Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe metsänhoitoyhdistys = turha ??  (Luettu 33257 kertaa)

laskukone..

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 42
metsänhoitoyhdistys = turha ??
Hyvät metsän omistajat oletteko tyytyväisiä metsänhoitoyhdistykseen..? Itse etsin säästöjä tilaltani, ja nyt on mhy liipaisimella. Kaikki samat palvelut saa firmojen edustajilta ja vielä halvemmalla.

-Mistähän jään paitsi jos eroan mhy:stä ?
-Onkahan ero mahdollinen ?

Aimo Jortikka

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1523
  • Kansa taistelee-miehet kertovat.
Vs: metsänhoitoyhdistys = turha ??
Hyvät metsän omistajat oletteko tyytyväisiä metsänhoitoyhdistykseen..? Itse etsin säästöjä tilaltani, ja nyt on mhy liipaisimella. Kaikki samat palvelut saa firmojen edustajilta ja vielä halvemmalla.

-Mistähän jään paitsi jos eroan mhy:stä ?
-Onkahan ero mahdollinen ?



 *** Varmasti saat samankaltaiset palvelut firmoilta.

 Paitsi jäät sinun ja metsäsi edun huomioon ottamasta näkökulmasta. 

 Ero on tottakai mahdollinen. Valitset vaan esim. minkä firman torppari haluat olla ja pistät asian vireille tai mikäli sulla on riittävä koulutus alalta niin sekin riittää. Sillä tälläiset itsetietoiset tapaukset kyllä tietää olevansa yksin vahvempia kuin porukassa. Onnea valitsemallesi tielle, mikä se nyt onkin.

Aimo Jortikka

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1523
  • Kansa taistelee-miehet kertovat.
Vs: metsänhoitoyhdistys = turha ??


  Me ollaan tässä vertailtu näitä palveluja ja hintoja naapurin kanssa. Naapuri on Metsäliiton "omistaja" asiakas. Minä erään toisen firman metsäpalveluasiakas. Molemmissa tapauksissa myynti (Stora Enso/Harvestia) toiselle firmalle on onnistunut. Ainut juttu tässä on ,että Metsäliitto on ulkoistanut metsäpalvelut MHY:lle. Siis käytännössä tulee takkiin, koska hinnat eivät Metsäliitollakaan ole kummoiset ;D


  *** Niin. Kellekään aivotoiminnoiltaan normaalille ei liene epäselvää, mikä pyrkimys on firmoilla, kun haalivat metsäpalveluasiakkaita, millä nimellä niitä nyt kukin firma nimittääkään.

 Tavoitteena on kilpailun heikentäminen ja metsänomistajien rivien hajoittaminen. Onhan teollisuus jo julkisesti pitänyt paheksuttavana, että metsänomistajilla on edunvalvontaa. Huvittavaa tavallaan.

Nämä ns. edut joita kanta-asiakkaat saa on todellakin hiekanjyvä Saharassa pitkässäjuoksussa, mikäli tavoite onnistuu.

 Itse en pidä mhy-maksua kohtuuttomana. Meneehän se tonni tai pari useasti paljon turhempaankin. Aate maksaa aina, sillä *****aminen voi välillisesti näyttää jopa edulliselta  ;).

Monttu Simeon

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 556
  • rento meininki
Vs: metsänhoitoyhdistys = turha ??
Markkinatalouden lakien mukaisesti metsäpalveluita tarjotaan tällä hetkellä edullisesti, että tulee mainetta ja asiakaskunta kasvaisi. Todelliset hinnat, missä on oikeasti kustannukset mukana, tulee käyttöön sitten kun kansa on opetettu täysin riippuvaiseksi ko. palveluista ja MHY saatu haukuttua maan rakoon.

Eipä firmat itse pidä omaa metsää, tarjoavat vaan yksityisille puunmyyntivelvoitteella höystettynä erilaisilla kieroilla kaupoilla.
Liikenteen 3-D : дарить дураки дорога

laskukone..

