Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe metsänhoitoyhdistys = turha ??  (Luettu 33227 kertaa)

Vilja-Antti

  • Vieras
Vs: metsänhoitoyhdistys = turha ??
Energiapuusta nyt vouhotetaan jokaisessa puukauppaa koskevissa median jutussa, mutta kun eivät vieläkään ole valmiit maksamaan siitä kunnon hintaa, niin jääkööt metsät sitten vaikka mieluummin hoitamatta, kuin että edes puoli-ilmaiseksi alkaisin energiapuuta luovuttamaan.

37peuse

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 324
Vs: metsänhoitoyhdistys = turha ??
Hyvät metsän omistajat oletteko tyytyväisiä metsänhoitoyhdistykseen..? Itse etsin säästöjä tilaltani, ja nyt on mhy liipaisimella. Kaikki samat palvelut saa firmojen edustajilta ja vielä halvemmalla.

-Mistähän jään paitsi jos eroan mhy:stä ?
-Onkahan ero mahdollinen ?



  Tuskin saat täältä montakaan vastaus tai neuvoa. ;D




Aika hyvin on tullut neuvoja... :)
Ja päätös on tehty. Niskalaukaus turhalle kuluerälle, mhy:n viimeinen maksu on pian maksettu.
Perustelut:

-paikkakunnallani makaa kolme edustajaa mhy:n toimistossa liksa juoksee ja mut mikään muu ei niillä liikukkaan.
-Mikäli erehtyy pyytämään palveluksia, on heidän kirjoittamansa lasku ihan pilvissä. esim: metsän arviointi 80 e / tunti. huh huh.

Itse pystyn kyllä omat etuni katsomaan ! loppuu mhy:n laiskiaisilta ilmaiset "lounaat".


  Meikäläinen on ollu 10v avioerossa MHY:stä. Eikä ole kaduttanut yhtään. MTK:n ja MHY:n jäsenmaksuihin 10 vuodessa olis menny auton hinta ;D
***Isäntähän on oikea ISO ISÄNTÄ! Taitaa pinta-alat olla aika huimat, hyvä jos ensimmäiseen tonniin sopii...

PR

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 715
Vs: metsänhoitoyhdistys = turha ??
Hyvät metsän omistajat oletteko tyytyväisiä metsänhoitoyhdistykseen..? Itse etsin säästöjä tilaltani, ja nyt on mhy liipaisimella. Kaikki samat palvelut saa firmojen edustajilta ja vielä halvemmalla.

-Mistähän jään paitsi jos eroan mhy:stä ?
-Onkahan ero mahdollinen ?



  Tuskin saat täältä montakaan vastaus tai neuvoa. ;D




Aika hyvin on tullut neuvoja... :)
Ja päätös on tehty. Niskalaukaus turhalle kuluerälle, mhy:n viimeinen maksu on pian maksettu.
Perustelut:

-paikkakunnallani makaa kolme edustajaa mhy:n toimistossa liksa juoksee ja mut mikään muu ei niillä liikukkaan.
-Mikäli erehtyy pyytämään palveluksia, on heidän kirjoittamansa lasku ihan pilvissä. esim: metsän arviointi 80 e / tunti. huh huh.

Itse pystyn kyllä omat etuni katsomaan ! loppuu mhy:n laiskiaisilta ilmaiset "lounaat".


  Meikäläinen on ollu 10v avioerossa MHY:stä. Eikä ole kaduttanut yhtään. MTK:n ja MHY:n jäsenmaksuihin 10 vuodessa olis menny auton hinta ;D
***Isäntähän on oikea ISO ISÄNTÄ! Taitaa pinta-alat olla aika huimat, hyvä jos ensimmäiseen tonniin sopii...

Autoja nyt on niin monen hintaisia. Naapuri osti parilla satkulla muutama vuosi sitten sellaisen vajaa satatuhatta ajetun pikkukiihdyttimen. Tyytyväinen lie, eikä vikojakaan ole tiemmä juuri ollut. Kokoomuksen jäsenmaksut kun säästi, niin pääsi autoon kiinni.   :)

Aimo Jortikka

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1523
  • Kansa taistelee-miehet kertovat.
Vs: Höh!


