamme talouden.

Pitäisi  kiiruusti purkaa työsuhdeturva, ts. uutta jeppeä tilalle sitä mukaa kun jotkut menevät lakkoon.

Länsimaat jäävät Aasian jalkoihin aivan lähitulevaisuudessa...siirtomaaherroista tulee palvelijoita ja palvelijoista siirtomaaherroja.

Veeti osti viime vuonna  kiinalaisen selkäreppu- lehtipuhaltimen, oikein hyvä peli. Hinta oli neljäsosa vastaavasta saksalaisesta/ruotsalaisesta...sama tilanne kohta kaikissa tavaroissa ja palveluissa.

Työmiehen maaimanmarkkinahintainen päiväpalkka on kupillinen riisiä.

On näitä lentoyhtiöitä ennenkin hävinnyt mm. Pan-Am, B.O.A.C jne, SAS on konkkakypsä, ei auta sekään Finnairia.

Onneksi on Ryanair, sen koneitten kyytiin pääsee melkein kotiportilta.  

..ja AuA:n kommentit, ei kiitos!.  ;D ;D

Viimeksi muokattu: 16.11.09 - klo:23:47 kirjoittanut Veeti

Aulis Anttila

  • Vieras
Edunvalvontaa...
AY-liike on kaiken pahan alku ja juuri, se tuhoaa maamme talouden. Pitäisi  kiiruusti purkaa työsuhdeturva, ts. uutta jeppeä tilalle sitä mukaa kun jotkut menevät lakkoon.

Sopiihan sitä kokeilla... Suomessa... jenkkilässä se onnistui - täällä se ei onnistu.

..ja AuA:lta ei taaskaan kysytty mitään.  ;D ;D

Vastaan ku ite tahon, perkele, juu... ja nii!!!

Veeti

  • Vieras
Vs: Edunvalvontaa...
AY-liike on kaiken pahan alku ja juuri, se tuhoaa maamme talouden. Pitäisi  kiiruusti purkaa työsuhdeturva, ts. uutta jeppeä tilalle sitä mukaa kun jotkut menevät lakkoon.

Sopiihan sitä kokeilla... Suomessa... jenkkilässä se onnistui - täällä se ei onnistu.

..ja AuA:lta ei taaskaan kysytty mitään.  ;D ;D

Vastaan ku ite tahon, perkele, juu... ja nii!!!

kauan se kestikin  :D :D :D :D :D


Lentäjät pääsee melkein pohohohojalaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaasten tissinkoittajien liksoille:

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1767803

Viimeksi muokattu: 16.11.09 - klo:23:52 kirjoittanut Veeti

Veeti

  • Vieras
Vs: Finnairin lentäjälakko
Finnairin kuolinkouristukset:

http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2009/11/lentajalakko_saattaa_jakaa_uudelleen_kotimaan_lentomarkkinat_1163366.html


Finnairin kaatuminen on hyvä esimerkki siitä, mihin tiukka työsuhdeturva yhdistettynä työntekijöitten ahneuteen johtaa.

AY-toiminta pitäisi länsimaissa kieltää ja kiireesti sittenkin.

Finnairin lentäjien palkka on 2,5 kertainen muitten yhtiöitten palkkoihin verrattuna.

Viimeksi muokattu: 17.11.09 - klo:07:56 kirjoittanut Veeti

Aulis Anttila

  • Vieras
Kauraa...
Finnairin kuolinkouristukset:
http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2009/11/lentajalakko_saattaa_jakaa_uudelleen_kotimaan_lentomarkkinat_1163366.html
Finnairin kaatuminen on hyvä esimerkki siitä, mihin tiukka työsuhdeturva yhdistettynä työntekijöitten ahneuteen johtaa. AY-toiminta pitäisi länsimaissa kieltää ja kiireesti sittenkin.

Josko kuitenkin aloitettaisiin kauran viljelyn kieltämisestä...  :P :P  ::) ::)   ;D ;D