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 42
Vs: metsänhoitoyhdistys = turha ??
Hyvät metsän omistajat oletteko tyytyväisiä metsänhoitoyhdistykseen..? Itse etsin säästöjä tilaltani, ja nyt on mhy liipaisimella. Kaikki samat palvelut saa firmojen edustajilta ja vielä halvemmalla.

-Mistähän jään paitsi jos eroan mhy:stä ?
-Onkahan ero mahdollinen ?



  Tuskin saat täältä montakaan vastaus tai neuvoa. ;D




Aika hyvin on tullut neuvoja... :)
Ja päätös on tehty. Niskalaukaus turhalle kuluerälle, mhy:n viimeinen maksu on pian maksettu.
Perustelut:

-paikkakunnallani makaa kolme edustajaa mhy:n toimistossa liksa juoksee ja mut mikään muu ei niillä liikukkaan.
-Mikäli erehtyy pyytämään palveluksia, on heidän kirjoittamansa lasku ihan pilvissä. esim: metsän arviointi 80 e / tunti. huh huh.

Itse pystyn kyllä omat etuni katsomaan ! loppuu mhy:n laiskiaisilta ilmaiset "lounaat".

Aimo Jortikka

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1523
  • Kansa taistelee-miehet kertovat.
Vs: metsänhoitoyhdistys = turha ??



  Meikäläinen on ollu 10v avioerossa MHY:stä. Eikä ole kaduttanut yhtään. MTK:n ja MHY:n jäsenmaksuihin 10 vuodessa olis menny auton hinta ;D

 *** Sepe. Tässä se pihvi on.  Jokainen voi itse päättää osallistuuko edunvalvontaan vai matkustaako pummilla.  Laskelmasi pitää varmasti paikkansa.  Tosin mikäli me kaikki ajateltaisiin ko. tavalla ja elettäisiin siivellä, ei kantorahoilla sitten niitä autoja osteltaiskaan. Ahneella olisi paskainen loppu,sanoisi joku.
Nämähän ovat näitä omantunnon kysymyksiä. Tietysti sellainen pitää ensin omata. Sillä mielestäni vain sen puuttuminen tai ääretön naivius/tyhmyys voi selittää julkisen leuhkimisen, kuinka itse on vahvempi ja "ovelampi" kuin muut jotka viimekädessä sen kehujankin edunvalvonnan kustantaa.  Loppupeleissä asiat on varsin yksinkertaisia.

Bonden

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 583
Vs: metsänhoitoyhdistys = turha ??
Olen jo monta vuotta yrittänyt saada politiikkojen päähän sellainen ajatus että jokamiehenoikeus olisi niinkuin sellainen kalastuskortti tapainen. Se joka haluaa poimia marjoja metsästä pitää ostaa jokamieskortti ja niillä rahoilla maksettaisi metsäveroa..niin minulle ei tulisi laskua.
Venäläiset ja muu Thaimaabisness poimijat ei olisi tikku mun silmässä jos tietäisi että täällä 3:lla bussilla liikkuvaa porukkaa olisi maksanut korttia ja niin mun ei tarvii maksaa metsänhoitomaksua/veroa.Metsänhoitoyhdistys voisi hoitaa valvonnan sitten ja antaa sakkoa jos ei ole korttia,omassa metsässä saisi poimia ilman korttia ja laittaa riistakameroita.
Ruotsissa tarvii 3200 kruunua maksavaa lupaa jos laittaa riistakameran omaan metsään sillä se on julkinen tila.

Aimo Jortikka

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1523
  • Kansa taistelee-miehet kertovat.
Vs: metsänhoitoyhdistys = turha ??

   MHY ei oikeasti voi olla edunvalvontaorganisaatio:

  Koska verottaja kerää jäsenmaksut. Puuttuu enää tieto siitä ,että mhy on jakanut vaalirahaa ;D

  Siis en tunne olevani "vapaamatkustaja", koska en halua tukea suomalaasta korruptiota. Puunostokartelli oli vaan jäävuoren huippu.

 *** Niin. Nyt nää perustelut liikkuu taas sillä tasolla, jotta jatketaan samaa rataa.

  Keräähän se verottaja kirkollisveronkin.  Aivan oikein - helvettiin pääsee ilmatteeks.

