Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Valtra 6850 jarruongelma  (Luettu 5016 kertaa)

ht

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Etelä-Karjala
-ei kun nappi huuleen ja rinta rottingilla kohti uusia pettymyksiä...

andypoge

• Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
Vs: Valtra 6850 jarruongelma
Mulla on ollut jo vuosikymmenen semmonen Bilteman  halpa letkuviritys, missä on jousikuormitettu kuulaventtiili, jossa letkunpää työnnetään nesteastiaan. Tuo on toiminut joka käyttökerralla, vaikka teoriassa toki kun ilmausruuvin jättää löysälle ja lähdet käymään jarrupolkimella, niin kierteestä voi hitusen falskata ilmaa takaisinpäin. Silti joka kerta olen yksinäni tuolla onnistunut tekemään ilmauksen.

Peltikuono

• Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
Perjantaina illalla painelin ruodelaudalla takaikkunasta jarrua ja niin se vaan alkoi pelata.
Kuitenkin työ vaati "tullinsa", eli kun siellä koneen takana saisoin nostovarsien päällä ja painelin jarrua laudalla, sitten toisella kädellä sitten pyörittelin immanippaa auki-kiinni-auki... ja no sehän kesti aikansa moinen rituaali, sain kuplattomaksi sen ilmaamisen ja otin sen laudan ohjaamosta pois, niin joka mä sitten otin muka "pienen"taka-askeleen siitä nostokouran kupista, josta näppärästi sitten maahan selälleen ja henkeä siinä sitten pikkuhetken haukoskelin.. onneksi ei sattunut olemaan mitään irtotavaraa alla, olisi voinut päättyä toisinkin se ilmaustuokio.
Jarrut tuli kuntoon.

lypsyukko

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Vielä pyöräytys puukkoa selässä ja sanonta "tein itse ja säästin"  ::)

Oksa

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
mutta kun joka paikassa ei ole sitä komppaniaa porukkaa tuohonkaan hommaan..   mutta hyä että tuli kuntoon..  joskus pitää käyttää kikkaa kun keinot loppuu..      itellä tuo pitäs tehä punavanteelle..   mutta ei taija onnistua kun on nuo nipat hieman eri paikoissa..   akropatia ei auta..  mitta loppuu..

Paalimies

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Mites jos meet sillä sinne korjaamolle ja tuttujen kanssa ilmaatte sen kahvittelujen ohessa

lypsyukko

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Mites jos meet sillä sinne korjaamolle ja tuttujen kanssa ilmaatte sen kahvittelujen ohessa

;D ;D ;D

Niin ihan huoltoon olen minäkin jarrusylinterien vaihtoon vienyt. Huoltomies voi toimitella mukavia, mutta ihan yksin se jarrut ilmaa  pulloa apuna käyttäen. Ei siinä hommassa agrobatiaa tarvita, muuten kyllä varmaan gynekologin käsistä olis apua. Maksaa jotain ja siitä  verottaja antaa mukavasti takaisin.

metsajussi

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Mun piti vaihtaa pääsylinterit tuohon Valtran linkkuun. Aika ikävässä paikassa ne polkimien välitystangon tapit... mutta kyllä mä ne sain ährättyä. Olen ehkä melko näppärä käpälistäni  ja tottunut hankaliin paikkoihin ja pieniin osiin. Raakaa voimaa mulla ei enää niin olekaan mutta sitä varten on jatkovarret .-)

Valtran myötä jarrusysteemin ongelmat olivatkin ihan uusi tuttavuus; massikassa noita ei juuri ole ollut kun koko systeemi on toisenlainen.

Oksa

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
itellä kun ei tuo kustannus ole onkelma ni monasti vien värkin korjaamolle jotta saavat sen tehtyä helpolla ja ite ei tartte nuiten kanssa turata..     mut ohan se ikävä jos perse haukkaa paskaa kun ei etes tuon vertaa voi kunnon miähelle maksaa ja hommaa hoitetuks saa...      kyllä miä ainakin noita pikkupajoja haluan tukea ja maksaa niille töistä jotka hyö hoitaa nopsaan kuin että turaisin ite päiväkausia...

