Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Lupiini  (Luettu 148 kertaa)

Rakkine

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3588
  • Moon oikees, soot vääräs.
Lupiini
Taas on mediassa runsaasti neuvoja erilaisista lupiinitorjuntakeinosta:

Tapio kyllästyi lupiinien niittämiseen – kokeili arkista ainetta

 

https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/uutiset/6aeb3f73-f130-43ca-a793-ce5c125ee3c4

 

Mutta sitä parasta keinoa ei tietysti missän kerrota, eli glyfosaattia, sitä kun ruiskuttaa reppuruiskulla lupiinien niskaan,niin lähtee lupiinit lopullisesti.

MT:n otsikon perusteella luulin että arkisella aineella tarkoitettiin tosiaankin glyfosaattia, mutta ei se sitä sitten ollutkaan.

Viimeksi muokattu: 22.06.26 - klo:16:50 kirjoittanut Rakkine

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 75764
Vs: Lupiini
on net nuo tienposket kyllä komioita lupiinivainioita.   ja ihan asvaltinreunaan ovat niittäneet pienen kaistaleen lähiaikoina.      saiskohan lupiinista jotain hyötyä?  piokaasuna tahi elikkojen rehuna..?