 Hassua kyllä, tapauksissa on tiettyä yhtenevyyttä.

 Sanotaanhan jotta, kuolinvuoteella moni vihkiytynyt ateistikin takkinsa vielä kerran kääntää, ennen kuin siirtyy puupalttooseen.

Aimo Jortikka

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1523
  • Kansa taistelee-miehet kertovat.
Vs: metsänhoitoyhdistys = turha ??


 

   

  Nostetaan ylös, Kävin yhden firman kahvit juomassa. Sanoivat ostavansa puuta ilman MHY:tä  Ja hintakin on noususssa. ;D

 *** Eikös ne kaikki firmat osta puuta ilman MHY. Vai pelkästäänkös tämä firma sellaista puuta ostaa. Vaiko ihan tykkänään pitää olla eronnut yhdistyksestä  :D.

 Hyvähän se on käydä kaffeella. Tais olla ihan kanta-asikas sumpit.

Aimo Jortikka

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1523
  • Kansa taistelee-miehet kertovat.
Vs: metsänhoitoyhdistys = turha ??



  Aivan nuo lehessä siitä ilmoitteli, jos huomasit. ;D  Periaateessa Metsäliitolle on vaikeaa myydä, ellei ole MHY:n asiakas. Jäsen ei tarvii nähtävästi olla. ;D

  *** Taisinpa huomata. Eikös nyt Metsäliitolle voi leimikkoa tarjota ihan suoraan. Ei sitä MHY.tä siihen väliin tarvita. Samahan se on joka firman kanssa. Eikä sinänsä Yhdistys nyt kokeneelle metsänomistajalle suurta lisäarvoa puukaupassa suoraan annakaan. Välillinen merkitys asioissa on suurempi. Ilman MHY.tä hintataso saataisiin vedätettyä vielä alemmaksi.

Aimo Jortikka

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1523
  • Kansa taistelee-miehet kertovat.
Vs: metsänhoitoyhdistys = turha ??


   Tarjota voi. Tulipa sekin kokeiltua. ;D  Aivoin noin mielenkiinnosta ,monenko eri firman kanssa olet puukaupat tehnyt. Lukumäärä riittää. Ei tarvii luetella. Noin äkkipäältään meikäläinen on aikojen saatossa myynyt kaikille jotka toimivat alueella. Metsäliitollekin piti myydä, kun eivät tienneet rajoja tulivat luvatta hakkaamaan ;D
[/quote]

  *** Pikaisesti asiaa puntaroiden, arkistoja avaamatta, lukumääräksi muotoutuu 7. Pari noista jo aikapäivää sitten kuopattu. Kepeät mullat vaan mm. Sotkalle.

PR

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 715
Vs: metsänhoitoyhdistys = turha ??


 

   

  Nostetaan ylös, Kävin yhden firman kahvit juomassa. Sanoivat ostavansa puuta ilman MHY:tä  Ja hintakin on noususssa. ;D

 *** Eikös ne kaikki firmat osta puuta ilman MHY. Vai pelkästäänkös tämä firma sellaista puuta ostaa. Vaiko ihan tykkänään pitää olla eronnut yhdistyksestä  :D.

 Hyvähän se on käydä kaffeella. Tais olla ihan kanta-asikas sumpit.

  Aivan nuo lehessä siitä ilmoitteli, jos huomasit. ;D  Periaateessa Metsäliitolle on vaikeaa myydä, ellei ole MHY:n asiakas. Jäsen ei tarvii nähtävästi olla. ;D

Täällä päin suomenperseessä on kylläkin niin päin, että paremmin asiointi sujuu Metsäliiton kanssa kun ei ole mhy välissä sättäämässä ja laskuttamassa.

