Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Fahr kerho  (Luettu 1605 kertaa)

klapikasa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3370
Vs: Fahr kerho
Oli kyllä niin lähellä eilen että olisin vaan ottanut sr500 ja sillä rupenut puimaan.

Fahr ei ladannut. latausvalo paloi, uusi laturi, sama juttu. Sitten sähköt hävis kokonaan, pää plussan virtalukoon, kopin liitos oli hitsannut itsensä heikoon kuntoon. Myös muita liitoksia, mutta sain sen lataamaan, ja menoksi. Kaatokela ja kierukka rupes kerää ja aika herkästi, vaikka ei nyt kovin paljon rikkoja seassa ollut, pöydän kytkin ei irronnut, koko koneisto piti sammuutaa kun sitä repi irti, ei semmosisa ikinä ollut sammossa. Pöydön kulma maata vasten jotenkin silleen että noi kurkien ja peurojen talaamat ei saanut nostettua, mutta savee laahas kyllä pöydän alla, lopulta tukkien terän?  Noi laon nosto piikit kai vois vääntää alemas? 

Ohjevikonen tietty jäi kotiin, ja säädöt nyt ihan miten oli, ensin tikkuja ja se heitti yli, reilusti, mutta kyll se siitä
Nyt sataa ja jarrut sun muuta korjausta täytyy harrastaa.

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5010
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Fahr kerho
Joo, kuullut että on ajettu jumiin vastaavanlaisia kun unohdettu tai ei opastettu.

(silppurin kytkennän unohdus)

Merkkiin katsomatta se olkikopan hälytin kannattaa pitää toimivana. Silppurin hihnakin voi katketa ja muitakin mokia sattua... minäkin olen Claysonissa vahingossa tuupannut silppurin kytkimen pois päältä. Onneksi tuo hälytin toimi, pääsin hyvin vähällä. Riitti kun pudotti silppurin alas ja antoi olkikasan pudota pellolle ja silppuri vaan takaisin paikalleen.

Hauskin kohdalle osunut oli JF:n sivupuimuri. Siinä oli yhtenäinen heittokohlin. Ja hihnan saattoi laittaa kummalle puolelle hihnapyörää tahansa. Väärällä puolella se vaan ei oikein tuonut olkia kelalta eteenpäin vaan vinttasi niitä takaisin kelalle... ongelma vaati alkuun pientä funtsimista :-)
Kai Fahrissakin sellainen on...

klapikasa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3370
Vs: Fahr kerho
Seps just, kun aika vähissä ne sähköt joka siinä toimii. Se kojelaudan alla, siellä on ne piuhat hyvikni ahtaasti.
Voishan sen noista liitimista irroitaa ja puhdistaa, voidella liitimet ja taikaisin. Kun siinä on abikon näköiset, oisk 6 vai 8 yhdessä nipussa, sitten pidike joka kiinni puimurissa, ja vastaavaa sitten toisella puolella, ulkopuolella, siinä aika monta pinniä jotka voi jättä kontaktia ottamatta ja sulakerasia noilla pyöreillä, onneksi oli rasia semmosia kotona vielä. Niin, vikapaikkoja tosi monia miksi vain osa toimii ja sekin ajoitain.

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5010
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Fahr kerho
Liitokset, sulakkeet, maadoitukset ja kytkimet. Siinä yleisimmät jos ei rotat ole syöneet.

Jos sulakkeina on niitä päistään pituussunassa puristettavia posliinipötkylöitä niin ne kontaktit hapettuvat erittäin usein. Tavallisesti riittää kun pyörittelee niitä siinä paikoillaan muutaman kierroksen ellei pidikejouset ole jo kovin palaneita. Virtakynällä tms on kyllä helppoa löytää niiden ongelmat.

Muille liittimille irrotus, CRC ja takaisin auttaa tavallisesti. Samalla näkee jos niissä on löysyyttä ja/tai lämpenemisen merkkejä - silloin voi pahimmillaan joutua jopa vaihtamaan.

klapikasa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3370
Vs: Fahr kerho
Koko kojelauta irti nytten, paineilamaa ja contakt cleaneria litoksiin. Mittailin vähän nyt ja ehkä, vilkun relen kiinitys sattaa otaa kiinni sulakeen liitokseen, tarkuutta. Kylla ne orkkis valojen johdot ainakin toimi ja oli yhteyttä ihan littimeen asti. Nyt ois tlaa ja valoisaa kun se on irti mittailla, mutta kun ei ihan taitoa riitä mittailla.

Ei ole merkkejä rotista, mutta johtoja, just väli johtoja on uusittu, sen erottaa kun eri abikoja kun orkkikset. Ne kyllä toimi.

Ja kute arvaatte, toi kolo just se kojelauudan alla kerty hirveesti moskaa, jo eilisen kärrylisen puinti niin oli paljon moskaa, kun tietty oli puhdistettu nyt tässä kun oli auki ennen eilistä

Viimeksi muokattu: 16.08.25 - klo:11:29 kirjoittanut klapikasa

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52084
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Fahr kerho
Kannattaa kattoo et hälyttimet toimii, ainakin silppurin ja moottorin puhaltimen remmin.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 21155
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Fahr kerho
Kannattaa kattoo et hälyttimet toimii, ainakin silppurin ja moottorin puhaltimen remmin.

