Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Raivioille tuet  (Luettu 291 kertaa)

lahenvainio

• Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:

-SS-

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Raivioille tuet
MTK:n näkemyksestä saa osviittaa seuraavasta: "seuraavan CAP-ohjelman rahoituksen ja rakenteen todennäköisesti muuttuessa, meillä ei olisi enää tarvetta käyttää korvauskelpoisuutta tukien kohdentamiseen ja saisimme näin tukijärjestelmää yksinkertaistettua" /1/

Ehkä tässä valmistaudutaan siihen, että tuet kohdennetaan viljelyssuuntauksen mukaan, ehkä korostetaan tilakokoa ja kannattavuutta. Elämme mielenkiintoisia aikoja.

/1/ Henna Vuotila, MTK Keski-Pohjanmaa

-SS-

Paalimies

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Pitäisikö nyt kumminkin raivata peltoa? Tällähetkellä tietysti märehtijöiden läpi ei voi syöttää… mutta elämme mielenkiintoisia aikoja ja tilanteet voivat muuttua….

Rakkine

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Moon oikees, soot vääräs.
Onhan tuo nyt ihan kummallista. Turvepeltojen viljelyyn tulee aivan varmasti rajoituksia hiilinielusyistä ihan kohta, joten mitä helkuttia tekee raivtulla tukikelpoisella turvepellolla, jota ei saa viljellä.

Paalimies

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Niin, siksi kannattaisi varmaan raivata kivennäismaata. Toki eihän niihin saa satojen hehtaarien lohkoja, kymmenenkin on tiukassa. Kulmiakin tulee enemmän kuin neljä ja kaltevuutta ainakin johonkin suuntaan. Jokunen kivikin voi löytyä

Viimeksi muokattu: 30.01.26 - klo:17:53 kirjoittanut Paalimies

kulta

• Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
Tässä kun niitä tukioikeuksia jaellaan myös sen mukaan että kuinka kauan on ollut "jonossa" niin kuinka pitkään olette hakeneet/odottaneet?
Minulla vuokralohko viljelyssä ollut edellisellä koko EU:n ajan mutta tukia ei hakenut jostain syystä .
Itse hakenut vuodesta 2011 asti.

Paalimies

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Mä sain keväällä sellaiselle lohkolle joka on ollut pelto ”aina”. Omistaja ei hakenut kokoaikana tukia, viljeli vuoteen 2017 itse. Oli vähän kallista peltoa kun ei tullut mieleen tarkistaa. Täällä jos jotain saa niin kannattaa pitää kiinni. Nyt se on sitten täkäläisittäin halpaa, kun ei edes ole tukien verran vuokra🤣

Oksa

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
ja se kannattaa hyötyntää..  vaikkei tartteiskaan..