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12224
  • Virolaista kiitos!
Vs: metsänhoitoyhdistys = turha ??
Olen joskus koittanut laskeskella mitä eroaminen maksaa ja tullut siihen tulokseen, että +-0. Perustelut. Pitää hommata metsänhoitosuunnitelma ja se maksaa. Sitten pitää hommata se tarkastus ja sekin varmaan maksaa. Sitten pitäisi löytää se ammattilainen joka on metsistäni ns. vastuussa. Kun nuo kulut laskee ja vertaa metsänhoitomaksuun, niin lopputulos on tuo ekassa lauseessa mainitsemani. Nyt sitten joku vetää esille metsäpalvelusopimuksen jonkun yhtiön kanssa. Mulle se vaan ei sovi. Ei jaksa elää avoliitossa jonkun yhtiön kanssa. Metsänhoitomaksu on kaikenlisäksi pysynyt koko lailla muuttumattomana viimeiset kymmenen vuotta. Suhteessa sen merkitys on siis laskenut.

Aimo Jortikka

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1523
  • Kansa taistelee-miehet kertovat.
Vs: metsänhoitoyhdistys = turha ??

  Just tästä asiasta olen kirjoittanut. Miksi maksat sitten metsänhoitoveroa ,kun ei siitä ole mitään hyötyä. Metsäliitto ostaa puut. Ai niin Metsäliitto on ulkoistanut metsänmuokkauksen, taimimyynnin MHY:lle. Ja kaikesta rahastetaan työnjohtokorvausta. Kun raivaat metsää ja saat Kemera avustusta. Puolet siitä kuittaa MHY. 15 min työstä se on liikaa ;D

 *** Minä kyllä olen nuo Kemera-avustukset suosiolla jättänyt sosialistista järjestelmää kannattavien nostettavaksi.  Maksan itse metsäni hoitokulut. Teen just niin kuin haluan ja milloin haluan. Vastavuoroisesti en kaipaa metsääni kutsuttavan kansallisomaisuudeksi  ;D.
MHY maksun maksan jo mainituista edunvalvonta syistä.

PR

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 715
Vs: metsänhoitoyhdistys = turha ??


 

   

  Nostetaan ylös, Kävin yhden firman kahvit juomassa. Sanoivat ostavansa puuta ilman MHY:tä  Ja hintakin on noususssa. ;D

 *** Eikös ne kaikki firmat osta puuta ilman MHY. Vai pelkästäänkös tämä firma sellaista puuta ostaa. Vaiko ihan tykkänään pitää olla eronnut yhdistyksestä  :D.

 Hyvähän se on käydä kaffeella. Tais olla ihan kanta-asikas sumpit.

  Aivan nuo lehessä siitä ilmoitteli, jos huomasit. ;D  Periaateessa Metsäliitolle on vaikeaa myydä, ellei ole MHY:n asiakas. Jäsen ei tarvii nähtävästi olla. ;D

Täällä päin suomenperseessä on kylläkin niin päin, että paremmin asiointi sujuu Metsäliiton kanssa kun ei ole mhy välissä sättäämässä ja laskuttamassa.

  Just tästä asiasta olen kirjoittanut. Miksi maksat sitten metsänhoitoveroa ,kun ei siitä ole mitään hyötyä. Metsäliitto ostaa puut. Ai niin Metsäliitto on ulkoistanut metsänmuokkauksen, taimimyynnin MHY:lle. Ja kaikesta rahastetaan työnjohtokorvausta. Kun raivaat metsää ja saat Kemera avustusta. Puolet siitä kuittaa MHY. 15 min työstä se on liikaa ;D

Onhan se vähän turha menoerä, mutta vaihtoehdotkaan eivät ole ilmaisia. Ja jos oikein tarkkaan laskee, niin saattaa kumminkin metsänhoitomaksun maksaminen tulla kokonaistaloudellisesti edullisemmaksi. Eikä ole periaattellisia esteitä sen maksamiseen. On kylläkin haaveena, että joskus koittaisi päivä, että voisi ottaa arvioian mettään metsänhoitomaksusta vapautumiseksi. Aika kaukana on. Pelkästään jonkun metsäpalvelufirman lypsylehmäksi siirtymisellä ei eurot tee pesää.

Muuten, muokkaan ja istutan itse ja ostan taimet Metsämannuilta. Miksi Mettäliitto ostattaisi taimet MHY:n kautta kun sillä on oma firma siihen hommaan? Taidat elää menneisyydessä.  :D