18,4 x26 ja 11,5 x15 rengastus nyt, Katoin mixhelinin xm kuormitetavuus taulokkoa tolle 600/65 x28, jotka mulla on puoli jouten, jos kelit niin vaatii, niin yllä manittu fahr ja yllämaintut michelin renkailla etuakseli painon voi pitää jopa alta puoli baaria, luulis että puhdistuis ja kantais.
Minulla on alavia multapeltoja jolla ei ihan ole asiaa liian painavilla pilaa taas salaojitukset.
Ja nyt tänään ne haluaa iltapäivä kuuroja..... ja huomenna, ja sunnuntaina.
Tuollainen 1080 oli kasarin lopulta ysärin loppupuolelle. Sen jälkeen tuli 58 Claas, ja paljon tuli takapakkia monessa asiassa, jos jotain edistystäkin.
23.1/26 renkailla, muistaakseni eivät olleet vyörenkaat ja "mammuttirenkaina" myytiin uuteen koneeseen. Joku 600/65R28 tai 30, jos vain mahtuu, taitaa olla loistava valinta. Mulla nykyisessä puimurissa takarenkaina 600/65R28 , etenemiskyky ihan eriluokkaa kuin tuolla Fahrilla aikoinaan. Mutta on sitä painoakin, varmaankin enemmän taka-akselilla täydellä säiliöllä kuin Fahrilla koskaan etuakselilla

Sellainen pikkujuttu noista isommista renkaista seurasi, että taka-akselilla olleet leveämmät renkaat hajotti akselin navan. Muistan hyvin kun isä vei konetta latoon etäämmälle talvisäilytykseen ja lähes perillä putosi toinen takarengas

Edessä ei ollut mitään ongelmaa, kai paino kertoo riittävästä järeydestä. -91 oli todella märkä vuosi ja yhdellä multamaalohkolla puitiin kauraa "vedestä", niin että vedin pahimmissa paikoissa 110 fiiatilla leikkuupöydän nurkan alta puimuria eteenpäin. Silloin oli sadolla jotain arvoakin, mutta sitä en tiedä oliko hommassa mitään järkeä.
Toiko kesko ns. loppuun saakka Fahrien rinnalla Claysonia/nyykkäriä, kunnes vaihtui Claasiin? Ja siksi ei koskaan tuotu isompia fahreja? Loppuajasta ts. ysärillä ei tuotu enää lainkaan 1080 kokoluokkaakaan, vaan pienempiä malleja. Olisi ollee kovia pelejä, ne isommatkin koneet, ja haluttuja vaihtokoneita. Kuten on 1080, legendan maineessa ainakin näillä nurkin.