Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Finnairin lentäjälakko  (Luettu 16727 kertaa)

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Finnairin lentäjälakko
Veeti on niin nolo konemies että en ikinä antaisi puimuria Veetin käsiin. Yhtä ja toista on särkenyt jatkuvasti kun koneiden kanssa askartelee. :o
pitäskö lentäjien sitte antaa koneensa muille, jos tuosta ulkoistamisessa on kysymys :o :o :o :o

Ei se varmaan noin mene, ulkoistaminenhan tarkoittaa alihankkijoiden käyttämistä, eli Finnair yhtiönä todennäköisesti linkittäisi erillaisia alihankintaverkostoja omien linjojensa jatkoksi ja muitakin hommia siirrettäisiin alihankkijoiden käsiin, kuten koneiden siivousta siivousfirmoille jne ....
eikös ne KIISTELE YHDEN KONEEN ulkoistamisesta, antyasko ne koneen lentäjineen halpalentoyhtiölle joka sais sanella palkat

No eipä taida noissa lentäjien palkoissa olla paljoakaan eroja, eri maiden kesken ainakaan länsimaissa ????
Ulkoistaminen tarkoitaa alihankkijan käyttämistä, eli yksi kone siirtyisi pois Finnairin nimen alta, jos se ehdotus on ollut tuon suuntainen, ilmeisesti jollekkin Finnairin monista tytäryhtiöistä.
Tässä vaiheessa lakkoa on tilanne sama kuin sotatilassa, molemmat puolet puhuu kokoajan paskaa ????

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: Finnairin lentäjälakko
Mitäs raati mieltä on?

Tekeekö Finnairin lentäjäliitto Ahoset?Hanska pitää mutta työpaikat menevät?

eiköhän täs käy samoin kuin metsäfirmoille muuttavat ulkomaille 8)
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Finnairin lentäjälakko
Mitäs raati mieltä on?

Tekeekö Finnairin lentäjäliitto Ahoset?Hanska pitää mutta työpaikat menevät?

eiköhän täs käy samoin kuin metsäfirmoille muuttavat ulkomaille 8)

Lentofirmalla homma käy helposti, se ei ole kuin ilmoitusasia, että koneen kotimaa muuttuu reitin toiseen päähän, jonka työehtosopimusta sitten tästä eteenpäin noudatetaan ????

Aulis Anttila

  • Vieras
Öhömmmmm... no totanoin...
Mitäs raati mieltä on? Tekeekö Finnairin lentäjäliitto Ahoset?Hanska pitää mutta työpaikat menevät?
eiköhän täs käy samoin kuin metsäfirmoille muuttavat ulkomaille 8)
Lentofirmalla homma käy helposti, se ei ole kuin ilmoitusasia, että koneen kotimaa muuttuu reitin toiseen päähän, jonka työehtosopimusta sitten tästä eteenpäin noudatetaan ????

Voin kertoa luottamuksellisesti, että noin se ei mene.

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: Finnairin lentäjälakko


No eipä taida noissa lentäjien palkoissa olla paljoakaan eroja, eri maiden kesken ainakaan länsimaissa ????
---finskin johtajan mukaan palkka sinänsä ei niinkään ole ongelma,vaan se että finskin lntäjä lentää 700 tuntia vuodessa,muut 900.Tästä seuraa kaksoismiehitystä ynä muuta riesaa
---muita asioitahan on ollu mm.nää hotellien koemakaamiskomiteat ym..

Olisi ollut hienoa saada paperiteollisuus Suomessa pysymään kilpailukykyisenä,samoin olisi hyvä pitää Finnairkin voimissaan.Mutta jos ei pärjätä niin ei,minkäa sille sitten mahtaa...

Veeti

  • Vieras
Vs: Finnairin lentäjälakko


No eipä taida noissa lentäjien palkoissa olla paljoakaan eroja, eri maiden kesken ainakaan länsimaissa ????
---finskin johtajan mukaan palkka sinänsä ei niinkään ole ongelma,vaan se että finskin lntäjä lentää 700 tuntia vuodessa,muut 900.Tästä seuraa kaksoismiehitystä ynä muuta riesaa
---muita asioitahan on ollu mm.nää hotellien koemakaamiskomiteat ym..