  Sinä se iso isäntä oot, kun on vara elättää loisia ;D

  *** Kyllä tietysti nää vapaamatkustajat edunvalvonnan merkeissä hatuttaa. Eivät ole sen enempää MTK.n kuin MHY.n jäseniä. Mutta, että ihan loisia...no, voiphan sen niinnii sanoa ;)

handetonttu

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 618
  • talvi yllätti autoilijat
Vs: Ministeriö


  Sinä se iso isäntä oot, kun on vara elättää loisia ;D

  *** Kyllä tietysti nää vapaamatkustajat edunvalvonnan merkeissä hatuttaa. Eivät ole sen enempää MTK.n kuin MHY.n jäseniä. Mutta, että ihan loisia...no, voiphan sen niinnii sanoa ;)

  Toenen rikas ;D

   Ministeriö ajaa lisää kilpailua metsänhoitopalveluihin. Näin kertoo lehti tänään. Lisää kilpailua tulee, kun muutetaan se metsänhoitovero vapaaehtoiseksi. Tilalle laitetaan metsänhoitamattomuusvero. ;D


kilpailu olis tervettä, ei mulla ole vara elättää loisia/mhy:tä jotka osaavat kyllä laskun tehdä maastokäynnistä kun työ on tosiasiassa tehty lämpimästä toimistosta ilmakuvien perusteella. Mhy on minun osalta jo 'liipasimella'
allekirjoittanut

arzyboy

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4314
  • Autetaan miestä mäessä...
Vs: metsänhoitoyhdistys = turha ??
Näin spv:n hiljattain tehneenä turvauduin puukauppaa tehdessä mhy:n palveluun ja valtakirjalla on tarjouspyynnöt juuri menossa. Itsellä on kokemusta kohtuullisen paljon ihan käytännön hommista metsässä, mutta puukaupasta ei mitään tietoa. Joten parempi antaa "ammattilaisten" hoitaa homma. Nuo metsäfirmojen miehet on samantyyppistä väkeä kuin rehutehtaiden myyjätkin. Saa niiltäkin neuvontaa ja apua, mutta tietenkin pelataan omaan pussiin. Olin mukana kun käytiin metsät läpi mhy:n neuvojan kanssa ja sovittiin metsäsuunnitelman uusimisesta samalla. Mielestäni metsäsuunnitelma ei ole pahan hintainen, kun se pitää laskea 10 vuodelle ja kaikki neuvonnan kustannukset saa vähentää verotuksessa.

Jos taitoa ja intoa riittää niin totta kai kannattaa tehdä itse... Tämä neuvo käy kaikkeen tekemiseen. Valinta kysymyksiä.

arzyboy

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4314
  • Autetaan miestä mäessä...
Vs: metsänhoitoyhdistys = turha ??
Juu... Ollaan verovelvollisia :o
Itse on tarkoitus hoitaa tarpeelliset metsätyöt, kun hyväkuntoista kalustoa ja miehistöä löytyy. Eli taimikonhoidot ja harvennukset omin toimin.

farmex

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 671
Vs: metsänhoitoyhdistys = turha ??
Jännä tapaus tuo sepedeus,sillä on kokoajan känkkäränkkäpäivät menossa asiasta  kuin asiasta. :-\

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: metsänhoitoyhdistys = turha ??
Jännä tapaus tuo sepedeus,sillä on kokoajan känkkäränkkäpäivät menossa asiasta  kuin asiasta. :-\

Sepedeus=PMS koko ajan

H Hehtolitra

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2569
Vs: Pellervoseuran perhelääkäri kertoo
Jännä tapaus tuo sepedeus,sillä on kokoajan känkkäränkkäpäivät menossa asiasta  kuin asiasta. :-\

Sepedeus=PMS koko ajan

Kuukautisia edeltävä oireyhtymä (premenstruaalisyndrooma eli PMS) tarkoittaa kuukautiskierron lopulla ilmeneviä psyykkisiä ja fyysisiä oireita, jotka olennaisesti haittaavat naisen elämää. Oireyhtymä ei tarkoita sellaisia ennen kuukautisia yleisesti esiintyviä lieviä oireita tai negatiivisia tuntemuksia, jotka ovat useimmiten normaaleiksi katsottavia. Jonkinlaisia negatiivisia oireita esiintyy noin 80 prosentilla naisista ennen kuukautisia, mutta varsinaisen premenstruaalioireyhtymän esiintyvyys lienee huomattavasti harvinaisempaa. Määritelmästä riippuen PMS:n esiintyvyydeksi on eri tutkimuksissa saatu jopa 1–90 prosenttia, mutta vaikean oireyhtymän esiintyvyys lienee noin 2,5–8 prosenttia.[1] Oireyhtymän oireet ovat syklisiä ja ne alkavat keskimäärin viikkoa tai kahta ennen menstruaatiota ja päättyvät vuorokauden sisällä menstruaation alkamisesta. PMS:n kuvasi brittilääkäri Katharina Dalton 1950-luvulla.[2]

   ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::)

Joku tommonen yhtymä Sepellä täytyy olla, kun sitä ei tällä paikkakunnalla ota porukkaansa edes kako.

Vasureissa se edes yritti, ja niihin sopiikin ja persesuomalaisiin.

MLK

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 581
  • Agronjetin ryhityskehmä
Vs: metsänhoitoyhdistys = turha ??
Jännä tapaus tuo sepedeus,sillä on kokoajan känkkäränkkäpäivät menossa asiasta  kuin asiasta. :-\

Sepedeus=PMS koko ajan


PMS Dunderfeltin mukaan=Passiivisen miehen syndrooma
Parisuhteessa mies passivoituu ja nainen saa päättää ja määräillä,ajan myötä naiselle kehittyy PISS=Paniikinomainen itsenäistymisen syndrooma kun saa sen mitä pyytää(kaiken vallan)mutta nuppi ei kestä vastuuta,seurauksena yleensä ero.

Omille jaloilleen noussutta PMS miestä ei tartte paljoo tökkiä kun tärähtää takasin
"Jos seipään molemmissa päissä on pässinpää,kumman osa on onnekkaampi?"
  Bisquit

arzyboy

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4314
  • Autetaan miestä mäessä...
Vs: metsänhoitoyhdistys = turha ??
No niin... Juttu karannut hieman asian viereen ::)

Valtakirjakaupalla saadut tarjoukset käsitelty läpi ja hintakirjo oli aikamoinen. Pienin tarjous 22 k€ ja korkein 27 k€. Itse olin ainakin tyytyväinen metsänhoitoyhdistyksen toimintaan. Sovittiin vielä hakkuun valvonta tuohon samaan kauppaan. Itsellä motot sen verran vieraita koneita että saa niistä ymmärtävät seurata hakkuun edistymistä.

Ps. Siirtäkää nuo pms keskustelut vaikka mtv3 helmi sivustolle ;D

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: metsänhoitoyhdistys = turha ??
No niin... Juttu karannut hieman asian viereen ::)

Valtakirjakaupalla saadut tarjoukset käsitelty läpi ja hintakirjo oli aikamoinen. Pienin tarjous 22 k€ ja korkein 27 k€. Itse olin ainakin tyytyväinen metsänhoitoyhdistyksen toimintaan. Sovittiin vielä hakkuun valvonta tuohon samaan kauppaan. Itsellä motot sen verran vieraita koneita että saa niistä ymmärtävät seurata hakkuun edistymistä.

--hyvä,että sait apua ja olet tyytyväinen

Ps. Siirtäkää nuo pms keskustelut vaikka mtv3 helmi sivustolle ;D

---sori vaan,Sepe vaan saa sitä mitä tilaa.Metsä vastaa niinkuin sinne huutaa

arzyboy

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4314
  • Autetaan miestä mäessä...
Vs: metsänhoitoyhdistys = turha ??
Juu... tuttua tämä harhailu näissä keskusteluissa. Ei nähdä metsää puilta... Onkos lisää metsä aiheisia sananlaskuja?

Aimo Jortikka

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1523
  • Kansa taistelee-miehet kertovat.
Vs: metsänhoitoyhdistys = turha ??
Juu... tuttua tämä harhailu näissä keskusteluissa. Ei nähdä metsää puilta... Onkos lisää metsä aiheisia sananlaskuja?

 *** Eiks tää ; " sitä tikulla silmään,joka vanhoja muistelee " , jotenkin sopis erityisen hyvin tänne agronettiin, vaikka onkin ikäänkuin jatkojalostettu...samoin kuin ; " toiset puhuu aidan tolpista ja toiset itse aidasta ".