Kyl se maatalous on tuettua verovaroin ihan ympäri palloa. Tukemisen tyyli vain vaihtelee.
Taitaa olla CBS News tuo lähde. Eli Cee, Bull Shit.
Maailman kolme kärjessä tuilla mitattuna, erilaisilla laskutavoilla OECD:n selvityksissä ovat Norja, Sveitsi ja Suomi. Mitä yhteistä näillä kolmella maalla on ? Vastaus: Suomi ei ole rikas.
-SS-
Eihän kyse ollutkaan tuen määrästä vaan siitä et tuetaanko vai ei.

Jos tukipottia lähdetään pienentämään niin ne jotka tästä leivän ottavat ovat kyllä ekana lopetusjonossa. Elämäntapa viljelyyn sillä ei ole vaikutusta kun ei euroilla ole tähänkään asti ollut vaikutusta. Se toki varmaan käy et erityiset tukien keräilijät joiden tarkoitus on vain nostaa tuet niin tulevat vähenemään..
Kyllä tämä taitaa olla lähes kaikille enempi tai vähempi elämäntapa. Harvassa hommassa saa toteuttaa itseään niin monipuolisesti ja nauttia aamuista, illoista ja viikonlopuista töissä. Vaikka homma kannattaa hyvin niin silti tarttee tehdä monenlaista ja usein. Kokoluokka hypyt että saat karjataloudessa pyörimään 5 vuorotyön että voit vaan johtaa itse arkena 8-16 on tekemätön paikka
Lähes jokaiselle karjanpitäjälle jotka likaavat kätensä eli haisevat paskalle niin tämä on elämäntapa. Itsellä ainakin tuossa elukoiden pidossa on eurot vahvasti mielessä ja jos näyttää et joutuu euroja laittamaan mukaan niin siihen se elämäntapa loppuu. Toki siat ovat melko helppo laji tämän osalta. Sen saa aina 3-4kk välein katsoa et miltä näyttää.

Mut ainakin sikapuolelta löytyy jo "tiloja" joilla ukrainalaiset, filipiiniläiset tms. Tekevät työt ja isäntä palloilee pikkutakki päällä pitkin kaiken maailman kekkereitä.

Itse olen kaukana tuosta. Ei ole edes osaavaa lomittajaa apuna vaan se on sellainen 24/7/365...