Olisi ollut hienoa saada paperiteollisuus Suomessa pysymään kilpailukykyisenä,samoin olisi hyvä pitää Finnairkin voimissaan.Mutta jos ei pärjätä niin ei,minkäa sille sitten mahtaa...



Pääasia, että puhdas raikas tundramaitu on tulevaisuudessa meidän johtava vientituotteemme...kustannuksista välittämättä.

Edellisestä lamasta meidät nosti ennennäkemättömään nousuun Nokia ym IT, nyt tundramaitu.

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1767803

Lentäjät lähentelevät ahneudessaan jopa tundramaidontuottajien ahneutta ja häikäilemättömyyttä.

Ryanair jyrää, Arla rules!


!

Viimeksi muokattu: 16.11.09 - klo:10:22 kirjoittanut Veeti

Aulis Anttila

  • Vieras
Palkka...
Lentäjät lähentelevät ahneudessaan jopa tundramaidontuottajien ahneutta ja häikäilemättömyyttä.

Työnsä tekijä on aina palkkansa väärti... eikä palkollinen palkkaa määrää, sen määrää työnantaja - tietyin reunaehdoin... työehtosopimuksissa on kahden osapuolen allekirjoitus... arvannet keiden  :P  ::)  ;D

Veeti

  • Vieras
Vs: Palkka...
Lentäjät lähentelevät ahneudessaan jopa tundramaidontuottajien ahneutta ja häikäilemättömyyttä.

Työnsä tekijä on aina palkkansa väärti... eikä palkollinen palkkaa määrää, sen määrää työnantaja - tietyin reunaehdoin... jokaisessa työehtosopimuksessa on kahden osapuolen allekirjoitus... arvannet keiden  :P  ::)  ;D

Se nyt vain on niin, että maillä on liian vahva työsuhdeturva ts. työntekijöille annetaan mahdollisuus kiristämiseen tuottamalla työnantajalle suuret tappiot mahdollisessa lakossa...esim. Finnair ja paperitehtaat.
Työnantaja ei todellakaan määrää palkkaa, vaan sen kiristää työntekijä vahvan työsuojansa voimalla.

Työvoimassa pitäisi siirtryä vapaan yrittämisen linjaan, ts työnantaja saisi täysin vapaasti kilpailuttaa työntekijänsä...Finnairin tapauksessa vaihto kohtuupalkkaisiin lentäjiin, tätähän Finnair on yrittänyt. Näinhän toimitaan kaikessa muussa paitsi työvoimassa, mikä on erittäin vahvasti suojattu vapaalta kilpailulta.

Erityisesti avainaloilla on vahva työsuhdeturva p...stä.

Joitain vuosia sittern kiinalainen varustamo yritti pistää rahtireitin pystyyn Suomen satamista, Merimiesunioni esti.- mitä vapaata kilpailua tämä on? Ko. varustamossa maksettiin työntekijöille maailmanmarkkinahintainen palkka.

Veeti ei lennä Finnairilla, Ryanair hoitaa lennot täältä meidän kentältä.

