Lentäjät lähentelevät ahneudessaan jopa tundramaidontuottajien ahneutta ja häikäilemättömyyttä.
Työnsä tekijä on aina palkkansa väärti... eikä palkollinen palkkaa määrää, sen määrää työnantaja - tietyin reunaehdoin... jokaisessa työehtosopimuksessa on kahden osapuolen allekirjoitus... arvannet keiden
Se nyt vain on niin, että maillä on liian vahva työsuhdeturva ts. työntekijöille annetaan mahdollisuus kiristämiseen tuottamalla työnantajalle suuret tappiot mahdollisessa lakossa...esim. Finnair ja paperitehtaat. Työnantaja ei todellakaan määrää palkkaa, vaan sen kiristää työntekijä vahvan työsuojansa voimalla. Työvoimassa pitäisi siirtryä vapaan yrittämisen linjaan, ts työnantaja saisi täysin vapaasti kilpailuttaa työntekijänsä...Finnairin tapauksessa vaihto kohtuupalkkaisiin lentäjiin, tätähän Finnair on yrittänyt. Näinhän toimitaan kaikessa muussa paitsi työvoimassa, mikä on erittäin vahvasti suojattu vapaalta kilpailulta. Erityisesti avainaloilla on vahva työsuhdeturva p...stä. Joitain vuosia sittern kiinalainen varustamo yritti pistää rahtireitin pystyyn Suomen satamista, Merimiesunioni esti.- mitä vapaata kilpailua tämä on? Ko. varustamossa maksettiin työntekijöille maailmanmarkkinahintainen palkka. Veeti ei lennä Finnairilla, Ryanair hoitaa lennot täältä meidän kentältä.
Otsikossa kaikki... ja en erittele moista potaskaa, perkele, juu !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nää asiat ei ole ihan noin mustavalkoisia, ei Finnairin lentäjät yhtiötä kaatamaan pyri sentään ?
Tämä ulkoistamispykälä on kyllä kinkkinen, katotaan nyt miten ne saa sen pakettiin.
Miksi Finnair pyrkii ulkoistamaan?
vastaan itse: lentäjät ovat ahneuksissaan ja työsuhdeturvaa väärinkäyttäen saalistaneet itselleen kohtuuttomat edut.
Työ pitäisi saattaa samaan kategoriaan tavaran ja palvelujen kanssa: vapaa kilpailu, vapaa hinnoittelu. Nykyinen tiukka työsuhdeturva pitää purkaa ts. työmies on palkkansa ansainnut...nimenomaan
ansainnut, ei kiristänyt tiukan työsuhdeturvan suojissa.
Jos esim. paperitehtaat olisivat saaneet palkata uutta miestä sitä mukaa, kun Ahosen Joken sakki on mennyt lakkoon, ei metsäteollisuuden alasajoa olisi tapahtunut.
Nykymeno johtaa siihen, että Suomi hinnoittelee itsensä pihalle ja tavarat, palvelut yms. tulee Kauko-Idästä.
Lännen autoteollisuus on jo siirtymässä sinne, Chevrolet made in Korea, Volvo kohta kiinalaisten jne.
Lähitulevaisuudessa lentoliikennekin tapahtuu halpamaitten koneilla.
Länsimaat elävät kiinalaisilta lainatuilla "elvytysrahoilla"
AuA:lta ei ole kysytty mitään