Tärkeä asia. Myöntää täytyy, että Sampossa on ollut huolettomat sähköt, ja kotitekoisen näköisenä avoimia ruuviliitinrimoja on sopivasti, mittauksia varten.

Claasissa lattian alla oleva sähkörelekaappi on suorastaan luotaantyöntävän näköinen. Varsinkin kun se on aina umpiseen täynnä ohranpurua. Koko puimurin yli ulottuva virtapiiri on kytketty ensimmäiseksi hälytinsireeniin. Sen jälkeen jokainen haaroitettu hälytinrele, joka yhdistää maihin, hälyttää. Lisäksi jokainen maavuoto hälyttää. Tietenkin hälytys tulee satunnaisesti, ehkä tärinän yhteydessä, vaikka jokainen hälytinkytkin, syylärin termostaattikytkin ja ohjauspylvään tööttäkytkin on irrotettu. Ei siinä sitten muuta kuin muutamaksi päiväksi vetelemään vedot armeeratulla johdolla joka pisteeseen uudelleen. Alkuperäiset johdot on ujutettu koteloihin ja palkkeihin sisälle, silloin kun puimuri on ollut vielä paljas runko tehtaan lattialla.

Selvää on, että toinen käsillä oleva vaihtoehto, taustapeilistä silppurin suihkun vilkuilu, on se toteutunut vaihtoehto.

-SS-

klapikasa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3370
Vs: Fahr kerho


Kojelauta aika helppo otta pois. Ei mitään suoraan pahan näköistä siellä, mutta paineilmaa, kontakttori puhdistus suihketta ja se crc electroa ja uudestaan.  jotain lisä toimintoja sain pelaa kun just kävi laittaa kiinni, mutta yleismittari unohtui, se olkikopan, kun sinne ähkeröin yläkautta, se johto tuli pis, mutta irto johdot kun yhdisti, merkkivalo paloi kopissa. Myös raiais tukeuma luukun toimi. Hälytys ääni toimii mutta taas nyt se ohjaupylväässä ei toimi, myös nyt taas ei mitään kopin katon sisävalo, puhallin tai pyyhkijä toimi. Ei ne nyt vaikuta puintiin mitenkään, mutta sr500 ei semmoisa oo. Todelakin kuinka helpot ja murto osaa sähköö kun siinä on, jopa viime vuonna vielä tankin sisävalo toimi!

Niin ja yksi ylimääräinen haara joka on lataus valon yhteydessä siellä liitin sarjan yhteydessä, kun on erivärisiä niin hyppää seuraavaan, joka tosin nyt irtosi, enkä tiedä mistä, mutta kuitenkin starttaa ja lataa, myös mistä hälyts johtuu toimii. 
Pikku hiljaa

Eikö näissä deutzeissä ole hihna kiristys pö sulku? Eli jos hihna katkee se sulkee pön tuloa?

Viimeksi muokattu: 16.08.25 - klo:15:19 kirjoittanut klapikasa

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 72051
Vs: Fahr kerho
oisko mahollista et kun puinnin tehty tutustut ihan oikeesti tuohon koneeseen?    löytyy paljon muutakin jota ei sanpo harrasta ja kun laittaa net sesonkin ulkopuolella kuntoon on juhlaa puita,   - puhasta viljaa!!

klapikasa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3370
Vs: Fahr kerho
Niin, taas tuntikaupalla ihmetellyt masiinan, noh sataa kuuroja välillä, mitä tuosta on pois. Nyt se mysteeri irronnut abikon paikka löytyin. Latauksen lampun johto menee moneen paikkaan. Nii se taas ei latannu, ja kun on maalattu johtosrajat paikoillan, aika madotonta onko se sininen vai sini punainen kun aika monta sini joku on, Ni piti ettii ohmimittarilla tuli luku 735 navasta maahan, niin löytyi paikaa sille eksyneelle abikolle ja lataa taas,

Siinä, kaikki ne ryhmäliitokset kopin nurkassa puhdistettu ja voideltu. Noihin valokatkaisijiin tulee sähköö, mys sieltä pois. Vilkun releeseen tulee sähköö, usempaan paikkaan, mutta ei vilku missään, sillon kesemällä, kun suuliin sen ajoin, joka nurkassa oli vilkut ja omat ajovalot toimi. Nyt ei kumpikaan, vaikee uskoo että kaikki polttimot on rikki. Jatketaan mittauksia huomenna









klapikasa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3370
Vs: Fahr kerho
Taas hyppjohdoilla koitettu suoraan saada sähköö menee, laihoin tuloksin. Se lataa ja ne varot, ainakin merkkivalot toimii, niin olkoon, nytten toistaiseksi.

klapikasa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3370
Vs: Fahr kerho
Kun nyt oli auki, niin vielä lisää, niin rupes löytyy valoo, muutama poltimo oli rikki, mutta edeleen vilkut ei tuu virtaa ulos polttimoille, rele kai sökö? Kyllä lapsettaa mutta työvoitto kun ohikävelen näin että valot takana palaa.

Puimureita pijoissa ja kärryjä menee ees taas, mutta suht hiljaista vielä.