Aulis Anttila

  • Vieras
Ihan täyttä roskaa... taas kerran...
Lentäjät lähentelevät ahneudessaan jopa tundramaidontuottajien ahneutta ja häikäilemättömyyttä.
Työnsä tekijä on aina palkkansa väärti... eikä palkollinen palkkaa määrää, sen määrää työnantaja - tietyin reunaehdoin... jokaisessa työehtosopimuksessa on kahden osapuolen allekirjoitus... arvannet keiden  :P  ::)  ;D
Se nyt vain on niin, että maillä on liian vahva työsuhdeturva ts. työntekijöille annetaan mahdollisuus kiristämiseen tuottamalla työnantajalle suuret tappiot mahdollisessa lakossa...esim. Finnair ja paperitehtaat. Työnantaja ei todellakaan määrää palkkaa, vaan sen kiristää työntekijä vahvan työsuojansa voimalla. Työvoimassa pitäisi siirtryä vapaan yrittämisen linjaan, ts työnantaja saisi täysin vapaasti kilpailuttaa työntekijänsä...Finnairin tapauksessa vaihto kohtuupalkkaisiin lentäjiin, tätähän Finnair on yrittänyt. Näinhän toimitaan kaikessa muussa paitsi työvoimassa, mikä on erittäin vahvasti suojattu vapaalta kilpailulta. Erityisesti avainaloilla on vahva työsuhdeturva p...stä. Joitain vuosia sittern kiinalainen varustamo yritti pistää rahtireitin pystyyn Suomen satamista, Merimiesunioni esti.- mitä vapaata kilpailua tämä on? Ko. varustamossa maksettiin työntekijöille maailmanmarkkinahintainen palkka. Veeti ei lennä Finnairilla, Ryanair hoitaa lennot täältä meidän kentältä.

Otsikossa kaikki... ja en erittele moista potaskaa, perkele, juu !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Ihan täyttä roskaa... taas kerran...
Lentäjät lähentelevät ahneudessaan jopa tundramaidontuottajien ahneutta ja häikäilemättömyyttä.
Työnsä tekijä on aina palkkansa väärti... eikä palkollinen palkkaa määrää, sen määrää työnantaja - tietyin reunaehdoin... jokaisessa työehtosopimuksessa on kahden osapuolen allekirjoitus... arvannet keiden  :P  ::)  ;D
Se nyt vain on niin, että maillä on liian vahva työsuhdeturva ts. työntekijöille annetaan mahdollisuus kiristämiseen tuottamalla työnantajalle suuret tappiot mahdollisessa lakossa...esim. Finnair ja paperitehtaat. Työnantaja ei todellakaan määrää palkkaa, vaan sen kiristää työntekijä vahvan työsuojansa voimalla. Työvoimassa pitäisi siirtryä vapaan yrittämisen linjaan, ts työnantaja saisi täysin vapaasti kilpailuttaa työntekijänsä...Finnairin tapauksessa vaihto kohtuupalkkaisiin lentäjiin, tätähän Finnair on yrittänyt. Näinhän toimitaan kaikessa muussa paitsi työvoimassa, mikä on erittäin vahvasti suojattu vapaalta kilpailulta. Erityisesti avainaloilla on vahva työsuhdeturva p...stä. Joitain vuosia sittern kiinalainen varustamo yritti pistää rahtireitin pystyyn Suomen satamista, Merimiesunioni esti.- mitä vapaata kilpailua tämä on? Ko. varustamossa maksettiin työntekijöille maailmanmarkkinahintainen palkka. Veeti ei lennä Finnairilla, Ryanair hoitaa lennot täältä meidän kentältä.

Otsikossa kaikki... ja en erittele moista potaskaa, perkele, juu !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nää asiat ei ole ihan noin mustavalkoisia, ei Finnairin lentäjät yhtiötä kaatamaan pyri sentään ????
Tämä ulkoistamispykälä on kyllä kinkkinen, katotaan nyt miten ne saa sen pakettiin.

Terminator

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7310
  • Demokratian ja ihmisoikeuksien puolesta! YTK:FI
Vs: Finnairin lentäjälakko
Eikös se Finnairin kotimaan lentoja paikkaava yhtiö maksa lentäjilleen puolet Finnairin MAKSAMISTA NAPINPAINAJIEN PALKOISTA. ;D
"Jos kannatat ihmisen oikeuteen valita vapaasti ja haluat kasvattaa yhteistä hyvinvointiamme, niin klikkaa www.ytk.fi"

"*****ilu on luonnon lahja ja sitä pitää käyttää  hyväksi!"

"Kun ay-politrukilta argumentit loppuu, alkaa kepu roistoksi huutelu."