Viljelijä evp

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
paree onkin että annat niiden tehdä jotka osaa, säähän et osaa edes nettilinkkiä avata, ja sähköpostit ei onnistu. muistelen kun josksu turasit jonkun katkaisimen kanssa päiväkaudet, eikä siltikään onnistunut.

lypsyukko

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
itellä kun ei tuo kustannus ole onkelma ni monasti vien värkin korjaamolle jotta saavat sen tehtyä helpolla ja ite ei tartte nuiten kanssa turata..     mut ohan se ikävä jos perse haukkaa paskaa kun ei etes tuon vertaa voi kunnon miähelle maksaa ja hommaa hoitetuks saa...      kyllä miä ainakin noita pikkupajoja haluan tukea ja maksaa niille töistä jotka hyö hoitaa nopsaan kuin että turaisin ite päiväkausia...

Mitä sä nyt sekoilet ? Vähän aiemmin valittelit, että ei ole komppaniaa käytettäväksi. Ammatti mies tekee tuon ihan yksin. Mutta ehkä ne tutut ei oo ammattilaisia  ::)

Viljelijä evp

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
oksahan höpisee mitä sattuu, kuten sanotaan savolainen kun sanoo vastuu siirtyy kuulijalle, ja tässä tapauksessa lukijalle.

Paalimies

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Mun piti vaihtaa pääsylinterit tuohon Valtran linkkuun. Aika ikävässä paikassa ne polkimien välitystangon tapit... mutta kyllä mä ne sain ährättyä. Olen ehkä melko näppärä käpälistäni  ja tottunut hankaliin paikkoihin ja pieniin osiin. Raakaa voimaa mulla ei enää niin olekaan mutta sitä varten on jatkovarret .-)

Valtran myötä jarrusysteemin ongelmat olivatkin ihan uusi tuttavuus; massikassa noita ei juuri ole ollut kun koko systeemi on toisenlainen.

Juu näissä valmeteissa joilla ajetaan päivittäin tai lähes päivittäin niin nesteet pysyy paikoillaan vuosikaudet vaikka en niitä ole vaihtanut. Sitten nää joilla ajetaan sulan maan aikana niin melkein joka kevät täytyy vaihtaa pääsylinteriin tiivisteet kun nesteet on vuotanut.

Vähän asian sivuun, on se kummahomma kun -02 oli jo ainakin nestetoiminen kytkin, niin alkupään Mezzoihin joku idooottii insinööri keksi vivuston kytkimeen joka onkin sitten ihan kulutus tavaraa. Meillä on tuolla vivustolla ajettu alle 3000 tuntia ja rupee oleen taas loppu. Joka kerta tarttee poljin varpailla nostaa ylös kun jää jumiin

lypsyukko

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
^
Noinhan se toimii Valtran nestevälitteinenkin. Tai toimi monta vuotta, vaikka huollossa valitin (monta vuotta) . Jousta kiristettiin ilman mitään apua ja sitten lopuksi agronetistä löytyi ohje tai syy jota ehdotin huollossa, . Pääsylinteri vaihtoon (vai oliko työ) no kummin vain, niin nyt on jokusen vuoden toiminut ihan OK. Tuokin tietysti oli sellainen, että eihän se huollossa alas jäänyt vaan pellolla ja seuraavan kerran kun kytkintä painoi vasta sen huomasi.

Oksa

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
kuin mahtaa etuakselilla olevan nipan hallita yksin kun polkimet kopissa?    aina tuolla pajalla on kaks ollu ilmaamassa..   ja nyt kun vihtoin löyty syy tuohon ilman joukkoon joutumista,  niin työpäivä loppui kesken pertai-iltana joten ei ilmattu sitten..   mutta kait se nyt ilmautuu käytön mukana...