Parempi kasvuunlähtö ja vähemmän juuriston tuhoutumista pitkässä sängessä on tavoitteena.
Ensimmäisessä sadossa ei ollut yhtään lakoa. Mikäs sen olisi kaatanut kun ei yhtään satanut. Rehunteon jälkeen oli viileää ja pilvistä. Sänki ei kulottunut ollenkaan, vaan alkoi heti vihertää. Just kun saatiin lietteet levitettyä tuli parikymmentä milliä vettä. Nyt näyttää toinen sato hyvältä. Parin viikon päästä varmaankin tehdään.
Valiohan on vuosia ajanut niittoa pitkään sänkeen.Pitkä sänki nostaa d-arvoa ja vähentää "paskojen"joutumista rehunjoukkoon.