Vilja-Antti

  • Vieras
Vs: Ihan täyttä roskaa... taas kerran...
Lentäjät lähentelevät ahneudessaan jopa tundramaidontuottajien ahneutta ja häikäilemättömyyttä.
Työnsä tekijä on aina palkkansa väärti... eikä palkollinen palkkaa määrää, sen määrää työnantaja - tietyin reunaehdoin... jokaisessa työehtosopimuksessa on kahden osapuolen allekirjoitus... arvannet keiden  :P  ::)  ;D
Se nyt vain on niin, että maillä on liian vahva työsuhdeturva ts. työntekijöille annetaan mahdollisuus kiristämiseen tuottamalla työnantajalle suuret tappiot mahdollisessa lakossa...esim. Finnair ja paperitehtaat. Työnantaja ei todellakaan määrää palkkaa, vaan sen kiristää työntekijä vahvan työsuojansa voimalla. Työvoimassa pitäisi siirtryä vapaan yrittämisen linjaan, ts työnantaja saisi täysin vapaasti kilpailuttaa työntekijänsä...Finnairin tapauksessa vaihto kohtuupalkkaisiin lentäjiin, tätähän Finnair on yrittänyt. Näinhän toimitaan kaikessa muussa paitsi työvoimassa, mikä on erittäin vahvasti suojattu vapaalta kilpailulta. Erityisesti avainaloilla on vahva työsuhdeturva p...stä. Joitain vuosia sittern kiinalainen varustamo yritti pistää rahtireitin pystyyn Suomen satamista, Merimiesunioni esti.- mitä vapaata kilpailua tämä on? Ko. varustamossa maksettiin työntekijöille maailmanmarkkinahintainen palkka. Veeti ei lennä Finnairilla, Ryanair hoitaa lennot täältä meidän kentältä.

Otsikossa kaikki... ja en erittele moista potaskaa, perkele, juu !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



Katos vaan, aulis ja veeti rupeaa tappelemaan jo keskenään, kokoomus kai hajoaa kohta sisäisiin riitoihin... ;D ;D ;D

Veeti

  • Vieras
Vs: Ihan täyttä roskaa... taas kerran...
Lentäjät lähentelevät ahneudessaan jopa tundramaidontuottajien ahneutta ja häikäilemättömyyttä.
Työnsä tekijä on aina palkkansa väärti... eikä palkollinen palkkaa määrää, sen määrää työnantaja - tietyin reunaehdoin... jokaisessa työehtosopimuksessa on kahden osapuolen allekirjoitus... arvannet keiden  :P  ::)  ;D
Se nyt vain on niin, että maillä on liian vahva työsuhdeturva ts. työntekijöille annetaan mahdollisuus kiristämiseen tuottamalla työnantajalle suuret tappiot mahdollisessa lakossa...esim. Finnair ja paperitehtaat. Työnantaja ei todellakaan määrää palkkaa, vaan sen kiristää työntekijä vahvan työsuojansa voimalla. Työvoimassa pitäisi siirtryä vapaan yrittämisen linjaan, ts työnantaja saisi täysin vapaasti kilpailuttaa työntekijänsä...Finnairin tapauksessa vaihto kohtuupalkkaisiin lentäjiin, tätähän Finnair on yrittänyt. Näinhän toimitaan kaikessa muussa paitsi työvoimassa, mikä on erittäin vahvasti suojattu vapaalta kilpailulta. Erityisesti avainaloilla on vahva työsuhdeturva p...stä. Joitain vuosia sittern kiinalainen varustamo yritti pistää rahtireitin pystyyn Suomen satamista, Merimiesunioni esti.- mitä vapaata kilpailua tämä on? Ko. varustamossa maksettiin työntekijöille maailmanmarkkinahintainen palkka. Veeti ei lennä Finnairilla, Ryanair hoitaa lennot täältä meidän kentältä.

Otsikossa kaikki... ja en erittele moista potaskaa, perkele, juu !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nää asiat ei ole ihan noin mustavalkoisia, ei Finnairin lentäjät yhtiötä kaatamaan pyri sentään ????
Tämä ulkoistamispykälä on kyllä kinkkinen, katotaan nyt miten ne saa sen pakettiin.

Miksi Finnair pyrkii ulkoistamaan?

vastaan itse: lentäjät ovat ahneuksissaan ja työsuhdeturvaa väärinkäyttäen saalistaneet itselleen kohtuuttomat edut.

Työ pitäisi saattaa samaan kategoriaan tavaran ja palvelujen kanssa: vapaa kilpailu, vapaa hinnoittelu. Nykyinen tiukka työsuhdeturva pitää purkaa ts. työmies on palkkansa ansainnut...nimenomaan ansainnut, ei kiristänyt tiukan  työsuhdeturvan suojissa.

Jos esim. paperitehtaat olisivat saaneet palkata uutta miestä sitä mukaa, kun Ahosen Joken sakki on mennyt lakkoon, ei metsäteollisuuden alasajoa olisi tapahtunut.

Nykymeno johtaa siihen, että Suomi hinnoittelee itsensä pihalle ja tavarat, palvelut yms. tulee Kauko-Idästä.

Lännen autoteollisuus on jo siirtymässä sinne, Chevrolet made in Korea, Volvo kohta kiinalaisten jne.

Lähitulevaisuudessa lentoliikennekin tapahtuu halpamaitten koneilla.

Länsimaat elävät kiinalaisilta lainatuilla "elvytysrahoilla"

AuA:lta ei ole kysytty mitään   ;D ;D ;D

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Finnairin lentäjälakko
Eikös se Finnairin kotimaan lentoja paikkaava yhtiö maksa lentäjilleen puolet Finnairin MAKSAMISTA NAPINPAINAJIEN PALKOISTA. ;D

Näin se on ja siksi kai Finnairkin on pakotettu palkkoja katselemaan tarkemmin jatkossa, kilpailu alalla on tämän laman takia kiristinyt oleellisesti.

Veeti

  • Vieras
Vs: Ihan täyttä roskaa... taas kerran...
Lentäjät lähentelevät ahneudessaan jopa tundramaidontuottajien ahneutta ja häikäilemättömyyttä.
Työnsä tekijä on aina palkkansa väärti... eikä palkollinen palkkaa määrää, sen määrää työnantaja - tietyin reunaehdoin... jokaisessa työehtosopimuksessa on kahden osapuolen allekirjoitus... arvannet keiden  :P  ::)  ;D
Se nyt vain on niin, että maillä on liian vahva työsuhdeturva ts. työntekijöille annetaan mahdollisuus kiristämiseen tuottamalla työnantajalle suuret tappiot mahdollisessa lakossa...esim. Finnair ja paperitehtaat. Työnantaja ei todellakaan määrää palkkaa, vaan sen kiristää työntekijä vahvan työsuojansa voimalla. Työvoimassa pitäisi siirtryä vapaan yrittämisen linjaan, ts työnantaja saisi täysin vapaasti kilpailuttaa työntekijänsä...Finnairin tapauksessa vaihto kohtuupalkkaisiin lentäjiin, tätähän Finnair on yrittänyt. Näinhän toimitaan kaikessa muussa paitsi työvoimassa, mikä on erittäin vahvasti suojattu vapaalta kilpailulta. Erityisesti avainaloilla on vahva työsuhdeturva p...stä. Joitain vuosia sittern kiinalainen varustamo yritti pistää rahtireitin pystyyn Suomen satamista, Merimiesunioni esti.- mitä vapaata kilpailua tämä on? Ko. varustamossa maksettiin työntekijöille maailmanmarkkinahintainen palkka. Veeti ei lennä Finnairilla, Ryanair hoitaa lennot täältä meidän kentältä.

Otsikossa kaikki... ja en erittele moista potaskaa, perkele, juu !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



Katos vaan, aulis ja veeti rupeaa tappelemaan jo keskenään, kokoomus kai hajoaa kohta sisäisiin riitoihin... ;D ;D ;D

No ei, meillä käydään sivistynyttä mielipiteenvaihtoa.

AuA katselee asioita AY-suunnalta, veeti Suomen edun kannalta.

AuA:lta ei edelleenkään ole kysytty mitään  ;D ;D ;D